Uhu, het ultieme voorbeeld zei ik al.
De waarheid is dat in zo'n 90% van de gevallen prijzen worden gewonnen door teams met de juiste mix van werkers en paradepaardjes.
Nu ben ik van mening dat de paradepaardjes de werkers meer nodig hebben dan andersom, maar dat is slechts mijn mening en wellicht klopt dat niet.
De meeste mensen echter kijken niet langer dan hun neus lang is en gaan over op een debiel soort afgoderij voor de paradepaardjes, waarbij wordt vergeten dat er elf spelers op het veld staan en er een x aantal man op de bank zit die ook een bijdrage levert.
Ik probeer enkel een tegengeluid te laten horen tegen die domheid.
Sorry hoor, maar het is toch ook te debiel voor woorden. Henry vertrekt naar Barcelona en iedereen roept twee dingen:
- Arsenal wordt helemaal niets dit jaar, ze hebben geen sterren meer over.
- Barcelona gaat alles winnen, want ze hebben Ronaldinho, Messi, Eto'o en Henry.
Oké, Arsenal zal idd niets winnen, maar ze zijn er wel duidelijk op vooruit gegaan, terwijl Barcelona niets is van de ploeg die het de afgelopen jaren was.
Voetballen is geen optelsom van kwaliteiten. Het gaat om het vinden van de juiste, natuurlijke balans in een elftal.