Ach man, ze hadden mij een enorme koekepan en een dinosaurus ei moeten geven dan had ik er zo een even grote echte neergegooid.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:20 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Er zijn ongetwijfeld een klein aantal mensen nu heel erg blij met de gemeente door hun zeer goed gevulde beurs
Wel hoerig dat ik dat niet heb.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:18 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Niet hoerig, praktischHoef ik niet op vaste tijdstippen voor de buis te hangen
Ik kijk eigenlijk bijna geen tv-zenders meer tegenwoordig, alleen't nieuws en actualiteiten/discussieporgramma's
Achmeatoren?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Even een fotootje gemaakt vanaf mijn werkplek...
[ afbeelding ]
Lol! Dat is bijna een identiek zicht dat ik vanaf de Achmeatoren op het plein heb, alleen van een andere verdieping waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Even een fotootje gemaakt vanaf mijn werkplek...
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol! Dat is bijna een identiek zicht dat ik vanaf de Achmeatoren op het plein heb, alleen van een andere verdieping waarschijnlijk.
Plan van de eeuwquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:22 schreef Mof het volgende:
Mooie foto!
Wat een geldverspilling zeg... zag daarnet hoe ze er grote halve gele bollen oplegden. Gebakken eieren dus.
Hoe wil Leeuwarden zich nu profileren? Als geldverspillende stad met 's werelds grootste nep-gebakken eieren? Als Leeuwarden zichzelf eens op de kaart wil zetten, moeten ze elke dag op het waagplein een kratje bier voor Auke de Sloper neerzetten. Als die daar de hele dag staat zullen massa's toeristen graag even met hem praten en een rondrit maken in zijn wagentje.
Kunstenaar.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:20 schreef Alexxxxx het volgende:
zelfde kunstenaar als die blauwe straat in drachten denk ik?
Ja, had pa het wel over geloof ikquote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Klopt inderdaad.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:40 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, had pa het wel over geloof ik
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:20 schreef Alexxxxx het volgende:
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:13 schreef Paladijn het volgende:
Over het stelletje clowns uit de Leeuwarder politiek en de omeletjes gesproken:
[ afbeelding ]
LEEUWARDEN - Het kunstwerk op het Zaailand gaat de gemeente Leeuwarden ¤100.000 kosten, zegt woordvoerder van de gemeente Margriet Kampman. Het geld is afkomstig uit het gemeentelijk budget voor kunst. Kampman benadrukt dat de financiering van het kunstproject losstaat van de financiering van het nieuwe Zaailandplan.
Kunstenaar Henk Hofstra legt met zijn kunstwerk -dat lijkt op een verzameling spiegeleieren- wel een link met het Zaailandplan. Hofstra hult zich in nevelen, maar volgens de verfleverancier symboliseren de objecten dat het ei is gelegd, nu de financiering eindelijk rond is na veel politiek gesteggel over een extra budget van ¤8,5 miljoen.
,,Dure eieren”, zo reageert CDA-fractievoorzitter Thea Koster. De politieke raadsfracties zijn niet op de hoogte gebracht van de komst van de enorme spiegeleieren op het Zaailand. Ook PvdA-leider Amerins Dikken valt even stil als ze de hoogte van het bedrag hoort. Toch is ze net als VVD-fractievoorzitter Aukje de Vries blij dat er actie is op het troosteloze stadsplein. ,,Dat was ook afgesproken: zodra er een besluit over Nieuw Zaailand was, zouden we er ook wat van maken”, aldus Dikken. De Vries: ,,Ik vind het wel een grappig idee: het ei is gelegd. Kunst kost altijd veel geld.”
Vanmiddag presenteert Hofstra samen met wethouder van cultuur Yvonne Bleize het kunstwerk. De kunstenaar is onder andere bekend van het project ‘Water is Leven', waarvoor hij een straat in Drachten straat blauw maakte. Dit project kostte ¤75.000.
http://www.leeuwardercour(...)ost_gemeente_een_ton
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |