ik vind hetquote:Op dinsdag 15 april 2008 22:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
In jou ogen ben ik dan waarschijnlijk een kutmoeder aangezien ik van mening ben dat je een kind nooit zijn vader mag ontnemen.Een kind zal moeten leren omgaan met teleurstellingen en in het leven moeten leren dat er mensen zijn die zich niet aan afspraken houden, mensen zijn die manipuleren,mensen die stelen ect. Aan jou als verzorger dus de schone taak om hen dat te leren zonder dat ze dat gedrag overnemen, leren niet te vluchten ect .
Ah, het mythificeren van de rol van de biologische vader vind jij wel een goed idee?quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
In jou ogen ben ik dan waarschijnlijk een kutmoeder aangezien ik van mening ben dat je een kind nooit zijn vader mag ontnemen.Een kind zal moeten leren omgaan met teleurstellingen en in het leven moeten leren dat er mensen zijn die zich niet aan afspraken houden, mensen zijn die manipuleren,mensen die stelen ect. Aan jou als verzorger dus de schone taak om hen dat te leren zonder dat ze dat gedrag overnemen, leren niet te vluchten ect .
Bij die 98% die er niet staat, maar die je dus bedoelt, past mijn opmerking idd.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:49 schreef Loedertje het volgende:
Staat dat er
Neen, absoluut niet.
Er staat dat ik het in 98% van de mij bekende gevallen niet eens ben (mij niet kan vinden) in de moeders die de kinderen bij vaders weghouden en een verbod op willen leggen om hun kinderen ooit nog te zien.
Dat van die 98% staat er overigens niet maar je begrijpt de strekking hopelijk wel.
Dit is natuurlijk in het geheel geen offtopic gelul, gezien wat de ex uit dit topic ook met zijn kinderen uitvrat, als ik het allemaal goed begrepen heb. De vraag is eigenlijk of jouw subjectieve ervaringen de realiteit wel dekken, en wel volgens je eigen normen. Of misschien dat je hier gewoon je eigen ideeën en vooroordelen zit te promoten, die eigenlijk in het geheel wars zijn van ervaringen, hoewel je er wel beroep op doet als zogenaamd autoriteit. Maw ook wanneer acht je het (in de 2% van de gevallen die jou bekend zijn dus) wel billijk dat vrouwen hun kinderen contact onthouden met de vader?quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:56 schreef Loedertje het volgende:
Nog 1 keer dan, ik ben van mening dat je als moeder dat soort ingrijpende beslissingen niet mag maken voor je kind, hij/zij komt er later zelf achter hoe de andere ouder is, zal moeten leren omgaan met teleurstellingen en verwerking daarvan en maakt ZELF uiteindelijk op basis van zijn/haar ervaringen een keuze in deze.
Genoeg offtopic gelul trouwens, heb hierover al eens een topic in OU gehad.
In gevallen van zwaar sexueel misbruik met kinderen (iets waarvan mensen helaas nooit genezen) acht ik het wel raadzaam dat kinderen pas als ze ouder zijn zelf een besluit mogen nemen en niet eerder. Of onder toezicht een bezoekregeling hebben met zo'n man.quote:Op woensdag 16 april 2008 00:06 schreef Ryan3 het volgende:
. Maw ook wanneer acht je het (in de 2% van de gevallen die jou bekend zijn dus) wel billijk dat vrouwen hun kinderen contact onthouden met de vader?
Ja, dat is natuurlijk opgelegd pandoer hè. Maar in alle andere gevallen moet een vrouw, waarbij de biologische vader in sommige gevallen alleen een kwak heeft bijgedragen en verder niets, alle communicatiekanalen openhouden naar haar ex, want anders is het niet goed?quote:Op woensdag 16 april 2008 00:16 schreef Loedertje het volgende:
[..]
In gevallen van zwaar sexueel misbruik met kinderen (iets waarvan mensen helaas nooit genezen) acht ik het wel raadzaam dat kinderen pas als ze ouder zijn zelf een besluit mogen nemen en niet eerder. Of onder toezicht een bezoekregeling hebben met zo'n man.
Daarbij, er zijn genoeg tussenwegen, kinderen hoeven geen hele weekenden of vakanties naar hun vader , er kan iemand meegaan die a.h.w. toezicht kan houden, ect ect.
Ik heb overigens die Holy alleen horen zeggen dat haar dochtertje na een bezoek aan haar vader zwarte plekjes op haar rug had en dat ze toen besloot om weg te gaan.
Verdiep je eens wat meer in dit soort zaken! Vaak krijgt de man de kans niet om iets op te bouwen met het kind omdat de moeder zich daartegen verzet. Als de man dan eindelijk na jaren procederen wel het kind mag zien, dan zegt de omgeving van de vrouw: "Hij heeft jarenlang NIKS bijgedragen en nu moet ie ineens zo nodig! Wat een loser!"quote:Op woensdag 16 april 2008 00:21 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, dat is natuurlijk opgelegd pandoer hè. Maar in alle andere gevallen moet een vrouw, waarbij de biologische vader in sommige gevallen alleen een kwak heeft bijgedragen en verder niets, alle communicatiekanalen openhouden naar haar ex, want anders is het niet goed?
Volgens mij werden de kinderen in dit specifieke geval deelgenoot gemaakt van de mishandeling van hun moeder door hun vader, maar ook zelf daarvan slachtoffer, dwz van mishandeling dus.
goh, ik heb het net over 'om de 14 dagen tranen met tuiten', zou dat soms verdriet kunnen zijn ?quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
en jij denkt dat het kind geen verdriet kan hebben doordat hij zijn vader niet ziet![]()
Je denkt dat een klein kind als een volwassene redeneert ?quote:je kan ze juist leren dat je mensen kan kwetsen als je afspraken niet nakomt. dat het een gevolg kan hebben met een best wel goed voorbeeld. jij bent nu verdrietig omdat papa zijn afspraak niet nakomt. heel lullig en klote om te doen maar wel eerlijk naar je kind en dat vind ik echt beter dan maar wat aan liegen om het kind zogenaamd te sparen
Ik denk dat er volwassenen zijn die als hele kleine kinderen kunnen redeneren , moussie...quote:Op woensdag 16 april 2008 09:57 schreef moussie het volgende:
[..]
goh, ik heb het net over 'om de 14 dagen tranen met tuiten', zou dat soms verdriet kunnen zijn ?
Maw, verdriet heeft dat kind hoe dan ook, het enige wat je het kind bespaart is dat deze wond om de 14 dagen open gereten wordt omdat Pa weer niet komt opdagen
[..]
Je denkt dat een klein kind als een volwassene redeneert ?
duh, de vader heeft zichzelf al ontnomen door keer op keer niet op te komen dagen .. het enige wat jij als moeder in die situatie doet is hetgeen Pa anyway al doet 'officieel' maken om je kind die constante herhaling van pijn te besparen ..quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:12 schreef Loedertje het volgende:
Weet jij wat veel oudere kinderen vragen waarvan de moeder niet heeft ingegrepen en duidelijke grenzen heeft gesteld .. waarom heb jij mij niet voor die ellende beschermt, Ma, da's toch je taak !?!quote:Nog 1 keer dan, ik ben van mening dat je als moeder dat soort ingrijpende beslissingen niet mag maken voor je kind, hij/zij komt er later zelf achter hoe de andere ouder is, zal moeten leren omgaan met teleurstellingen en verwerking daarvan en maakt ZELF uiteindelijk op basis van zijn/haar ervaringen een keuze in deze.
Genoeg offtopic gelul trouwens, heb hierover al eens een topic in OU gehad.
tuurlijk, want kleine kinderen zijn te dom om 'om het weekeind' te begrijpen ? Die staan niet vrijdagavond al hun weekendtas in te pakken want 'morgen komt papa', die hebben voor die dag(en) geen afspraken afgezegd etc ..quote:Op woensdag 16 april 2008 10:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik denk dat er volwassenen zijn die als hele kleine kinderen kunnen redeneren , moussie...
Als de moeders van die kinderen niet die bewiste weekenden de hele dag gaan lopen vertellen dat pappa komt dan is er nix aan de hand, komt pa eens langs, prima en leuk voor het jong, zo niet, pech, zo is het leven (je moet helaas accepteren dat er van die klojo's zijn, maak het dan niet ook nog eens dramatisch voor die kids en ga er volwassen mee om)
Is er bewezen dat de vader dat heeft gedaan?quote:Op woensdag 16 april 2008 10:42 schreef moussie het volgende:
Anyway, het gaat in dit topic om een vader die zijn kinderen mishandelt .. ziekenhuisrijp, schedelbreuk bij een 4-jarige is niet niks
blijkbaar niet en niets .. bij een bezoek van haar kinderen, kort voor de ontvoering, had het meisje sporen op haar lijf en werd door de toezichthoudende erop gewezen dat zij haar moeder die sporen niet mocht tonen .. en dat verteld het meisje zelf, die was toen 9 .. maar ja, de kinderen zelf worden dus niet gehoord in dit soort zaken, wat in het algemeen meer dan begrijpelijk is, in dit soort situaties daarentegen is het een ramp, voor zowel de ouder die het kind verzorgt als het kind zelf .. vandaar dat Jennifer dus ook gaat spreken in de States in de hoop de wetgeving op dit gebied te kunnen veranderenquote:Op woensdag 16 april 2008 11:16 schreef Loedertje het volgende:
Is er bewezen dat de vader dat heeft gedaan?
Heeft de vader toegegeven dat hij zijn kinderen stelselmatig aan het mishandelen was ? Wat zei de rechter daarvan?
Omdat een rechter niet wou geloven dat een legerpiloot zijn kinderen mishandelt en moeders niet wou wachten tot een van haar kinderen halfdood, in coma, of in een rolstoel geslagen is, maw tot het letsel zo ernstig is dat een rechter het niet meer kan negeren ?quote:En waarom zocht men dan de moeder?
Dat is een hele beslissing als je destijds je land hebt verlaten omdat je moeder en jij doodsbang waren dat vader hen weer helemaal in coma zou slaan , ze loopt uiteraard wel risico dat ook haar levensgevaarlijke vader lucht krijgt van haar acties en dat hij op wat voor manier dan ook wraak gaat nemen zodat ze het niet meer kan navertellen.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:17 schreef moussie het volgende:
vandaar dat Jennifer dus ook gaat spreken in de States in de hoop de wetgeving op dit gebied te kunnen veranderen
[..]
Er waren toch feiten zei je eerder? Dat vader het had gedaan?quote:Omdat een rechter niet wou geloven dat een legerpiloot zijn kinderen mishandelt
nee jij houd de wond liever permanent openquote:Op woensdag 16 april 2008 09:57 schreef moussie het volgende:
goh, ik heb het net over 'om de 14 dagen tranen met tuiten', zou dat soms verdriet kunnen zijn ?
Maw, verdriet heeft dat kind hoe dan ook, het enige wat je het kind bespaart is dat deze wond om de 14 dagen open gereten wordt omdat Pa weer niet komt opdagen
neequote:Je denkt dat een klein kind als een volwassene redeneert ?
Idd, daar is heel wat moed voor nodig, je weet nooit hoe zo'n mishandelende man gaat reageren, maar schijnbaar vindt zij het geheel belangrijk genoeg om dat risico te willen nemen, voor haar zelf maakt het immers geen verschil meer, het gaat nu om jonge kinderen in situaties gelijkend op de hare .. zij kan uit eerste hand duidelijk maken waarom er iets moet veranderen, wat de gevolgen (kunnen) zijn voor de kinderen die niet gehoord worden ..quote:Op woensdag 16 april 2008 14:04 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat is een hele beslissing als je destijds je land hebt verlaten omdat je moeder en jij doodsbang waren dat vader hen weer helemaal in coma zou slaan , ze loopt uiteraard wel risico dat ook haar levensgevaarlijke vader lucht krijgt van haar acties en dat hij op wat voor manier dan ook wraak gaat nemen zodat ze het niet meer kan navertellen.
[..]
Er waren toch feiten zei je eerder? Dat vader het had gedaan?
permanent open .. ? Zo kan die juist dichtgaan, Pa is er niet, punt .. da's iets anders dan om de 14 dagen weer hopen en weer nul op je rekest krijgenquote:Op woensdag 16 april 2008 16:00 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee jij houd de wond liever permanent open![]()
waarom dicht je hun dan volwassen reacties toe ?quote:nee
En die heb jij natuurlijk allemaal ingezien. Jij weet er alles van hoor! Stomme rechter!quote:Op woensdag 16 april 2008 16:50 schreef moussie het volgende:
En ja, die feiten waren er, stapels medische dossiers die door de rechter zijn negeert, geen veroordelingen blijkbaar, of er wel aanklachten waren, geen idee .. zoals ik eerder al aanstipte, Oprah is rond die tijd beroemd geworden door haar talkshows over 'battered women', en dan met name over het gebrek aan begrip en hulpverlening, men zat toen nog in de ontkenningsfase
nee hoor, die heb ik niet ingezien, net zomin als jij, of die amerikaanse rechter ..quote:Op woensdag 16 april 2008 17:02 schreef The_End het volgende:
[..]
En die heb jij natuurlijk allemaal ingezien. Jij weet er alles van hoor! Stomme rechter!
Hallo, ze is heel verlegen en durft niet voor zichzelf op te komen, logisch toch dat die arme vrouw dan niet op of om durft te kijken als mensen haar aanspreken.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:24 schreef uitje4life het volgende:
en als daar iets van word gezegd doet ze of je niet bestaat!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |