quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:08 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Het deed me dan ook niets, ik beschouw mezelf als een wereldburger. Het was overigens sowieso al niet meer serieus te nemen nadat de mod me voor NSB´er had uitgemaakt![]()
ik stook een beetje mee maar mag dat, want ik ben uitgescholden door de mod
Zoals de verzetsmensen in WOII? We hadden verloren, dikke pech, maar officieel was Nederland dus vriendjes met Duitsland. Wettelijk allemaal in orde, precies volgens de regeltjes. De geallieerden waren onze vijand, en iedereen die daarmee symphatiseert dus een landverrader?quote:Op donderdag 17 april 2008 12:55 schreef Pumatje het volgende:
Maar een user plaatsde een post met , ik zou zelfs de vijand helpen als zijn ideeen beter bij mijn idealogie passen.. ja goed. Dat maakt je dan een landverrader, dat is het feitelijk dan ook. Geen persoonlijke belediging van jou naar mij , gewoon de spijker op zijn kop![]()
Nee, dat was geen dienstplicht.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:36 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
De Romeinen kenden een dienstplicht van 20 jaar, sommige kozen ervoor langer te vechten
In principe is dat wel redelijk. Er zouden bepaalde divisies kunnen worden opgesteld die enkel voor verdediging van Nederland zijn. Dat zou echter ook betekenen dat die dienstplichtigen naar overzeese delen van het koninkrijk zouden moeten.quote:Op zaterdag 19 april 2008 12:53 schreef Koffielurk01 het volgende:
Ik zou alleen in dienst gaan als ik de garantie zou krijgen dat ik niet uitgezonden kan worden naar conflictgebieden et cetera ... ik vind dat dienstplicht alleen gebruikt moet worden voor binnenlandse crisissen en voor bijvoorbeeld maatschappelijk hulpverlening (rampbestrijding maar bijvoorbeeld ook de Nijmegse vierdaagse).
Dat was vroeger ook al zo. Mijn vader mocht na de HBS eerst naar de Universiteit en hoefde na zijn studie pas in dienst.quote:Verder zouden mensen die op het hbo zitten vrijstelling moeten krijgen tot ze klaar met school zijn en mensen op het mbo, afhankelijk van de opleiding interne scholing moeten krijgen.
Wat mij betreft gebeurd dat dan weer niet en daar komt bij dat Nederland nog maar weinig overzees grondgebied heeft tegenwoordig (misschien officieus wel).quote:Op zaterdag 19 april 2008 14:01 schreef waht het volgende:
[..]
In principe is dat wel redelijk. Er zouden bepaalde divisies kunnen worden opgesteld die enkel voor verdediging van Nederland zijn. Dat zou echter ook betekenen dat die dienstplichtigen naar overzeese delen van het koninkrijk zouden moeten.
En je houdt niet van tegenspraak en mensen mogen er niet anders over denken, en er zijn per definitie geen goed onderbouwde opvattingen mogelijk die tegen die van jou ingaan?quote:Op woensdag 16 april 2008 20:12 schreef Pumatje het volgende:
[..]
als ik thuiszou komen met de boodschap dat ik expres me ging laten afkeuren voor de Dienstplicht zou ik de spreekwoordelijke "Foot in my ass" krijgen van mijn vader..Wat ik nu ook van het leger vond
Daarnaast, buiten alle plichten... is dit er ook gewoon 1. Als we allemaal plichten in dit land niet gingen naleven werd het 1 groot zooitje.
Als iemand een pesthekel heeft aan Defensie moet hij zulke fora niet opzoeken in my opinion.
Je kunt dan verwachten dat er mensen zitten die er wel om geven.
quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:29 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik zou het enkel overwegen als er een royale vergoeding ...
Mwah, er wonen slechts 330.000 Marokkanen in Nederland. Een burgeroorlog in Nederland is nóg onwaarschijnlijker dan Duitsland dat Nederland opnieuw binnenvalt.quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:29 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik vraag me dan af hoe het zou gaan bij een burgeroorlog in Nederland, wat niet eens zo rare gedachte is met de steeds verdere ontsporende Marokkaanse gemeenschap en de toenemende onvrede bij Nederlanders. Dat lijkt mij goede voer voor gedachten.
quote:Op vrijdag 25 april 2008 22:49 schreef waht het volgende:
[..]
Mwah, er wonen slechts 330.000 Marokkanen in Nederland. Een burgeroorlog in Nederland is nóg onwaarschijnlijker dan Duitsland dat Nederland opnieuw binnenvalt.
mee eensquote:Op woensdag 30 april 2008 01:54 schreef koffiegast het volgende:
Denk dat ik veel meer nut kan leveren door me studie te doen als wetenschapper enzo dan beetje bij de landmacht rondhangen.
quote:Op woensdag 30 april 2008 02:09 schreef Captain_Chaos het volgende:
In '89 niet geweigerd en zou dat nu ook niet doen.
Weigerachtig gedrag in het huidige tijdsgewricht heeft volgens mij meer te maken met de egocentrische instelling van de doorsnee jeugdige dan de weerzin tegen defensie. Als de dienstplicht zorg voor ouderen en gehandicapten in zou houden dan zou de jeugd daar ook zijn neus voor optrekken. De onwil iets voor een ander te betekenen zit diep geworteld.
Verder zou het voor al het over het paard getild universitair geschoold volk wel eens een eyeopener kunnen zijn als hun eten, slaapgelegenheid of veiligheid eens afhangt van een VMBO-er. Zo zou een ieder er op jonge leeftijd al achter komen dat scholing, afkomst en plaats op de maatschappelijke ladder er in heel veel gevallen niet toe doet.
Wat mij betreft mag er gekozen worden tussen defensie of de zorg. Kan het grut na die minimaal 18 jaar verteren mooi iets bijdragen aan de maatschappij waar ze zo'n dikke pens van hebben gekregen.
Ik hoop dat je hiermee niet al het universitair geschoolde volk bedoeld.quote:Op woensdag 30 april 2008 02:09 schreef Captain_Chaos het volgende:
Verder zou het voor al het over het paard getild universitair geschoold volk wel eens een eyeopener kunnen zijn als hun eten, slaapgelegenheid of veiligheid eens afhangt van een VMBO-er. Zo zou een ieder er op jonge leeftijd al achter komen dat scholing, afkomst en plaats op de maatschappelijke ladder er in heel veel gevallen niet toe doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |