abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 april 2008 @ 17:29:13 #26
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58046086
quote:
Op maandag 14 april 2008 17:19 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

de stilste sub was toch een americaanse ? (ben de naam kwijt) maar zeker een nucleaire sub.
Ik heb geen idee wat de stilste sub is, maar het zal zeker geen nucleaire sub zijn.
pi_58046694
quote:
Op maandag 14 april 2008 17:28 schreef Future_Echo het volgende:
Nucleaire subs maken een pleurisherrie onder water zolang de reactor bij staat.
ok ik heb geen verstand van subs laat ik dat vast voorop zeggen maar damn wat indrukwekkend

staat die reactor altijd aan? want hij moet natuurlijk de sub voortstuwen de electra opwekken dus zal meestal wel aan moeten staan

naar mijn weten (kan er helemaal naast zitten) zijn alle moderne subs nucleair geen idee hoe vaak die reactor aan staat en al helemaal niet hoeveel lawaai hij maakt
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_58047970
quote:
Op maandag 14 april 2008 17:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ok ik heb geen verstand van subs laat ik dat vast voorop zeggen maar damn wat indrukwekkend

staat die reactor altijd aan? want hij moet natuurlijk de sub voortstuwen de electra opwekken dus zal meestal wel aan moeten staan

naar mijn weten (kan er helemaal naast zitten) zijn alle moderne subs nucleair geen idee hoe vaak die reactor aan staat en al helemaal niet hoeveel lawaai hij maakt
altijd anders krijg je een meltdown.

Overigens waren de nieuwste duitse subs met aip de stilste
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 14 april 2008 @ 19:57:29 #29
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_58049355
quote:
Op maandag 14 april 2008 17:28 schreef Future_Echo het volgende:
Nucleaire subs maken een pleurisherrie onder water zolang de reactor bij staat.
Heb je daar een bron van?
Want deze uitspraken komen uit hun perspectief getrokken over.
Pleurisherrie, herrie en ga zo maar verder, ik wil het wat meer in perspectief lezen.
quote:
Op maandag 14 april 2008 17:29 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat de stilste sub is, maar het zal zeker geen nucleaire sub zijn.
Volgens mij was dat de Zweedse Gotland class onderzeeër, in een oefening met de amerikanen is het de zweedse onderzeeër gelukt om de USS Ronald Reagan op de foto te zetten (virtueel tot zinken te brengen voor de oefening). Mij staat nog een nieuwsbericht uit de VS bij waar ze tot de conclusie kwamen dat hun defence tegen Diesel-elektrische onderzeeërs onder de maat was en waar er toch wel een teleurstelling en enige angst op te merken was.
quote:
Op maandag 14 april 2008 17:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Een reactor is niet iets wat je met een schakelaar uit kan zetten en weer aan, dat kost tijd.
Het uitzetten gaat relatief snel (moet ook wel in geval van nood) maar het aanzetten van de reactor is moeilijker. Er gaat een hele procedure aan vooraf in ieder geval, de reactoren zijn over het algemeen alleen echt uit als er onderhoud gepleegd wordt of wanneer de splijtstaven worden vervangen.

Of natuurlijk wanneer er een noodgeval is om wat voor reden dan ook, ook kernonderzeeërs hebben een grote battery-bank om het voor een tijdje uit te zingen zonder reactor. Men kan wel de reactor 'op een lager pitje zetten' wanneer niet alle power nodig is.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  maandag 14 april 2008 @ 20:07:38 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_58049722
quote:
Op maandag 14 april 2008 19:57 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Pleurisherrie, herrie en ga zo maar verder, ik wil het wat meer in perspectief lezen.
http://www.hps.org/publicinformation/ate/q5383.html

Staat het 1 en ander over de voordelen en nadelen.
  maandag 14 april 2008 @ 20:57:59 #31
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_58051483
quote:
Op maandag 14 april 2008 20:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

http://www.hps.org/publicinformation/ate/q5383.html

Staat het 1 en ander over de voordelen en nadelen.
Oke, vergeleken met een diesel-elektrische onderzeeër dat op zijn accu's vaart dus, daar kan ik wel inkomen.
Kernonderzeeërs zijn eenmaal complexere schepen dan duikboten en diesel-elektrische onderzeeërs, meer (bewegende) onderdelen en dus meer geluid.

Maar om het herrie of pleurisherrie te noemen vind ik dan weer overdreven, een diesel-elektrische onderzeeër op zijn diesels maakt pas een herrie, je moet daar met gehoorbeschermers de machinekamer binnen. Want daar ging de post van pumatje over, een onderzeeër dat zijn diesels onderwater kon gebruiken dmv een snuiver of snorkel installatie. De meeste sonars waren volgens je bron niet gevoelig genoeg om het reactor geluid op te pikken, diesels hoor je altijd.
MaxiTitan City
  maandag 14 april 2008 @ 21:03:01 #32
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58051707
quote:
Op maandag 14 april 2008 20:57 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Oke, vergeleken met een diesel-elektrische onderzeeër dat op zijn accu's vaart dus, daar kan ik wel inkomen.
Kernonderzeeërs zijn eenmaal complexere schepen dan duikboten en diesel-elektrische onderzeeërs, meer (bewegende) onderdelen en dus meer geluid.

Maar om het herrie of pleurisherrie te noemen vind ik dan weer overdreven, een diesel-elektrische onderzeeër op zijn diesels maakt pas een herrie, je moet daar met gehoorbeschermers de machinekamer binnen. Want daar ging de post van pumatje over, een onderzeeër dat zijn diesels onderwater kon gebruiken dmv een snuiver of snorkel installatie. De meeste sonars waren volgens je bron niet gevoelig genoeg om het reactor geluid op te pikken, diesels hoor je altijd.
Diesels hoor je alleen als ze draaien, en dat zullen ze niet doen bij contact met vijandelijke eenheden.
  maandag 14 april 2008 @ 21:10:29 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_58051998
quote:
Op maandag 14 april 2008 20:57 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

De diesel wordt alleen aangezet om de accu's op te laden, vandaar het zg snuiveren. Voor de rest vaart hij onderwater altijd elektrisch.
  maandag 14 april 2008 @ 21:58:56 #34
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_58053802
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:03 schreef Nobu het volgende:

[..]

Diesels hoor je alleen als ze draaien, en dat zullen ze niet doen bij contact met vijandelijke eenheden.
Natuurlijk wanneer ze draaien, ik bedoel dat je ze altijd op de sonar hoort waar een kernreactor door de mindere sonars niet gehoord wordt.
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

De diesel wordt alleen aangezet om de accu's op te laden, vandaar het zg snuiveren. Voor de rest vaart hij onderwater altijd elektrisch.
Weet ik, het ging mij om het perspectief waarin gereageerd werd...
MaxiTitan City
  maandag 14 april 2008 @ 22:11:05 #35
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58054218
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:58 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Natuurlijk wanneer ze draaien, ik bedoel dat je ze altijd op de sonar hoort waar een kernreactor door de mindere sonars niet gehoord wordt.
Uiteraard, maar omdat de diesels uitstaan op het moment dat de sub tot actie overgaat is de kans dat je opgemerkt wordt juist kleiner. De accu's opladen gebeurd natuurlijk op het moment dat er weinig dreiging is.
  maandag 14 april 2008 @ 22:21:43 #36
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_58054615
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:11 schreef Nobu het volgende:

[..]

Uiteraard, maar omdat de diesels uitstaan op het moment dat de sub tot actie overgaat is de kans dat je opgemerkt wordt juist kleiner. De accu's opladen gebeurd natuurlijk op het moment dat er weinig dreiging is.
Wat dat betreft zijn nuclaire subs niet anders hoor. Wat de diesels zo gevaarlijk maakt is dat ze niet als een wolf op jacht hoeven, zoals de nucleaire subs dat wel doen. Die raggen de hele wereldbol over, en liefst zo hard mogelijk. Dat vreet stroom. Diesels daarentegen zijn meer defensief van aard. Als er een carrier jouw kan op komt dan leg je een of twee subs op je eigen stukje continentaal plat, en je wacht rustig af wat er jouw kant op komt. Dat is de manier waarop alle diesels de CBGs hebben verrast. Niet door een CBG over een oceaan te achtervolgen (dat zou hij nooit bijhouden), maar door hem op te wachten, en alleen het laatste stukje te besluipen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_58054687
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:21 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Wat dat betreft zijn nuclaire subs niet anders hoor. Wat de diesels zo gevaarlijk maakt is dat ze niet als een wolf op jacht hoeven, zoals de nucleaire subs dat wel doen. Die raggen de hele wereldbol over, en liefst zo hard mogelijk. Dat vreet stroom. Diesels daarentegen zijn meer defensief van aard. Als er een carrier jouw kan op komt dan leg je een of twee subs op je eigen stukje continentaal plat, en je wacht rustig af wat er jouw kant op komt. Dat is de manier waarop alle diesels de CBGs hebben verrast. Niet door een CBG over een oceaan te achtervolgen (dat zou hij nooit bijhouden), maar door hem op te wachten, en alleen het laatste stukje te besluipen.
boomers horen toch eigenlijk ook stil te liggen of zachtjes te varen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 14 april 2008 @ 22:42:01 #38
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58055334
quote:
Op maandag 14 april 2008 19:57 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij was dat de Zweedse Gotland class onderzeeër, in een oefening met de amerikanen is het de zweedse onderzeeër gelukt om de USS Ronald Reagan op de foto te zetten (virtueel tot zinken te brengen voor de oefening). Mij staat nog een nieuwsbericht uit de VS bij waar ze tot de conclusie kwamen dat hun defence tegen Diesel-elektrische onderzeeërs onder de maat was en waar er toch wel een teleurstelling en enige angst op te merken was.
[..]

Een reactor is niet iets wat je met een schakelaar uit kan zetten en weer aan, dat kost tijd.
Het uitzetten gaat relatief snel (moet ook wel in geval van nood) maar het aanzetten van de reactor is moeilijker. Er gaat een hele procedure aan vooraf in ieder geval, de reactoren zijn over het algemeen alleen echt uit als er onderhoud gepleegd wordt of wanneer de splijtstaven worden vervangen.

Of natuurlijk wanneer er een noodgeval is om wat voor reden dan ook, ook kernonderzeeërs hebben een grote battery-bank om het voor een tijdje uit te zingen zonder reactor. Men kan wel de reactor 'op een lager pitje zetten' wanneer niet alle power nodig is.
ik wil niet weer beginnen met mijn verhaal

maar wij ( onderzeedienst ) hebben dat in 1989 en in 1999 ( misschien later ook wel ) ook gedaan, en wel meer "gekelderd" dan een Amerikaans vliegdekschip

wel erg intressant verhaal, heb je meer info hoe die kernreactor op een onderzeeër nu precies werkt. ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 14 april 2008 @ 22:57:13 #39
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_58055887
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

boomers horen toch eigenlijk ook stil te liggen of zachtjes te varen
Een boomer is een missile-sub. Dat is een heel ander kunstje dan een hunter-sub. Boomers hebben maar één taak: onopgemerkt ergens stilletjes naar toe varen, en dan liggen wachten tot het tijd is om de lading overboord te zetten. Hunters gaan mee de strijd in, samen met een CBG bijvoorbeeld. Zij zoeken actief de oceanen af naar prooi. Daarom produceren ze herrie: ze moeten om actief te blijven jagen steeds de batterijen vullen. Boomers hoeven dat nauwelijks: hun reactor op standby produceert genoeg stroom om het leven aan boord vol te kunnen houden. Eigenlijk hoeven die gasten eenmaal uitgevaren nooit meer naar huis, maar bemanningen schijnen na een paar maanden honger te krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 15 april 2008 @ 00:13:09 #40
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_58057857
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:42 schreef Pumatje het volgende:

wel erg intressant verhaal, heb je meer info hoe die kernreactor op een onderzeeër nu precies werkt. ?
Nahjah, niet op een onderzeeër specifiek maar wel een reactor die op marine-schepen gebruikt wordt (dus ook onderzeeërs).

hier
MaxiTitan City
pi_58116113
Ik doelde ook eigenlijk op het feit dat een reactor niet zomaar afgezet kan worden en een diesel wel, op sluipvaart is een diesel-elektrische sub dus een stuk stiller. Maar die kan ook niet onbeperkt op zijn accus varen, hij zal moeten snorkelen op zn diesels om de accus weer op te laden.

E.e.a. natuurlijk afhankelijk van de functie van een sub, we vergelijken nu wel subs met een totaal verschillend takenpakket met elkaar.
Ach kom, dat kan toch helemaal niet?
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:37:29 #42
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_58131095
Even een verse lading Akula/Typhoon plaatjes...

Een Akula/Typhoon naast een Granit/Antey (NAVO naam: Oscar I/II) Class onderzeeër, de Kursk was een Oscar II onderzeeër.

Een Akula/Typhoon naast een Delta Class onderzeeër...
MaxiTitan City
pi_58277888
HAHA deze kreeg je vroeger als vijand tegen je in het spel "Silent Steel"

Incoming Akula-class submarine sir.

Geniaal spel.
Lambo of Rekt
  donderdag 24 april 2008 @ 14:26:01 #44
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_58278552
quote:
Op donderdag 24 april 2008 13:55 schreef EggsTC het volgende:
HAHA deze kreeg je vroeger als vijand tegen je in het spel "Silent Steel"

Incoming Akula-class submarine sir.

Geniaal spel.
Zodan! Daar noem je mij eens een nostalgisch spel op zeg, die had ik ook, geniaal idd...
Dat waren nog eens tijden, 4 CD's vol met avi files nog ver voor de tijd van DivX of xvid.

Het spel sprak echter over de Shchuka-B onderzeeër want die wordt in het westen Akula genoemd (deze was een actieve jager op de ohio waar het spel zo'n beetje om draait).
MaxiTitan City
pi_58279561
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:26 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Zodan! Daar noem je mij eens een nostalgisch spel op zeg, die had ik ook, geniaal idd...
Dat waren nog eens tijden, 4 CD's vol met avi files nog ver voor de tijd van DivX of xvid.
Haha ja inderdaad ik heb die CD's pas geleden nog langs zien komen toen ik mn andere CD's aan het sorteren was. Dat was ongeveer in de tijd van Red Alert 1
quote:
Het spel sprak echter over de Shchuka-B onderzeeër want die wordt in het westen Akula genoemd (deze was een actieve jager op de ohio waar het spel zo'n beetje om draait).
Ok, dat wist ik niet Ze hebben het in dat spel ook over de Kilo class submarine, weet je of die ook bestaat?
Lambo of Rekt
  donderdag 24 april 2008 @ 18:25:42 #46
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_58283631
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:10 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Haha ja inderdaad ik heb die CD's pas geleden nog langs zien komen toen ik mn andere CD's aan het sorteren was. Dat was ongeveer in de tijd van Red Alert 1
[..]

Ok, dat wist ik niet Ze hebben het in dat spel ook over de Kilo class submarine, weet je of die ook bestaat?
Jazeker, de Kilo class is de NAVO benaming voor Project 877 Paltus (russisch voor Tarbot) class onderzeeër, later is er nog een 'upgrade' in de vaart gekomen Project 636 Varshavyanka. (NAVO naam: improved Kilo)

Hij is met zijn 74 meter net iets groter dan 'onze' walrus die 67.73 meter lang is.
Het is een Diesel-elektrische onderzeeër en wordt langzaam aan uitgefaseerd voor de volgende generatie (Lada Class).
MaxiTitan City
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:54:43 #47
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_58302169
Masterlijk bruut ding
Love will tear us apart (Joy Division)
  zaterdag 3 mei 2008 @ 23:26:31 #48
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_58462736
Nog een documentaire gevonden, wel opgedeeld in youtube filmpjes en helaas zitten er geen subs bij.
Maar de beelden zijn wel indrukwekkend. Met oa beelden van de Dmitri Donskoi, de enige nog in operatie zijnde Akula/Typhoon onderzeeër.

[ Bericht 0% gewijzigd door MaxiTitan op 04-05-2008 00:01:57 ]
MaxiTitan City
pi_58505079
maaar de koersk is natuurlijk wel de uitzonderin gop het gebied van rampen....
live's a game...
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:59:58 #50
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_58529489
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 03:14 schreef Martinaz het volgende:
maaar de koersk is natuurlijk wel de uitzondering op het gebied van rampen....

De Kursk was een van de recentere tragische rampen met een Russische onderzeeër maar ik zou het geen uitzondering willen noemen als je het vergelijkt met de Amerikaanse onderzeeër floot.

Ongeveer 17 Russische onderzeeërs tegen 4 amerikaanse (let op! na de tweede wereldoorlog/great patriotic war). Dat zijn er best veel en de lijst is dan niet eens compleet.

[ Bericht 0% gewijzigd door MaxiTitan op 07-05-2008 12:05:24 ]
MaxiTitan City
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')