Het spel zou in dat geval uitvoerig getest worden. (beta) Daar worden de meeste bugs uitgehaald. (dan is het klaar)quote:Op vrijdag 4 april 2008 12:12 schreef BereNDD het volgende:
Roelof, stel..
Het spel is "klaar" Maar zit vol met bugs.. zij hebben hun geld maar moeten wel hun contract nakomen dat ze alle bugs gratis oplossen, (Daarmee graven ze hun eigen graf, dus ik vind het al heel frappant dat ze met een dergelijk contract akkoord gaan) maar wat ga jij doen als zij besluiten hun bedrijf failliet te laten verklaren? Dan komen zij onder het contract uit en heb jij geen poot meer om op te staan, en zij gaan gewoon verder onder een andere naam.
Dat gebeurt anders aan de lopende band hoor, failliet verklaren en opnieuw beginnen...quote:Op vrijdag 4 april 2008 12:17 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Het spel zou in dat geval uitvoerig getest worden. (beta) Daar worden de meeste bugs uitgehaald. (dan is het klaar)
Als het firma failiet gaat, dan zou ik een extra inversteering moeten doen.
Daarnaast zouden ze niet zomaar failiet gaan. En daarmee ok niet zomaar ene nieuwe starten.
Wou je wedden van wel?? Dat is vaak genoeg voorgekomen..quote:Op vrijdag 4 april 2008 12:17 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Daarnaast zouden ze niet zomaar failiet gaan. En daarmee ok niet zomaar ene nieuwe starten.
Lees m'n laatste post nou nog eens door, en laat deze firma alsjeblieft links liggen....quote:Op vrijdag 4 april 2008 12:17 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Het spel zou in dat geval uitvoerig getest worden. (beta) Daar worden de meeste bugs uitgehaald. (dan is het klaar)
Als het firma failiet gaat, dan zou ik een extra inversteering moeten doen.
Ja Difsja als je een topic wil verklote doe het dan goedquote:Op donderdag 3 april 2008 23:45 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Als je een topic wil verklote doe het dan goed.
Maar Roelof wat is nu jouw gevoel hierbij? want hoeveel mensen ook nee zeggen je blijft toch doorgaan ofnie? Heb je zelf nog wel twijfels of zeg je van het gaat door!!!!quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:27 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Als een firma zig wil failliet verklaren moet er een schuld eiser zijn.
Als de firma niet aan deze schuld (termijnen) kan voldoen. Kan de firma failliet gaan.
Anders valt het gewoon onder het stopppen van de firma. En ken ik het op de eigenaars agterhalen.
Als schuleiser moet je ook zo slim zijn om niet over het budget van de firma te gaan.
Als de firma maar 250,- per maand heeft kan je geen 500,- eisen. Den kennen ze failliet gaan.
Die wist ik al
o sorry,quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:30 schreef existenz het volgende:
Dat klopt niet helemaal Roelof. Je kunt schulden van BV's en NV's niet verhalen op de (voormalig) eigenaren bij een faillisement.
Nu snap ik wat hij zij.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:12 schreef AQuila360 het volgende:
Is dat met Cyberia18 nog wat geworden eigenlijk? Zie hem hier nu nooit meer?
Dat gebeurt dus wekelijks minimaal 1x.quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:53 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Anders kan ik dat ook doen.
Lening en schulden maken op de firma, stoppen en dan met een buit geld weg lopen. Denk niet dat het zomaar kan.
Zover ik het snap.
Dan doen ze iets goeds fout.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:40 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus wekelijks minimaal 1x.
Hoe kan een mens werken met al die afwezige lui en lompe opmerkingen lui!quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:15 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Nu snap ik wat hij zij.
Moet de spicificaties waar aan het spel moet voldoen ook ff zetten.
Verder vindt hij het concept en alles goed. zover ik weet.
Hij is ook voor mij wat afwezig.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 21:43 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hoe kan een mens werken met al die afwezige lui en lompe opmerkingen lui!
UIteindeljik wil ik wel door gaan. Als ik alles en alles heb gefixquote:Op vrijdag 4 april 2008 22:16 schreef AQuila360 het volgende:
Je gaat gewoon door dus? Ondanks alle negatieve adviesen?
Ik heb een eige kapitaal van 20K. En zo te zien is het net niet genoeg.quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:23 schreef BereNDD het volgende:
succes.. ondanks je, in mijn ogen, lage start kapitaal voor die brede project.. waar betaal je al die mensen van?
Als jij alles en alles gefixt hebt. Mag ik vragen wat valt onder alles en alles? Je zegt nu namelijk gewoon dat je doorgaat als je contract _weer_ gewijzigd gaat worden in wat wij zomaar tegen je zeggen en verder komen daar alleen maar meer vage en vage termen bij.quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:57 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
UIteindeljik wil ik wel door gaan. Als ik alles en alles heb gefix
quote:Op zaterdag 5 april 2008 01:29 schreef Roelof_Kremer het volgende:
***Zelf goede ideeen opzetten?***
Dacht dat het idee wel goed was, moet sommige aspecten beter uitwerken. Of heb je daar ook weer commetaar op.
thanks
Met zelf goede ideeën opzetten bedoel je schaamteloos dit spel concept jatten en in een uitgebreider jasje steken?? http://www.ogame.nl/quote:Op zaterdag 5 april 2008 01:29 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Dacht dat het idee wel goed was, moet sommige aspecten beter uitwerken. Of heb je daar ook weer commetaar op.
Heej ik heb dit topic een beetje in de gaten gehouden de laatste tijd.quote:Op zaterdag 5 april 2008 01:29 schreef Roelof_Kremer het volgende:
alles.
nou het geheel.
Het contract, specificaties, geld enz enz enz
alles
Een advieseur vinden voor alle specificaties. Financieel (administratie) regelen onder ander inversteerder, balasting en waarscheinlijk met alle aanpassingen herzien van het budget. Het herzien van de onvereenkomsten. Firma naam en Rechtsvorm.
Als het goed is. Dan moet ik alles gehad hebben.
Heb al iemand gevonden die mij kan helpen met het opzetten. Onder ander de specificaties.
Maar ik moet nog met hem verder praten. En kijken hoe goed hij is. En weet waar hij over praat.
Er is al een goed begin hij wil er over praten.
thanks
In mijn familie zit een advocaat, boekhouder en een accountant. Die helpen me bij de overeenkomst. Ag wat heb ik een goede familie. Dus dat is wel gedenkt.quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:31 schreef santax het volgende:
[..]
Heej ik heb dit topic een beetje in de gaten gehouden de laatste tijd.
Het is je al eerder gezegt, maar bezin eer je begint. Even voorbeeldje van mezelf, ik ben momenteel bezig met een onderneming op te zetten, ander product, zelfde branche. Die 20k kun je met gemak kwijt zijn aan je jurdisch advies. 2000 euro voor de AV bij een contract is een hele normale prijs. Dan heb je het contract zelf nog niet! Dan ben je dus al 10% met je zelf in te dekken tegen allerlei aansprakelijkheden. Als ik jou was, zou ik er geen geld in stoppen maar beginnen met programmeren. En als je eenmaal je product hebt... dan pas, maar ook geen dag eerder, ga je kijken of het voldoet voor de markt en zoja, dan ga je er geld in steken dmv promotie.
Just my 2 cents.
Succes verder in elk geval met je beslissing.
Een goede familie behoed je voor het maken van een foutquote:Op zaterdag 5 april 2008 21:46 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
In mijn familie zit een advocaat, boekhouder en een accountant. Die helpen me bij de overeenkomst. Ag wat heb ik een goede familie. Dus dat is wel gedenkt.
Zal zeker goed kijken voor het budget, promotie.
Al moet ik al een goede hoeveelheid spelers zien te hebben bij het beta testen. Als het nog voldoet aan de markt.
Maar dank u well voor het advies.
Weet u meschien nog valkuilen waar ik voor moet op passen?
Ik weet er nog wel eentje.quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:46 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
In mijn familie zit een advocaat, boekhouder en een accountant. Die helpen me bij de overeenkomst. Ag wat heb ik een goede familie. Dus dat is wel gedenkt.
Zal zeker goed kijken voor het budget, promotie.
Al moet ik al een goede hoeveelheid spelers zien te hebben bij het beta testen. Als het nog voldoet aan de markt.
Maar dank u well voor het advies.
Weet u meschien nog valkuilen waar ik voor moet op passen?
Daar is ook weer een punt. Al kan ik met behulp van spelers een deel testen. Ik kan niet alles testen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:52 schreef Scorpie het volgende:
TS, waarom moet jij eigenlijk het spel testen? Je kan nooit in je eentje het hele spel grondig doortesten.......ergo, je kan nooit bepalen of het voldoet aan je eigen kwaliteitseisen......
Wou de droom zo goed mogelijk uitzoeken. Of het haalbaar is en voor welke kosten.quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:47 schreef AQuila360 het volgende:
Blaas het af Roelof het is leuk geweest zo! Koop een big ass tv en Playstation 3 ofzo en laat die game voor wat die is!
quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:47 schreef AQuila360 het volgende:
Blaas het af Roelof het is leuk geweest zo! Koop een big ass tv en Playstation 3 ofzo en laat die game voor wat die is!
en hij heeft nog gelijk ookquote:Op zondag 6 april 2008 05:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Die reacties van jou zijn geniaal.
Ik las die post van jou nog eens door:quote:
Die neem ik op in mijn sigquote:Op zondag 6 april 2008 05:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Die reacties van jou zijn geniaal.
Dat klopt wel zo'n beetjequote:Op maandag 7 april 2008 10:52 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Beetje dit topic doorgebladerd en wat ik er van begrijp is dat als TS niet continu topics aan het aanmaken en volspammen was dan was z'n spel onderhand al af geweest.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:41 schreef existenz het volgende:
Is het al af ?
quote:Op woensdag 9 april 2008 10:36 schreef Seneca het volgende:
We zijn ondertussen 110 uur verder sinds mijn laatste reactie, dus de game zou nu ongeveer af moeten zijn. Waar kan ik de gratis demo downloaden?
quote:Op donderdag 10 april 2008 12:20 schreef zquing het volgende:
http://kotaku.com/378112/five-tips-for-not-making-a-crappy-game
lees 't en doe er wat mee
Samenvatting:quote:Op zondag 13 april 2008 16:54 schreef Niek. het volgende:
tvp en heeft iemand inderdaad samenvatting? Ik heb alleen de op van deel 2 gelezen en dat zag er niet bepaald veelbelovend uit...
Je zit mijlenver van de waarheid!quote:Op woensdag 16 april 2008 21:26 schreef Boef het volgende:
TS is blut, zonder spel en durft zich niet meer te vertonen.
slotje!
Net contact met Roelof gehad! De firma is begonnen met zijn project! Hier een foto van het team tijdens het jaarlijkse uitje!quote:Op woensdag 16 april 2008 22:36 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Een tijd terug hier al iets over gelezen. Ik zie dat er nu veel "vooruitgang" geboekt is
Ze hebben er wel zin in!quote:Op woensdag 16 april 2008 22:45 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Net contact met Roelof gehad! De firma is begonnen met zijn project! Hier een foto van het team tijdens het jaarlijkse uitje!
[ afbeelding ]
Geloven jullie nu wel dat je voor 20.000 een game kunt maken
Ironisch genoeg hebben ze allemaal de stereotype look van een goede programmeurquote:Op woensdag 16 april 2008 22:45 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Net contact met Roelof gehad! De firma is begonnen met zijn project! Hier een foto van het team tijdens het jaarlijkse uitje!
[ afbeelding ]
Geloven jullie nu wel dat je voor 20.000 een game kunt maken
lolquote:Op woensdag 16 april 2008 22:51 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ironisch genoeg hebben ze allemaal de stereotype look van een goede programmeur
(Ja, ik ben een programmeur)
Ik sprak Roelof op msn en hij is er serieus mee bezig en hij komt hier snel weer een update geven enz.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:54 schreef Seneca het volgende:
Overigens, aangezien deze discussie toch dood lijkt. Hoe zouden jullie het maken van een game WEL aanpakken?
Met een fatsoenlijk business plan, pilot, beta etc... Om te zorgen dat je idee aan slaat, dat is het belangrijkste bij een game.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:54 schreef Seneca het volgende:
Overigens, aangezien deze discussie toch dood lijkt. Hoe zouden jullie het maken van een game WEL aanpakken?
Een fatsoenlijk business plan is in principe geen probleem. Dat is een kwestie van je verdiepen en er tijd aan te besteden. Hoe kom je echter aan een beta? Het lijkt me dat daar nog een hele zut stappen tussen zit.quote:Op woensdag 16 april 2008 23:17 schreef existenz het volgende:
[..]
Met een fatsoenlijk business plan, pilot, beta etc... Om te zorgen dat je idee aan slaat, dat is het belangrijkste bij een game.
Achter je pc gaan zitten en een beta makenquote:Op woensdag 16 april 2008 23:29 schreef Seneca het volgende:
[..]
Een fatsoenlijk business plan is in principe geen probleem. Dat is een kwestie van je verdiepen en er tijd aan te besteden. Hoe kom je echter aan een beta? Het lijkt me dat daar nog een hele zut stappen tussen zit.
Een beetje spel kost 15 manjaren om te maken. Denk je dat ik daar tijd voor heb?quote:Op donderdag 17 april 2008 09:05 schreef disjfa het volgende:
[..]
Achter je pc gaan zitten en een beta maken
Met een engine heb je nog geen 10% van de kern van je spel voor elkaar. Bovendien gaat een groot deel van het werk ook zitten in graphics, level design, etc. Dingen waar je onmogelijk ALLEMAAL goed in kan zijn.quote:Met "echte" spellen een engine uitzoeken of maken
Hangt af van het type spel uiteraard.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:13 schreef Seneca het volgende:
[..]
Een beetje spel kost 15 manjaren om te maken. Denk je dat ik daar tijd voor heb?
You've got a real talent for stating the obviousquote:Op donderdag 17 april 2008 09:17 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Hangt af van het type spel uiteraard.
Tetris zit binnen 15 minuten in elkaar.
Nou ja, aan de andere kant heeft Roelof het 'maar' over een php browser-game.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:20 schreef Seneca het volgende:
[..]
You've got a real talent for stating the obvious
Als Roelof Tetris had willen maken dan was dit topic niet nodig geweest in de first place. Zoiets programmeer je in een weekendje in elkaar.
Als je daar al zo op reageert moet je niet eens gaan nadenken een spel te willen makenquote:Op donderdag 17 april 2008 09:13 schreef Seneca het volgende:
[..]
Een beetje spel kost 15 manjaren om te maken. Denk je dat ik daar tijd voor heb?![]()
Roelof vind jou een lomperikquote:Op donderdag 17 april 2008 09:33 schreef disjfa het volgende:
[..]
Als je daar al zo op reageert moet je niet eens gaan nadenken een spel te willen maken
Ik zal het erger vertellen, ik ben een lomperikquote:
quote:Op donderdag 17 april 2008 09:49 schreef disjfa het volgende:
[..]
Ik zal het erger vertellen, ik ben een lomperik![]()
![]()
Denk je echt dat al die andere games door een persoon gemaakt zijn? Dat ik niet zo gek ben om 15 manjaar aan werk in mn eentje te gaan doen getuigt eerder van realisme dan wat anders.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:33 schreef disjfa het volgende:
[..]
Als je daar al zo op reageert moet je niet eens gaan nadenken een spel te willen maken
Dat zal nog steeds rond enkele manjaren aan programmeerwerk liggen ja. Dus met een team van een mannetje of 5 zou je dat in een half jaar kunnen bouwen. Maar goed, reken eens uit wat dat kost :Squote:Op donderdag 17 april 2008 09:26 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nou ja, aan de andere kant heeft Roelof het 'maar' over een php browser-game.
Gaat daar dan wel 15 manjaar in denk je ?
.... Het gaat ook serieus doorquote:Op donderdag 17 april 2008 10:21 schreef Twarres het volgende:
Ik was al bijna bang dat dit nog serieus doorging..
quote:Op woensdag 16 april 2008 22:56 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik sprak Roelof op msn en hij is er serieus mee bezig en hij komt hier snel weer een update geven enz.
Maar hij is nog al druk op het moment en vaak eet die iets verkeerd en dan is die weer paar dagen uit de roulatie!
Maar hij komt dus wel terug!
Hij drinkt alleen Soja Melkquote:Op donderdag 17 april 2008 22:22 schreef Boef het volgende:
[..]
![]()
Misschien moet ie eens kijken of er nog plaats is in zijn budget voor een koelkast ofzo. Dan hoeft ie niet steeds die bedorven troep te eten.
Ey Roelof, als je rietje rechtop blijft staan in de melk, kan je 'm beter niet drinken
Hoe durf jequote:
Is dit allesquote:Op vrijdag 18 april 2008 18:08 schreef Roelof_Kremer het volgende:
tok tok,
Wees dankbaar dat er maar een van mij is.
Alleen ik kan met zulke ideeen komen.
RC
Lach maarquote:Op vrijdag 18 april 2008 21:00 schreef Nick-GizMo het volgende:
hmm wanneer komt ie op de ps3 en xbox360?
Nou dat hoop ik dan niet. al proef ik weer wat sarcasmequote:Op vrijdag 18 april 2008 21:04 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Lach maar![]()
Over een jaar of 5 zullen we veel meer horen over RC Productions!
Wie slim is koopt nu al aandelen
Hij is echt goed bezig hoorquote:Op vrijdag 18 april 2008 21:06 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Nou dat hoop ik dan niet. al proef ik weer wat sarcasme
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |