Er was iets met het PM systeem gisteren (AHUM!...) dus heb nog geen mogelijkheid gehad om te antwoorden. Ik zal morgen even checken. Nu ff korte update;quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:53 schreef Hekates het volgende:
Gisteravond de videotjes bekeken, echt super zeg!
off-topic: Bedankt voor je PM met meer info over redcat enzo. Ik heb je een reply terug gestuurd gisteren maar weet niet of je die nog hebt kunnen lezen. Mijn persoonlijke email heb ik voorlopig toegevoegd aan mijn profiel. Als je wilt kunnen we via dat adres verder praten.
Ik dacht dat ik ik fok daarvoor zou gaan misbruiken, elk nestje een eigen topic of zoquote:Op dinsdag 22 april 2008 14:26 schreef je_ouwe_moer het volgende:
Maak je nou ook voor jezelf een fotoboek met al je Redcat-nestjes erin? Leuke herinneringen
Zou wel willen, maar het is geen optie. Ze is gewoon mijn favorietjequote:
Ik ga me er even tegenaan bemoeien ;quote:Op zaterdag 19 april 2008 15:30 schreef Poeke het volgende:
Wat een leuke reacties allemaalVananavond ga ik een hele berg foto's posten; moet eerst even naar de winkel en zo,
Voor jora, heb het de afgelopen dagen druk gehad, zelfs om foto's te posten zoals ik eerder had beloofd maar geef graag antwoord op je vraag:
Nee, ze wordt in het asiel niet getest op aids en leukemie, dat doen ze met geen enkele kat die wordt gebracht. De kat wordt onderzocht; gechipt, ontwormt, ontvlooit en ge-ent tegen de ziekten zoals aids en leukemie. Enten bij een zwangere moederpoes gebeurd niet omdat dat gevaarlijk is voor de kittens maar als de kittens oud genoeg zijn wordt mams gesteralieerd en ook meteen ge-ent. Net als de kittens overigens.
Wat betreft mijn eigen katten; Zoals aangegeven moet je, voordat je in aanmerking komt om gastgezin te worden, ervoor zorgen (en zelfs bewijzen) dat je eigen katten gezond en ge-ent zijn. Zij lopen dus geen gevaar.
Ik hoop dat ik antwoord heb gegeven op je vraag.
Voor iedereen: OMG wat een schattige hummeltjes zijn het!!![]()
![]()
Ik ben verliefd...
(ja, ze gaan straks allemaal weg.. I know)
Dat magquote:Op vrijdag 25 april 2008 14:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ga me er even tegenaan bemoeien ;
Het si toch debiel dat ze daar niet op gecontroleerd worden. Je kan een kat toch niet enten tegen aids. Of denk je nou werkelijk dat als de kat aids heeft dat wel even spontaan verdwijnt na zo'n enting?
Ik ga me er ook even mee bemoeienquote:Op vrijdag 25 april 2008 22:12 schreef Poeke het volgende:
[..]
Dat mag
Nee, dat weet ik. Ik weet eerlijk gezegd niet waarom het asiel niet test, waarschijnlijk is het een dure test en het geld is er gewoonweg niet of wordt de kans klein geacht dat er besmetting zal plaatvinden onder "tamme" katten. Wat betreft RedCat; zij hebben hier geen stem in, aangezien hun functie louter alleen is de kittens sociaal op te (laten) voeden.
Het kan zijn dat het asiel de kans dat ze een besmet dier krijgen klein achten aangezien er geen wilde katten meer worden opgevangen in het asiel. Er loopt in Eindhoven namelijk via de dierenbescherming een project (waar ik dus vrijwilliger van ben) waar wilde katten worden gevangen. Voorheen werden deze wilde katten in het asiel opgevangen, tegenwoordig worden ze ondergebracht op een aparte locatie en komen ze niet meer in aanraking met de tamme katten uit het asiel en is de besmettingskans veel kleiner. De katten worden overigens gesteraliseerd/gecastereerd en terug geplaatst.
Als ik naar het asiel moet om de kittens te laten chippen e.d. zal ik eens informeren over hoe dit zit. Ik kom erop terug dus
Zoals aangegeven; ik ga hier op terugkomen. Ik kan er nu gewoonweg geen antwoord op gevenquote:Op vrijdag 25 april 2008 22:29 schreef jora23 het volgende:
[..]
Wat is de moeite om hier op te testen?? Dan de prijs maar 15 euro omhoog.
De kittens worden zodra het kan gesteriliseerd/gecastreerd. De mensen die een kitten nemen betalen hiervoor in de aankoopprijs. Zij maken dus een bewuste keuze dat zij willen dat hun kat geen nabestaanden krijgen.quote:Op vrijdag 25 april 2008 22:29 schreef jora23 het volgende:
Ps als jouw moeder kat iets heeft brengt ze het over op haar kittens. Deze gaan on gesteriliseerd/on gecastreerd weg en brengen het ook over.
Wat is het verschil of de poes aan het begin van de dracht of na 5 weken na de geboorte wordt gesteriliseerd? Een nieuw nestje komt er niet en de kittens en moeder komen zo niet in gevaar wat betreft narcose e.d.quote:Op vrijdag 25 april 2008 22:29 schreef jora23 het volgende:
Waarom worden de poezen niet gesteriliseerd tijdens het begin van de dracht? Kittens voelen niks en het zijn weer een paar katten minder en zo kan er weer een volwassen poes uitgeplaatst worden die anders evt afgemaakt wordt.
Ik wil er best over discussieren, maar ben wel van mening dat je je misschien van te voren beter kunt inlezen in het hele topic ...quote:Op vrijdag 25 april 2008 22:29 schreef jora23 het volgende:
Ik hoor het wel als je hierover wilt discussieren. Ik heb iig geval mijn mening gegeven.
Ze is uitgebreid onderzocht, ontwormt en gechipt door de DA, als hij het verstandig heeft geacht om haar te laten opnemen door een gastgezin van RedCat vertrouw ik daarop. Ik ga ervan uit dat zo iemand zijn verantwoording kent.quote:Op vrijdag 25 april 2008 22:35 schreef nokwanda het volgende:
Eigenlijk ligt die vraag bij RedCat of liever nog bij de DA die de katten checkt als ze zwanger en wel bij RedCat terecht komen. Of zit ik er nu helemaal naast?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |