Lijkt me dat in princiepe elk punt waar te snel langsrijdt als een nieuwe overtreding telt.quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:21 schreef bbtb77 het volgende:
Al staan ze om de meter. Omdat je maar een strafbaar feit pleegt, kun je ook maar een bekeuring krijgen. Volgens mij geld dit per weg.
Er zijn palen die flitsen voor snelheid en rood licht. Dat kan je twee boetes opleveren, maar 1 paal en 2 boeten voor snelheid lijkt me niet rechtsgeldig.quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:02 schreef mvdejong het volgende:
Niet nodig. Als ze de flitspaal zo afstellen dat hij tweemaal flitst, dan krijg je ook tweemaal een boete.
Rood-licht palen flitsen 2 keer volgens mij. Als je over de stop streep rijd flitsen ze, en flak daarna nog een keer, als dan blijkt dat je nog opdezelfde plek staat, stopje je blijkbaar net over de stopstreep, als je middenop de krijsing staat op de volgende foto reed je door rood.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:27 schreef longinus het volgende:
Ik ben vrijdag geflitst, een paal 2 flitsen.
ik laat weten hoeveel boetes
Wel eens in Eindhoven op de Kennedylaan geweest?quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:21 schreef bbtb77 het volgende:
Al staan ze om de meter. Omdat je maar een strafbaar feit pleegt, kun je ook maar een bekeuring krijgen. Volgens mij geld dit per weg.
Of als je om wat voor reden dan ook stilstaat op de lussen en het stoplicht op rood springt.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Rood-licht palen flitsen 2 keer volgens mij. Als je over de stop streep rijd flitsen ze, en flak daarna nog een keer, als dan blijkt dat je nog opdezelfde plek staat, stopje je blijkbaar net over de stopstreep, als je middenop de krijsing staat op de volgende foto reed je door rood.
Volgens mij mag dat ook niet, het is, zoals al eerder gezegd, maar 1 strafbaar feit, dat ze het meerdere keren vastleggen is wat anders. Als ze dus 20 palen bij een rood stoplicht zetten, jij gaat er doorheen, en krijg je 20 keer die bekeuring?quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:56 schreef Wooldoor het volgende:
Ik precies hetzelfde, ik kreeg anderhalve week geleden een boete binnen van 5 km/h te snel rijden en vandaag weer een op dezelfde weg, dezelfde dag en dezelfde minuut alleen dan 14 km/h te hard rijden. Daarom is eingelijk dit topic of dit wel mag..
Een paar jaar geleden was iemand in beroep gegaan omdat hij, volgens de foto's, 2 maal binnen 1 minuut dezelfde flitspaal met veel te hoge snelheid was gepasseerd. Het feit dat het fysiek niet mogelijk was, belette de rechter niet om beide boetes te bevestigen. Per slot van rekening wil een kanton-rechter graag hogerop, en als hij te vaak het zakken-vullen van de overheid frustreert, kan hij zijn carriere wel vergeten.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn palen die flitsen voor snelheid en rood licht. Dat kan je twee boetes opleveren, maar 1 paal en 2 boeten voor snelheid lijkt me niet rechtsgeldig.
Tja. En laten we nou niet bepaald echte staaltjes van rechtspraak hebben gezien de laatste jaren.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:11 schreef mvdejong het volgende:
Per slot van rekening wil een kanton-rechter graag hogerop, en als hij te vaak het zakken-vullen van de overheid frustreert, kan hij zijn carriere wel vergeten.
Maar dat ligt aan jouw regionale TVquote:Op zondag 6 april 2008 17:38 schreef Metalfreak het volgende:
Per wegvak mag je slechts 1x geflitst wordenDat heeft iemand van de politie nog eens een keer uitgelegd hier op de regionale TV.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |