er staat dus niks in over deze stijl, maar volgens mij was deze schilder wel actief binnen "De Stijl".quote:Peter Alma (Medan, 18 januari 1886 — Amsterdam, 23 mei 1969) was een Nederlands beeldend kunstenaar die actief was in de communistische beweging.
Alma was verbonden met de strijd van de linkse arbeidersbeweging in de periode tussen de wereldoorlogen. Hij volgde een scholing aan de Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag (1904-1906) en aan de Académie Humbert in Parijs (1907-1914). Hij raakte daar bevriend met schilders als Fernand Léger, Henri le Fauconnier en Piet Mondriaan. Op 11 mei 1922 trad hij te Amsterdam met Brecht Willemse in het huwelijk. Het werd op 21 december 1938 ontbonden.
Alma overleed op 83-jarige leeftijd te Amsterdam. Enkele wandschilderingen van zijn hand zijn te bewonderen in het Amstelstation. Na de sloop van het oude zwembad aan de Marnixstraat in 2003 werd het tegeltableau ontworpen door Alma uit het zwembad overgebracht naar dit station.
Dat is op zich allebei die uitroeptekens waard, welquote:Op dinsdag 8 april 2008 22:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Vaste tractie daarbij, ook nieuw sinds 7 april, is de RN232!!.
Poeh ja zeg dat wel, dit nieuwtje hadden 'wij' cargoliefhebbers wel even nodig, nadat afgelopen maand zeker 4 of 5 Ludmilla's een enkele reis Duitsland hebben gekregen. Er zijn er nu niet zo heel veel meer over in Nederland. Vaste inzet is nu naast deze autotransporttrein nog met de UC Onnen-Leer en met de Kalktrein Arnhem Goederen - Duitsland. Wat dat betreft dus zeer goed nieuws, leuke bijkomstigheid dat de trein ook nog eens erg goed te combineren is met mijn werk in Deventer :--)quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is op zich allebei die uitroeptekens waard, welLyudmila's zie je steeds meer verdwijnen voor BR189 idd.
Kansen genoeg nu om hem eens vast te leggen :--) Ding rijdt elke werkdag vanaf nu.quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:16 schreef thats-me het volgende:
Dat heb ik dus door Wierden zien komen iets na 17.30uur. Dacht namelijk een rode Lok te zien(zag net de achterkant van de lok), maar wist niet wat het was :p.. Nu dus wel... Mooie foto trouwens
Zoveel nut heeft dat ook niet qua vermogen. Misschien qua koppel of zo?quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:42 schreef Brembo het volgende:
Zag vandaag twee nieuwe van die nieuwe railion e-locs rijden op Ah centraal met een leuke sloot goederen er achter. Maar ik zag dat de voorste de bovenste pantograaf gebruikte en de tweede loc de achterste pantograaf gebruikte. Het ging met een gangetje van 40 ~ 50 km/h....
Maar het verbaast mij dat het nut heeft om in plaats van met enkele loc te rijden met twee locs te rijden
Heeft te maken met het gewicht van de trein in combinatie met 'slecht weer'. 1 zo'n lok kan altijd wel de trein optrekken en afremmen, maar met ietwat slecht weer is het beter voor een boel omstandigheden om met 2 loks te rijden.quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:42 schreef Brembo het volgende:
Zag vandaag twee nieuwe van die nieuwe railion e-locs rijden op Ah centraal met een leuke sloot goederen er achter. Maar ik zag dat de voorste de bovenste pantograaf gebruikte en de tweede loc de achterste pantograaf gebruikte. Het ging met een gangetje van 40 ~ 50 km/h....
Maar het verbaast mij dat het nut heeft om in plaats van met enkele loc te rijden met twee locs te rijden
Tof. Nooit geweten dat daar een spoorlijn liep, terwijl ik er redelijk vaak kom. Binnenkort maar eens kijken dan.quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weeniet, ik ben er zelf nog nooit specifiek heen geweest. Maar ik dacht dat het een heel eind onder het 3LP lag, en dat je er echt niet zomaar bij komt. Gemmenich schijnt wel een goeie spotplek te zijn. Google Urf en zo
Bron: Blik op Nieuwsquote:Minder vertragingen op het spoor door automatisch advies
Delft - Door treinverkeersleiders te adviseren met een geautomatiseerd systeem, zijn de gevolgen van verstoringen op het spoor te beperken. Dat stelt Andrea D’Ariano, die maandag 7 april op dit onderwerp promoveert aan de TU Delft.
De NS zoekt naar mogelijkheden om de punctualiteit van de treinen te verhogen. Een van de mogelijkheden is het stroomlijnen van de gang van zaken bij verstoringen en vertragingen. Eén vertraagde trein kan immers leiden tot vele andere vertragingen.
Op dit moment beslissen de treindienstleiders in het geval van verstoringen zelfstandig welke treinen voorrang krijgen en welke bijvoorbeeld moeten worden omgeleid. Hierbij wordt geen eenduidige strategie gehanteerd.
ROMA
De Delftse promovendus Andrea D’Ariano heeft dit onderwerp veel gestructureerder aangepakt. Hij ontwikkelde op basis van wiskundige modellen en algoritmes ROMA (Railway traffic Optimization Means of Alternative graphs).
Dit is een geautomatiseerd systeem dat verkeersleiders in hun taak kan assisteren, optimale rijwegen en volgordes geeft en voorkomt dat de treindienstleider minder effectieve beslissingen neemt. In simulatiestudies bleek het gebruik van ROMA te leiden tot minder en kortere vertragingen.
Dit betekent nog niet dat ROMA snel zal worden toegepast op het spoor. Om betrouwbare voorspellingen te doen, moet namelijk alle actuele treininformatie continu tot in detail beschikbaar zijn. Dat is in de spoorwereld nu nog niet het geval. Wel is de verwachting dat steeds meer treinen met GPS zullen worden uitgerust, wat de informatievoorziening zal verbeteren.
Schiphol
Volgens D’Ariano zijn de NS en ProRail ondanks dit bezwaar al geïnteresseerd in het systeem en het verder uitwerken ervan. ‘Het is voor hen een relatief goedkope mogelijkheid om de punctualiteit van de treinen te verhogen.’
De ontwikkeling van een systeem als ROMA past in een trend van toenemend ‘dynamisch verkeersmanagement’. Deze strategie geeft de treindienstleiders wat meer flexibiliteit. In heel bescheiden vorm is dit al te zien op bijvoorbeeld station Schiphol, waar pas op het laatste moment wordt bepaald op welk perron een trein binnenkomt.
Helaas staan de DH's nog niet op de foto op de Dijksgrachtquote:Op dinsdag 8 april 2008 23:57 schreef bork het volgende:
Wel goed gevonden die foto, ik vond iets heel anders op de zaanstraat.
hoe werkt dat nu ook al weer met die tags om het net zo mooi te maken als psm?
Geen slecht verhaal! Alleen dat van die stoorstromen klopt niet helemaal.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog maar een schopje: http://opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?p=206490#206490 hier vind je meer informatie :--)
Sowieso is alles wat ervoor zorgt voor een vermindering van de invloed van de verstandelijke vermogens van prorail-medewerkers, een goed idee.quote:Op woensdag 9 april 2008 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Bron: Blik op Nieuws
Liever vandaag dan morgen nog zo'n systeem. Het moet toch mogelijk zijn om binnen niet al te lange tijd een systeem te maken wat werkt om bij calamiteiten de optimale inzet van treinen te bepalen gegeven de beperkingen die er zijn, omdat het treinpositiebepalingssysteem waardevolle data daar voor kan leveren. Zeker als ze algoritme zodanig maken dat het rekening gaat houden met de snelheid waarmee verschillende treinen rondrijden.
Je bent alleen volkomen TERECHT direct de lul als zoeen systeem voor de 380ste keer plat gaat en je hebt nog steeds niet het licht gezien van "laten we eens iets aan failover/redundancy doen"quote:Op woensdag 9 april 2008 09:58 schreef Duvel het volgende:
Je bent alleen direct extra de lul als zo'n systeem uitvalt, kijk naar ARI: als dat eruit ligt, weten ze meteen niet meer wat ze moeten doen. Dat is het gevaar van automatisering.
De eerste keer ja. Dan denk je "hoe kunnen we dit in het vervolg voorkomen?" en ga je een backupsysteem aanleggen wat, desnoods volledig transparant, de alle functies overneemt. Datkan toch?quote:Op woensdag 9 april 2008 11:25 schreef Duvel het volgende:
automatisering heeft gezorgd voor een verlaging van de functie-eisen van een treindienstleider, zodat nu bij de kleinste storing paniek uitbreekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |