Het krantenartikel is niets meer dan een samenvatting van wat die vrouw zegt; een 'hart van nederland verslaggeving'. 99% van de dingen die hier gezegd worden, zijn aannames.quote:Op vrijdag 4 april 2008 12:59 schreef Semisane het volgende:
Wat heeft dat er nou mee te maken.![]()
Niemand dat dat overigens zegt, we claimen niet meer dan wat er in het kranten artikel staat, anders dan jij, die gewoon een geheel financieel plaatje van mevrouw loopt te verzinnen.![]()
lees die link van NRC eens en zeg het nog eens...quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:09 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Er zijn in de VS meer dan genoeg instanties die dergelijke vrouwen en kinderen beschermen, zelfs als dat de politie niet lukt. Daar kennen ze net zo goed als hier bljjf-van-mijn-lijf huizen en dergelijke. Het was echt niet nodig geweest om haar kinderen mee de oceaan over te slepen.
Ja prima, ik geloof je best hoor, maar wat jij Amnesia hiervoor postte is voor 100% aannames...dus wat is het verschil...of ben jij is Amnesia zo'n iemand die de instelling heeft "Als zij het doen, doe ik het ook!" ?quote:Op vrijdag 4 april 2008 15:21 schreef The_End het volgende:
[..]
Het krantenartikel is niets meer dan een samenvatting van wat die vrouw zegt; een 'hart van nederland verslaggeving'. 99% van de dingen die hier gezegd worden, zijn aannames.
in het krantenartikel staat anders ook dat die vrouw documenten heeft, tassen vol met ordners staan er en er wordt ook uit geciteerd. Zonder deze bewijzen zou ze ook geen asiel hebben gekregen lijkt mij, of denk je nou echt dat een nederlandse rechter deze vrouw asiel verleent puur op haar woord, terwijl zij in de States gezocht wordt voor ontvoering ?quote:Op vrijdag 4 april 2008 15:21 schreef The_End het volgende:
[..]
Het krantenartikel is niets meer dan een samenvatting van wat die vrouw zegt; een 'hart van nederland verslaggeving'. 99% van de dingen die hier gezegd worden, zijn aannames.
Ja.quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:17 schreef cultheld het volgende:
Je zou die buurman toch een doodschop tegen z'n ballen geven.
quote:De buurman zegt dat hij Holly op het spoor is gekomen omdat hij het verdacht vond dat ze zo vaak op vakantie ging. ,,Toen ik haar daarna vroeg zei ze dat ze advocaat was en het betalen kon. Ik heb toen wat zitten Googlen en kwam al snel op de site van de FBI terecht. En van het een kwam het ander.” De man zit sinds hij ruchtbaarheid aan de zaak heeft gegeven flink in de piepzak. ,,Ik word van alle kanten bedreigd omdat ik haar verraden zou hebben. Daarom houd ik vanaf nu mijn kaken stijf op elkaar. Ik praat met niemand meer!”
poeh, ja dit zijn van die leuke mensen .. je mooi voordoen met je zielige 86-jarige buurman die minder thuiszorg krijgt dan 'zo'n vluchtelingengezin', en dan blijkt dat ie eigenlijk viel over feit dat zij zo vaak op vakantie ging .. maar nee, hij is echt niet jaloersig of zoquote:Op vrijdag 4 april 2008 19:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hehe
Buurman die vrouw aangaf bij FBI word bedreigd![]()
![]()
![]()
[..]
Volgens mij is het bij de Telegraaf iedere dag Fitnadagquote:Op vrijdag 4 april 2008 23:00 schreef ItaloDancer het volgende:
Er wordt fiks gemod bij de Telegraaf.
Moussie kijk eens : http://www.google.nl/search?hl=nl&q=voorzieningen+voor+pleegzorg&meta=quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:34 schreef moussie het volgende:
[..]
waar haal jij dit trouwens allemaal vandaan .. alsof een bijstandsmoeder, want dat denk jij blijkbaar dat zij is, pleegkinderen onder haar beheer krijgt ..
daarnaast zou ik het nieuws wat beter volgen, want 'voorzieningen voor pleegzorg', dat bestaat al jaren niet meer, jeugdzorg kan geen pleegouders meer vinden omdat de vergoedingen tegenwoordig nog niet eens meer
quote:Iedereen kan pleegouder worden. Getrouwd, samenwonend, alleenstaand, homo of hetero, rijk of arm, autochtoon of allochtoon, dat maakt niet uit. Wat wél uitmaakt is dat pleegouders er zijn voor een pleegkind. Dat ze hun eigen leven op orde hebben en dat ze een pleegkind warmte, bescherming en duidelijkheid geven.
Pleegzorg wil graag dat een kind, als het kan, weer thuis kan wonen. Samen met het kind, de ouders, de pleegouders en hulpverleners werken we hieraan. Soms lukt dit niet. Dan kan een kind voor langere tijd in een pleeggezin blijven wonen.
Pleegkinderen blijven, als dat mogelijk is, contact houden met hun eigen ouders
Verder zijn er ook nog vergoedingen voor bijzondere zaken zoals een bril, gebruik van OV ect ect.quote:Worden pleegouders betaald voor pleegzorg?
Pleegouders krijgen een vergoeding voor de kosten die zij voor hun pleegkind maken. De instelling voor pleegzorg betaalt de vergoeding uit.
De pleegvergoeding is een basisbedrag waar soms een toeslag op wordt gegeven. De hoogte van het basisbedrag is afhankelijk van de leeftijd van het kind. Er gelden aparte regels als het kind eigen inkomsten heeft.
Pleegouders die geen vergoeding krijgen, kunnen in aanmerking komen voor kinderbijslag. Voor de kindertoeslag worden pleegkinderen gelijkgesteld met eigen kinderen.
De pleegvergoeding telt niet als inkomen en heeft dus geen invloed op een eventuele uitkering of een persoonsgebonden budget. Ook hoeft u de vergoeding niet op te geven bij het aanvragen van huurtoeslag. Voor de eerste drie pleegkinderen in een gezin is de vergoeding belastingvrij. Zijn er meer kinderen in een pleeggezin, dan bepaalt de Belastingdienst of de vergoeding belastbaar is.
De pleegvergoeding bedraagt met ingang van 1 januari 2008:
0 t/m 8 jaar: ¤ 452 per maand, ¤ 14,87 per dag;
9 t/m 11 jaar: ¤ 457 per maand, ¤ 15,01 per dag;
12 t/m 15 jaar: ¤ 499 per maand, ¤ 16,42 per dag;
16 t/m 17 jaar: ¤ 553 per maand, ¤ 18,19 per dag;
18 jaar en ouder: ¤ 559 per maand, ¤ 18,39 per dag.
Je hebt de wijsheid blijkbaar nog steeds in pacht, veel plezier in jouw wereld meid.quote:Op vrijdag 4 april 2008 15:00 schreef moussie het volgende:
[..]
huh, wat heeft het iemand aanspreken op het trekken van voorbarige conclusies, op basis van veronderstellingen en onwaarheden, te maken met het leggen van bommen .. ? ik probeer de poster alleen maar attent te maken op de eenzijdigheid van zijn visie, en dat doe ik met argumenten, ik heb liever dat mensen vanuit zichzelf tot een ander inzicht komen dan dat ik hun visie met een knal de wereld uit help
ook hier telt weer de nuance ..quote:Op zaterdag 5 april 2008 02:26 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Moussie kijk eens : http://www.google.nl/search?hl=nl&q=voorzieningen+voor+pleegzorg&meta=
Pleegouders
[..]
[..]
Verder zijn er ook nog vergoedingen voor bijzondere zaken zoals een bril, gebruik van OV ect ect.
Dus hou je mond als je niet weet waar je het over hebt .
quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:47 schreef leefmeuit het volgende:
toen ik het las dacht ik ook aan NSB-er, maar ws was zijn vader in de oorlog jodenjager.
wat ben je dan een laffe hond zeg, als buurman zie je toch wel of de kinderen liefdevol en goed worden opgevoed en met een simpel praatje had die toch zelf kunnen achterhalen dat ze mishandeld werd?
denk dat hij zelf ook vrouwen en kinderen mishandeld en daarom symphatie heeft met de vader.
quote:Op zaterdag 5 april 2008 11:05 schreef moussie het volgende:
[..]
ook hier telt weer de nuance ..
idd, je kan in theorie in de bijstand zitten en pleegouder worden, in de praktijk lukt dat alleen als het kind familie is, men is nl veel te bang dat die kinderen gebruikt worden om de bijstandsuitkering aan te vullen .. het is nog niet eens zolang geleden dat alleenstaanden anyway geweigerd werden, op enkelingen na, omdat ervan uit werd gegaan dat een werkende alleenstaande niet voldoende tijd over houd om de nodige aandacht te geven ..
toevallig wonen hier verderop 2 families die pleegouders waren,
Inderdaad, vuile hond. Mag lijen dat ie het de rest van z'n leven voelt. Gerechtigheid is nu eenmaal hardvochtig voor verradersquote:Op vrijdag 4 april 2008 20:02 schreef Super7fighter het volgende:
"De buurman zegt dat hij Holly op het spoor is gekomen omdat hij het verdacht vond dat ze zo vaak op vakantie ging. ,,Toen ik haar daarna vroeg zei ze dat ze advocaat was en het betalen kon. Ik heb toen wat zitten Googlen en kwam al snel op de site van de FBI terecht. En van het een kwam het ander.”
![]()
Wat een NSB-bitch.
Zou me niet verbazen als zijn vader fout zat in de oorlog.
Is wat mij betreft niet de issue.quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:26 schreef The_End het volgende:
Gelukkig weet iedereen al hoe het zit. Een man die zijn kinderen meeneemt als altijd een levensgevaarlijke ontvoerder en een vrouw die haar kinderen meeneemt is altijd een hulpeloze vluchteling die is ontsnapt aan een tiran.
Ik ben benieuwd of die man opgepakt/veroordeeld is in de VS voor huiselijk geweld?
quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:56 schreef gronk het volgende:
Van de NRC-link:
quote:reacties van lezers(30)
ik ken deze amerikaanse familie al een tijd ze hebben het woongenot van de mensen in hun buurt tot een hel gebracht mevrouw liegt en bedriegt over alles en de buurman en zijn gezin daar ben ik trots op javascript:setPluginAction('incoming', 'accept') Accept
truus, almere Gisteren 22:34
nou, probeer je dan maar eens aan te melden als bijstandsmoeder .. misschien dat het anno 2008 met die schrijnende tekorten wel werkt, in het verleden iig niet ..quote:Op zaterdag 5 april 2008 11:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Die 2 families staan echt nier voor alle praktijk-pleegouders in Nederland.
Moussie, feit is, ook als je weinig geld hebt, homo bent of er iets anders is waardoor je niet in JOUW plaatje valt dan kun je gewoon in aanmerking komen als pleegouder. Gescheiden/samenwonend/allochtoon/, iédereen komt gewoon in aanmerking .
http://www.gewestzuidholland.pvda.nl/nieuwsbericht/417quote:5. De financiële situatie van pleegouders kan verbeterd worden. Als voorbeeld noemen wij hier de verschillen tussen de kostenvergoedingen bij verschillende aanleidingen voor pleegzorg: een justitiële plaatsing levert vergoeding voor b.v. schoolkosten op, terwijl bij een vrijwillige plaatsing, op indicatie van bureau jeugdzorg, de ouders verantwoordelijk blijven. De ouders zijn echter soms niet bereid, c.q. niet in staat om die kosten te betalen. De pleegouders zijn dan degenen die achter de betaling aan moeten. Dat eindigt er vaak in, dat de pleegouders de kosten betalen, terwijl zij die niet vergoed krijgen. Wat is de kostenpost loonderving bij de "beroepspleegzorg"? Hoe ziet de kostendekkendheid van de uitgaven die pleegouders moeten doen eruit? Welke rol speelt de kinderbijslag in het geheel? Zou het niet beter zijn als de kinderbijslag wordt uitbetaald op de plek waar het kind zich bevindt? Wat zou daarop tegen zijn en wat zou daarvoor (aan evt. wetswijziging) nodig zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |