quote:De spitsstrook op de snelweg A1 bij Hoevelaken mag wel worden gebruikt. De extra rijbaan is 3 jaar dicht geweest omdat Verkeer en Waterstaat dacht dat de Raad van State dat had besloten.
Maar volgens de Raad is dat onjuist. Er is drie jaar geleden besloten dat de spitsstrook wel mag worden gebruikt, als het verkeer er niet harder rijdt dan tachtig kilometer per uur.
De spitsstrook ligt aan één kant van de snelweg, van Hoevelaken naar Barneveld. De ondernemersorganisatie VNO-NCW is blij dat de blunder is ontdekt en denkt dat er nu een einde komt aan drie jaar van onnodige files op de A1.(Bron: NOS)
De spitsstroken zijn over het algemeen een stukje smaller dan de normale stroken, daarom worden die alleen geopend als het druk is (de snelheid gaat dan ook omlaag via de matrixborden)quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:40 schreef kalinho het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom die spitsstroken maar een aantal uur per dagen open mogen? Het asfalt ligt er tóch?
En dacht je dat er ooit zo'n kutambtenaar ontslagen werd of zelfs maar zijn eindejaarsuitkering hoefde in te leveren?quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:27 schreef leefmeuit het volgende:
vroegah was er zo'n programma "geld over de balk" of zoiets waarin alle overheidsblunders aan het licht kwamen.
inclusief een viaduct in een weiland in the middle of nowhere.
overheid word steeds minder capabel
Het probleem op de A1 bij Hoevelaken viel wel mee..quote:Op zaterdag 5 april 2008 01:41 schreef Dagonet het volgende:
En waarom zijn ze er nu wel achtergekomen eigenlijk? Je verleest de uitspraak en maakt een fout, da's één, okay. Maar waarom kom je er drie jaar later alsnog achter? Trok iemand de uitspraak uit de la en begon hij die voor de gein te lezen op de pot omdat hij toch íets moest doen tijdens het poepen?
Ik schat dat ik 1 keer per week in de file zat op de A1 tussen Hoevelaken en Barneveld, meestal op de terugweg.quote:Op zaterdag 5 april 2008 01:47 schreef -skippybal- het volgende:
Hihi, denken dat er een einde komt aan de files door één kutstrookje.
Zal wel een uitzendkracht zijn geweest.quote:Op zaterdag 5 april 2008 01:41 schreef Dagonet het volgende:
En waarom zijn ze er nu wel achtergekomen eigenlijk? Je verleest de uitspraak en maakt een fout, da's één, okay. Maar waarom kom je er drie jaar later alsnog achter? Trok iemand de uitspraak uit de la en begon hij die voor de gein te lezen op de pot omdat hij toch íets moest doen tijdens het poepen?
De file daar is als de A32 en 28 bij elkaar komen, daar gaat men mee aan de slag. Een beetje bij Staphorst daar zou zoiets misschien kunnen helpen en verder bij Zwolle zelf en daar is al een spitsstrook in gebruik. Snap dus niet helemaal wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 5 april 2008 12:09 schreef kawotski het volgende:
Meppel Zwolle ligt ook een gigantische vluchtstrook die niet benut wordt terwijl daar elke dag een file staat, ben benieuwd wanneer iemand daar z'n heldere ambtenaarslicht over gaat schijnen..
Precies. Of waarom ze niet gewoon meteen hebben doorgepakt een 3-baanswegen hebben aangelegd op die plekken. Een eindje verder op de A1, tussen Apeldoorn en Deventer, zie je hetzelfde. In de spits zijn de spitsstroken open en mag je maximaal 100. Na de spits gaan de stroken dicht, maar is ook het inhaalverbod voor vrachtwagens voorbij. Die slaan dan massaal aan het inhalen, als automobilist kun je geen kant op en rijd je zelden harder dan 100. Effectief rijd je dus op de N1, in plaats van de A1.quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:40 schreef kalinho het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom die spitsstroken maar een aantal uur per dagen open mogen? Het asfalt ligt er tóch?
Dat doen ze speciaal voor mij. Want ik trek me er geen ruk van aan dat er een rood kruisje boven staat als ik voor de zoveelste keer gehinderd word door een inhalende vrachtwagen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:40 schreef kalinho het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom die spitsstroken maar een aantal uur per dagen open mogen? Het asfalt ligt er tóch?
Stoer!quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat doen ze speciaal voor mij. Want ik trek me er geen ruk van aan dat er een rood kruisje boven staat als ik voor de zoveelste keer gehinderd word door een inhalende vrachtwagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |