abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57826259
Spreek jullie weer als ik thuis ben.

btw, ik bood een vergoeding aan. Kan ook een taart zijn. Maar je web er wel gelijk in.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  vrijdag 4 april 2008 @ 12:12:27 #102
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57826317
Roelof, stel..
Het spel is "klaar" Maar zit vol met bugs.. zij hebben hun geld maar moeten wel hun contract nakomen dat ze alle bugs gratis oplossen, (Daarmee graven ze hun eigen graf, dus ik vind het al heel frappant dat ze met een dergelijk contract akkoord gaan) maar wat ga jij doen als zij besluiten hun bedrijf failliet te laten verklaren? Dan komen zij onder het contract uit en heb jij geen poot meer om op te staan, en zij gaan gewoon verder onder een andere naam.
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_57826420
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 12:12 schreef BereNDD het volgende:
Roelof, stel..
Het spel is "klaar" Maar zit vol met bugs.. zij hebben hun geld maar moeten wel hun contract nakomen dat ze alle bugs gratis oplossen, (Daarmee graven ze hun eigen graf, dus ik vind het al heel frappant dat ze met een dergelijk contract akkoord gaan) maar wat ga jij doen als zij besluiten hun bedrijf failliet te laten verklaren? Dan komen zij onder het contract uit en heb jij geen poot meer om op te staan, en zij gaan gewoon verder onder een andere naam.
Het spel zou in dat geval uitvoerig getest worden. (beta) Daar worden de meeste bugs uitgehaald. (dan is het klaar)

Als het firma failiet gaat, dan zou ik een extra inversteering moeten doen.
Daarnaast zouden ze niet zomaar failiet gaan. En daarmee ok niet zomaar ene nieuwe starten.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57827264
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 12:17 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Het spel zou in dat geval uitvoerig getest worden. (beta) Daar worden de meeste bugs uitgehaald. (dan is het klaar)

Daarnaast zouden ze niet zomaar failiet gaan. En daarmee ok niet zomaar ene nieuwe starten.
Dat gebeurt anders aan de lopende band hoor, failliet verklaren en opnieuw beginnen...
  vrijdag 4 april 2008 @ 13:05:43 #105
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57827397
quote:

[..]

Wou je wedden van wel?? Dat is vaak genoeg voorgekomen..
That boy needs therapy..
  vrijdag 4 april 2008 @ 13:39:09 #106
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57828163
quote:

[..]

Lees m'n laatste post nou nog eens door, en laat deze firma alsjeblieft links liggen....
zzz
  vrijdag 4 april 2008 @ 17:21:58 #107
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57832555
quote:
Op donderdag 3 april 2008 23:45 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Als je een topic wil verklote doe het dan goed.
Ja Difsja als je een topic wil verklote doe het dan goed

Roelof volgens mij komt hij alleen met lompe opmerkingen steeds ofniet?

Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57832638
Als een firma zig wil failliet verklaren moet er een schuld eiser zijn.
Als de firma niet aan deze schuld (termijnen) kan voldoen. Kan de firma failliet gaan.

Anders valt het gewoon onder het stopppen van de firma. En ken ik het op de eigenaars agterhalen.

Als schuleiser moet je ook zo slim zijn om niet over het budget van de firma te gaan.
Als de firma maar 250,- per maand heeft kan je geen 500,- eisen. Den kennen ze failliet gaan.

Die wist ik al
  vrijdag 4 april 2008 @ 17:30:15 #109
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57832691
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:27 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Als een firma zig wil failliet verklaren moet er een schuld eiser zijn.
Als de firma niet aan deze schuld (termijnen) kan voldoen. Kan de firma failliet gaan.

Anders valt het gewoon onder het stopppen van de firma. En ken ik het op de eigenaars agterhalen.

Als schuleiser moet je ook zo slim zijn om niet over het budget van de firma te gaan.
Als de firma maar 250,- per maand heeft kan je geen 500,- eisen. Den kennen ze failliet gaan.

Die wist ik al
Maar Roelof wat is nu jouw gevoel hierbij? want hoeveel mensen ook nee zeggen je blijft toch doorgaan ofnie? Heb je zelf nog wel twijfels of zeg je van het gaat door!!!!
pi_57832693
Dat klopt niet helemaal Roelof. Je kunt schulden van BV's en NV's niet verhalen op de (voormalig) eigenaren bij een faillisement.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 4 april 2008 @ 17:32:28 #111
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57832723
Roelof ik weet dat existenz hierboven ook in dat wereldje zit ( o.a. programmeren) Ik zou zeker hem een PM sturen of die misschien iets voor je kan betekenen.

Of in elk geval misschien advies kan geven enz!
pi_57833062
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:30 schreef existenz het volgende:
Dat klopt niet helemaal Roelof. Je kunt schulden van BV's en NV's niet verhalen op de (voormalig) eigenaren bij een faillisement.
o sorry,
Maar in ieder geval zal het het moelijk zijn om failliet te gaan. Je kan er stappen voor zetten om dat te voorkomen.
En als een firma gewoon stopt moeten ze als het goed is eerst hun schulden betalen (afronden).

Anders kan ik dat ook doen.
Lening en schulden maken op de firma, stoppen en dan met een buit geld weg lopen. Denk niet dat het zomaar kan.

Zover ik het snap.
pi_57833393
Er is een nieuw overeenkomst gezet.
Ik zal de eisen van het testen en het spel moeten vast stellen. Codering en/of hoe goed het werkt werken. (niet dat het met 5 spelers als (...) loopt)

Dat moet ik goed gaan uitbedenken.

Als blijkt bij het testen ( die ik moet gaan testen) dat het niet aan die eisen voldoet. Dan zijn hun verantwoordelijk om het te fixen. Zonder enige kosten.

Als blijkt dat ze niet willig of dit niet kunnen behalen vervalt alles. (en tja ben ik de aanbetaling kwijt)

Er staat ook in dat ze tot hun beste kunnen het moeten maken. Als ze de eisen niet kunnen halen (zou vaag zijn als ze het tekennen) Dan vervalt het project. Als blijkt dat ze niet tot hun beste kunnen het project doen (door mij te beoordelen) dan vervalt het project.
--------------------------
Als het goed is heb ik nu alle puntjes.
Al moet ik heel goed gaan denken over de functionele specificaties. Daar heb ik wat hulp bij nodig. En dat zal wat duren.
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:12:56 #114
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57833398
Is dat met Cyberia18 nog wat geworden eigenlijk? Zie hem hier nu nooit meer?
pi_57833428
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:12 schreef AQuila360 het volgende:
Is dat met Cyberia18 nog wat geworden eigenlijk? Zie hem hier nu nooit meer?
Nu snap ik wat hij zij.
Moet de spicificaties waar aan het spel moet voldoen ook ff zetten.
Verder vindt hij het concept en alles goed. zover ik weet.
Hij is ook voor mij wat afwezig.
pi_57833832
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:53 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Anders kan ik dat ook doen.
Lening en schulden maken op de firma, stoppen en dan met een buit geld weg lopen. Denk niet dat het zomaar kan.

Zover ik het snap.
Dat gebeurt dus wekelijks minimaal 1x.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_57837433
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:40 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat gebeurt dus wekelijks minimaal 1x.
Dan doen ze iets goeds fout.
  vrijdag 4 april 2008 @ 21:43:06 #118
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57838026
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:15 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Nu snap ik wat hij zij.
Moet de spicificaties waar aan het spel moet voldoen ook ff zetten.
Verder vindt hij het concept en alles goed. zover ik weet.
Hij is ook voor mij wat afwezig.
Hoe kan een mens werken met al die afwezige lui en lompe opmerkingen lui!
pi_57838461
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 21:43 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Hoe kan een mens werken met al die afwezige lui en lompe opmerkingen lui!

Ik snap best dat sommige mensen heel druk bezig zijn. Met werk, ondernimingen. enz enz

Maar lompe opmerkingen, sorry

O de papieren worden naar de advocaat gestuurt notaris balastings adviseur. En alle ram bam.
Zodat ik heel zeker weet wat de gaten in de overeenkoms zijn. Wat er van mij word verwacht. En wat ik kan verwachten. Ook wordt de achter grond van de firma nagekeken. (leningen, schulden, reputatie van de eigenaren enz enz enz).
Al gaat het nog wel een tijdje duren.
Ook heb gevraagd aan de firma, wat zij van mij verwachten. En dat op papier.

roelof
  vrijdag 4 april 2008 @ 22:16:49 #120
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57838981
Je gaat gewoon door dus? Ondanks alle negatieve adviesen?
pi_57839134
In ieder geval goed dat je een jurist hebt ingeschakeld om de boel te checken. Een goede les: je hebt experts nodig op talloze gebieden om dit tot een succes te laten worden.
  vrijdag 4 april 2008 @ 23:23:25 #122
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57840303
succes.. ondanks je, in mijn ogen, lage start kapitaal voor die brede project.. waar betaal je al die mensen van?
That boy needs therapy..
pi_57841218
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 22:16 schreef AQuila360 het volgende:
Je gaat gewoon door dus? Ondanks alle negatieve adviesen?
UIteindeljik wil ik wel door gaan. Als ik alles en alles heb gefix
En als er uitkomt dat het te grote risico is, of geheel niet haalbaat is. Tja dan moet ik het herzien en meschien stoppen.
Ik heb het in ieder geval uitgesteld voor onbepaalde tijd. Hoop wel volgend school jaar te beginnen. (als alles goed komt)
pi_57841289
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 23:23 schreef BereNDD het volgende:
succes.. ondanks je, in mijn ogen, lage start kapitaal voor die brede project.. waar betaal je al die mensen van?
Ik heb een eige kapitaal van 20K. En zo te zien is het net niet genoeg.
En als je vraagd hoe kom ik er aan. Familie traditie. Voor elk gebore kind wordt een rekening geopend. en elk jaar doneerd elke familie lid een bedrag. wat dan onder deze kinderen wordt verdeeld.
Dit geld komt pas als ze 18 en 20 jaar worden voor hun vrij.
Moet het binnen kort ook gaan doen.
pi_57842557
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 23:57 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
UIteindeljik wil ik wel door gaan. Als ik alles en alles heb gefix
Als jij alles en alles gefixt hebt. Mag ik vragen wat valt onder alles en alles? Je zegt nu namelijk gewoon dat je doorgaat als je contract _weer_ gewijzigd gaat worden in wat wij zomaar tegen je zeggen en verder komen daar alleen maar meer vage en vage termen bij.

Wat ben je nu van plan te doen? Zelf wat opzetten om een community te beginnen? Zelf goede ideeen opzetten? Of eindigt het gewoon bij vage opmerkingen naar je develop bedrijf.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57843019
alles.

nou het geheel.
Het contract, specificaties, geld enz enz enz
alles

Een advieseur vinden voor alle specificaties. Financieel (administratie) regelen onder ander inversteerder, balasting en waarscheinlijk met alle aanpassingen herzien van het budget. Het herzien van de onvereenkomsten. Firma naam en Rechtsvorm.
Als het goed is. Dan moet ik alles gehad hebben.

Heb al iemand gevonden die mij kan helpen met het opzetten. Onder ander de specificaties.
Maar ik moet nog met hem verder praten. En kijken hoe goed hij is. En weet waar hij over praat.
Er is al een goed begin hij wil er over praten.

***Zelf goede ideeen opzetten?***
Dacht dat het idee wel goed was, moet sommige aspecten beter uitwerken. Of heb je daar ook weer commetaar op.

thanks
  zaterdag 5 april 2008 @ 09:04:49 #127
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57845001
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 01:29 schreef Roelof_Kremer het volgende:

Dacht dat het idee wel goed was, moet sommige aspecten beter uitwerken. Of heb je daar ook weer commetaar op.
thanks
  zaterdag 5 april 2008 @ 18:01:08 #128
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57852612
quote:

Met zelf goede ideeën opzetten bedoel je schaamteloos dit spel concept jatten en in een uitgebreider jasje steken?? http://www.ogame.nl/
That boy needs therapy..
pi_57856576
o game, travian, tribal wars, enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz.

Die hebben allemaal de zelfde inkomste systeem, reistijd systeem, aanval systeem.

Kan je die dingen al bij mijn spel terug vinden?
Nope. totaal niet.
Dus hoe kan je uberhoud zeggen dat het de zelfde concept is in een uitgebouwde jasje ??

Bij o game heb je directe tijd. Kan je niet terug vinden bij mijn spel.
Reis tijden. Ieder aanval heeft de zelfde tijds koste bij mijn spel.
Aanval systeem. Totaal anders.

PLaneten systeem, sector systeem en universum systeem is ook totaal anders.

sorry, omdat het ook een sifi space game is. Is het nog niet het zelfde als mijn concept.

[ Bericht 6% gewijzigd door Roelof_Kremer op 05-04-2008 21:31:26 ]
pi_57856773
quote:
alles.

nou het geheel.
Het contract, specificaties, geld enz enz enz
alles

Een advieseur vinden voor alle specificaties. Financieel (administratie) regelen onder ander inversteerder, balasting en waarscheinlijk met alle aanpassingen herzien van het budget. Het herzien van de onvereenkomsten. Firma naam en Rechtsvorm.
Als het goed is. Dan moet ik alles gehad hebben.

Heb al iemand gevonden die mij kan helpen met het opzetten. Onder ander de specificaties.
Maar ik moet nog met hem verder praten. En kijken hoe goed hij is. En weet waar hij over praat.
Er is al een goed begin hij wil er over praten.

thanks
Heej ik heb dit topic een beetje in de gaten gehouden de laatste tijd.
Het is je al eerder gezegt, maar bezin eer je begint. Even voorbeeldje van mezelf, ik ben momenteel bezig met een onderneming op te zetten, ander product, zelfde branche. Die 20k kun je met gemak kwijt zijn aan je juridisch advies. 2000 euro voor de AV bij een contract is een hele normale prijs. Dan heb je het contract zelf nog niet! Dan ben je dus al 10% van je kapitaal kwijt met je zelf in te dekken tegen allerlei aansprakelijkheden. Voor slechts 1 contract. In jouw geval, want coden kun je geloof ik niet? Heb je zo een contract nodig voor de coders, voor de gebruikers, voor alles en iedereen. Als ik jou was, zou ik er geen geld in stoppen maar beginnen met programmeren. En als je eenmaal je product hebt... dan pas, maar ook geen dag eerder, ga je kijken of het voldoet voor de markt en zoja, dan ga je er geld in steken dmv promotie.

Just my 2 cents.

Succes verder in elk geval met je beslissing.
pi_57857105
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 21:31 schreef santax het volgende:

[..]

Heej ik heb dit topic een beetje in de gaten gehouden de laatste tijd.
Het is je al eerder gezegt, maar bezin eer je begint. Even voorbeeldje van mezelf, ik ben momenteel bezig met een onderneming op te zetten, ander product, zelfde branche. Die 20k kun je met gemak kwijt zijn aan je jurdisch advies. 2000 euro voor de AV bij een contract is een hele normale prijs. Dan heb je het contract zelf nog niet! Dan ben je dus al 10% met je zelf in te dekken tegen allerlei aansprakelijkheden. Als ik jou was, zou ik er geen geld in stoppen maar beginnen met programmeren. En als je eenmaal je product hebt... dan pas, maar ook geen dag eerder, ga je kijken of het voldoet voor de markt en zoja, dan ga je er geld in steken dmv promotie.

Just my 2 cents.

Succes verder in elk geval met je beslissing.
In mijn familie zit een advocaat, boekhouder en een accountant. Die helpen me bij de overeenkomst. Ag wat heb ik een goede familie. Dus dat is wel gedenkt.

Zal zeker goed kijken voor het budget, promotie.
Al moet ik al een goede hoeveelheid spelers zien te hebben bij het beta testen. Als het nog voldoet aan de markt.

Maar dank u well voor het advies.

Weet u meschien nog valkuilen waar ik voor moet op passen?
pi_57857339
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 21:46 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

In mijn familie zit een advocaat, boekhouder en een accountant. Die helpen me bij de overeenkomst. Ag wat heb ik een goede familie. Dus dat is wel gedenkt.

Al moet ik al een goede hoeveelheid spelers zien te hebben bij het beta testen. Als het nog voldoet aan de markt.

Een goede familie behoed je voor het maken van een fout
pi_57857589
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 21:46 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Ik weet er nog wel eentje.

Aannemen dat je gebruikers krijgt. Ook met reclame.
Zoveel mensen met een een goed idee, maar laten we wel wezen, jouw game is niet uniek. Goed hij verschilt hier en daar misschien wat met games als ogame, maar het globale idee is hetzelfde.

Waarom zou jij gebruikers krijgen. Als je die vraag voor je zelf goed kunt onderbouwen (zul je sowieso moeten doen in een bedrijfsplan), stel je dan de volgende vraag... waarom zouden die mensen juist voor jouw game gaan betalen?

Ik heb 3 jaar runescape gespeeld zonder ooit een cent te dokken. Inmiddels speel ik Warcraft, daar betaal ik wel voor. Waarom, omdat het een beter spel is en omdat de community beter is.

En hoeveel gebruikers verwacht je te krijgen?

100? 1000? een miljoen?
Hoeveel daarvan betaald?

Kun je onderbouwen hou je aan je schattingen komt of 'hoop je het'?
Je moet jouw bedrijfsplan tegen het licht houden en doen alsof er iemand voor je staat die van jou het geld wil om te kunnen beginnen. Maak een afspraak met de bank of KVK zij houden je plan ook tegen het licht en zullen je zonder daarbij rekening te houden met je gevoel vertellen waar je plan goed is en waar je plan faalt. Dat is gratis advies... En beter gratis advies kun je nergens krijgen.

Wat als je 100.000 gebruikers krijgt die allemaal geen gebruik maken van de betaalde dingen.
Dat trek je niet meer met 1 servertje. Dan heb je al een cluster nodig. Kan jouw software uberhaubt op een cluster draaien? Vergeet ook een loadbalancer niet. Hoelang kun je de game in de lucht houden met 100.000 gebruikers die niet van de betaalde mogelijkheden gebruik maken?

Ik betwist overigens dat je zo snel 100.000 gebruikers krijgt.

Voorbeeldje, 1 van mijn sites heeft na vrij aggresieve reclame 2000 unieke bezoekers per dag gekregen gedurende een maand of 4 met een piek van een week ofzo waarbij ik boven de 10.000 unieke zat. Dat was een gratis porno site Die mensen waren samen goed voor tussen de 50.000 en 150.000 (max) pageviews per dag! Dat kost geld als je wat je plaatjes op een site hebt.

Daar verdiende ik wat mee door advertenties te plaatsen, maar dan heb je het over tientjes voor die site. Niet een bedrag waarvan je kunt leven, zeker niet na aftrek van de serverkosten en bandbreedte.

Dit soort projecten zijn vaak gedoemd te mislukken tenzij er een zeer grote investeerder achter zit. De andere projecten die wel overleven zonder grote investeerders zijn niet begonnen als bedrijfsidee, maar vanuit een hobbyist die een idee had voor een leuk spel dat hij zelf ook graag wilde spelen.
pi_57858519
Al wist ik over laad tijd, moet ik ook gaan kijken voor een server of een kluster servers die grote aantallen spelers aankunnen.

Het ondernimings plan is al bij de banken. Die had ik ook al bedacht. Is ook leuk voor het overhalen van een inversteerder.

Er is in het bedrijfs plan ook een hoofd stuk over hoeveelheid spelers.
Daarin staat een schating. Met waarom zouden spelers er voor kiezen om het te spelen. En hoeveel zouden er betalen om te spelen. Omdat betaal gedeelte heel moeilijk is om te schatten/berekennen is er voor gekozen om het niet mee te rekennen met de inkomen.
Ook een verschil tussen een normale web site en een online multiplayer web game is dat spelers meerdere keeren en dagelijks moeten inloggen om verder met het spel te kunnen. Te minste zo is mijn spel ontworpen.
Dus als je 1000 spelers heb en die maken 25-50 page views per dag. Nou begin maar te rekkenen. (de schatting van 25-50 page views per dag is nodig om verder te komen met het spel).
Dus als je met een CPM systeem werkt.
Stel ik zou voor elkaar krijgen 100.000 spelers. ??? wow iets van 60.000 per jaar voor 1 advertentie.
Als er ten aller tijden een advertentie heb en aan deze formule houd.
Denk niet dat zo gouw zou gebeuren. Maar okey,......

En als ik zie dat sommige iets van 50 cent per CMP vragen..... (Ik wil het niet weten.)
Maar dan moet je well een hele goede reputatie hebben als site.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 06-04-2008 01:29:23 ]
pi_57858526
TS, waarom moet jij eigenlijk het spel testen? Je kan nooit in je eentje het hele spel grondig doortesten.......ergo, je kan nooit bepalen of het voldoet aan je eigen kwaliteitseisen......
pi_57858576
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 22:52 schreef Scorpie het volgende:
TS, waarom moet jij eigenlijk het spel testen? Je kan nooit in je eentje het hele spel grondig doortesten.......ergo, je kan nooit bepalen of het voldoet aan je eigen kwaliteitseisen......
Daar is ook weer een punt. Al kan ik met behulp van spelers een deel testen. Ik kan niet alles testen.
Daar zal ik ook ff met mensen moeten overleggen. Meschien een officieele web tester.

Maar okey zou ik ook moeten na vragen.
  zaterdag 5 april 2008 @ 23:47:45 #137
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57860012
Blaas het af Roelof het is leuk geweest zo! Koop een big ass tv en Playstation 3 ofzo en laat die game voor wat die is!
pi_57862166
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 23:47 schreef AQuila360 het volgende:
Blaas het af Roelof het is leuk geweest zo! Koop een big ass tv en Playstation 3 ofzo en laat die game voor wat die is!
Wou de droom zo goed mogelijk uitzoeken. Of het haalbaar is en voor welke kosten.
Zo niet dan haal ik zeker een lekker auto.
pi_57863581
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 23:47 schreef AQuila360 het volgende:

Die reacties van jou zijn geniaal.
  zondag 6 april 2008 @ 17:30:17 #140
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57872510
quote:
Op zondag 6 april 2008 05:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

en hij heeft nog gelijk ook
That boy needs therapy..
  zondag 6 april 2008 @ 17:38:59 #141
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57872650
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 22:52 schreef Roelof_Kremer het volgende:

heel verhaal
Ik las die post van jou nog eens door:

Roef says hi: A new game #2

Weet je hoe het een beetje op mij overkomt? Je speelt al heel lang spellen als Ogame enz..
Je bent er niet de beste in en je vindt dat je te lang moet wachten voor dat er iets gebeurd..

Nu heeft jouw familie geld voor je gespaard, en daar kan jij nu gebruik van maken dus wat doe je?
Je gaat proberen een spel op te zetten (zonder community) om die zooi te testen. En ik blijf erbij dat je een laag startkapitaal hebt voor het product wat je wil maken.

Doe wat AQuila360 zei, Tv, ps3 en GTAIV kopen...
That boy needs therapy..
  zondag 6 april 2008 @ 20:14:08 #142
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57875739
quote:
Op zondag 6 april 2008 05:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Die neem ik op in mijn sig

Eindelijk de waardering die ik verdien

[ Bericht 11% gewijzigd door AQuila360 op 06-04-2008 21:59:34 ]
pi_57884971
Beetje dit topic doorgebladerd en wat ik er van begrijp is dat als TS niet continu topics aan het aanmaken en volspammen was dan was z'n spel onderhand al af geweest.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  maandag 7 april 2008 @ 16:29:15 #144
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57891373
quote:
Op maandag 7 april 2008 10:52 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Beetje dit topic doorgebladerd en wat ik er van begrijp is dat als TS niet continu topics aan het aanmaken en volspammen was dan was z'n spel onderhand al af geweest.
Dat klopt wel zo'n beetje

Dan stond die nu al tussen de grote namen:

Peter Moleyneux
Will Wright
Roeloef Kremer
Sid Meier
CliffyB

maandag 7 april 2008 @ 21:40:39 #145
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57897805
Roelof heeft inmiddels een technisch adviseur aangetrokken en is daarmee in beraad over de vervolgstappen. Zodra een en ander bekend is zal hij hier weer ten tonele verschijnen met nieuwe onthullingen over wat ze bij IGN nu al het spel van de eeuw noemen.

Het ziet er naar uit dat het nu definitief door gaat en dat Roeloef Productions op zeer korte termijn zal beginnen met het leggen van de ''eerste steen''

pi_57923812
Is het al af ?
  woensdag 9 april 2008 @ 09:29:17 #147
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57927980
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:41 schreef existenz het volgende:
Is het al af ?

De game is idd helemaal af en zal een dezer dagen worden gelanceerd! Maar niet voordat jullie allemaal de closed beta hebben mogen spelen
pi_57929277
We zijn ondertussen 110 uur verder sinds mijn laatste reactie, dus de game zou nu ongeveer af moeten zijn. Waar kan ik de gratis demo downloaden?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  woensdag 9 april 2008 @ 12:46:55 #149
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57932311
quote:
Op woensdag 9 april 2008 10:36 schreef Seneca het volgende:
We zijn ondertussen 110 uur verder sinds mijn laatste reactie, dus de game zou nu ongeveer af moeten zijn. Waar kan ik de gratis demo downloaden?

Volgens mij is het een fiasco geworden en is Roelof met een schuld van 50.000 euro naar het buitenland gevlucht!

Dat gunde ik hem nu ook weer niet
pi_57943206
rustig, rustig
  woensdag 9 april 2008 @ 21:28:06 #151
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57943565
THE LEGEND is back!

Heb je nog nieuws voor ons
pi_57946028
rustig aan.

Ben alles aan het herzien. Voordat ik grote dingen ga beslissen.
Ff alles goed regelen en uitzoeken.

RC
  woensdag 9 april 2008 @ 23:35:09 #153
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57946929
Is goed we horen het wel

RC uit!
  donderdag 10 april 2008 @ 12:20:23 #154
122997 zquing
Drama Junk
pi_57954633
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 13 april 2008 @ 12:44:40 #155
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_58018964
quote:
Daar kan die wat mee!
pi_58022469
Ff tussentijdse samenvatting van 2-en-een-half topics voor mensen die niet alle (tnt) 18 pagina's hebben gelezen?
pi_58022588
tvp en heeft iemand inderdaad samenvatting? Ik heb alleen de op van deel 2 gelezen en dat zag er niet bepaald veelbelovend uit...
pi_58023115
Waar blijft de open beta?
pi_58025968
quote:
Op zondag 13 april 2008 16:54 schreef Niek. het volgende:
tvp en heeft iemand inderdaad samenvatting? Ik heb alleen de op van deel 2 gelezen en dat zag er niet bepaald veelbelovend uit...
Samenvatting:

TS is een persoon welke graag aandacht wil, maar niets weet klaar te spelen.
De Nederlandse taal is hij (nog?) niet machtig, maar dat belet hem niet om nogal
wat topics te openen waardoor het een zooitje wordt, maar men wel over (of met)
hem blijft praten. Een ware narcist dus. End of story, end of thread. Slotje aub.
Nee.
  maandag 14 april 2008 @ 10:02:58 #160
31101 _Led_
pi_58038037
Tips voor mensen die "een goed idee hebben" voor een computerspel :

• http://www.gamedev.net/reference/list.asp?categoryid=64 : Post Mortems - Lees wat er mis is gegaan tijdens development van andere games, en leer ervan !

• http://www.gamedev.net/reference/list.asp?categoryid=69#196 : Running your own gamecompany
  • http://www.sloperama.com/advice/idea.htm : Tips, hoe maak je een game-design etc.
  • http://www.alanemrich.com(...)/Game_idea_value.htm : Waarom je briljante game-idee niks waard is.
  • http://www.gamedev.net/reference/list.asp?categoryid=23 : Stapels links over het creeeren van een goed game-design.
  • zzz
      woensdag 16 april 2008 @ 21:26:08 #161
    56699 Boef
    Niet ik, jij!
    pi_58097489
    TS is blut, zonder spel en durft zich niet meer te vertonen.

slotje!
    Una Bachata?
    XBL Gamertag: Flex0r75
      woensdag 16 april 2008 @ 22:23:40 #162
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58099144
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 21:26 schreef Boef het volgende:
    TS is blut, zonder spel en durft zich niet meer te vertonen.

slotje!
    Je zit mijlenver van de waarheid!

Roelof is nu offcieel met die firma in zee gegaan en op zeer korte termijn beginnen ze aan zijn game!
      woensdag 16 april 2008 @ 22:36:19 #163
    212634 Ron.Burgundy
    Milk was a bad choice
    pi_58099489
    Een tijd terug hier al iets over gelezen. Ik zie dat er nu veel "vooruitgang" geboekt is
    You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
      woensdag 16 april 2008 @ 22:45:49 #164
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58099749
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 22:36 schreef Ron.Burgundy het volgende:
    Een tijd terug hier al iets over gelezen. Ik zie dat er nu veel "vooruitgang" geboekt is
    Net contact met Roelof gehad! De firma is begonnen met zijn project! Hier een foto van het team tijdens het jaarlijkse uitje!

Geloven jullie nu wel dat je voor 20.000 een game kunt maken
    pi_58099800
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 22:45 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Net contact met Roelof gehad! De firma is begonnen met zijn project! Hier een foto van het team tijdens het jaarlijkse uitje!

[ afbeelding ]

Ze hebben er wel zin in!
    pi_58099899
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 22:45 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ironisch genoeg hebben ze allemaal de stereotype look van een goede programmeur

(Ja, ik ben een programmeur)
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
      woensdag 16 april 2008 @ 22:51:42 #167
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58099921
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 22:51 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ironisch genoeg hebben ze allemaal de stereotype look van een goede programmeur

(Ja, ik ben een programmeur)
    lol
    pi_58100014
    Overigens, aangezien deze discussie toch dood lijkt. Hoe zouden jullie het maken van een game WEL aanpakken?
      woensdag 16 april 2008 @ 22:56:56 #169
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58100108
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 22:54 schreef Seneca het volgende:
    Overigens, aangezien deze discussie toch dood lijkt. Hoe zouden jullie het maken van een game WEL aanpakken?
    Ik sprak Roelof op msn en hij is er serieus mee bezig en hij komt hier snel weer een update geven enz.
    Maar hij is nog al druk op het moment en vaak eet die iets verkeerd en dan is die weer paar dagen uit de roulatie!

Maar hij komt dus wel terug!
    pi_58100736
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 22:54 schreef Seneca het volgende:
    Met een fatsoenlijk business plan, pilot, beta etc... Om te zorgen dat je idee aan slaat, dat is het belangrijkste bij een game.
    pi_58101094
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 23:17 schreef existenz het volgende:

[..]

Met een fatsoenlijk business plan, pilot, beta etc... Om te zorgen dat je idee aan slaat, dat is het belangrijkste bij een game.
    Een fatsoenlijk business plan is in principe geen probleem. Dat is een kwestie van je verdiepen en er tijd aan te besteden. Hoe kom je echter aan een beta? Het lijkt me dat daar nog een hele zut stappen tussen zit.
    pi_58105008
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 23:29 schreef Seneca het volgende:
    [..]
    Een fatsoenlijk business plan is in principe geen probleem. Dat is een kwestie van je verdiepen en er tijd aan te besteden. Hoe kom je echter aan een beta? Het lijkt me dat daar nog een hele zut stappen tussen zit.
    Achter je pc gaan zitten en een beta maken

Met "echte" spellen een engine uitzoeken of maken
    Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
    www.indiegamer.nl
    pi_58105138
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 09:05 schreef disjfa het volgende:

[..]

Achter je pc gaan zitten en een beta maken
    Een beetje spel kost 15 manjaren om te maken. Denk je dat ik daar tijd voor heb?
    quote:
    Met "echte" spellen een engine uitzoeken of maken
    Met een engine heb je nog geen 10% van de kern van je spel voor elkaar. Bovendien gaat een groot deel van het werk ook zitten in graphics, level design, etc. Dingen waar je onmogelijk ALLEMAAL goed in kan zijn.

Bottom line is: je kunt het niet alleen. Waar haal je programmeurs, artiesten, etc. vandaan?
      donderdag 17 april 2008 @ 09:17:15 #174
    31101 _Led_
    pi_58105182
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 09:13 schreef Seneca het volgende:

[..]

Een beetje spel kost 15 manjaren om te maken. Denk je dat ik daar tijd voor heb?
    Hangt af van het type spel uiteraard.
    Tetris zit binnen 15 minuten in elkaar.
    zzz
    pi_58105217
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 09:17 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Hangt af van het type spel uiteraard.
    Tetris zit binnen 15 minuten in elkaar.
    You've got a real talent for stating the obvious

Als Roelof Tetris had willen maken dan was dit topic niet nodig geweest in de first place. Zoiets programmeer je in een weekendje in elkaar.
      donderdag 17 april 2008 @ 09:23:57 #176
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58105281
    Tetris is te min voor Roeloef
      donderdag 17 april 2008 @ 09:26:13 #177
    31101 _Led_
    pi_58105306
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 09:20 schreef Seneca het volgende:

[..]

You've got a real talent for stating the obvious

Als Roelof Tetris had willen maken dan was dit topic niet nodig geweest in de first place. Zoiets programmeer je in een weekendje in elkaar.
    Nou ja, aan de andere kant heeft Roelof het 'maar' over een php browser-game.
    Gaat daar dan wel 15 manjaar in denk je ?
    zzz
    pi_58105424
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 09:13 schreef Seneca het volgende:
    [..]
    Als je daar al zo op reageert moet je niet eens gaan nadenken een spel te willen maken
    www.indiegamer.nl
      donderdag 17 april 2008 @ 09:43:29 #179
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58105618
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 09:33 schreef disjfa het volgende:

[..]

Als je daar al zo op reageert moet je niet eens gaan nadenken een spel te willen maken
    Roelof vind jou een lomperik
    pi_58105732
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 09:43 schreef AQuila360 het volgende:
    [..]
    Roelof vind jou een lomperik
    Ik zal het erger vertellen, ik ben een lomperik
    www.indiegamer.nl
      donderdag 17 april 2008 @ 09:57:08 #181
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58105895
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 09:49 schreef disjfa het volgende:

[..]

Ik zal het erger vertellen, ik ben een lomperik
      donderdag 17 april 2008 @ 10:21:28 #182
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_58106326
    Ik was al bijna bang dat dit nog serieus doorging..
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
    pi_58107098
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 09:33 schreef disjfa het volgende:

[..]

Denk je echt dat al die andere games door een persoon gemaakt zijn? Dat ik niet zo gek ben om 15 manjaar aan werk in mn eentje te gaan doen getuigt eerder van realisme dan wat anders.
    pi_58107126
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 09:26 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nou ja, aan de andere kant heeft Roelof het 'maar' over een php browser-game.
    Gaat daar dan wel 15 manjaar in denk je ?
    Dat zal nog steeds rond enkele manjaren aan programmeerwerk liggen ja. Dus met een team van een mannetje of 5 zou je dat in een half jaar kunnen bouwen. Maar goed, reken eens uit wat dat kost :S
    pi_58107274
    Je hebt iets anders in je hoofd dan andere seneca. Jij projecteert nu een serieuse game zoals in de winkels liggen als basis. Kijk eens wat verder dan je neus lang is en lees het topic of kijk in de indi scene Het gaat niet over de volgende GTA
    www.indiegamer.nl
      donderdag 17 april 2008 @ 16:00:34 #186
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58113978
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 10:21 schreef Twarres het volgende:
    Ik was al bijna bang dat dit nog serieus doorging..
    .... Het gaat ook serieus door

Roelof is er op dit moment druk mee bezig en dat weet ik omdat die me dat heeft verteld op msn
    pi_58115902
    Ik zou eerst eens beginnen met wat simpels. Probeer eerst eens een Tetris te maken o.i.d.
      donderdag 17 april 2008 @ 22:22:51 #188
    56699 Boef
    Niet ik, jij!
    pi_58123683
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 22:56 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik sprak Roelof op msn en hij is er serieus mee bezig en hij komt hier snel weer een update geven enz.
    Maar hij is nog al druk op het moment en vaak eet die iets verkeerd en dan is die weer paar dagen uit de roulatie!

Maar hij komt dus wel terug!

Misschien moet ie eens kijken of er nog plaats is in zijn budget voor een koelkast ofzo. Dan hoeft ie niet steeds die bedorven troep te eten.

Ey Roelof, als je rietje rechtop blijft staan in de melk, kan je 'm beter niet drinken
    Una Bachata?
      donderdag 17 april 2008 @ 23:18:38 #189
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58125407
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 22:22 schreef Boef het volgende:

[..]

Misschien moet ie eens kijken of er nog plaats is in zijn budget voor een koelkast ofzo. Dan hoeft ie niet steeds die bedorven troep te eten.

Ey Roelof, als je rietje rechtop blijft staan in de melk, kan je 'm beter niet drinken
    Hij drinkt alleen Soja Melk Dan denk ik zowiezo al melk waar je rietje rechtop blijft staan
      vrijdag 18 april 2008 @ 17:13:44 #190
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58140374
    Roelof heeft beloofd dat die snel weer wat van zich laat horen!!

Misschien zo al wel!!
    pi_58140466
    Roelof is een kloon van Aquila360?
      vrijdag 18 april 2008 @ 18:05:29 #192
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58141392
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 17:18 schreef Hendrik_ het volgende:
    Roelof is een kloon van Aquila360?
    Hoe durf je
    pi_58141451
    tok tok,

Wees dankbaar dat er maar een van mij is.

Alleen ik kan met zulke ideeen komen.

RC
    pi_58141646
    Waarom doe je ''RC'' als je nick ''RK'' is?

vrijdag 18 april 2008 @ 19:14:42 #195
    56699 Boef
    Niet ik, jij!
    pi_58143076
    Is die avatar niet stiekem een foto?
    Una Bachata?
      vrijdag 18 april 2008 @ 20:48:07 #196
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58145826
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 18:08 schreef Roelof_Kremer het volgende:
    tok tok,

Wees dankbaar dat er maar een van mij is.

Alleen ik kan met zulke ideeen komen.

RC
    Is dit alles

Je bent me er eentje Roelof iedereen wacht in spanning af wat er gebeuren gaat en jij komt ff tok tok melden en dan ben je weer weg
    pi_58146179
    hmm wanneer komt ie op de ps3 en xbox360?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
    Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
      vrijdag 18 april 2008 @ 21:04:28 #198
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58146278
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 21:00 schreef Nick-GizMo het volgende:
    hmm wanneer komt ie op de ps3 en xbox360?
    Lach maar

Over een jaar of 5 zullen we veel meer horen over RC Productions!

Wie slim is koopt nu al aandelen
    pi_58146328
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 21:04 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Lach maar

Over een jaar of 5 zullen we veel meer horen over RC Productions!

Wie slim is koopt nu al aandelen
    Nou dat hoop ik dan niet. al proef ik weer wat sarcasme
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
    Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
      vrijdag 18 april 2008 @ 21:33:18 #200
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_58147126
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 21:06 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Nou dat hoop ik dan niet. al proef ik weer wat sarcasme
    Hij is echt goed bezig hoor Hij heeft het kei druk!!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')