quote:'Aantal clubs heeft interesse in Urzaíz'
Bij Ajax heeft Ismael Urzaíz niet veel potten kunnen breken, maar een aantal clubs heeft belangstelling getoond voor de aanvaller die aan het einde van het seizoen uit Amsterdam vertrekt. Dat meldt technisch directeur Martin van Geel op de clubwebsite.
net ofdat die verhoudingen rechtevenredig zijnquote:Op dinsdag 8 april 2008 14:00 schreef Prosac het volgende:
[..]
Qua verleden en financien zeer zeker wel ja. Verhoudingsgewijs presteren wij de laatste seizoenen natuurlijk 10x beter.
enfin, genoeg wij zijn beter dan jullie gelul
natuurlijk niet, gewoon even de ondertoon van die posts lezen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:12 schreef toma het volgende:
[..]
net ofdat die verhoudingen rechtevenredig zijn
Atl. Bilbao en Atl. Madrid is niet t zelfde hequote:Op dinsdag 8 april 2008 14:13 schreef sjimz het volgende:
[..]
El Tanque is volgend seizoen ook gewoon ploeggenoot van Johnny!
Ik denk dat El Tanque rechtstreeks naar die andere club in Madrid gaat, lijkt je niet?quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:13 schreef sjimz het volgende:
[..]
El Tanque is volgend seizoen ook gewoon ploeggenoot van Johnny!
quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:14 schreef toma het volgende:
[..]
Atl. Bilbao en Atl. Madrid is niet t zelfde he
denk ook niet dat Urzaiz naar Madrid zal gaan, eerder richting de zandbak in Dubai ofzo.
is die niet einde contracT ?quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:15 schreef Landgeld het volgende:
doetie alleen om ff te laten weten dat Uzaiz te koop is... en om de prijs op te voeren
El Tanque
JaA DaTtt Issz HiJ hihi 0Ne LuvVquote:
Het moet niet veel triester worden.quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:27 schreef denthemen het volgende:
Groningen
Heb al binnen Ajax vernomen dat je er als fan die rolstoel gebonden is moet oppassen als je ook maar iets van Ajax hebt. Vorige jaren zijn er diverse malen mensen aangevallen, gezellig joh
Overigens niet alleen bij Groningen hoor..quote:
quote:De eerste klus voor de toekomstige Ajax-trainer Marco van Basten lijkt het sluiten van een samenwerkingsverband. Eerder kwam al naar buiten dat de voormalig topvoetballer Arsenal heeft gepolst voor een partnerschap. Dinsdag meldt De Telegraaf dat de huidige bondscoach ook bij AC Milan en FC Barcelona heeft aangeklopt.
De gesprekken met Arsenal zijn positief verlopen. Technisch directeur Martin van Geel ontkent echter al een contract te hebben gesloten. "Van een samenwerkingsverband is nog zeker geen sprake. We kijken ook bij AC Milan en Barcelona; clubs waar met name Marco goede contacten heeft."
quote:Volgens de krant 'Het Nieuwsblad' heeft Ajax een oogje op Nabel Dirar van Westerlo. De Amsterdammers zouden zelfs al een voorstel hebben overgemaakt aan de 22-jarige Marokkaan.
Dirar is een technisch vaardige linkerflankspeler die zijn carriere begon in de derde afdeling bij FC Diegem. Daar plukte manager Herman Wijnants van Westerlo hem twee seizoenen geleden weg. Bij de Kempense club kon Dirar zich zonder druk naar hartelust uitleven. Met zijn onnavolgbare dribbels en acties bezorgde hij meerdere tegenstanders een bijzonder lastige avond.
Zijn puike prestaties gingen ook in eigen land niet onopgemerkt voorbij. Zowel Standard, Anderlecht als Club Brugge lieten al weten geïnteressseerd te zijn in Dirar.
Ach ja, debielen heb je bij elke vereniging rondlopen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:33 schreef denthemen het volgende:
[..]
Overigens niet alleen bij Groningen hoor..
Dat is dan wel weer triest natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:27 schreef denthemen het volgende:
Groningen
Heb al binnen Ajax vernomen dat je er als fan die rolstoel gebonden is moet oppassen als je ook maar iets van Ajax hebt. Vorige jaren zijn er diverse malen mensen aangevallen, gezellig joh
quote:Ajax laat vanaf komend seizoen geen belangrijke spelers meer vertrekken tijdens de voorbereiding. Dat is een les die de Amsterdammers afgelopen zomer hebben geleerd.
'Op het moment dat het komende seizoen begint, mogen de key-players niet meer vertrekken', zegt technisch directeur Martin van Geel in Het Parool. 'Het is een beslissing van Ajax, dus ook de nieuwe trainer Marco van Basten heeft een stem gehad in dit besluit.'
Afgelopen zomer vertrokken Ryan Babel (Liverpool), Kenneth Perez (PSV) en Wesley Sneijder (Real Madrid) op het moment dat coach Henk ten Cate al in de weer was met zijn selectie. Het begin van het seizoen verliep vervolgens desastreus met zowel uitschakeling in de voorronde van de Champions League als in de eerste ronde van het UEFA Cup-toernooi.
Ajax hoopt herhaling te voorkomen door de nieuwe coach Van Basten de zekerheid te bieden dat er na de eerste training geen belangrijke spelers meer vertrekken. Dat betekent dat onder anderen Klaas-Jan Huntelaar voor 7 of 14 juli, als voor Ajax de voorbereiding zal beginnen, uitsluitsel over zijn toekomst moet hebben gegeven.
quote:'Ik blijf erbij dat wij beter voetbal spelen dan PSV'
'Uiteindelijk sta je aan het eind van de competitie op de plek waar je thuishoort. Doordat een groot aantal spelers weg was wegens interlandverplichtingen, heb ik in de week na het verlies tegen FC Twente dagenlang met een rotgevoel rondgelopen. Normaal gesproken kun je alles een dag na de wedstrijd bespreken. Dan kun je het allemaal van je af praten en van je af trainen en ben je het kwijt. Nu moest ik wachten tot vrijdag.
De manier waarop we tegen Twente de kans op de titel verspeeld hebben, de wijze waarop we de doelpunten weggaven, daar zijn we met behulp van wedstrijdbeelden uitvoerig op teruggekomen. Want de fouten die gemaakt werden horen niet bij het niveau dat we bij Ajax nastreven. Als je eerlijk bent, is ons dit natuurlijk niet alleen tegen Twente overkomen. Vooral in december hebben we veel te veel punten weggegeven.
Daar zijn verschillende oorzaken voor aan te wijzen. Om een voorbeeld te geven: in een echte topploeg wordt in het veld méér met elkaar meegedacht. Sommige spelers denken te veel vanuit hun eigen man, terwijl je het verschil kunt maken als je een man-meer-situatie creëert. Dat vraagt inzicht, scherpte enonderlinge coaching. Dat hebben we met de technische staf al heel vaak aangegeven. Als sommige spelers dat dan niet oppikken, moet je constateren dat je kwaliteit tekort komt. Weten wat je in welke situatie moet doen, hoe je een voorsprong veilig stelt, is ook een kwaliteit. PSV beheerst dat beter dan wij.
Ik blijf erbij dat wij beter voetbal spelen dan PSV. Maar in de top speelt ook mentaliteit een heel belangrijke rol. In de wedstrijden waarin de belangen het grootst zijn, moet je er als ploeg stáán. Op dat vlak zijn we dit seizoen te vaak tekortgeschoten. Al geldt dat natuurlijk niet voor iedereen. Een aantal jonge jongens heeft zich op diverse fronten erg goed ontwikkeld dit jaar. Maar het is een leerproces en dat gaat gepaard met vallen en opstaan. In die zin heeft Ajax dit seizoen heel duur leergeld betaald.
Dat het bij de club dit seizoen erg onrustig is, speelt niet zo'n grote rol in de resultaten. Op kleinere schaal heb ik bij vorige clubs ook problemen meegemaakt. Omdat Ajax een topclub is ligt de onrust onder een vergrootglas, maar in de kern kun je dergelijke problematiek overal tegenkomen. In de loop der jaren heb ik geleerd dat de focus op voetbal moet blijven liggen.
Richting je spelers moet je de dingen niet zwaarder maken dan ze zijn. Ook niet als het geruchten rond jezelf betreft. Ik heb een gesprek gehad met PSV en zat in de fase waarin je afwegingen maakt. Midden in dat proces kreeg ik te horen dat Ajax me niet kwijt wilde. Marco van Basten vertelde me dat hij een ervaren coach bij Jong Ajax wilde hebben en dat hij me dus wilde behouden voor de club. Dat is een positief teken. Bovendien heb ik gewoon nog een contract tot volgend jaar. Over de periode daarna heb ik niet gesproken. Niet met Ajax en niet met PSV. In het voetbal moet je niet te ver vooruit plannen, weet ik inmiddels.'
Adrie Koster (53) is trainer van Ajax.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |