abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58112193
Joh, zou je denken.

Ach, als Cruijff tegenover Vurnon Anita staat zal hij m'n stem wel krijgen, maar wat een waardeloze lul was die Cruijff voor het groepsproces zeg.
Als je alleen maar kan functioneren in een elftal waar je met je macht bepaalde mensen uit gehouden hebt, dan ben je sociaal dus echt heel beperkt.
Gullit gaat mijn stem voor beste Nederlandse voetballer ook niet krijgen hoor.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2008 @ 14:43:04 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_58112261
Cruijff was juist een teambuilder. Werd geroemd om zijn teamspel. Maakte ziin medespelers beter. Was al een coach in het veld. Dat het een briljante dribbelaar was kun je hem niet verwijten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_58112440
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:43 schreef tong80 het volgende:
Cruijff was juist een teambuilder. Werd geroemd om zijn teamspel. Maakte ziin medespelers beter. Was al een coach in het veld. Dat het een briljante dribbelaar was kun je hem niet verwijten.

Ow, niets ten nadele van z'n coachende kwaliteiten hoor, die had hij zeker. Als trainer heeft hij het dan ook goed gedaan.
Het jammere is dat de spelers om hem heen die hij beter maakte enkel vriendjes van hem waren of in ieder geval spelers die naar Cruijff luisterden.

Cruijff heeft nooit om kunnen gaan met alles en iedereen die een eigen/andere mening heeft. Neem de zaken met Jan van Beveren, Willy van der Kuijlen en Foppe de Haan. Dat is zijn zwakte en die zwakte heeft ons een wereldtitel gekost.
pi_58112574
Kijk trouwens eens naar het hele gebeuren tussen Cruijff en Van Bommel.
Cruijff kan Van Bommel niet uitstaan, simpelweg omdat Van Bommel zelf na durft te denken en niet zomaar overneemt wat cruijff zegt. Mooiste voorbeeld is een Europa Cup duel van PSV waar Cruijff na afloop nog even uitlegt waarom je bij 4-3-3 de ideale veldbezetting hebt. Vervolgens valt Van Bommel hem in de reden en zegt: 'Daar ben ik het niet mee eens Johan, ook bij 4-4-2 kan je het veld optimaal bezetten'.
Cruijff dult geen tegenspraak en dat is een waardeloze eigenschap voor een speler die een ploeg wil/moet leiden.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2008 @ 14:57:17 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_58112583
Leg eens uit waarom ons dat een wereldtitel heeft gekost ?

Willie van der Kuijlen was een provinciaaltje die nooit buiten Eindhoven heeft gespeeld. Hij had het talent om een wereldster te worden maar was te bedeesd. Kwam één keer in aanraking met Cruijff en trok zich terug. Een echte vent weet dat er altijd wat gebeurd op dat niveau en had teruggevochten.
Denk je echt dat het pais en vrede is in een kleedkamer ? Rob Rensenbrink en Arie Haan spraken niet tegen elkaar maar wonnen wel samen 2 eurocups.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_58112775
Juist, je hoeft elkaar niet aardig te vinden. Juist daarom is het vreemd dat Cruijff zo hoog opspeelde door Van Beveren te weren.

Kijk, je wint prijzen door als team op het veld te staan. Teamgevoel en leiderschap zijn nodig om de topspelers te laten exceleren en zodoende prijzen te kunnen pakken.

Teamgevoel en met z'n allen één doel hebben is iets anders dan met z'n allen luisteren naar een "dictatoriale" leider die geen tegenspraak duldt. Zonder Cruijffs "leiderschap" (dus met Cruijff in de rol van een gewone speler die z'n bek houd op de momenten dat hij dat moet doen) en met Van Beveren hadden we de titel kunnen pakken.
pi_58112840
Zonder een breken als Van Bommel, die de tegenstander opvreet, zich de poten uit het lijf loopt, de hele ploeg op sleeptouw neemt en de hele boel op scherp zet gaan we het aankomende zomer niet redden. Weinig spelers denken na over voetbal, Van Bommel wel.

Jammer dat ook Van Basten alleen maar ja-knikkers meeneemt.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2008 @ 15:18:12 #58
7889 tong80
Spleenheup
pi_58113023
ga je wer. Je maakt een waterdrager belangrijk. Net als je met Dunga deed. Nu is plots van Bommel de redder der natie.

We hebben geweldige aanvallers. En schitterende middenvelders. Van Bommel krijgt al rood als ie met zijn ogen knipperd. Ziten we daar op te wachten

pi_58113411
Jup, omdat de waterdragen (of hoe je dat type speler ook wilt noemen) de basis is voor succes. Een stel mietjes kan best leuk voetballen, maar je wint er gewoon geen tournooi mee.

Ons middenveld bestaat uit een stel softies. En daar heb ik dus echt een schijthekel aan.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2008 @ 16:10:36 #60
7889 tong80
Spleenheup
pi_58114207
Giresse Platini Genginhi

pi_58114572
Antonis Nikopolidis
Giourkas Seitaridis
Traianos Dellas
Michalis Kapsis
Takis Fyssas
Stelios Giannakopoulos
Angelos Basinas
Theodoros Zagorakis
Kostas Katsouranis
Angelos Charisteas
Zisis Vryzas
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2008 @ 16:47:03 #62
7889 tong80
Spleenheup
pi_58115042

pi_58115166
Dat zijn de Grieken die wonnen in 2004
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2008 @ 16:53:28 #64
7889 tong80
Spleenheup
pi_58115196
Ja maar ik snap de connectie niet

pi_58115397
Waar Giresse Platini Genginhi jouw theorie ondersteunen, zijn de Grieken het ultieme voorbeeld van mijn theorie.
De waarheid zal ergens in het midden liggen.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2008 @ 17:02:48 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_58115439
Nee want de Grieken zijn een uitzondering

pi_58115876
Uhu, het ultieme voorbeeld zei ik al.

De waarheid is dat in zo'n 90% van de gevallen prijzen worden gewonnen door teams met de juiste mix van werkers en paradepaardjes.
Nu ben ik van mening dat de paradepaardjes de werkers meer nodig hebben dan andersom, maar dat is slechts mijn mening en wellicht klopt dat niet.

De meeste mensen echter kijken niet langer dan hun neus lang is en gaan over op een debiel soort afgoderij voor de paradepaardjes, waarbij wordt vergeten dat er elf spelers op het veld staan en er een x aantal man op de bank zit die ook een bijdrage levert.

Ik probeer enkel een tegengeluid te laten horen tegen die domheid.

Sorry hoor, maar het is toch ook te debiel voor woorden. Henry vertrekt naar Barcelona en iedereen roept twee dingen:
- Arsenal wordt helemaal niets dit jaar, ze hebben geen sterren meer over.
- Barcelona gaat alles winnen, want ze hebben Ronaldinho, Messi, Eto'o en Henry.

Oké, Arsenal zal idd niets winnen, maar ze zijn er wel duidelijk op vooruit gegaan, terwijl Barcelona niets is van de ploeg die het de afgelopen jaren was.

Voetballen is geen optelsom van kwaliteiten. Het gaat om het vinden van de juiste, natuurlijke balans in een elftal.
pi_58116040
Daarom valt succes niet toe te schrijven aan Péle, Cruijff of Cristiano Ronaldo.
Succes moet je toeschrijven aan mensen die ervoor zorgen dat bovenstaande spelers kunnen excelleren en die zorgen dat het elftal in balans is.
Vaak is dat een trainer, kijk naar Ernie bij NAC of Mourinho zowel bij Porto als Chelsea. Teambuiling.
Soms is dat een speler die al zo ver in z'n ontwikkeling is dat hij een soort van trainer (teambuiler) in het veld is. Dunga is zo'n speler. Alle neuzen in kant op krijgen, alles voor elkaar willen doen. Dat is de truc.

Nu kan je zeggen dat Cruijjf in z'n spelerstijd ook al trainerskwaliteiten bezat en dan moet ik je daar gelijk in geven. Hij kon mensen neerzetten en aansturen. Echter is teambuiling iets anders dan simpelweg mensen thuislaten omdat je er niet mee door één deur kan. En daar ging Cruijff de fout in.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2008 @ 17:30:22 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_58116140
Wat een gelul

Alsof de gebroeders Neville Manchester naar de EC winst schoten.

Nederland werd in 88 kampioen doordat Vanenburg en van Basten in topvorm waren. Niet door Berry van Aerle. De meeste voorstoppers zijn inwisselbaar. Of je moet Rijkaard heten die ook kan aanvallen.

Barcelona speelt trouwens minder omdat de helft van hun sterren het halve jaar geblesseerd is.

Maar toch staan ze in de halve finale van het EC.

Hoe slecht is de rest dan wel niet met al hun verdedigers ?

pi_58116545
En waarom was Van Basten juist toen in topvorm? Wat was er zo speciaal aan dat elftal dat Van Basten optimaal gebruik kon maken van zijn kwaliteiten?

Omdat er spelers waren die alle gore klusje op het veld op wilde knappen voor die "grote sterren" in de voorhoede. Daarom. Van Basten kon zijn kwaliteiten tonen omdat hij geen onnodige energie in andere zaken hoefde te stoppen.

Waarom verging het Manchester stukken slechter op momenten dat Keane geschorst of geblesseerd was?

Man, maak nou eindelijk eens die koppeling in je hoofd tussen sterren en waterdragers? Denk je nou nog steeds dat als iedereen in het team de bal 100000 keer hoog kan houden je vanzelf wel prijzen gaat winnen?

Teambuiling is het troverwoord man. Wat ben je, een einzelgänger ofzo?
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2008 @ 17:51:38 #71
7889 tong80
Spleenheup
pi_58116632
Ja ik ben en einzelGänger maakte NIVO-Sparta in mijn eentje kampioen.

Ben weg trouwens.

Nice talking.

pi_58118517
Hahaha, dat verklaart ons meningsverschil.
Ik ben in m'n voetbaljaren altijd een waterdragende en leidinggevende voorstoppen geweest.

De discussie blijft niettemin interessant en we gaan hem zeker op een later moment voort zetten. desnoods maak ik er ooit een topic voor (of jij).

Ik ben ergens wel benieuwd wat straks je mening zal zijn in bij Italië en Spanje, waar Raúl en Maldini ondanks hun status als werkpaarden wel degelijk kans maken op de titel van beste speler.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2008 @ 19:18:02 #73
7889 tong80
Spleenheup
pi_58118607
Raúl is één van mijn helden.

Maldini staat in mijn beste elftal ooit.

pi_58118859
Kijk, dat is goed om te horen. Dan zijn we het daar dus over eens.

Post je elftal eens.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2008 @ 19:31:44 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_58118962
quote:
Op donderdag 17 april 2008 19:27 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Kijk, dat is goed om te horen. Dan zijn we het daar dus over eens.

Post je elftal eens.
Die verandert steeds

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')