abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57831374
Hoe groot moet de afstand eigenlijk zijn tussen 2 flitspalen/agenten in de bosjes?
mogen die dingen om de meter zijn geplaatst of zijn er wettelijke afspraken over de minimale afstand?
pi_57831481
Al staan ze om de meter. Omdat je maar een strafbaar feit pleegt, kun je ook maar een bekeuring krijgen. Volgens mij geld dit per weg.
pi_57831620
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:21 schreef bbtb77 het volgende:
Al staan ze om de meter. Omdat je maar een strafbaar feit pleegt, kun je ook maar een bekeuring krijgen. Volgens mij geld dit per weg.
Lijkt me dat in princiepe elk punt waar te snel langsrijdt als een nieuwe overtreding telt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57832210
Ja maar dan kunnen ze ergens in het gras gaan liggen met een meter van elkaar af en zo 2x zo veel verdienen aan te-hard rijders. Zo zouden we nooit een schatkist tekort hebben..
  vrijdag 4 april 2008 @ 17:02:36 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_57832259
Niet nodig. Als ze de flitspaal zo afstellen dat hij tweemaal flitst, dan krijg je ook tweemaal een boete.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:25:33 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57833589
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:02 schreef mvdejong het volgende:
Niet nodig. Als ze de flitspaal zo afstellen dat hij tweemaal flitst, dan krijg je ook tweemaal een boete.
Er zijn palen die flitsen voor snelheid en rood licht. Dat kan je twee boetes opleveren, maar 1 paal en 2 boeten voor snelheid lijkt me niet rechtsgeldig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57833620
Ik ben vrijdag geflitst, een paal 2 flitsen.
ik laat weten hoeveel boetes
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_57833931
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:27 schreef longinus het volgende:
Ik ben vrijdag geflitst, een paal 2 flitsen.
ik laat weten hoeveel boetes
Rood-licht palen flitsen 2 keer volgens mij. Als je over de stop streep rijd flitsen ze, en flak daarna nog een keer, als dan blijkt dat je nog opdezelfde plek staat, stopje je blijkbaar net over de stopstreep, als je middenop de krijsing staat op de volgende foto reed je door rood.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57833971
Ik reed absoluut niet door rood, maar wel 5 km te snel
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_57834145
Ik precies hetzelfde, ik kreeg anderhalve week geleden een boete binnen van 5 km/h te snel rijden en vandaag weer een op dezelfde weg, dezelfde dag en dezelfde minuut alleen dan 14 km/h te hard rijden. Daarom is eingelijk dit topic of dit wel mag..
  vrijdag 4 april 2008 @ 20:27:56 #11
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_57836068
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:21 schreef bbtb77 het volgende:
Wel eens in Eindhoven op de Kennedylaan geweest?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 4 april 2008 @ 20:29:19 #12
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_57836097
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:47 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Rood-licht palen flitsen 2 keer volgens mij. Als je over de stop streep rijd flitsen ze, en flak daarna nog een keer, als dan blijkt dat je nog opdezelfde plek staat, stopje je blijkbaar net over de stopstreep, als je middenop de krijsing staat op de volgende foto reed je door rood.
Of als je om wat voor reden dan ook stilstaat op de lussen en het stoplicht op rood springt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_57836148
Flitspalen mogen niet vlak achter elkaar de volgende mogen pas weer staan na een beslismoment, dus na een nieuwe snelheidsaanduiding of een kruising/oprit volgens mij.

En 2 keer flitsen kan best vanwege de lichtomstandigheden, 1 boete gewoon.
pi_57841001
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:56 schreef Wooldoor het volgende:
Ik precies hetzelfde, ik kreeg anderhalve week geleden een boete binnen van 5 km/h te snel rijden en vandaag weer een op dezelfde weg, dezelfde dag en dezelfde minuut alleen dan 14 km/h te hard rijden. Daarom is eingelijk dit topic of dit wel mag..
Volgens mij mag dat ook niet, het is, zoals al eerder gezegd, maar 1 strafbaar feit, dat ze het meerdere keren vastleggen is wat anders. Als ze dus 20 palen bij een rood stoplicht zetten, jij gaat er doorheen, en krijg je 20 keer die bekeuring?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_57850135
Je mag niet 2x veroordeeld worden voor hetzelfde feit,

het "Ne bis in idem" beginsel...
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:11:56 #16
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_57850787
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn palen die flitsen voor snelheid en rood licht. Dat kan je twee boetes opleveren, maar 1 paal en 2 boeten voor snelheid lijkt me niet rechtsgeldig.
Een paar jaar geleden was iemand in beroep gegaan omdat hij, volgens de foto's, 2 maal binnen 1 minuut dezelfde flitspaal met veel te hoge snelheid was gepasseerd. Het feit dat het fysiek niet mogelijk was, belette de rechter niet om beide boetes te bevestigen. Per slot van rekening wil een kanton-rechter graag hogerop, en als hij te vaak het zakken-vullen van de overheid frustreert, kan hij zijn carriere wel vergeten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 6 april 2008 @ 17:17:12 #17
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_57872264
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:11 schreef mvdejong het volgende:
Per slot van rekening wil een kanton-rechter graag hogerop, en als hij te vaak het zakken-vullen van de overheid frustreert, kan hij zijn carriere wel vergeten.
Tja. En laten we nou niet bepaald echte staaltjes van rechtspraak hebben gezien de laatste jaren.
  zondag 6 april 2008 @ 17:38:43 #18
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_57872644
Per wegvak mag je slechts 1x geflitst worden Dat heeft iemand van de politie nog eens een keer uitgelegd hier op de regionale TV.
Don't let my username fool you...
pi_57872672
Je mag 1x geflitst worden per 'snelheidssegment'.
Als je dus geflitst ben, mag je pas bij een wijziging in de maximumsnelheid weer geflitst worden.
Of zodra je een zijweg voorbij bent gereden, aangezien vanaf dat punt de maximumsnelheid van het wegtype weer geldt in plaats van de vorig aangegeven maximumsnelheid. (Tenzij na die zijweg weer een aangegeven maximumsnelheid is geplaatst, maar dan mag je ook weer geflitst worden)

Edit: spuit 11.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 6 april 2008 @ 20:19:45 #20
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_57875844
quote:
Op zondag 6 april 2008 17:38 schreef Metalfreak het volgende:
Per wegvak mag je slechts 1x geflitst worden Dat heeft iemand van de politie nog eens een keer uitgelegd hier op de regionale TV.
Maar dat ligt aan jouw regionale TV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')