Het kan best zijn dat ik het ook niet eens in dit topic hebt genoemd!

Mijn huisje staat nu een jaar te koop en ik ga ergens ten zuiden of zuid-oosten van Arnhem wonen. Waar weet ik nog niet precies, maar het zal zeer zeker niet Arnhem zelf worden. Ik heb al heel wat leuke huisjes op het oog gehad, maar een fiks aantal daarvan zijn voor mijn neus weggekaapt, en door de stijgende hypotheekrentes en de strakkere regeltjes rondom de hypotheken kan ik ineens bepaalde huizen die ik misschien net kon betalen, nu ineens echt absoluut onmogelijk meer betalen.
Toch heb ik nog wel een paar erg leuke op het oog. Ik hoop echt dat deze mensen mijn huis willen kopen en dat die andere niet ook voor mijn neus weggekaapt gaan worden.
Tot nu toe heb ik echt tientallen bezichtigingen gehad, al dan niet met open huizen routes. Bijna iedereen is zeer positief, maar vaak is mijn huis net de 2e keuze of zijn er enorm verschillende dingen waardoor het mis gaat: ze vinden de keuken niet mooi, of het is boven te krap, of ze willen er te veel aan verbouwen om het naar hun smaak aan te passen, of ze vinden de woonkamer te donker (??????? Bullshit, maar die dag was het enorm regenachtig en kwam er idd natuurlijk weinig licht de woonkamer binnen), of ze krijgen de financiering gewoon niet rond.
Ik heb biedingen gehad die rond (en zelfs ONDER) de WOZ-waarde liggen! Mensen willen wel meer bieden, maar door de eerder genoemde hoge hypotheekrente en aangescherpte regeltjes KUNNEN ze gewoon niet meer bieden.