abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57885473
quote:
ASSEN - Bureau Jeugdzorg gedoogt seksuele relaties tussen minderjarige, in een pleeggezin ondergebrachte meisjes en meerderjarige jongens.

Volgens jeugdzorg is het 'noodgedwongen, uit angst dat de meisjes weglopen uit pleeggezinnen' en 'bij hoge uitzondering'. De betreffende meisjes mogen bijvoorbeeld eens in de maand bij de jongen logeren, mits ze een prikpil bij de huisarts halen of gecontroleerd anticonceptiepillen slikken.

De relatie mag ook worden voortgezet als ouders van het betreffende meisje het er niet mee eens zijn. Volgens directeur Cees Wierda van Bureau Jeugdzorg Drenthe moeten voogden dergelijke relaties soms toe staan omdat de kans anders groot is dat een meisje wegloopt uit een pleeggezin.

"Indien we dan niet gezorgd hebben dat ze tenminste anticonceptie gebruikt, is de kans levensgroot dat een cliënt zwanger wordt. Niet zelden geven meisjes aan dat ze zwanger worden als oplossing van hun problemen zien" , legt Wierda uit.

Ook bureau Jeugdzorg Flevoland staat de relaties soms toe. Directeur Greet Bouwman: "Het is altijd een individuele afweging. Een relatie tussen een 15- en 21-jarige wordt niet per se verboden. Het meisje van 15 jaar kan volwassen zijn voor haar leeftijd."

Bij wet is een seksuele relatie tussen minderjarigen en meerderjarigen verboden. De Nijmeegse hoogleraar gezin en gedrag, prof. Janssens spreekt van een onwenselijke situatie nu Jeugdzorg zich door de praktijk gedwongen ziet seks met jongens van boven de twintig te gedogen.

"Het is gewoon tegen de wet en niet voor niets. Het gaat hier over de meest kwetsbare meiden. Ik kan me niet voorstellen dat het goed voor hun ontwikkeling is." Volgens Janssen zijn er alternatieven. "Laat Jeugdzorg de zaak maar zo regelen, dat een meisje niet wegloopt. Je kunt ook iemand overreden door goede begeleiding."

Cees Wierda van Jeugdzorg stelt dat de wet op dit punt niet naar de letter, maar naar de geest gevolgd moet worden. "Bij twijfel zullen we het ook niet nalaten de vriend na te trekken met hulp van politie."

Dat gebeurde ook bij Pascal Vonk (21) uit Sneek die een relatie kreeg met Sylvana (15). Het meisje kwam in een pleeggezin terecht nadat ze wegliep van huis en bij Pascal en zijn ouders wilde wonen.

"Ik ben zelfs nog gearresteerd op verdenking van ontvoering. Sylvana's moeder wil ook absoluut niet dat Syl en ik een relatie hebben", zegt Vonk. Volgens het tweetal is er van alles mis in het pleeggezin en is het belachelijk dat Jeugdzorg ze niet toestaat bij elkaar te wonen. Wierda stelt dat het juist het beste pleeggezin is dat hij kent.
Dit is toch wettelijk verboden? Jezus raar he dat je opgepakt wordt voor ontvoering als je met een 15 jarige gaat terwijl je 21 bent.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_57885576

Op 15 jarige leeftijd was jij natuurlijk nog aan het spelen met je duplo blokken?
pi_57885595
Gaat het nou om een relatie tussen een pleegdochter en de zoon des huizens, of om reltaties van kinderen in de pleegzorg ansich?

Dat laatste lijkt me weinig mis mee, en daar gaat het om bij Pascal en Sylvana als ik het zo lees. Enja het leeftijds verschil, zijn zat minderjarige meiden met een vriend van 20+.

Het eerste, relatie zoon met pleegdochter, lijkt me minder gewenst, heeft toch iets incestueus over zich.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 7 april 2008 @ 11:27:20 #4
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_57885636
Zo raar vind ik het eerlijk gezegd niet. Als Bureau Jeugdzorg ben je er om een meisje te helpen. Nu zijn er een heleboel meiden die thuis wonen en op hun 15 al een relatie hebben met een volwassene. Dit is dan nog de "probleemgroep", als je ze gaat vertellen wat ze dit niet mag en dat niet mag terwijl in de grote boze buiten wereld het allemaal geen probleem lijkt te zijn. (ja die meiden kijken eerder naar hun vriendinnen dan in het wetboek). Dan is er een grote kans dat de laatste instantie die ze kan helpen, ook faliekant faalt

PS: relatie tussen pleegdochter en zoon is een andere kwestie maargoed met incest heeft het iig niets te maken natuurlijk....
pi_57885785
Waar kan ik me opgeven als pleegouder?
pi_57885906
tvp
AFCA!
pi_57886284
vind het maar beetje raar bericht ook
pi_57886309
Snap niet al deze op hef en de Telegraaf met zijn schreeuw koppen

Waarom zou een meisje thuis wel een relatie mogen hebben en in pleeggezin niet
Ook als maar paar gevallen zijn op die duizendende kinderen zal echt geen groot probleem zijn.
quote:
De relatie mag ook worden voortgezet als ouders van het betreffende meisje het er niet mee eens zijn.
Dat is toch logies kind zit niet voor niks in een pleeggezin, die pleegouders nemen het dan (tijdelijk) over.
............................
  maandag 7 april 2008 @ 12:25:14 #9
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_57886840
Omdat je als pleeg ouder meer verantwoordelijkheden hebt dan als biologische ouder. Je bent contactpersoon met verschillende instanties.

Als biologische ouder is het makkelijker om je kind te verwaarlozen dan als pleegouder.

Dat grietje mag niet in een gewoon gezin een relatie hebben met een meerderjarige, en ook niet in een pleeggezin. Het verschil is dat een gewoon gezin niet op dezelfde manieren kan worden gecontroleerd als een pleeggezin.

Als je het mij vraagt zijn dat soort randfiguren niet meer te redden. Dat is het type Sharona dat op haar 27ste een kop heeft als die van een 50 jarige straat prostituee. De grietjes die niet voor zichzelf kunnen zorgen omdat ze te dom zijn om te schijten, net als de biologische ouders.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  maandag 7 april 2008 @ 12:48:10 #10
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_57887286
quote:
Op maandag 7 april 2008 12:25 schreef Cairon het volgende:
Als je het mij vraagt zijn dat soort randfiguren niet meer te redden. Dat is het type Sharona dat op haar 27ste een kop heeft als die van een 50 jarige straat prostituee. De grietjes die niet voor zichzelf kunnen zorgen omdat ze te dom zijn om te schijten, net als de biologische ouders.
En daarom staat men dit soort relaties maar toe; verbieden heeft geen zin. Zo kunnen ze nog trachten die meiskes zichzelf voorlopig nog even niet voort te planten.

Bovendien, als er geen dwang of geestelijke overheersing/beinvloeding in het spel is, zie ik het probleem ook niet. Alleen als het een of ander drugsfiguur of anderszins crimineel/a-sociaal ofzo betreft, kan ik me voorstellen dat men zo'n relatie wil verhinderen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_57894773
Toen ik 15 was had ik ook een vriend van 21, niks mis mee.
pi_57894907
Godverdomme net gebeld; geen pleegdochter meer te krijgen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  † In Memoriam † maandag 7 april 2008 @ 21:41:18 #13
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_57897824

Pascal Vonk (21) en Sylvana S. (15). Het meisje zit in een pleeggezin en Jeugdzorg vindt het goed dat ze een seksuele relatie heeft met de meerderjarige Pascal

Ow wat verschrikkelijk erg dat twee verliefde mensen willen neuken, jeetje, dat dit allemaal kan en mag in Nederland, te ziek voor worden. Het zal tijd worden dat het CDA en de SGP hier met spoed kamervragen over gaan stellen. Dit moet gewoon stoppen.

Pffffff....
quote:
DEN HAAG - CDA en ChristenUnie willen opheldering van minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin over minderjarige meisjes in pleeggezinnen die een seksuele relatie onderhouden met een meerderjarige.

Ze reageren op een verhaal in De Telegraaf van maandag waarin Bureaus Jeugdzorg, waaronder de pleegzorg valt, aangeven dat dit soms voorkomt. CDA'er Coskun Çörüz vindt dit een onwenselijke situatie. „Ik wil dat dit stopt.” Hij wil dinsdag tijdens het wekelijkse vragenuurtje in de Tweede Kamer van Rouvoet horen of die kan ingrijpen
.

Beide partijen wijzen erop dat seks tussen meerderjarigen en minderjarige kinderen verboden is. Ze willen van Rouvoet weten of hij het goed vindt dat dit soms kan worden toegestaan om te voorkomen dat het meisje wegloopt uit het pleeggezin.

Çörüz vind dit de omgekeerde wereld. Als een cliënt van de jeugdzorg zich wil onttrekken aan de hulp is er altijd nog de gesloten jeugdzorg, waarbij weglopen een stuk minder gemakkelijk is.
pi_57898360
Van mij mogen ze, maar de opgegeven reden om het te gedogen: "anders loopt ze weg" is natuurlijk de ultieme slapheid.
  maandag 7 april 2008 @ 22:08:31 #15
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_57898562
quote:
Op maandag 7 april 2008 22:01 schreef thaleia het volgende:
Van mij mogen ze, maar de opgegeven reden om het te gedogen: "anders loopt ze weg" is natuurlijk de ultieme slapheid.

Weinig mis met seks tussen 15 en 21 jarige, mits beiden er maar mee eens zijn.
Drugs are good mkay?
  dinsdag 8 april 2008 @ 00:01:32 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57901354
Wat is het alternatief? kinderen opsluiten?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 8 april 2008 @ 00:05:19 #17
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_57901402
Zie het probleem eigenlijk ook niet zo.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 8 april 2008 @ 07:10:29 #18
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57903242
moet je die reacties bij de Telegraaf eens lezen...

Die krant is werkelijk een kankergezwel in onze samenleving.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_57903249
Het zal maar uitgaan. Weer een ander pleeggezin? Tegenhouden kun je dit denk ik niet, maar verstandig is het ook niet. Alleen om de reden dat meisjes van die leeftijd verliefd op de liefde zijn en dus ook zo weer verliefd op een ander zijn. Zeg niet dat het gaat gebeuren, maar acht die kans wel aanwezig.

Het meisje moet dan snappen dat ze weer in een ander gezin zal worden gedumpt (vooral wanneer zij degene is die een ander vriendje zal krijgen) . Dat aan dat meisje vertellen (zodat ze het ook echt begrijpt) vind ik wel een noodzaak.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_57903425
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 07:12 schreef paddy het volgende:
Het zal maar uitgaan. Weer een ander pleeggezin? Tegenhouden kun je dit denk ik niet, maar verstandig is het ook niet. Alleen om de reden dat meisjes van die leeftijd verliefd op de liefde zijn en dus ook zo weer verliefd op een ander zijn. Zeg niet dat het gaat gebeuren, maar acht die kans wel aanwezig.

Het meisje moet dan snappen dat ze weer in een ander gezin zal worden gedumpt (vooral wanneer zij degene is die een ander vriendje zal krijgen) . Dat aan dat meisje vertellen (zodat ze het ook echt begrijpt) vind ik wel een noodzaak.
lezen de seks is niet binnen het pleeg gezin, het gaat over meisjes die in een pleeg gezin ondergebracht moeten worden en daarbij hun huidige vriend (van voor de pleeggezin tijd) mogen blijven zien.
quote:
De betreffende meisjes mogen bijvoorbeeld eens in de maand bij de jongen logeren
  † In Memoriam † dinsdag 8 april 2008 @ 08:32:04 #21
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_57903759
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 07:12 schreef paddy het volgende:
Tegenhouden kun je dit denk ik niet, maar verstandig is het ook niet.

Wat bedoel je daar in vredesnaam mee?
  dinsdag 8 april 2008 @ 08:34:11 #22
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_57903783
Gewoon neuken.
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  dinsdag 8 april 2008 @ 08:54:11 #23
56749 BlaZ
pi_57903991
" Ik ben zelfs nog gearresteerd op verdenking van ontvoering. Sylvana's moeder wil ook absoluut niet dat Syl en ik een relatie hebben", zegt Vonk. Volgens het tweetal is er van alles mis in het pleeggezin en is het belachelijk dat Jeugdzorg ze niet toestaat bij elkaar te wonen. Wierda stelt dat het juist het beste pleeggezin is dat hij kent "

Ze kunnen ze ook gewoon samen laten wonen?
pi_57904191
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 07:52 schreef winterapfel het volgende:

[..]

lezen de seks is niet binnen het pleeg gezin, het gaat over meisjes die in een pleeg gezin ondergebracht moeten worden en daarbij hun huidige vriend (van voor de pleeggezin tijd) mogen blijven zien.
[..]
Inderdaad Het was vroeg Dacht even dat het om een relatie ging met de zoon van het pleeggezin waar zij ook verbleef.
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 08:54 schreef BlaZ het volgende:

Ze kunnen ze ook gewoon samen laten wonen?
Samenwonen met vijftien jaar? Ben ik nu zo ouderwets dat ik dat wel een beetje vroeg vind?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:43:57 #25
56749 BlaZ
pi_57904768
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:08 schreef paddy het volgende:

Samenwonen met vijftien jaar? Ben ik nu zo ouderwets dat ik dat wel een beetje vroeg vind?
Bij de ouders van die kerel hé en ja 15 is jong maar ja als het alternatief een pleeg gezin of weglopen van huis is...
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:55:14 #26
33189 RM-rf
1/998001
pi_57904970
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Dit is toch wettelijk verboden? Jezus raar he dat je opgepakt wordt voor ontvoering als je met een 15 jarige gaat terwijl je 21 bent.
Nee, een (gewone vrijwillige) sexuele relatie tussen een meerderjarige en een minderjarige ouder dan 12 is enkel strafbaar als de wettelijke vertegenwoordiger deze niet goedkeurt....
met goedkeuring van een ouder of voogd kun je als 21-jarige gewoon sex hebben met een 15-jarige, zolang er verder geen sprake is van dwang en/of prostitutie e.d..

'Ontvoering' is trouwen weer ietss heel anders en dat vind plaats als je iemand zijn bewegingsvrijheid ontneemt of bv een minderjarige zonder goedkeuring van de ouders/voogd meeneemt..
belangrijk hierbij is in te zien dat de wettelijjke vertegenwoordiging het recht heeft voor de betreffende minderjarige te beslissen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:12:53 #27
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_57905322
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:08 schreef paddy het volgende:
Ik zou mijn dochter liever ook tot d'r 20e thuis houden, dat is een vader eigen denk ik.

Maar we hebben het hier wel vaak over 'kinderen' die niet in de meest ideale stabiele omstandigheden zijn opgevoed. Die zijn vaak (door de omstandigheden) geestelijk al stukken verder dan hun leeftijdgenoten die al die ellende niet hebben meegemaakt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_57905757
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 07:10 schreef Pappie_Culo het volgende:

Die krant is werkelijk een kankergezwel in onze samenleving.

Ja triest genoeg wel wat een pauper krant is dat
............................
pi_57905992
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 00:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat is het alternatief? kinderen opsluiten?
blijkbaar .. tegenhouden kan je het anyway niet, want als ze niet eens in de maand mag logeren gaat ze wel spijbelen of zo

dus tja, zorgen dat ze de pil gebruikt om zwangerschap te voorkomen lijkt mij het slimste .. zo is die deur naar via de rechter mogen trouwen en je op die manier aan de wetgeving onttrekken iig dicht
pleased to meet you
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:50:50 #30
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')