abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57898410
quote:
Op maandag 7 april 2008 21:41 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En dan kun je je afvragen hoe 'beetje' dat overlappende is. Dus vroeg ik naar de standpunten en belangen van zo'n partij. Volgens de Mutant ging dat niet verder dan anti-Wilders-zaken.

Tja... Is dat voldoende bestaansrecht voor een partij denk je?
Brede partijen met een religieuze achtergrond. Dan zal je het over veel punten inderdaad eens zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57898468
quote:
Op maandag 7 april 2008 21:53 schreef DennisMoore het volgende:
Tot nog toe hebben ze waarschijnlijk meer gemeen met de SGP .
Op basis van welke zinnen uit het artikel denk je dat?

Voorlopig heb ik er niet veel meer over gezien dan
quote:
In het interview zegt het voormalig kamerlid van GroenLinks dat hij het tijd vindt voor een brede op islamitische leest geschoeide politieke partij in Nederland. ''Een soort islamitische CDA''.
Waarom zou dat meer gemeen hebben met de SGP dan met het CDA?
pi_57898510
quote:
Op maandag 7 april 2008 22:03 schreef du_ke het volgende:

Brede partijen met een religieuze achtergrond. Dan zal je het over veel punten inderdaad eens zijn.
Hoewel ik dus de indruk (!) heb dat het gedachtegoed van de gemiddelde moslim meer overeenkomt met dat van de SGP/CU, zo 'breed' is dat niet.

En dat staat los van de breedte die Rabbae eraan zou willen geven.
  maandag 7 april 2008 @ 22:07:55 #179
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_57898539
quote:
Op maandag 7 april 2008 22:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Op basis van welke zinnen uit het artikel denk je dat?

Voorlopig heb ik er niet veel meer over gezien dan
[..]

Waarom zou dat meer gemeen hebben met de SGP dan met het CDA?
misschien omdat de sgp denkt zoals het cda decennia geleden dacht.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_57898958
quote:
Op maandag 7 april 2008 22:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien omdat de sgp denkt zoals het cda decennia geleden dacht.
Dat kan niet zoveel decennia geleden zijn...
pi_57899094
quote:
Op maandag 7 april 2008 22:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Hoewel ik dus de indruk (!) heb dat het gedachtegoed van de gemiddelde moslim meer overeenkomt met dat van de SGP/CU, zo 'breed' is dat niet.

En dat staat los van de breedte die Rabbae eraan zou willen geven.
Ah op die manier .
pi_57899799
Het is ook maar de vraag of die miljoen Moslims in Nederland ook daadwerkelijk meer invloed zullen hebben dan nu wanneer een Islamitische partij voor (een deel van) hen spreekt. Ik betwijfel het.
pi_57899899
quote:
Op maandag 7 april 2008 22:55 schreef Picchia het volgende:
Het is ook maar de vraag of die miljoen Moslims in Nederland ook daadwerkelijk meer invloed zullen hebben dan nu wanneer een Islamitische partij voor (een deel van) hen spreekt. Ik betwijfel het.
Religieuze partijen hebben hopelijk inderdaad hun langste tijd gehad.
pi_57899939
Momenteel worden Moslims door de meeste partijen wel gehoord.
  maandag 7 april 2008 @ 23:25:25 #185
182269 sneakypete
On the edge
pi_57900560
Het is tijd dat religie als politiek thema verdwijnt.
Religie is een persoonljke beleving en hoort niet in de kamer. Ik ben niet tegen het recht op vereniging en dus ook niet voor het verbieden van religie in de politiek, maar imo is het wenselijker om beide gescheiden te houden. Zelf zou ik nooit stemmen op een partij met een religieuze grondslag.

Religie hoort aangemoedigt noch bestraft te worden door Den Haag. Het is een persoonlijike kwestie waar anderen niets mee te maken horen te hebben.
pi_57900621
Als Rabbae de aanvoerder is voorzie ik een Janmaat-effect.
pi_57900800
quote:
Op maandag 7 april 2008 23:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
Als Rabbae de aanvoerder is voorzie ik een Janmaat-effect.
Hij heeft dan ook al aangegeven niet de aanvoerder te worden en geen lid.
pi_57900869
quote:
Op maandag 7 april 2008 23:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij heeft dan ook al aangegeven niet de aanvoerder te worden en geen lid.
Mooi. Als we die man toch eens konden deporteren. Rabbae is het levende bewijs dat de multiculturele samenleving niet alleen maar verrijkingen oplevert. Hij zou zijn eigen zaak goed doen als hij begon met zichzelf uit deze samenleving te verwijderen.
pi_57901101
quote:
'Moslimpartij niet voordelig'

Volgens de politieke partijen brengt het oprichten van een moslimpartij geen voordeel met zich mee. De Kamerleden stellen dat een dergelijke partij de integratie niet ten goede zou komen. Dat valt morgen in de Sp!ts te lezen. Het CDA, GroenLinks en de SP beweren dat een dergelijke partij zelfs slecht zou zijn voor de integratie.

Islamitisch CDA

De Kamerfracties reageren op uitlatingen van voormalig GroenLinks-parlementariėr Mohammed Rabbae, die beweert dat de tijd rijp is voor een "islamitisch CDA". Rabbae denkt dat een dergelijke partij goed zou zijn voor het leggen van "islamitische accenten" op religie en samenleving, integratie en milieu.

Averechts

Volgens GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi zou een moslimpartij slecht zijn voor het integratiedebat. "Als elk onderwerp gerelateerd wordt aan moslims, zou dat niet goed zijn. Moslims kunnen beter opgaan in een bredere samenleving", aldus de politicus. CDA'er Jan Schinkelshoek denkt dat een dergelijke partij een averechts effect zal hebben. "Het levert geen bijdrage voor de inburgering. Integendeel."

bron: Spitsnieuws
Ze voelen de bui al hangen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Picchia op 08-04-2008 09:20:14 ]
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:10:57 #190
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57904233
quote:
Op maandag 7 april 2008 23:49 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ze voelen de bui al aankomen.
Wat een voorspelbare reacties. Als moslims hun eigen moskeeėn hebben, eigen omroepen, eigen scholen, eigen verenigingen, dan hoort daar ook een eigen partij bij. Dat is ook geheel in de parallele traditie die Nederland gehad heeft. Abraham Kuyper verwoordde dat ooit als parallelisme en voegde daar de eigenschap aan toe om andere samenlevingsverbanden in hun waarde te laten.

Valt me echt vies tegen van die partijen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57904357
quote:
Op maandag 7 april 2008 23:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Mooi. Als we die man toch eens konden deporteren. Rabbae is het levende bewijs dat de multiculturele samenleving niet alleen maar verrijkingen oplevert. Hij zou zijn eigen zaak goed doen als hij begon met zichzelf uit deze samenleving te verwijderen.
Inderdaad, mensen met afwijkende meningen moeten gewoon rausgeschopt worden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57906088
Gebeurt toch niet. Slotje
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_57906602
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Inderdaad, mensen met afwijkende meningen moeten gewoon rausgeschopt worden.
Neen. Maar voor het geval Rabbae zet ik graag mijn principes opzij.
pi_57906755
Ik vind het belachelijk dat er een CU, een CDA en een SGP zijn, en ik ben ook tegen een moslimpartij. Een overheid hoort in mijn ogen seculier te zijn.
pi_57906765
quote:
Op maandag 7 april 2008 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
Dan heeft het dus wel zin, het laat namelijk alsnog de stem van die betreffende groep horen via de democratische weg. Het is de manier om extremistische uitspattingen te voorkomen, de manier om te laten zien dat er toch nog een toneel is om je gal te spuwen. Net als je goede Ome Wilders dat doet. De VVD is eveneens een verkapte belangengroepering voor bedrijven, de SP is dat voor halve communisten en D66 is dat voor homo's etc. Het "algemeen maatschappelijk belang" stamt nog uit de polder-tijd, die is allang voorbij. Algemeen maatschappelijk belang is nu alleen voor politiek correcte mietjes die bang zijn voor confrontatie.
Had jij een tijdje geleden niet een D66-logo als avatar? En van die laatste zin snap ik al helemaal niks. Jij behoort bij de mensen die het hardst schreeuwen als Wilders weer eens een generaliserende opmerking over moslims maakt. Wilders zoekt juist de confrontatie, maar ik heb niet de indruk dat jij daar van gediend bent. Maar kennelijk nu toch, want ik lees hier een betoog voor verdere polarisatie?
quote:
Op maandag 7 april 2008 17:39 schreef PJORourke het volgende:
Het Israelische probleem. Italie heeft het nu ook. Coalities van zes of negen partijen. Als je daar van af wilt, zul je het kiesstelsel moeten hervormen. De Economist pleit er deze week ook voor. Drempeltjes inbouwen of districten of ed.
Ik roep al jaren om een kiesdrempel. Dan zouden we verlost worden van onzinpartijen als de SGP en de PvdD. Verdere hervorming vna het kiesstelsel lijkt me voorlopig nog niet nodig.
pi_57906868
quote:
Op maandag 7 april 2008 19:05 schreef SCH het volgende:
Blijkbaar zijn users als elfletterig en Saviour tegen de democratie, als het er op aan komt
Begrijpend lezen behoort kennelijk ook al niet meer tot je vaardigheden. Ik heb duidelijk aangegeven dat het ieders democratisch recht is om een politieke partij te beginnen. JIJ bent hier degene die terreur door dierenrechtenactivisten goedpraat, in plaats van het op te nemen voor het democratische proces. Een misplaatste opmerking dus. Kijk zelf eens wat beter in de spiegel.
quote:
Op maandag 7 april 2008 19:32 schreef SCH het volgende:
Huh, juist de TON en de PVV zijn toch ook partijen die alleen maar tegen dingen zijn? Tegen de islam, tegen de gevestigde politiek.
TON bestaat nog helemaal niet als actieve politieke partij, dus jouw opmerking dat ze overal op tegen zijn, snijdt geen hout. De SP was ook jaren overal op tegen. En het is trouwens een goed democratisch recht om overal op tegen te zijn.
pi_57907261
quote:
Een soort islamitische CDA.
Nou ja, ze werken allebei met een stel vodjes
pi_57908255
quote:
"Een soort islamitische CDA."
Toch wel apart dat iemand van een progressieve a-religieuze partij pleit voor de oprichting van een conservatieve religieuze partij.
pi_57908471
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 12:54 schreef narvik het volgende:

[..]

Toch wel apart dat iemand van een progressieve a-religieuze partij pleit voor de oprichting van een conservatieve religieuze partij.
Dat is niet zo gek als je weet dat Rabbae alleen bij die partij zit omdat hij allochtoon is en veel ruimte wil voor allochtonen. In diepere zin heeft Rabbae helemaal niks met de beginselen van GroenLinks.
pi_57909454
Rabbae is ook niet voor niets uitgekotst door GL.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')