abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:15:53 #126
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_58533803
Die 75k was dus alleen voor het verven en planten/bijknippen van een auto-wrak. Ik verbaasde me destijds al over de debiliteit van de gemeente Smallingerland om hier zoveel belastinggeld aan te verspillen, maar blijkbaar moeten de hoge heren in onze stad het weer 'beter' doen met dezelfde kunstenaar.

Drachten, 8 april vorig jaar:

Liep nog wel vrij lang door, maar zelfs dan is het behoorlijk prijzig.

en zoals je hier zit zat er niet echt een dikke laag verf op - paar keer rubberen en't is weg.

Als het nou een permanent kunstwerk was, mwa... het triangelding kunstwerk op de rotonde naast het voormalige CBR/coopmansstraat schijnt ook ~20k gekost te hebben. De nieuwe appartementen rondom die rotonde zien er overigens prima uit, soms gaat er ook wel iets goed in Leeuwarden
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:40:48 #127
193177 Mof
Een mof
pi_58534349
Ik was er getuige van hoe de straat in Drachten werd schoongespoten. Maar, wat heeft het Drachten op de kaart gezet! Wie googlet op 'Blauwe weg' krijgt op de pagina 4 van de 6 verwijzingen naar Drachten!

Trouwens, NHLRebel, wat moet ik mij daar van voorstellen? Waarschuw eventjes als jullie met verfbommetjes gaan gooien!
Ja, dat is een pseudoniem.
pi_58534841
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:14 schreef Mof het volgende:
Het kost een ton, maar dan heb je ook wat.

Ik denk dat wij ons nu wel ei-hoofdstad van het noorden mogen noemen!

Leeuwarden-Groningen
1 - 0
Groningen heeft die onzin helemaal niet nodig. Leeuwarden is niks en het zal nooit wat worden.
pi_58535070
Ik heb zes jaar in Leeuwarden gewoond, maar ik ben blij dat ik uit die pauperstad ben vertrokken. Mensen zijn onvriendelijk, een hele hoop kutzwervers, een gare bibliotheek waar je niks kan krijgen, werkloosheid, criminaliteit, er is gewoon helemaal niks. Jah, een grote Achmea-toren, en dat wordt dan meteen ook gezien als het meest in het oog springende aan Leeuwarden. Zelfs de trein naar Groningen is een hel.
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:46:33 #130
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_58535905
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 21:14 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Geen hond op straat, zo ken ik Leeuwarden.
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:02 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Groningen heeft die onzin helemaal niet nodig. Leeuwarden is niks en het zal nooit wat worden.
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:12 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb zes jaar in Leeuwarden gewoond, maar ik ben blij dat ik uit die pauperstad ben vertrokken. Mensen zijn onvriendelijk, een hele hoop kutzwervers, een gare bibliotheek waar je niks kan krijgen, werkloosheid, criminaliteit, er is gewoon helemaal niks. Jah, een grote Achmea-toren, en dat wordt dan meteen ook gezien als het meest in het oog springende aan Leeuwarden. Zelfs de trein naar Groningen is een hel.
Gast, ga je trauma ergens anders verwerken - dit is al de tweede keer dat ik dit geneuzel van je voorbij zie komen. We weten het nou wel.

Ook in Groningen zitten zwervers (vaak dezelfde die om de x weken pendelen ), ook Groningen heeft criminaliteit, worden studentjes in elkaar geschopt op stapavonden en zijn er mindere wijken, yadda yadda yadda. Bovendien is Groningen niet goed vergelijkbaar met Leeuwarden door de plek binnen de provincie (pak dan Assen/Emmen). De grootste gemeenschappelijke deler tussen die vier steden is de grote hoeveelheid gesubsidieerd werk en bedrijven, dat is m.i. de grootste tekortkoming van het noorden.

Ik woon overigens in Leeuwarden, werk in Groningen en wmb. is de fraaiste nederlandse stad Utrecht - ook niet echt bekend om de lage criminaliteit
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_58535983
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:46 schreef Paladijn het volgende:

[..]

[..]

[..]

Gast, ga je trauma ergens anders verwerken - dit is al de tweede keer dat ik dit geneuzel van je voorbij zie komen. We weten het nou wel.

Ook in Groningen zitten zwervers (vaak dezelfde die om de x weken pendelen ), ook Groningen heeft criminaliteit, worden studentjes in elkaar geschopt op stapavonden en zijn er mindere wijken, yadda yadda yadda. Bovendien is Groningen niet goed vergelijkbaar met Leeuwarden door de plek binnen de provincie (pak dan Assen/Emmen). De grootste gemeenschappelijke deler tussen die vier steden is de grote hoeveelheid gesubsidieerd werk en bedrijven, dat is m.i. de grootste tekortkoming van het noorden.

Ik woon overigens in Leeuwarden, werk in Groningen en wmb. is de fraaiste nederlandse stad Utrecht - ook niet echt bekend om de lage criminaliteit
Eei, ik kom niet aan met de vergelijking heh.
pi_58537016
quote:
...
Kijk mij eens kunnen kotsen
...
Groningen Stad #235, met een mooie plantsoenmeet

"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_58537172
Ik zag allemaal mensen zwemmen bij de Noorderbrug vanmiddag.
pi_58537418
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 17:49 schreef Merson het volgende:
Ik zag allemaal mensen zwemmen bij de Noorderbrug vanmiddag.
Oew, spannend hoor.
pi_58537448
quote:
Je bent gewoon jaloers.
  woensdag 7 mei 2008 @ 18:31:31 #136
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_58537921
Ik heb een huis gekocht in Groningen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_58537944
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 18:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gefeliciteerd!
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:46:17 #138
71721 Alexxxxx
Friespeuk
  woensdag 7 mei 2008 @ 21:30:56 #139
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_58541529
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 18:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Niets om je voor te schamen toch? Ik heb alleen niet zoveel op met mensen die zwartgallig over Leeuwarden (of, Fryslan/Drenthe) praten en Groningen ondertussen verheerlijken.

Uiteindelijk gaat het erom dat je je thuis voelt, dat moet je in je nieuwe huis ook wel lukken neem ik aan Je gaat ook werken in Groningen of met de trein pendelen?
pi_58541842
Ik spuug geen gal, ik zeg alleen dat er gewoon niks in Leeuwarden is, of ben je dat niet met me eens. En zoals ik zei, ik ben niet degene die de vergelijking tussen Leeuwarden en Groningen trek, dat zou een oneerlijke competitie zijn.
  woensdag 7 mei 2008 @ 21:48:38 #141
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_58541913
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:46 schreef skiczukie het volgende:
Ik spuug geen gal,

.
  woensdag 7 mei 2008 @ 21:49:30 #142
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_58541937
Zoals eerder gezegd: een Leeuarder die niet zeikt, is dood. En wat is makkelijker dan zeiken op je eigen stad?
pi_58542046
Owjah, nog zoiets, die Vogelaarwijken. Heechterp waar ik woonde staat op die lijst. Wat willen ze doen? 800% is gewoon werkloos daar.
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:13:34 #144
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_58542486
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:40 schreef Mof het volgende:
Ik was er getuige van hoe de straat in Drachten werd schoongespoten. Maar, wat heeft het Drachten op de kaart gezet! Wie googlet op 'Blauwe weg' krijgt op de pagina 4 van de 6 verwijzingen naar Drachten!

Trouwens, NHLRebel, wat moet ik mij daar van voorstellen? Waarschuw eventjes als jullie met verfbommetjes gaan gooien!
Drachten is IMHO het Almere van het noorden, heel snel gegroeid, maar er zijn daardoor alleen huizen. Leuk voor de politici om hun machtsbasis uit te breiden op basis van inwonertal, maar verder... Dat zie je overigens ook bij Leeuwarden wat > 100k inwoners wil en bij Leeuwarden/Groningen/Assen die economische banden aan willen halen met Hamburg om de randstedelingen te forceren (nog) meer in het noorden te investeren.

Probleem blijft dat Leeuwarden/Drachten/Heerenveen zichzelf te veel/extreem willen profileren met als gevolg dit soort onzinnige kunstwerken en verspilling van belastinggeld.

Overigens:
NHLRebel is in besletten studinteferiening fan (âld-)studinten fan 'e Noordelijke Hogeschool Leeuwarden, oplieding Ynformatika.

De namme is ûntstien neidat in dosint oan'e NHL (Gerben Wiersma) de oprjochters 'Rebels' neamde fanwege de aksjes die se bytiden úthellen. Nei dizze útspraak hawwe der noch in grut tal fan Rebelske Aksjes west, mar de lêste pear jierren is dat stadichoan weromrûn.

Geen verfbommen dus, dat is niet rebels...
pi_58542652
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:13 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Drachten is IMHO het Almere van het noorden, heel snel gegroeid, maar er zijn daardoor alleen huizen. Leuk voor de politici om hun machtsbasis uit te breiden op basis van inwonertal, maar verder... Dat zie je overigens ook bij Leeuwarden wat > 100k inwoners wil en bij Leeuwarden/Groningen/Assen die economische banden aan willen halen met Hamburg om de randstedelingen te forceren (nog) meer in het noorden te investeren.

Probleem blijft dat Leeuwarden/Drachten/Heerenveen zichzelf te veel/extreem willen profileren met als gevolg dit soort onzinnige kunstwerken en verspilling van belastinggeld.

Overigens:
NHLRebel is in besletten studinteferiening fan (âld-)studinten fan 'e Noordelijke Hogeschool Leeuwarden, oplieding Ynformatika.

De namme is ûntstien neidat in dosint oan'e NHL (Gerben Wiersma) de oprjochters 'Rebels' neamde fanwege de aksjes die se bytiden úthellen. Nei dizze útspraak hawwe der noch in grut tal fan Rebelske Aksjes west, mar de lêste pear jierren is dat stadichoan weromrûn.

Geen verfbommen dus, dat is niet rebels...
Ik snap geen reet van je post. Leeuwarden heeft trouwens geen 100.000 inwoners en ben je wel eens in Almere geweest, dat is echt wel meer dan allen huizen.
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:23:16 #146
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_58542745
Ik heb anders nog wel een leuk filmpje van Almere?

Ja Skic, ik kan nog veel van jou leren qua filmen, maar voor een debuut is het niet slecht
pi_58542829
Wheheh ik zag geen een huis.
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:34:21 #148
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_58542977
rijdende huizen, dat wel
  woensdag 7 mei 2008 @ 23:25:06 #149
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_58544146
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:19 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Leeuwarden heeft trouwens geen 100.000 inwoners
Hij zegt dan ook dat Leeuwarden 100k inwoners wil.
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:30 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat het erom dat je je thuis voelt, dat moet je in je nieuwe huis ook wel lukken neem ik aan Je gaat ook werken in Groningen of met de trein pendelen?
Ik blijf in Leeuwarden werken. Dat wordt elke dag met de sneltrein op en neer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  woensdag 7 mei 2008 @ 23:38:46 #150
193177 Mof
Een mof
pi_58544500
quote:
Zelfs Juist de trein naar Groningen is een hel.
Ja, dat is een pseudoniem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')