abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68670690
Ehh nou ik ben van d'n vroegen dus nee was eigenlijk meer bang dat je met een enorme buik bezig was (en te lui om helemaal terug te bladeren ).
Die weken zijn zo om en tenslotte is dat getut na het grote werk helemaal leuk toch?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 4 mei 2009 @ 21:50:54 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68671203
Maar die buik is er wel hoor.
Maar ik heb er nog geen last van verder.
pi_68671542
Oooh gezicht bij de posts, leuk!
Charming buikje hoor (tsja ik heb nogal hoogzwanger om me heen op moment krijg waanideeėn ).
Lekker hoor zo'n actieve zwangerschap, blijf het volgen
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:28:08 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68687970
Blauw!

pi_68691630
mooie kleur blauw BE!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_68695139
Das blauw
  dinsdag 5 mei 2009 @ 16:35:43 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68697164
Er zit in het echt een tikkie zeegroen in, maar dat komt er op de foto niet echt uit.
pi_68697944
Wowie very blue maar wel lekker sprankelend.
Is die muur op het gefotografeerde tijdstip ook al droog?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:40:48 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68699500
Nee, dat was een half uurtje na het verven ongeveer.
pi_68700912
Ah dat wordt dus ws nog n beetje andere kleur.
  donderdag 7 mei 2009 @ 21:50:14 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68788295
Ik ben niet zo happy... het nadeel van glazevelbehang... het lekt door bij afplakken.
Ik hoopte nog dat ik met snel verven en snel aftrekken het lekken voor zou zijn, maar helaas...

Deze vind ik dan wel weer heel goed gelukt.

De vogeltjes zijn met potlood op de muur gezet (figuurtje van papier de omtrek gedaan zeg maar) en dan met een penseeltje ingekleurd.

Nu maar kijken of ik, als de boel droog is, nog wat kan redden met bijstippen...
pi_68789341
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben niet zo happy... het nadeel van glazevelbehang... het lekt door bij afplakken.
Ik hoopte nog dat ik met snel verven en snel aftrekken het lekken voor zou zijn, maar helaas...
Gewoon een flinke kwast pakken en gewoon een lijn maken, niet strak, geen tape, maar gewoon een dikke lijk met golfen.
Ik denk zelfs dat als je dat met een flink verdunde gele verf doet, dus dat de oorspronkelijke lijn zichtbaar blijft, je een leuk effect krijgt, sunny!
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:18:42 #163
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_68789589
Snel aftrekken tegen het lekken, ja ja

Lekker biertje in de kroeg trouwens ja
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:23:22 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68789835
Jij zou toch gelijk naar huis...

Dirkh, klinkt heel leuk, maar het idee is dat het electriciteitsdraden zijn waar nog meer vogeltjes op komen te zitten. Dus diie lijnen moeten nog een beetje subtiel blijven.
pi_68789978
Jeetje Creabeaatje weer Het gaat vast haske goed komen leuk worden!
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:28:29 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68790081
Iemand in OUD opperde om er dik zwart koord op de plakken en dat is mss nog wel het beste idee.
pi_68790250
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:23 schreef Brighteyes het volgende:
Jij zou toch gelijk naar huis...

Dirkh, klinkt heel leuk, maar het idee is dat het electriciteitsdraden zijn waar nog meer vogeltjes op komen te zitten. Dus diie lijnen moeten nog een beetje subtiel blijven.
He, dan maak je er een kippengrill van.
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:34:37 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68790390
pi_68790923
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:18 schreef stinkie het volgende:
Snel aftrekken tegen het lekken, ja ja

Lekker biertje in de kroeg trouwens ja
  zondag 10 mei 2009 @ 22:13:09 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68886726
Vanavond heb ik op de donkere muur het egeltje geschilderd. Of althans, de zilveren cirkel met egel-uitsparing.
Het zilver moet nog een 2e keer en om de cirkel komt nog een zwarte rand, maar ik wilde hem toch even showen.

En stinkie is begonnen met de tuin! Een deel van de tegels die de betonnen bak moeten gaan vormen voor 20-30cm zand ophoging staat inmiddels!
  zondag 10 mei 2009 @ 22:26:02 #171
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_68887309
Wat onwijs leuk!

(Ik zou er niet eens zwart omheen doen. Het is prachtig zo!)
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_68888233
Wat leuk een egeltje Liev!!
  zondag 10 mei 2009 @ 22:58:05 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68888585
Hihi, in OUD is men er ook duidelijk over, geen zwarte rand meer.
pi_68890265
Wat een leuk egeltje! Ik was al bang dat je die prachtige kamer van Sasha nooit kon overtreffen, maar Baby2 krijgt gewoon net zo'n prachtig paleis.
quote:
Op zondag 10 mei 2009 22:13 schreef Brighteyes het volgende:
en om de cirkel komt nog een zwarte rand, maar ik wilde hem toch even showen.
Ik wou al zeggen: niet doen! Maar Duderella (wie is dat?) én OUD riepen dat ook al

On the other hand, aan de overkant heb je natuurlijk ook dat zwart met die waslijntjes. Dus eigenlijk snap ik je 'ontwerp' wel. Mmm, keuzes...

Oh en natuurlijk voor stinkie uiteraard!
Eeuwig vijfentwintig
  zondag 10 mei 2009 @ 23:50:24 #175
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_68890431
Hoe maak je eigenlijk zo'n perfecte cirkel op de muur BE?

Potlood met touwtje?

Pssst Ries, iek ben een cleuwn!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_68891001
Nog tips met het schilderen van tekeningen op de muur? Mijn vriendin wilt graag een elfje op de muur en dan niet zo'n kinderachtig elfje, nee een meer volwassenner elfje:

http://www.wvevans.net/KidsDirectory/ColorMe/STAR_ELF.gif

Wish me luch in ieder geval :x

Ja ook een kleine op komst hier.
  maandag 11 mei 2009 @ 08:16:37 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68894276
Dude, ik heb zelf een soort van passer gemaakt. Een wat dikkere lat hout (cm of 2-3). Aan de ene kant een spijker erin geslagen die dus een stukje uit steekt. Aan de andere kant een gat erin geboord waar precies een potlood in past. En dan de spijker in het midden op de muur zetten en dan de cirkel trekken.
Eerlijk gepikt van jarenlang Eigen Huis en Tuin kijken.

Je kan het wel met een touwtje proberen, maar dan weet je nooit of je potlood wel haaks op de muur staat. Zo met een balkje werkt het beter.

Jaheur, ik vergroot de afbeeldingen die ik wil hebben met 'rasterbator' (makkelijk te vinden met google) en dan plak ik dus alle vellen aan elkaar, knip de vorm die ik wil hebben uit, plak die weer op de muur, dan met potlood de omtrek doen en dan met een penseeltje inkleuren.

Als je een heel gedetailleerd iets hebt zoals jij zul je dan dus alle individuele delen op de muur moeten plakken en omtrekken.

Een andere optie is projecteren met een beamer, dan kan je gewoon op die manier de lijnen natrekken.
pi_68921935
Wauw wat gaaf, die zilveren cirkel!

Ik zou er idd geen zwarte rand omheen maken.

Je kan i.p.v zwarte lijntjes of touwtjes ook dunne snelbinders spannend. Dan kun je tussen die snelbinders nog wat dingen steken.

Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  maandag 11 mei 2009 @ 23:03:05 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68923288
Oh, dat is ook tof ja. Niet ipv de lijntjes, want er moeten nog wel vogltjes op komen te zitten, maar mss wel ergens anders.
  maandag 11 mei 2009 @ 23:30:16 #180
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_68924335
Wat een lief egeltje!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:07:20 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68956923
Voorlopig even de laatste update. Ik ben klaar met mijn gepruts, nu is het wachten op het plafond en de vloer, maar F. gaat vrijdag voor een week naar Kroatie, dus tenzij de kaboutertjes echt bestaan zal het weer even stil liggen verder.

Gek genoeg is de stand van de vogeltjes heel bepalend voor de cute-ness... de 2 boven het raam hangen iets naar voren en zijn op de een of andere manier veel schattiger dan het groepje rechts.
De 2 links heb ik dus ook weer iets verder naar voren laten hellen.

De ruimte ertussen lijkt wat kaal en leeg zo, maar daar komt dus een wandrek boven de commode te hangen.

Ik heb wel nog een ander klein vriendje erbij geschilderd.

Ik kan me nu al verheugen op de vraag 'waar is de muis?' over een tijdje.

Ik heb de potloodrand om de cirkel al weer weggewerkt met blauw, de cirkel blijft zoals hij is, zonder rand, alleen nog een keertje opnieuw verven om het vlekkerige eruit te krijgen.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:11:13 #182
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_68957152
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:07 schreef Brighteyes het volgende:
"Da!"
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_68958064
quote:
nu is het wachten op het plafond en de vloer, maar F. gaat vrijdag voor een week naar Kroatie
Nou, aangezien het nu pas dinsdag is, moet dat makkelijk lukken voor je vakantie, stinkie!

Ik vind het echt heel leuk met die lijnen en vogeltjes. Het doet me in de verte een beetje denken aan een notenbalk met muzieknootjes. Qua vorm en stijl, zeg maar, superleuk
quote:
Als ik die vraag hier stel, dan hoop ik altijd op 'in de val' als antwoord
Eeuwig vijfentwintig
pi_68958336
quote:
Gek genoeg is de stand van de vogeltjes heel bepalend voor de cute-ness... de 2 boven het raam hangen iets naar voren en zijn op de een of andere manier veel schattiger dan het groepje rechts.
De 2 links heb ik dus ook weer iets verder naar voren laten hellen.

Ik heb wel nog een ander klein vriendje erbij geschilderd.

ik vind het groepje ook erg lief hoor! Maar die twee boven het raam zijn het schattigst..
Hihi en dan die muis cute allemaal!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:43:18 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68958862
Reese! Arme beestjes.

Die notenbalk moest ik idd ook aan denken.

Ml-etje, de 2 boven het raam zijn ook mijn favoriet idd.
pi_68961825
Ja, een notenbalk. Met vogeltjes Leuk
Enneh die muis, wij hebben dat hier gewoon live

pi_68962285
Als je zoiets wil gaan schilderen, moet je eerst een print van hetgeen je wil gaan schilderen om een doorzichtig plastic vel printen. dan ergens overhead projector scoren, 1 en 1 is twee in dit geval

edit: beetje mosterd na de maaltijd idee zeg maar Ik dacht nl. net een vraag te zien hoe je een elfje op de muur zou moeten verfen. dacht even heel behulpzaam te posten....

sorry BE
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_68963160
Wat voor soort verf kan ik het beste gebruiken, aangezien we ook meerdere kleuren willen gebruiken?

Misschien ook glitters erbij, maar dat is niet zeker.
  woensdag 13 mei 2009 @ 08:19:33 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68967206
Geeft niet Sijp!

Je kan latex gebruiken of gewone muurverf.
Even navragen bij de bouwmarkt. Ik heb me deze keer duur spul aan laten smeren (je hebt daar ook weer kwaliteitsverschillen in) maar ik moet wel zeggen dat het blauw idd in 1 keer dekte. Scheelt weer.
Muurverf is wrsch beter als je met meerdere kleuren gaat werken.
pi_68984957
Bij de bouwmarkten, Praxis in elk geval, is "muurverf" latex. Als mensen aan de verfmengbalie om muurverf vragen krijgen ze van mij latex (dan wel acryllatex). Latex is de meest voorkomende muurverf.
quote:
Muurverven kun je gebruiken om muren en steenachtige materialen te verven. Als je een muur wilt gaan schilderen, kun je verschillende soorten verf gebruiken om te verven. Muurverven komen in de volgende types voor:
- veegvast (goedkope, poederende verf)
- latex (meest voorkomend, goed ademend)
- vinyllatex (licht afneembaar, ademend)
- acryllatex (goed afneembaar, licht ademend)
- synthetische muurverf (meestal op terpentine basis, goed vlekken isolerend)
It's funny
But not ha-ha funny.
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:44:33 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68985546
Ah ok. Is ook weer goed om te weten.
Ik heb iig bij de gamma vlgs mij geen latex meegekregen maar Flexa muurverf.
Of is dat dan ook latex?
pi_68991727
Is volgens mij ook gewoon latex. Als je het op je vinger smeert kun je het er zo weer af vegen.
It's funny
But not ha-ha funny.
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:01:35 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68992961
Nou, dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Muurverf spoelt iets minder makkelijk af.
Ook als het op de muur zit zie je wel delijk verschil. Latex is dof en mat, de muurverf heeft een beetje een zijdeglans.
pi_68993160
volgens M. zit er niet echt super verschil in. Latex is een laagje dat je er makkelijker aftrekt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_68993302
Die bank van jullie blijft fantastisch.
pi_68993462
Latex is muurverf.
Het enige verschil is dat er in bijvoorbeeld een gamma huismerk minder bindmiddel zit als in eenflexa latex. Door meer bindmiddel hecht je verf beter en dekt het ook sneller. Hierdoor komt ook de glans die je ziet.
Al heb je dan van de betere merken ook weer de keus of je mat, zijdeglans of net iets meer glans wil hebben.
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:39:04 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68994742
Ah kijk, dan snap ik het nu.
En weet ik ook dat ik niet iets vreselijks deed toen ik latex door de flexa gooide om lichtblauw te krijgen.
pi_68994956
Haha. Dat mag allemaal hoor BE. Kan alleen wel de kwaliteit van je verf aanpassen, maar zolang je geen speciale afwasbare hebt gekocht kan dat ook niet zoveel kwaad.
  zondag 7 juni 2009 @ 17:03:29 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69799020
De tuin... eindelijk zijn we met de tuin begonnen!
Toen we dit huis bezichtigden voor we het kochten zeiden we al tegen elkaar dat er iets aan de tuin moest gebeuren, en zie daar... zo'n 3,5 jaar later gaat het dan toch eindelijk gebeuren.

Voor:

Ik schaam me gewoon voor deze foto's. Wat een achenebbis(j) zooitje zeg.

Anyway.... Slopen maar!

Er komt volgende week zo'n 25m3 zand en om er voor te zorgen dat dat niet zomaar weg spoelt hebben we dus de hele tuin omringt met 60x40 tegels, de helft in de grond en de helft erboven. De hele tuin komt dus als het goed is zo'n 20-30cm omhoog.

En daarna dus het opbouwen van de nieuwe schutting. We hebben de deur gelijk verplaatst. Die hing nu direct achter de bijkeuken, maar daar willen we de containers neerzetten aangezien dat het stuk met het minste zon is en dus hopelijk iets minder vaak stank en b**stjes.

Helaas ging het te hard regenen om de deur nog even af te maken en op te hangen, maar vooralsnog is de boel weer dicht.
Ik vond het best eng, slapen met een half open tuin zeg maar.

Op de eerste foto is nog een afdakje te zien, op die plaats komt straks een schuur te staan, zo'n blokhut.
Aangezien we zelf lichtelijk verblind worden door de witte grondverf van de bijkeuken denken we erover om zowel de bijkeuken als de blokhut lichtgrijs te maken. Niet standaard hout, ook niet te donker maar ook niet te uitgesproken. Maar goed, daar denken we dus nog even over na.
De bestrating wordt donkergrijs.
pi_69799538
ziet er al goed uif BE!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')