Zou kunnen, maar gelukkig is het nog niet zo lang haha. Overigens was ik bang voor wat ik vanavond aan zou treffen na mijn werk, maar het is helemaal niet toegenomen sinds gisteren.quote:Op maandag 30 juni 2008 02:52 schreef Byte_Me het volgende:
ik denk dat je penseel alg hebt:
http://home.planet.nl/~loon0781/penseel.jpg
heb het zelf trouwens ook in mn bak, maar geen plaag gelukkig.
Crowntail. Zijn heel moeilijk te houden door water qualiteit eisen. Moet veel kalk in zitten e.d.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:23 schreef rene90 het volgende:
Die allereerste vind ik echt prachtig trouwens.
En wat houdt dat drip systeem precies in? Dan wordt het automatisch ververst?quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:40 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Crowntail. Zijn heel moeilijk te houden door water qualiteit eisen. Moet veel kalk in zitten e.d.
Gelukkig is ons leidingwater chloorvrij en zit er genoeg kalk e.d. in om de rays goed te houden van door thaise opgekweekte Crowntails. Ik ben echter zeer benieuwd hoe mijn nakweek worden, slecht water betekend minder krachtige rays waardoor je zwak ogende dieren kan krijgen. Iets wat ik pas met 3 maanden zal te weten zal komen. Waterqualiteit is erg belangrijk voor schalen en ray ontwikkeling.
Het grote nadeel van deze vissen is toch wel het vele water vervangen en de omgeving. Ik heb nu 5 mannen zitten en die moeten allemaal aparte. Vrouwen die apart zijn opgevoed kunnen elkaar ook doden, dus daar heb ik er ook 3 van apart zitten. Veel kwekers houden net als mij daardoor de dieren apart, en die kan je niet allemaal in een rio 110 neerzetten. Kleinere bakjes dus, met als resultaat veel water verversen. 1x per 2 dagen doe ik een 100% water vervanging.
Maar ik ga wel een drip systeem kopen waarin ik 80 dieren kan huizen. Ik twijfel echter of ik niet 40 ervan maak, omdat de bakjes erg klein zijn. 25x10x15 cm. Hoewel dat een oase is vergeleken bij de whiskeyflesjes waar ze in thailand in worden gehouden.
Heb een intern filter, en om de 2 weken nieuw spul erin. Heb via via iets weten te regelen waardoor ik heel goedkoop filter dingen heb. Het zijn namelijk gewoon van die grote stukken wat je in je afzuigkap doet. Maar om de twee weken zo een nieuw ding erin. Schoonmaken begint dan ook gelijk ,even dooie plantendingetjes eruit. Raampjes schoonmaken met bankpasje, en glassex aan de andere kant.quote:Op zondag 6 juli 2008 18:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hebben jullie overigens nog een soort systeem in het schoonmaken/ vervangen van filterwatten/sponzen?
Ik lees op internet verschillende dingen.
Ja, maar die heb ik zelf nodigquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:29 schreef rene90 het volgende:
Niemand een simpel thermometertje die aan het raam blijft plakken?
quote:Op zondag 6 juli 2008 13:51 schreef rene90 het volgende:
[..]
En wat houdt dat drip systeem precies in? Dan wordt het automatisch ververst?
Heeft iemand trouwens een temperatuurmetertje, digitaal/analoog boeit me niet zo, maar mijn huidige heeft het leven gelaten en ik heb zelf de komende week geen tijd om een nieuwe te halen, dus heb je er nog 1 liggen hoor ik het wel, ben wel bereid tot een vergoeding ook hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |