abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:32:05 #26
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_60867583
Ik vind het echt vreselijk.
pi_60867738
Het zijn nooit de meest conventionele collecties bij CdG, maar dat houdt het merk wel interessant. Hun guerilla stores zijn ook erg tof gedaan.




Ik stond een tijdje terug op het punt wat CdG te kopen, maar nog heel ff uitgesteld.
pi_60874036
Teveel polka dots. Hoe zijn de prijzen van de H&M designer collaborations? Liggen die veel hoger dan de normale H&M prijzen?
pi_60874477
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 12:11 schreef Nozuka het volgende:
Teveel polka dots. Hoe zijn de prijzen van de H&M designer collaborations? Liggen die veel hoger dan de normale H&M prijzen?
Duurder dan gewoon h&m spul, (veel) goedkoper dan normale designer prijzen.
pi_60877508
De H&M Trend voor mannen krijgt ook leuke artikeltjes, vooral de sweaters!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:17:51 #31
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_62274737
tvp
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_62274822
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 23:38 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik stond een tijdje terug op het punt wat CdG te kopen, maar nog heel ff uitgesteld.
Inmiddels gekocht

Rei Kawakubo is overigens een van de guest-editors in de laatste Wallpaper!
pi_62586369
Ik ben echt benieuwd hoe deze collectie gaat lopen.

Morgen staat de gehele collectie online en 13 november start de verkoop in de winkels.
pi_62588114
Ondanks alle kritiek en het feit dat de meeste mensen normaal niks met deze designers hebben zal het straks wel weer rijen dik staan voor de ingang.
pi_62588801
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:41 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ondanks alle kritiek en het feit dat de meeste mensen normaal niks met deze designers hebben zal het straks wel weer rijen dik staan voor de ingang.
Gewoon voor de heb, ja

Ik ben nog steeds pissig over de Marimekko-lijn Dacht ik vet origineel te zijn, in Scandinavie gewoon voor de volle mep gekocht, hing de week erna de H&M er vol mee Daaag, merk dat niemand heeft
pi_62605768
Ik vind er niets aan, en dan heb ik het alleen over de herencollectie.. Ik vroeg me af wat nu op de website staat is dat de hele collectie of maar een gedeelte.?
pi_62606569
Ik vind het juist een hele mooie collectie, goed draagbaar ook. Jammer genoeg verkopen we het niet in "mijn" winkel. Ik zou het wel eens willen meemaken...al die hordes gillende meiden .
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_62617930
Ik vind de jasjes leuk Maar wel best duur...En waarom is die sjaal zo duur?
pi_62617954
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 18:38 schreef VegaKip het volgende:
Ik vind de jasjes leuk Maar wel best duur...En waarom is die sjaal zo duur?
misschien is het cashmere?
pi_62618018
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:50 schreef Lisandro het volgende:
Ik vind er niets aan, en dan heb ik het alleen over de herencollectie.. Ik vroeg me af wat nu op de website staat is dat de hele collectie of maar een gedeelte.?
Ik vind de herencollectie ook wat saai.
pi_62618037
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 18:40 schreef Lisandro het volgende:

[..]

misschien is het cashmere?
Ja het moet inderdaad wel aan het materiaal liggen
pi_62618087
Het is allemaal harstikke goedkoop juist Maar dat was ook niet zo'n verassing.

Misschien koop ik die trench nog wel.
pi_62707374
Die jurk is mooi vind ik, maar 300 euro is toch net iets te duur voor mij

Die cardigans en witte blousejes zijn ook mooi, en iets betaalbaarder tenminste. Ik ben er de 13e waarschijnlijk wel bij, in Rotterdam dan.
pi_62793255
quote:
[b]H&M in zee met Japanse jongens

AMSTERDAM – Margareta van den Bosch (65) was 21 jaar lang het creatieve brein achter de Zweedse modeketen H&M. Ze introduceerde onder meer de designcollecties (betaalbare creaties van internationaal bekende ontwerpers), die wereldwijd gretig aftrek vinden. Na Viktor & Rolf, Karl Lagerfeld, Stella McCartney en Roberto Cavalli is nu de beurt aan het bij velen minder bekende Japanse merk Comme des Garçons. Margareta, die even in ons land was, vertelt waarom ze uit alle designers juist voor dit artistieke merk koos.[/b


Margareta van den Bosch is altijd op zoek naar vernieuwing.


Het topstuk uit de Comme-collectie die op 13 november in de verkoop gaat.


Voor mannen is er volop keuze: pakken, truien, shirts en veel accessoires.

Na het daverende succes van Roberto Cavalli die vorig jaar met zijn goedkope collectie alle verkooprecords heeft verbroken, viel nu de eer aan Comme des Garçons om een designcollectie voor een H&M-prijsje te maken. Een ongewone keuze, omdat het Japanse merk van ontwerpster Rei Kawakubo voornamelijk bekend staat als intellectueel. De stukken zijn doorgaans niet makkelijk en behoeven uitleg. Zo is een jasje niet gewoon een jasje, maar ontbreekt er een mouw, is de kraag asymmetrisch of is de stof zo bijzonder dat je niet weet of je het nu mooi moet vinden of als onafgewerkt moet bestempelen.
Toen Rei Kawakubo haar in 1969 in Tokio opgerichte merk Comme des Garçons in 1978 in Parijs lanceerde, werd ze met de nek aangekeken door de gevestigde orde. De gitzwarte creaties van Comme en de twee andere Japanners Issey Miyake en Yohji Yamamoto werden omschreven als Hiroshima chic.
„Comme is geen voor de hand liggende partner”, erkent Margareta van den Bosch, die nu ze met pensioen is alleen nog verantwoordelijk is voor de H&Mdesigncollecties. „Je zoekt altijd naar een ontwerper die vernieuwend is. Ons streven is om steeds te blijven verrassen. Comme doet dat. Volgende week openen we onze eerste winkel in Tokio, dus is het ook logisch dat we een Japanse ontwerper zouden aantrekken voor de alweer vijfde gastcollectie.”
Dat Comme kort nadat bekend werd dat ze in zee gingen met H&M ook een deal sloot met het Franse luxemerk Louis Vuitton, vindt Van de Bosch geen bezwaar. Margareta: „Die samenwerking is van een heel andere orde. De tas die Comme voor ons heeft gemaakt, wijkt zo af van die van Vuitton; dat is geen concurrentie. En daarbij heeft Comme vaker samengewerkt met andere merken.”
Toch zal het gros van het winkelend publiek het avant-gardistische label niet kennen. „Dat geeft niets”, zegt Van den Bosch. „In Zweden kenden ze Viktor & Rolf, die twee jaar geleden een collectie voor ons maakte, ook niet. Voor die ontwerpers is het een kans om een nieuwe doelgroep aan te spreken en wij krijgen mensen in de winkel die er anders wellicht nooit komen.” „Comme heeft ook simpele dingen”, zegt Margareta terwijl ze ons door de collectie heen loodst. Om dat te bewijzen laat ze een eenvoudig zwart jasje van gabardine zien, gevolgd door een paardrijbroek, een asymmetrisch wollen shortje, een trenchcoat met satijnen knopen, een pak van gekookt wol en het topstuk: een jas/jurk met ruches. Voor mannen zijn er truien, shirts met stippen, pakken van wol en truien met stippen. Daarbij zijn er ook accessoires als een portemonnee, tas en sjaals en een uniseks geur.
Dat de designcollecties zo gretig aftrek vinden, verbaast haar ook. Margareta: „We zijn immers niet de enige die met beroemde ontwerpers in zee gaan. Dat Cavalli zelfs in Zweden een enorm succes was, dat hadden we niet durven dromen.”
Maar met Comme des Garçons bestaat de kans dat massahysterie uitblijft. „Ach, het kan niet altijd feest zijn. Zo kunnen we ook weinig beginnen aan het feit dat de collectie een half uur na de verkoop op eBay staat. Ik heb gezien hoe een man op een rek afstormde, alle jurken greep en naar de kassa vertrok. We kunnen hem toch niet verbieden om te kopen ook al was het duidelijk dat hij de kleding niet voor zichzelf kocht?”
Volgend jaar opent de keten de eerste winkel in Rusland. Kunnen we voor volgend jaar een Russische gastontwerper verwachten? Margareta: „We zijn al in gesprek met de volgende designer, maar ik verklap nog niet wie dat gaat worden.”
bron
pi_63108834
quote:
Aankooplimiet bij H&M-collectie Comme des Garçons

Klanten van modeketen H&M mogen donderdag maximaal twee exemplaren kopen van elk kledingstuk uit de collectie van Comme des Garçons.

De maatregel moet voorkomen dat een groot deel van de collectie op veilingsites belandt. De Zweedse modegigant H&M begint donderdag met de verkoop van de collectie van Comme des Garçons in zijn Nederlandse filialen.

H&M besloot tot deze opvallende limiet na de ervaringen met de verkoop van werk van andere bekende ontwerpers, zoals Viktor & Rolf.

Pofbroeken

De collectie van Comme des Garçons is ontworpen door Rei Kawakubo. De collectie is opvallend te noemen en bevat - de voor Kawakubo - kenmerkende elementen zoals stippenpatronen, pofbroeken en bijzondere jasjes.
bron
pi_63111347
Ik las het ja, terecht wel. Al zou ik er zelf nog geen euro aan uitgeven zo lelijk vind ik deze collectie
pi_63166554
Gaan er nog mensen voor de winkels liggen morgen voor deze wanmode?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_63167476
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:57 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
Dat van die max 2 stuks per klant klopt niet. Het is wel zo dat je maar 7 dagen hebt om het te ruilen....
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  woensdag 12 november 2008 @ 19:29:50 #49
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_63167554
quote:
Op woensdag 12 november 2008 18:58 schreef alors het volgende:
Gaan er nog mensen voor de winkels liggen morgen voor deze wanmode?
Nee, vind de kleding echt afschuwelijk!
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
pi_63167793
quote:
Op woensdag 12 november 2008 18:58 schreef alors het volgende:
Gaan er nog mensen voor de winkels liggen morgen voor deze wanmode?
Ikke niet.. vind deze collectie echt zo ontzettend lelijk gewoon!
Nah mooi, scheelt weer geld
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')