abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:10:34 #276
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58126554
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:08 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Het deed me dan ook niets, ik beschouw mezelf als een wereldburger. Het was overigens sowieso al niet meer serieus te nemen nadat de mod me voor NSB´er had uitgemaakt

ik stook een beetje mee maar mag dat, want ik ben uitgescholden door de mod

sorry

all is fair in love and dienstplicht
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_58131236
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:55 schreef Pumatje het volgende:

Maar een user plaatsde een post met , ik zou zelfs de vijand helpen als zijn ideeen beter bij mijn idealogie passen.. ja goed. Dat maakt je dan een landverrader, dat is het feitelijk dan ook. Geen persoonlijke belediging van jou naar mij , gewoon de spijker op zijn kop

Zoals de verzetsmensen in WOII? We hadden verloren, dikke pech, maar officieel was Nederland dus vriendjes met Duitsland. Wettelijk allemaal in orde, precies volgens de regeltjes. De geallieerden waren onze vijand, en iedereen die daarmee symphatiseert dus een landverrader?

De wereld is niet zwart-wit...
Ja, ik generaliseer.
pi_58132220
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:36 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
De Romeinen kenden een dienstplicht van 20 jaar, sommige kozen ervoor langer te vechten
Nee, dat was geen dienstplicht.
Dat was vrijwillig, maar wel de manier om (na die 20 jaar) een Romeins staatburger te worden met alle rechten die daar aan verbonden waren.
  zaterdag 19 april 2008 @ 12:47:46 #279
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_58156989
Ik zou nooit een leger in gaan. De uitzondering als ik zelf aan het hoofd van een leger zou staan. En niet gehinderd zou worden door incompetente politici.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 19 april 2008 @ 12:53:50 #280
168657 Koffielurk01
Ik weet geen ondertitel...
pi_58157103
Ik zou alleen in dienst gaan als ik de garantie zou krijgen dat ik niet uitgezonden kan worden naar conflictgebieden et cetera ... ik vind dat dienstplicht alleen gebruikt moet worden voor binnenlandse crisissen en voor bijvoorbeeld maatschappelijk hulpverlening (rampbestrijding maar bijvoorbeeld ook de Nijmegse vierdaagse).

Internationale samenwerkingsverbanden moeten alleen beroepsmilitairen voor gebruikt worden want die kiezen er zelf voor om het risico te lopen elders in de wereld te sneuvelen en die vinden het blijkbaar ook leuk dus zijn veel gemotiveerder dan dienstplichtigen.

Verder zouden mensen die op het hbo zitten vrijstelling moeten krijgen tot ze klaar met school zijn en mensen op het mbo, afhankelijk van de opleiding interne scholing moeten krijgen.
pi_58158156
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:53 schreef Koffielurk01 het volgende:
Ik zou alleen in dienst gaan als ik de garantie zou krijgen dat ik niet uitgezonden kan worden naar conflictgebieden et cetera ... ik vind dat dienstplicht alleen gebruikt moet worden voor binnenlandse crisissen en voor bijvoorbeeld maatschappelijk hulpverlening (rampbestrijding maar bijvoorbeeld ook de Nijmegse vierdaagse).
In principe is dat wel redelijk. Er zouden bepaalde divisies kunnen worden opgesteld die enkel voor verdediging van Nederland zijn. Dat zou echter ook betekenen dat die dienstplichtigen naar overzeese delen van het koninkrijk zouden moeten.

Mij lijkt het in ieder geval wel redelijk om aan elke dienstplichtige te vragen of ze uitgezonden willen worden of niet, er zullen vast wel zijn die toch uitgezonden willen worden. Maar ik vraag me ook af hoe dat zal gaan als je in een leger beroepsmilitairen hebt die sowieso uitgezonden worden én dienstplichtigen die niet buiten Nederland komen. Er zal zeker geherstructureerd moeten worden wil dit goed werken. (Wat te denken van de Nationale Reserve bijvoorbeeld)
quote:
Verder zouden mensen die op het hbo zitten vrijstelling moeten krijgen tot ze klaar met school zijn en mensen op het mbo, afhankelijk van de opleiding interne scholing moeten krijgen.
Dat was vroeger ook al zo. Mijn vader mocht na de HBS eerst naar de Universiteit en hoefde na zijn studie pas in dienst.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_58160152
Ik zou niet weigeren.

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2008 16:18:19 ]
  zaterdag 19 april 2008 @ 17:57:52 #283
168657 Koffielurk01
pi_58161980
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:01 schreef waht het volgende:

[..]

In principe is dat wel redelijk. Er zouden bepaalde divisies kunnen worden opgesteld die enkel voor verdediging van Nederland zijn. Dat zou echter ook betekenen dat die dienstplichtigen naar overzeese delen van het koninkrijk zouden moeten.

Wat mij betreft gebeurd dat dan weer niet en daar komt bij dat Nederland nog maar weinig overzees grondgebied heeft tegenwoordig (misschien officieus wel).

Het zal inderdaad een herstructurering van de krijgsmacht vereisen, maar dit is onvermijdelijk bij organisatie zoals de krijgsmacht omdat conventionele oorlogsvoering steeds meer wordt vervangen door guerrilla~ en terrorismeoorlogvoering. Dit is ook de reden waarom aanvankelijk de dienstplicht is afgeschaft.
pi_58177010
quote:
Op woensdag 16 april 2008 20:12 schreef Pumatje het volgende:

[..]

als ik thuiszou komen met de boodschap dat ik expres me ging laten afkeuren voor de Dienstplicht zou ik de spreekwoordelijke "Foot in my ass" krijgen van mijn vader..Wat ik nu ook van het leger vond

Daarnaast, buiten alle plichten... is dit er ook gewoon 1. Als we allemaal plichten in dit land niet gingen naleven werd het 1 groot zooitje.
Als iemand een pesthekel heeft aan Defensie moet hij zulke fora niet opzoeken in my opinion.
Je kunt dan verwachten dat er mensen zitten die er wel om geven.
En je houdt niet van tegenspraak en mensen mogen er niet anders over denken, en er zijn per definitie geen goed onderbouwde opvattingen mogelijk die tegen die van jou ingaan?
Ik weet het ook niet
pi_58177067
Heb gediend en zou weer dienen.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:29:51 #286
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_58301436
Ik zou het enkel overwegen als er een royale vergoeding tegenover staat en een belastingvrijstelling voor de rest van mijn leven.
Maar dan is het in wezen geen dienstplicht meer, maar gewoon werk, maar dat zijn de enige voorwaarden waaronder ik eventueel open zou staan voor zoiets.

Feit is: Ik ga mijn leven niet op de waagschaal zetten voor iets als 'landsbelang' van een land die mij nooit een dienst heeft bewezen, de overheid probeert de burgers op elk vlak al zoveel mogelijk geld afhandig te maken (schandalig hoge belastingheffingen op álles, terwijl 'de landsbestuurders' zich elke dag laten rondrijden in dikke bakken en daar geen cent slurptax voor betalen, maar alles uit de belastings-potje halen van de burgers, politie-boetes, buitenproportionele ziekenfondspremies, slurptax, vliegtax, zeer dure leges bij gemeentelijke aanvragen, kosten voor alles en nog wat bij de douane etc. etc.)

Al zou ik mij niet kunnen voorstellen dat Nederland direct in oorlog zou gaan met een andere land.
Ik zou mij alleen een situatie kunnen voorstellen waarin de VS en/of Groot-Britannië landen als Iran, Noord-Korea en Pakistan willen aanvallen om de obvious redenen (atoomwapens, kernprogramma, terroristische dreiging, dictator) en dat Nederland onder Bakellende militaire steun gaat verlenen.

Ik vraag me dan af hoe het zou gaan bij een burgeroorlog in Nederland, wat niet eens zo rare gedachte is met de steeds verdere ontsporende Marokkaanse gemeenschap en de toenemende onvrede bij Nederlanders. Dat lijkt mij goede voer voor gedachten.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 25 april 2008 @ 14:06:30 #287
168657 Koffielurk01
pi_58302438
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 13:29 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik zou het enkel overwegen als er een royale vergoeding ...
En hier hield ik op met lezen.
pi_58308668
Ik ben niet geschikt om afgebeuld te worden. En zou daarom de helft van de tijd in het schavot door moeten brengen. Geen goed plan dus

Ik weiger
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58311602
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 13:29 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik vraag me dan af hoe het zou gaan bij een burgeroorlog in Nederland, wat niet eens zo rare gedachte is met de steeds verdere ontsporende Marokkaanse gemeenschap en de toenemende onvrede bij Nederlanders. Dat lijkt mij goede voer voor gedachten.
Mwah, er wonen slechts 330.000 Marokkanen in Nederland. Een burgeroorlog in Nederland is nóg onwaarschijnlijker dan Duitsland dat Nederland opnieuw binnenvalt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_58312109
Ik zou gelijk in dienst gaan als ik opgeroepen wordt, maar daar krijgen ze de kans niet voor, want ik ga al vrijwillig

Mijn hele familie heeft in het leger gezeten, met uitzondering van mijn vader die (tegen zijn wil) buitengewoon dienstplichtig is en later afgekeurd is voor vrijwillig onderofficier.

Vooral de verhalen van mijn oom die lader was in een leopard tank, daar kan ik echt uren naar luisteren
  zondag 27 april 2008 @ 11:21:04 #291
213097 GBA
FINALE.
pi_58335508
Dienstplicht is slavernij. Abortus is gelegaliseerd omdat vrouwen baas zijn over hun eigen lichaam, maar de overheid mag wel bepalen wanneer mannen hun lichaam aan een oorlog moeten opofferen? Dacht 't niet.
Wer kämpft für das Recht der hat immer Recht gegen Lüge und Ausbeuterei.
  zondag 27 april 2008 @ 13:24:16 #292
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58337541
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 22:49 schreef waht het volgende:

[..]

Mwah, er wonen slechts 330.000 Marokkanen in Nederland. Een burgeroorlog in Nederland is nóg onwaarschijnlijker dan Duitsland dat Nederland opnieuw binnenvalt.

33000 met een Marrokaans paspoort, probleem zijn juist de jongeren van Marrokaanse komaf met een Nederlandspaspoort.. die zijn er veel meer. Maar voordat we in zo'n discussie vervallen..

offtopic : steeds meer mensen hier in Def die in het leger gaan
pi_58372875
Ik heb gediend, was 18. Wist ik veel.
Nu zou ik niet gaan, niet voor het tuig dat toen en nu de macht heeft.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_58393240
Denk dat ik veel meer nut kan leveren door me studie te doen als wetenschapper enzo dan beetje bij de landmacht rondhangen.
  woensdag 30 april 2008 @ 02:00:12 #295
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58393277
quote:
Op woensdag 30 april 2008 01:54 schreef koffiegast het volgende:
Denk dat ik veel meer nut kan leveren door me studie te doen als wetenschapper enzo dan beetje bij de landmacht rondhangen.
mee eens
  woensdag 30 april 2008 @ 02:09:27 #296
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_58393324
In '89 niet geweigerd en zou dat nu ook niet doen.

Weigerachtig gedrag in het huidige tijdsgewricht heeft volgens mij meer te maken met de egocentrische instelling van de doorsnee jeugdige dan de weerzin tegen defensie. Als de dienstplicht zorg voor ouderen en gehandicapten in zou houden dan zou de jeugd daar ook zijn neus voor optrekken. De onwil iets voor een ander te betekenen zit diep geworteld.

Verder zou het voor al het over het paard getild universitair geschoold volk wel eens een eyeopener kunnen zijn als hun eten, slaapgelegenheid of veiligheid eens afhangt van een VMBO-er. Zo zou een ieder er op jonge leeftijd al achter komen dat scholing, afkomst en plaats op de maatschappelijke ladder er in heel veel gevallen niet toe doet.

Wat mij betreft mag er gekozen worden tussen defensie of de zorg. Kan het grut na die minimaal 18 jaar verteren mooi iets bijdragen aan de maatschappij waar ze zo'n dikke pens van hebben gekregen.
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 30 april 2008 @ 02:11:47 #297
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58393339
quote:
Op woensdag 30 april 2008 02:09 schreef Captain_Chaos het volgende:
In '89 niet geweigerd en zou dat nu ook niet doen.

Weigerachtig gedrag in het huidige tijdsgewricht heeft volgens mij meer te maken met de egocentrische instelling van de doorsnee jeugdige dan de weerzin tegen defensie. Als de dienstplicht zorg voor ouderen en gehandicapten in zou houden dan zou de jeugd daar ook zijn neus voor optrekken. De onwil iets voor een ander te betekenen zit diep geworteld.

Verder zou het voor al het over het paard getild universitair geschoold volk wel eens een eyeopener kunnen zijn als hun eten, slaapgelegenheid of veiligheid eens afhangt van een VMBO-er. Zo zou een ieder er op jonge leeftijd al achter komen dat scholing, afkomst en plaats op de maatschappelijke ladder er in heel veel gevallen niet toe doet.

Wat mij betreft mag er gekozen worden tussen defensie of de zorg. Kan het grut na die minimaal 18 jaar verteren mooi iets bijdragen aan de maatschappij waar ze zo'n dikke pens van hebben gekregen.

nog meer mee eens.
goede post.. mooi onderbouwd.
en helemaal juist

spijker op zijn kop.
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:11:54 #298
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_58423392
Ik heb het gevoel dat mijn talenten niet bij vechten liggen - daarom ga ik ook niet bij het leger - maar als het nodig is om te schtrijden, weiger ik de dienstplicht niet. Dan wel het leger in als geniesoldaat/hospik/sniper
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:20:42 #299
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_58513396
quote:
Op woensdag 30 april 2008 02:09 schreef Captain_Chaos het volgende:

Ik hoop dat je hiermee niet al het universitair geschoolde volk bedoeld. Ik studeer nu zelf en zou nu zelf niet vrijwillig het leger ingaan, omdat ik anders een gigantische achterstand oplop in mn vakgebeid ten opzichte van mijn leeftijdsgenoten.

Zou er echter wel een dienstplicht zijn zou ik vooraan staan om mij aan te melden. Ik zou het een eer vinden om voor Nederland te vechten als het land bedreigt zou worden Een eventuele uitzending naar Afghanistan weet ik ook niet of ik dat zou weigeren. Zoals ik er nu over denk zou ik er geen bezwaar tegen hebben, echter als het zo ver is zou ik mee eerst iets meer willen verdiepen in de situatie.

Ben alleen bang dat ik wel gruwelijk afgekeurd zou worden aangezien ik flink kleurenblind ben (als in sommige kleuren door elkaar halen, niet dat ik zwart/wit zie. voor mijn gevoel kan ik gewoon goed zien, maar kan alleen sommige kleuren niet benoemen) Weet iemand trouwens of je daarvoor afgekeurd zou worden? Het zou misschien kunnen zijn dat ik mensen in camouflageoutfit minder snel zie, maar als ik bij de marine zou zitten en er drijft een slagschip voor mn neus zou ik die echt niet over het hoofd zien ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')