Ja preciesquote:Op zondag 6 april 2008 22:52 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik vind eco trouwens echt een kutvak als ik het zo mag zeggen. Baal er nog steeds van dat in E&M eco zit
Nou dat dan ook weer niet, ik vind aardrijkskunde wel leukquote:Op zondag 6 april 2008 23:07 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Ja preciesHeb ook spijt dat ik E&M heb gekozen. Had liever C&M gedaan en dan ook nog met alleen WA1
Kan je natuurlijk als keuzevak nemen.quote:Op maandag 7 april 2008 13:53 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nou dat dan ook weer niet, ik vind aardrijkskunde wel leuk
Volgens mij kon dat niet op school. Bovendien ben ik tegen tekenen, muziek en kunstgeschiedenis, dus geen C&M voor mij. Ben heel blij met mijn huidige profiel (ja, als je het nú nog wilt veranderen:quote:Op maandag 7 april 2008 21:37 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Kan je natuurlijk als keuzevak nemen.
Oh ok, zit het zo. Bedankt man.quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:46 schreef GlowMouse het volgende:
De bandbreedte is 0.15*0.40 = 0.06. De helft hiervan zit boven, en de helft zit onder de spilkoers.
Volgens mij loop je nu maar wat te klooien met plusjes en minnetjes. Volgens mij is het heel simpel: in de functie van Qa gaat het om hoeveelheden van producten, niet om geldeenheden. De 4 komt helemaal niet terug in de aanbodfunctie, maar in de prijsfunctiequote:Op zaterdag 3 mei 2008 22:36 schreef GlowMouse het volgende:
P is de prijs die consumenten betalen. Bovenop die prijs legt de overheid nog eens 4 euro. Het aanbod is dan 10*(P+4)-20 = 10P + 20.denk ik, ik heb verder geen economie gehad ofzo
De prijs zit er wel in toch?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 23:58 schreef WolfsNL het volgende:
[..]
Volgens mij loop je nu maar wat te klooien met plusjes en minnetjes. Volgens mij is het heel simpel: in de functie van Qa gaat het om hoeveelheden van producten, niet om geldeenheden. De 4 komt helemaal niet terug in de aanbodfunctie, maar in de prijsfunctie.
Bezuiniging op overheidsuitgaven leidt tot een kleiner nationaal inkomen en dus tot minder consumptie en dus tot een versterking van de laagconjunctuur en dus zal de conjuncturele werkloosheid toenemen.quote:Op maandag 5 mei 2008 14:20 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
Vraagje.
Kan iemand mij uitleggen waarom bezuininging op overheidsuitgaven kan leiden tot een vergroting van de conjuncturele werkloosheid?
Ik zie het verband niet zo 1 2 3 ...
Je moet die Qa= ombouwen tot een P=quote:Op zondag 4 mei 2008 01:04 schreef Pozo het volgende:
[..]
De prijs zit er wel in toch?
Immers de P staat voor de prijs. De prijs veranderd door de overheid, maar niet de instantane vraag naar het product lijkt me (tenzij dit model daar wel van uit gaat, ik heb ook nooit economie gehad).
Je kan verder er niets aan uitrekenen overigens omdat je niet weet wat de prijs eerst was.
Opzich is dit geen goede vraag, omdat P staat voor verkoopprijs en niet voor kostprijs. Er wordt in deze opgave vanuit gegaan dat je concludeert dat als de subsidie 4 euro is, er bij elke verkoopprijs wordt aangeboden wat eerst bij een 4 euro hogere prijs werd aangeboden:quote:Op zaterdag 3 mei 2008 21:57 schreef PhifeDawg het volgende:
Vraag 5:
Is deze bewering juist of onjuist?
De aanbodfunctie van een product luidt: Qa = 10P - 20.
De overheid besluit tot een prijsverlagende subsidie van 4 geldeenheden per product.
Dan wordt de nieuwe aanbodfunctie: Qa = 10P - 16.
Jouw antwoord:
(A) Juist
Het juiste antwoord is:
(B) Onjuist
Jo, dit lijkt me toch gewoon goed. Kan iemand me uitleggen wat hier niet goed aan is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |