quote:Op maandag 7 april 2008 12:54 schreef Biancavia het volgende:
Wij gaan allebei lekker onze eigen gang.
Hij hoeft echt niet mee naar familiedingen, al gaat hij soms wel uit verplichting (kerst enzo), en naar mijn vrienden ga ik meestal alleen. Ga ook apart met mijn vrienden en met hem op vakantie.
Ohja en hij gaat met grote tegenzin mee met een familieweekend, maar ik heb wel gezegd dat hij van mij ook thuis mag blijven.![]()
Ik krijg wel vaak te horen van waar hij is, 'is hij er niet bij?' en dan zeg ik gewoon 'nee, die is lekker thuis'. Klaar.
quote:Op maandag 7 april 2008 13:01 schreef SHE het volgende:
Scorpie, ga even een frisse neus halen ofzo, je doet weer een beetje vreemd.
Misschien kun je de eerste en de laatste zin van mijn OP lezen. Ik vraag naar je eigen ervaringen.quote:Op maandag 7 april 2008 13:00 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik schrijf je niks voor, ik geef mijn mening over de situatie. Dat is precies waar je om vroeg toen je dit topic opende.
Als je je wat minder passief opstelt in deze, had de hele situatie wellicht voorkomen kunnen worden.quote:Op maandag 7 april 2008 12:40 schreef SHE het volgende:
[..]
Niks ervan. Zijn vrienden, zijn uitnodiging, zijn verantwoordelijkheid.
Het is toch juist asociaal om te verwachten van iemand dat hij/zij iets doet terwijl diegene al andere plannen het heeft c.q. het niet leuk vindt?quote:Op maandag 7 april 2008 12:06 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
en gelukkig is ook niet iedereen zo self absorbed
Ik ging in op je voorbeeld. En in deze is de vriendin in mijn ogen inderdaad ''anti-sociaal'', al zou ik er een andere naam aan geven. Dat later blijkt dat het niet een uit de lucht gegrepen voorbeeld is, kan ik niks aan doen.quote:
Blijf je nu weer weg als je de discussie niet kan winnen, net zoals het IT-topic wat je ook zelf opende?quote:Op maandag 7 april 2008 13:01 schreef SHE het volgende:
Scorpie, ga even een frisse neus halen ofzo, je doet weer een beetje vreemd.
Eens, dit scheelt me weer een zooi typenquote:Op maandag 7 april 2008 13:13 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik ging in op je voorbeeld. En in deze is de vriendin in mijn ogen inderdaad ''anti-sociaal'', al zou ik er een andere naam aan geven. Dat later blijkt dat het niet een uit de lucht gegrepen voorbeeld is, kan ik niks aan doen.Het was ook juist deze situatie, wat je aan het twijfelen bracht. Het leek mij dus duidelijker om ook op dit voorbeeld in te gaan. Je mag het van mij vertalen naar een algemeen verhaaltje over hoe het er in mijn relatie aan toe gaat.
Er valt hier volgens mij niets te winnen.quote:Op maandag 7 april 2008 13:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijf je nu weer weg als je de discussie niet kan winnen, net zoals het IT-topic wat je ook zelf opende?
je kan eerlijk waar niet van users verwachten geen commentaar te geven op wat er in de OP staat als dat als voorbeeld gebruikt wordt.quote:Op maandag 7 april 2008 12:55 schreef SHE het volgende:
[..]
Niet om mij door anderen te laten voorschrijven wat mijn verantwoordelijkheden zijn.
Jij wel?
Je gaf aan dat je het er niet mee eens was + de reden. Ik ging op jouw gedachtengang in dat het alleen de uitnodiging van je vriend zou zijn. Zo gaat dat nu eenmaal in gesprekken, dat je op elkaars antwoorden in gaat.quote:Op maandag 7 april 2008 13:35 schreef SHE het volgende:
Je mag best zo volledig zijn als je nu bent hoor, het enige wat je hiervoor hebt gemeld is dat je vind dat de afspraak ook mijn verantwoordelijkheid is.
Ik heb je aangegeven het daar niet mee eens te zijn. Wat verwacht je dan nog van mij?
En je gaat noooooit meer níeuwe vrienden maken in je huidige omgeving? Waar je toch al een hele tijd woont meen ik. Daar is dus alleen Phille? Overal en altijd? Thuis, op het werk, op alle uitjes, tijdens al die avonden vol verrassing?quote:Op maandag 7 april 2008 08:20 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mja, jouw situatie zal al moeilijk voorvallen bij mij.
1. Phille en ik werken samen (hij op verdiep 2, ik op het eerste)
2. Mijn vrienden wonen bijna allemaal meer dan 100km verder dus in de week spreken we eigenlijk niet af.
En moest het ooit voorvallen, dan zou ik toch eerst naar mijn man gaan (of bellen of wat dan ook) en zeggen: die heeft gemaild blablabla... en dan stuur ik wel een mailtje terugDirect antwoorden zou ik idd niet doen (denk ik, maar nogmaals die situaties vallen hier niet echt voor door die afstand).
Nou, dan is het probleem toch opgelost? Ofja, in elk geval voor de volgende keer danquote:Reden te meer voor ons om een gedeelde agenda te gaan gebruiken. Voorkom je een hoop onduidelijkheden mee.
Bij mij is het omdat familiebezoek hier betekent dat we er het hele weekend zitten.quote:Op maandag 7 april 2008 14:55 schreef SHE het volgende:
Zoals velen boven je, schrijf je dat je je mentaal moet voorbereiden op familie bezoeken.
Is dat omdat je ze vervelend vind?
Ik zou ook echt balen van zo'n misverstand. Vervolgens zou ik inderdaad ook bedenken hoe zulke situaties te voorkomen zijn. Een gezamelijke agenda is wel handig, maar dat zou bij ons nooit werken. M'n vriend zal er nooit iets inschrijven, dus heb ik gewoon mijn agenda waar ik alles in krabbel.quote:Overigens werkt wat jij schetst natuurlijk prima als je allebei een prima geheugen hebt. Dat is bij ons wel anders. Daarnaast is iets roepen voor mij geen uitnodiging. In ben nog weleens in gedachten verzonken, waardoor ik niet eens hoor wat er tegen me gezegd word. Reden te meer voor ons om een gedeelde agenda te gaan gebruiken. Voorkom je een hoop onduidelijkheden mee.
Commitment kun je op meerdere en imo gezondere manieren uiten dan met totale symbiosequote:Op maandag 7 april 2008 12:01 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
wat heeft dat er nu mee te maken? waarom ga je een relatie aan als je dag in dag uit je eigen zin wil doen? waar is dan het commitment?
quote:Op maandag 7 april 2008 18:24 schreef Roquefort het volgende:
Ik ben getrouwd, maar ik heb nergens een contract getekend dat we een siamese tweeling zijn. Ik maak never nooit afspraken als stelletje en omgekeerd. Waarmee ik bedoel, dat als iemand wat met mij afspreekt, dat ik never nooit beloof dat mijn vrouw meekomt als ik haar dat niet vooraf gevraagd heb. En omgekeerd doet zij dat ook niet.![]()
Ik heb liever dat ze thuis gezellig zit te prutsen als ze daar zin in heeft, dan meegaat naar een sociale verplichting om mij een plezier te doen. Ik krijg zo de kriebels hier, als ik reacties lees van mensen die zeggen dat als je geen andere "belangrijke" afspraak hebt, dat je dan mee moet. Wat een nonsens. Als mijn vrienden of familie (theoretisch) beledigd zijn doordat mijn egaa niet meekomt, vind ik het rot voor ze dat ze zo'n sterk afwijzingssyndroom hebben, maar mijn partner is mijn hondje niet en ik heb een leukere avond als ik in mijn eentje lol heb, dan dat ik me vauit mijn ooghoeken zorgen maak of mijn vrouwdinnetje zich wel voldoende vermaakt.
Maar goed, los van dat alles: waar zijn de echte mannen gebleven?
Met de belofte van die pan Roti snap ik helemaal niet waar de vriend van SHE zich druk over maakt.
En hier had ik in de vorige relatie nou vrijwel altijd last van.quote:Op maandag 7 april 2008 12:49 schreef SHE het volgende:
Daarbij, als jullie goed gelezen hadden, dan had je begrepen dat mijn vriend beweerde het 2 maanden geleden tegen mij geroepen te hebben, maar mij staat er niets van bij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |