abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:27:14 #26
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57848285
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:14 schreef today.fresh het volgende:
Anboni, de rekening was simpelweg niet of te laat betaald, en die was ook via intrum justitia afgehandeld. Daarom dat ik die ervaring van die vriend meeneem in dit gesprek.

En tja, helaas had ik mij niet eerder op dit forum aangemeld, ben hier via via gekomen, het is niet anders.

Maar ANBONI & R_ONE, als ik jullie standpunt goed begrijp, had ik ondanks die deurwaarder brief NIET moeten betalen (althans mijn ouders dus niet) en het voor moeten laten komen? Misschien een hele domme vraag, maar hoe zet je dat in werking en welke stappen doorloop je dan? Ben zelf nog nooit met justitiële instanties in aanraking gekomen namelijk (positief bedoeld).
Een deurwaarder is geen justitieel orgaan. Dat is alleen een gerechtsdeurwaarder. En die komt alleen als hij van de rechter opdracht heeft gekregen een vordering te innen. Een gerechtsdeurwaarder opereert in naam van onze Koningin.
Haal die twee niet door elkaar; bureaus maken namelijk misbruik van het feit dat veel mensen geen idee hebben wat het verschil is.

Een incassobureau, zoals Intrum Justitia, mag alleen brieven typen, dreigen en nog meer brieven typen.

Dat ze intrum justita heten maakt ze nog niet heilig. Je mag je bureau noemen zoals je wilt. In
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:29:52 #27
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57848329
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:25 schreef today.fresh het volgende:
SHE, de incassobrief was al overgegaan in een deurwaardelijk bevel ofzo.

Hoe kom jij aan deze kennis? Kan ik dit ergens opzoeken, lezen? Want ik heb hier helemaal geen kaas van gegeten, maar wil mij hier wel in verdiepen, mocht het mij zelf ooit overkomen. Iniedergeval bedankt voor je antwoord zover.

En ik weet nog steeds niet hoe je dus iets voor laat komen.
Een deruwaarder mag je dwingen, dreigen of sommeren te betalen.
Als de invordering niet inbaar blijkt; dan kan een bedrijf overwegen je voor de rechter te slepen. Ben je fout, dan zal de rechter het vonnis toewijzen aan het bedrijf, welke via een gerechtsdeurwaarder de vordering komt innen.

LET OP VERSCHIL : gerechtsdeurwaarder/deurwaarder

Pas als jij een dagvaarding op je deurmat vind, moet je je zorgen gaan maken. Zonder dagvaarding, kan geen mens op de wereld je dwingen iets te betalen.
pi_57848334
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:25 schreef today.fresh het volgende:
SHE, de incassobrief was al overgegaan in een deurwaardelijk bevel ofzo.
Een dagvaarding dus, uitgereikt door een gerechtsdeurwaarder.
quote:
Hoe kom jij aan deze kennis? Kan ik dit ergens opzoeken, lezen? Want ik heb hier helemaal geen kaas van gegeten, maar wil mij hier wel in verdiepen, mocht het mij zelf ooit overkomen. Iniedergeval bedankt voor je antwoord zover.
In WGR hier op Fok! staan legio topics, doe er je voordeel mee.
quote:
En ik weet nog steeds niet hoe je dus iets voor laat komen.
Alleen degene die meent een vordering op iemand te hebben, moet "iets doen".
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57848386
Ok, daar ligt dus de misvatting. Dit wist ik dus niet... Maar hoe is het dan mogelijk dat hun wel rekeningen kunnen bevriezen? Als die inning alleen via de rechter en dan via een gerechtsdeurwaarder kan, snap ik niet waarom Intrum Justitia destijds toch bij mijn vriend zijn postbankrekening heeft bevroren. Vreemd.

Maar hoe zit dat dan met die ophoging van de fakturen? Hun sturen steeds maar weer verhoging waardoor je het bedrag ziet oplopen, of is dit ook ter intimidatie?

Bedankt SHE voor het delen van je kennis. Super!
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:37:24 #30
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57848446
Hier wat instant leesvoer:

http://www.wr.nl/academy/tips/58/deurwaarder

http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=41314


En nog een tip van flip: heb je met een incassobureau van doen en is de vordering terecht? BETAAL DAN ALLEEN DE HOOFDSOM!
Incassokosten ben je niet wettelijk verplicht te voldoen namelijk.
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:40:30 #31
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57848506
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:32 schreef today.fresh het volgende:
Ok, daar ligt dus de misvatting. Dit wist ik dus niet... Maar hoe is het dan mogelijk dat hun wel rekeningen kunnen bevriezen? Als die inning alleen via de rechter en dan via een gerechtsdeurwaarder kan, snap ik niet waarom Intrum Justitia destijds toch bij mijn vriend zijn postbankrekening heeft bevroren. Vreemd.

Maar hoe zit dat dan met die ophoging van de fakturen? Hun sturen steeds maar weer verhoging waardoor je het bedrag ziet oplopen, of is dit ook ter intimidatie?

Bedankt SHE voor het delen van je kennis. Super!
Dat kunnen ze helemaal niet. Alleen als je een zaak verliest en de rechter wijst het vonnis toe aan de andere partij en je doet geen betalingsvoorstel, dan mag een gerechtsdeuwaarder beslag leggen op je rekeningen. Ook bij een verstek veroorderling kan een gerechtsdeurwaarder beslag leggen op loon of tegoeden, simpelweg omdat je niet bent komen opdagen en doorgaans een rechter het vonnis bij voorraad uitvoerbaar maakt. Er zijn situaties waarbij aannemelijk kan worden gemaakt dat een schuldenaar zijn verplichtingen zal ontlopen en dan is beslaglegging wel zo handig. Maar dit is nog ver van jullie bed.

Een incassobureau en deurwaarder mag NIETS.
pi_57848517
Even voor de duidelijkheid: IJ is niet hetzelfde als 'de deurwaarder'. Ze doen het graag zelf voorkomen alsof het wel zo is, maar dat is gewoon onderdeel van de intimidatie-tactiek waar ze van afhankelijk zijn. Om een incasso-zaak voor een rechter te laten komen is het heel erg makkelijk: je doet dan namelijk niets, en als het incassobureau vindt dat ze een zaak hebben die sterk genoeg is, ontvang je na verloop van tijd vanzelf een dagvaarding. Overigens ben ik (gelukkig) ook geen ervaringsdeskundige. Ik heb het merendeel van mijn kennis uit dit forum (en 'n stukkie GBV - gezond boeren verstand). Zoek in dit forum maar 'ns op incassobureau of intrum justitia en je vind vanzelf meer topics.

(Even een disclaimer toevoegen) "Niets doen" is natuurlijk nadrukkelijk niet de standaard methode om met een incassobureau om te gaan: als de vordering terecht is, kun je maar beter gewoon betalen, want het dan voor de rechter laten komen kost je vrijwel zeker heel wat meer.

Maar goed, hier heb jij niet zoveel meer aan op dit moment. Maandag meteen rechtsbijstand bellen is denk ik op dit moment het beste wat je kunt doen. Als zij je niet kunnen helpen, juridisch loket voor een gesubsidieerde advocaat.
pi_57848846
Super super! Ik weet niet hou oud jullie zijn, maar stel jullie grote kennis echt op prijs...
Shit krijg nu echt het gevoel alsof ik op school niet op heb zitten letten

Eigenlijk is het dus niet zo moeilijk. Samengevat als een incasso onterecht is kan je in
geval van geen reactie van het bedrijf die de incasso inhuurt eigenlijk alles laten door-
lopen om het automatisch voor te laten komen. Mits natuurlijk je sterk bewijs hebt.
Dit zal dan na een poos voorkomen bij de rechter. Als de rechter mij gelijk geeft is de
kous af, als de rechter de klant van de incasso gelijk geeft moet ik alles betalen
(incl. gerechterlijke kosten?) Heb ik dit zo goed begrepen?


Maargoed, dit weekend maar eens op goed in de stof duiken. Nogmaals dank en een
goed weekend SHE, ANBONI, R_ONE.. e.a.
pi_57848888
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 01:15 schreef today.fresh het volgende:
Mijn ouders hebben wel rechtsbijstand, maar met beperkte aansprakelijkheid.
Ik weet ook niet exact hoe dit zit met kosten e.d.
Hebben je ouders die überhaupt wel ingeschakeld? Lijkt me heel sterk dat dit niet gedekt is: de drempelgrens van pak-m-beet 200 euro is ruimschoots overschreden en als zelfs civiel-/consumentenrecht uitgesloten is, is het een flutverzekering.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57848914
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 01:04 schreef today.fresh het volgende:
01. Na bestelling Tele2 spullen ontvangen - zonder modem.
02. Tele2 gebeld, die geven door dat de modem onderweg is.
03. Modem pas na een paar dagen binnen (na de termijn waarin je kan annuleren,
dus op het moment dat de modem is ontvangen kon je al niet meer annuleren volgens de brief
de modem lijkt met opzet later te zijn verstuurd)
Onjuist verhaal.
Jouw ouders bestellen een internet pakketje en hebben vervolgens 7 werkdagen om de boel te annuleren (respijtperiode)
Pas dáárna gaat men bezig met de technische oplevering en halverwege de technische oplevering zal ook de modem pas verstuurd worden.
Logische en correcte gang van zaken dus.
quote:
04. Geprobeerd te installeren volgens handleiding, werkt niet.
05. Servicedesk gebeld, die meld dat alles in orde is qua verbinding en
dat mijn ouders het internet op moeten kunnen. Advies was om naar de buren of
een dichtsbijzijnde kennis toe te gaan om het vanuit daar te proberen.
(volgens mijn ouders een onlogisch advies, want niet iedereen heeft Tele2)
Als de servicedesk dusdanig stellig beweert dat de verbinding werkt, dan is de kans groot dat ze ook daadwerkelijk konden zien dat de modem intrainde en de technische oplevering dus ook geheel foutloos verlopen was.
Oftewel, dan werkte de verbinding dus inderdaad gewoon.
De reden dat er geen internet was, keine ahnung, kunnen tig redenen zijn:
Router ertussen, brakke netwerkkaart, brakke UTP-kabel, Firewall, etc.
quote:
06. Zelf nog een paar keer geprobeerd te installeren, weer servicedesk gebeld,
maar die kan niet helpen voor een oplossing. (Standaard scenario volgens boek).
07. Na in totaal 7 dagen (niet 3 weken dus, mijn fout) hebben mijn ouders de modem
aangetekend teruggestuurd met een klachtbrief.
In de brief staat dat ze een oplossing wilden voor het probleem, en dat de helpdesk
geen oplossing te bieden had.
De keuze bij internetpakketten van Tele2 is vrij simpel:
- Mocht je er het volste vertrouwen in hebben dat je het zelf probleemloos aan kunt sluiten, dan neem je het (goedkopere) Doe-het-zelf-pakket.
- Mocht je je zeker willen weten dat het goed gebeurt, dan neem je een pakket incl. installatiemonteur.

Mocht je vervolgens een Doe-het-zelf-pakket besteld hebben, maar er toch niet helemaal uitkomen, dan kun je alsnóg gewoon een monteur bestellen.

En hier loopt je verhaal dan ook spaak; Mochten je ouders namelijk gewoon te koppig zijn om toe te geven dat ze het eventueel niet juist aangesloten hebben, wordt er nog een keuze geboden.
Dan wordt er namelijk een monteur langsgestuurd; constateert die dat het probleem met de verbinding aan Tele2 te wijten valt (en geloof me, de monteurs van Imtech zijn vrij coulant) dan komen de monteurskosten geheel voor rekening van Tele2.
Mocht het echter een fout van de klant zijn (RJ11 in plaats van RJ45, ik heb ze meegemaakt hoor) dan zijn uiteraard ook de kosten voor de klant.
quote:
08. Geen responds van Tele2, enige wat door komt zijn fakturen.
09. Mijn ouders besluiten deze niet te betalen, gezien de modem niet meer in het bezit
is en de dienst niet deugdelijk werkt zoals je mag verwachten. Sterker nog ze kunnen
niet internetten want Tele2 heeft hun modem nu in bezit.
Wacht even hoor...
Je ouders sturen al vrij snel de modem terug (zonder uberhaupt maar een monteur over de vloer gehad te hebben) en vervolgens gaan ze Tele2 verwijten ze niet kunnen internetten zonder modem .
quote:
10. Brieven worden gestuurd vanuit mijn ouders naar Tele2 dat er geen gehoor wordt
gegeven op het schrijven en de klachtbrief hiervoor. Deze brieven bevatten nu
als inhoud dat mijn ouders per direct opzeggen vanwege het niet leveren van de
dienst waarvoor ze betalen.
11. Aanmaningen blijven binnen komen, Tele2 helpdesk gebeld, niemand weet van mijn
ouders brieven. Dit terwijl de TPG-post handtekening retourcoupons de bus in vallen
met bewijs van wel.
12. Dit gaat zo maanden door - geen enkele faktuur is meer betaald, na 10 maanden
komt er een incassobrief.
13. Ouders bellen incasso, geven aan dat ze geen dienst kunnen en willen afnemen van
Tele2 door ondeugdelijkheid van Tele2 zelf.
14. Incasso belt Tele2, Tele2 geeft aan bij incasso dat de vordering doorgaat en dat
er klachten bekend zijn.
15. Na 12 maanden is er een deurwaarder van IntrumJustitia die inegschakeld is door Tele2.
Het bedrag van de modem, vorderingsboetes + het openstaande bedrag moeten in 1
keer voldaan worden.
16. Bedrag wordt voldaan.
Je geeft Tele2 slechts 7 dagen de kans om een eventueel probleem op te lossen en stuurt daarna al halsoverkop de modem terug zodat er sowieso al niets meer op te lossen valt en dan ga je Tele2 al in gebreke stellen en weiger je de rekening te betalen?
Tele2 levert immers al die tijd nog steeds gewoon een signaal waar je voor betaalt, dat je ouders de modem teruggestuurt hebben doet daar niets aan af. De Modem is immers sowieso slechts in bruikleen.
Nee, dit verhaal gaat er bij geen enkele rechter in.
I was an atheist until I realized I was God
pi_57848944
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:59 schreef today.fresh het volgende:
Eigenlijk is het dus niet zo moeilijk. Samengevat als een incasso onterecht is kan je in
geval van geen reactie van het bedrijf die de incasso inhuurt eigenlijk alles laten door-
lopen om het automatisch voor te laten komen. Mits natuurlijk je sterk bewijs hebt.
Dit zal dan na een poos voorkomen bij de rechter. Als de rechter mij gelijk geeft is de
kous af, als de rechter de klant van de incasso gelijk geeft moet ik alles betalen
(incl. gerechterlijke kosten?) Heb ik dit zo goed begrepen?
Klopt, zo ongeveer werkt het ja.

Wel belangrijk dat je de overeenkomst correct en volgens de wet en de AV van Tele2 hebt ontbonden, anders zal een rechter je gegarandeerd in het ongelijk stellen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57848986
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 01:15 schreef today.fresh het volgende:
Ik ben oud genoeg om namens mijn ouders te bellen, maar het callcenter heeft meerdere malen
mij doorverwezen met een man, supervisor of hoger, maar die verwees mij naar een adres.
(hun kantoor). Heb al diverse dingen geroepen uit frustratie dat ik het openbaar zou maken,
of de consumentenbond, maar niks heeft geholpen.
Ik kan je met 99% garanderen dat je geen supervisor gesproken hebt.
Hooguit een 2elijns billing of tech.
Consumentenbond inschakelen zou een reele optie zijn, maar dan ook alleen maar ter bemiddeling om eventueel uit coulance wat van het bedrag retour te krijgen.
quote:
Het heeft zelfs al in mijn hoofd gespookt om langs het kantoor te gaan, en wellicht dat ik dit ook
ga doen.
Ook dat gaat je weinig helpen.
I was an atheist until I realized I was God
pi_57849027
Afgehandeld, bedoel ik mee dat een bedrijf IJ had ingehuurd voor die vriend van mij. Maar de rest blijft een beetje speculatie wat ik van hem hoor. Focus mij nu op dit voor mijn ouders, is belangrijker voor mijzelf, want dit loopt nu.
(ik weet ook niet wat die vriend van mij in zijn tussenstappen heeft gedaan, hoorde alleen van hem dat plotseling zijn rekeningen waren bevroren. Zijn postbankbrief heb ik wel ingezien, daar stond letterlijk een bevriezing).
pi_57849070
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:11 schreef today.fresh het volgende:
Afgehandeld, bedoel ik mee dat een bedrijf IJ had ingehuurd voor die vriend van mij. Maar de rest blijft een beetje speculatie wat ik van hem hoor. Focus mij nu op dit voor mijn ouders, is belangrijker voor mijzelf, want dit loopt nu.
(ik weet ook niet wat die vriend van mij in zijn tussenstappen heeft gedaan, hoorde alleen van hem dat plotseling zijn rekeningen waren bevroren. Zijn postbankbrief heb ik wel ingezien, daar stond letterlijk een bevriezing).
Ik denk dat ie last had van plaatsvervangende schaamte
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 5 april 2008 @ 14:22:01 #40
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57849155
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:04 schreef kastanova het volgende:

Wacht even hoor...
Je ouders sturen al vrij snel de modem terug (zonder uberhaupt maar een monteur over de vloer gehad te hebben) en vervolgens gaan ze Tele2 verwijten ze niet kunnen internetten zonder modem .
[..]

Je geeft Tele2 slechts 7 dagen de kans om een eventueel probleem op te lossen en stuurt daarna al halsoverkop de modem terug zodat er sowieso al niets meer op te lossen valt en dan ga je Tele2 al in gebreke stellen en weiger je de rekening te betalen?
Tele2 levert immers al die tijd nog steeds gewoon een signaal waar je voor betaalt, dat je ouders de modem teruggestuurt hebben doet daar niets aan af. De Modem is immers sowieso slechts in bruikleen.
Nee, dit verhaal gaat er bij geen enkele rechter in.
De ouders van TS staan niet heel sterk, echter Tele2 heeft niet gereageerd op aangetekende brieven, daar kan een rechter gevoelig voor zijn, afhankelijk van de inhoud.

Overigens, Tele2 is soms wat teveel overtuigd van hun gelijk, ondanks dat ze na 3 maanden na mijn aanvraag de (nieuwe) modem voor de snellere internetverbinding niet geleverd hadden, en de oude internetverbinding na 3 maanden was omgezet (einde contactperiode oude verbinding) waardoor de 'oude' modem niet meer werkte hielden ze mij aan het contact van de nieuwe verbinding.

Uiteraard per direct opgezegd wegens wanprestatie, en toch een incassoburo op mijn dak, uiteraard is er niets betaald, (Ik wacht nog steeds op de uitnodiging om voor de rechter te komen, maar zelfs het incassoburo snapt dat dit geen haalbare zaak is, want het staat wel in de voorwaarden dat je niet kan opzeggen als er geen verbinding is, geen rechter zal daarin meegaan als deze een benodigd onderdeel hiervoor na 3 maanden nog niet hebben kunnen aanleveren) maar het geeft aan hoe ze ermee omgaan.


Dat er geen verbinding was volgens TS, is inderdaad de kern van de zaak, Tele2 moet kunnen aantonen dat dit wel het geval was, maar ik ga ervan uit dat zij dat kunnen, het enige punt waar je misschien iets uit kunt halen is het feit dat er niet gereageerd is en Tele2 niet heeft meegeholpen aan een oplossing. (Vooropgesteld dat ze niet gereageerd hebben op de brieven).

Dat de ouders van TS betaald hebben is trouwens niet slim.. want je geld nu nog terugkrijgen is bijna onmogelijk zonder gang naar de rechter, het was beter geweest als de rollen waren omgedraaid.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 5 april 2008 @ 14:25:47 #41
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57849208
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:06 schreef r_one het volgende:

[..]

Klopt, zo ongeveer werkt het ja.

Wel belangrijk dat je de overeenkomst correct en volgens de wet en de AV van Tele2 hebt ontbonden, anders zal een rechter je gegarandeerd in het ongelijk stellen.
Waarbij moet worden opgemerkt dat de algemene wettelijke voorwaarden boven de algemene voorwaarden van Tele2 zullen staan als deze niet conform de wet zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_57849315
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:22 schreef ozzietukker het volgende:
De ouders van TS staan niet heel sterk, echter Tele2 heeft niet gereageerd op aangetekende brieven, daar kan een rechter gevoelig voor zijn, afhankelijk van de inhoud.
Ik begreep dat er slechts 1 aangetekende brief verstuurd is die bij de teruggestuurde modem gevoegd was.
Gezien het feit dat de modem al na slechts 7(!) dagen teruggestuurd werd en de hierboven geopperde mogelijkheden geheel nieuw waren voor de TS mag je er logischerwijs vanuit gaan dat er geen steekhoudende voorstellen/punten in de brief stonden.

Wat dat betreft denk ik dan ook dat mensen de "kracht" van aangetekende brieven overschatten.
In feite houdt het alleen in dat Tele2 op de hoogte is van het feit dat de contractant de modem teruggestuurd heeft.
Tja, dat wordt ter kennisgeving aangenomen; er blijkt niet direct de noodzaak van reageren uit.

De enige reden dat de rechter de eis van Tele2 ongegrond verklaart is dat Tele2 in gebreke is gebleven.
En dat is niet een conclusie die getrokken kan worden omdat Tele2 niet direct alle hulptroepen inschakelde vanwege een binnen 7 dagen teruggestuurde modem begeleid door een aangetekend (en waarschijnlijk weinig steekhoudend) briefje.
I was an atheist until I realized I was God
pi_57849336
Ik moet zeggen dat ik het merendeels wel eens ben met het verhaal van kastanova, je ouders hebben dit wel heel erg onhandig opgepakt. Drie weken wachten, terugsturen van een modem zonder monteur langs te laten komen, wel klagen maar niet formeel opzeggen en vervolgens tijden lang geen hulp inschakelen terwijl er toch brieven blijven binnenkomen en het bedrag bleef oplopen.

Maargoed, nu zitten ze ermee. Hebben ze hun (beperkte) rechtsbijstandsverzekering al ingeschakeld? Zo niet dan zou ik die alsnog bellen om te vragen of zij nog willen bemiddelen in dit conflict.

Eventueel kunnen ze ook een eerste gesprek met een advocaat aanvragen, veel kantoren bieden de mogelijkheid tot een gratis eerste gesprek. Zo weten ze in ieder geval of die advocaat denkt dat ze een kans maken om (een deel van) de kosten terug te krijgen. Mensen met een laag inkomen en vermogen kunnen in aanmerking komen voor rechtsbijstand om een aanzienlijk deel van de kosten van een advocaat te financieren. Zie voor de voorwaarden hiervan www.rvr.org.

Je vroeg ook naar meer informatie, aangezien je nog niets weet op dit gebied zou je goed kunnen beginnen op http://www.consuwijzer.nl/. Op postbus 51 staat ook informatie over consumentenkoop. Ook kan je boek 7 van het Burgerlijk wetboek eens bekijken via wetten.nl.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_57849346
Kastanova, bedankt voor je directe antwoord.
Ik werk zelf als officemanager bij een IT-bedrijf en heb zelf menig computer
aangesloten om te weten dat dit niet bij mijn ouders heeft gelegen.

A) Het systeem is een computer die ik voor ze heb gehaald, alles is compleet
nieuw uit door uit de winkel.

B) Ik heb de computer nadat TELE2 niet werkte bij mij thuis op een ADSL
netwerk gezet van KPN en alles deed het gewoon netjes.

C) Huidige internetaanlsuiting werkt prima, dus als het hardwarematig aan iets
gelegen heeft zou hij het nu ook niet doen. In de tussentijd is er niks nieuws
aangekocht of veranderd.


Dat verhaal met die 7 werkdagen om de boel te annuleren klinkt niet logisch in mijn oren.
Mijn ouders wilde TELE2, maar als hun naderhand technisch dus niet over de brug komen
zitten ze aan de overéénkomst vast, beetje omgekeerde wereld.

Ik heb voor mijn verhuizing ook TELE2 gehad en daarbij kreeg ik brief + modem bijna tegelijk
binnen. Na aansluiting deed alles het ook, dus of ik heb een uitzondering gehad weet ik niet,
maar binnen 3 dagen liep alles als een zonnetje, vandaar dat ik TELE2 had aangeraden.

De servicedesk claimt dat de lijn het doet, dan mag je ervan uit gaan dat je aan kan sluiten
en het werkend kan krijgen. En als dezelfde servicedesk verzoekt om het bij andere abbonnees
te gaan checken, breekt mijn klomp. Mijn ouders hebben om een monteur gevraagd, maar dit
kostte geld. (beetje vreemd dat je een nieuwe abbonnee dit in rekening gaat brengen als je het
volgens de handleiding niet werkende krijgt). Heb er zelf ook nog meerdere malen naar gekeken,
en het werkte echt niet.

Als ik de computer bij mij thuis heb werkt alles gewoon op mijn ADSL lijn, dus de hardware zit de
fout niet in.

Laat ik voorop stellen dat mijn ouders gewoon Tele2 wilde, dus van een contractuele ontbinding
was in eerste instantie geen sprake. Maar als het extra geld kost om iets werkend te krijgen,
omdat er iets van de kant van Tele2 niet goed is, is dit gewoon geldklopperij. Al die leuke reclames
met goede service etc. bullshit. Ik kan helaas niet bewijzen dat dit zo is, maar zo'n groot bedrijf zou
beter moeten weten. Een respectloze behandeling vind ik het....

Je moet namelijk als bedrijf wel iets deugdelijks leveren waarvoor je betaald en niet opeens met
extra kosten komen.

Die termijn van 7 dagen is trouwens alleen als je van de koop afwilt, omdat je het te duur vindt of
liever bij een ander wilt. Op het technische vlak is dit anders heb ik begrepen. En die ingebreke stelling
is aangegeven in brief dat mijn ouders een gratis oplossing wilde, gezien ze betalen voor iets werkends
en niet opeens spookkosten erbij willen om iets werkend te krijgen wat al werkend had moeten zijn.
Dat die modem is teruggestuurd is wellicht stom, maar evengoed als je op deze manier behandeld wordt
aan de telefoon (meerdere malen) dan haak ik al af en kan je van mij alles terugverwachten.

TELE2 heeft ook nooit de modem teruggestuurd of enige responds gegeven op brieven, alleen dit al is
onprofessioneel.
pi_57849470
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:15 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik denk dat ie last had van plaatsvervangende schaamte
nee, ik heb mijzelf niet verhuld in iemand anders zijn of haar geest, ik ben nog wel zo mans genoeg als ik het zelf zou zijn dit aan te geven.
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Waarbij moet worden opgemerkt dat de algemene wettelijke voorwaarden boven de algemene voorwaarden van Tele2 zullen staan als deze niet conform de wet zijn.
Waar kan ik algemene wettelijke voorwaarden vinden OzzyTukker?
pi_57849510
Allemaal bedankt - Ik ga maandag voor mn ouders de verschilllende instanties bellen en kijken wat de kansen zijn. Dan gelijk een brief de deur uitdoen met stopzetting van het abonnement, want moet even door de correspondentie doorlopen of dit destijds al is gedaan of niet.

Goed weekend allen!
pi_57849654
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:33 schreef today.fresh het volgende:
Dat verhaal met die 7 werkdagen om de boel te annuleren klinkt niet logisch in mijn oren.
Mijn ouders wilde TELE2, maar als hun naderhand technisch dus niet over de brug komen
zitten ze aan de overéénkomst vast, beetje omgekeerde wereld.
Appels en peren.
quote:
Mijn ouders hebben om een monteur gevraagd, maar dit kostte geld. (beetje vreemd dat je een nieuwe abbonnee dit in rekening gaat brengen als je het volgens de handleiding niet werkende krijgt).
Ja, dat kost geld, omdat 8 van de 10 keer het te wijten is aan een fout van de gebruiker / in diens computer.
quote:
Als ik de computer bij mij thuis heb werkt alles gewoon op mijn ADSL lijn, dus de hardware zit de
fout niet in.
Vraagje: praten we over draadloos of bedraad? En met een router ertussen of rechtstreeks computer<->modem?
quote:
Dat die modem is teruggestuurd is wellicht stom, maar evengoed als je op deze manier behandeld wordt
aan de telefoon (meerdere malen) dan haak ik al af en kan je van mij alles terugverwachten.
Wat had Tele2 moeten doen dan? Voor de tweede keer een modem sturen, op kosten van Tele2?
quote:
TELE2 heeft ook nooit de modem teruggestuurd of enige responds gegeven op brieven, alleen dit al is
onprofessioneel.
Dat hangt er vanaf wat er in de brieven stond. Als de strekking "bekijk het maar, steek jullie modem en de facturen maar in je hol, Tele2 kan in de stront zakken" was, daar kán Tele2 ook niks mee.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57849674
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:41 schreef today.fresh het volgende:
nee, ik heb mijzelf niet verhuld in iemand anders zijn of haar geest, ik ben nog wel zo mans genoeg als ik het zelf zou zijn dit aan te geven.
Ik doelde op die vriend van jou.
quote:
Waar kan ik algemene wettelijke voorwaarden vinden OzzyTukker?
OT bedoelt gewoon dé wet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57849761
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:43 schreef today.fresh het volgende:
Allemaal bedankt - Ik ga maandag voor mn ouders de verschilllende instanties bellen en kijken wat de kansen zijn. Dan gelijk een brief de deur uitdoen met stopzetting van het abonnement, want moet even door de correspondentie doorlopen of dit destijds al is gedaan of niet.
Neem je wel even de opzegtermijn en minimale contractsduur in acht?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57850019
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:33 schreef today.fresh het volgende:
Ik werk zelf als officemanager bij een IT-bedrijf en heb zelf menig computer
aangesloten om te weten dat dit niet bij mijn ouders heeft gelegen.
Sorry hoor, maar...

Voor wat betreft het verhaal van de installatiekosten: bij de initiele aanvraag konden je ouders ongetwijfeld, zoals Kasta al aangaf, kiezen tussen zelf doen of monteur laten komen. Daar zal vast wel een prijsverschil tussen hebben gezeten. Als je ouders het vervolgens ook met jouw hulp niet aan de praat kunnen krijgen, lijkt het me niet onredelijk dat Tele2 dat prijsverschil alsnog in rekening brengt als ze ineens een monteur langs moeten sturen (en uit het verhaal van Kasta maak ik ook nog op dat ze er vervolgens niet moeilijk over doen als blijkt dat het probleem toch aan hun kant zit.)

Ik vind dat Tele2, zeker gezien de leeftijd van je ouders, wel iets te verwijten valt in dit verhaal, maar jij en je ouders hebben de zaken zeker niet handig aangepakt. Jullie wilden volgens mij voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ik denk dat je in dit geval misschien nog de meeste kans maakt om met Tele2 in dialoog te gaan om te kijken of ze zo coulant willen zijn een deel van die E2800 terug te betalen zodat je ouders alleen de abonnementskosten betalen vanaf de aanvraag tot de daadwerkelijke opzegging. Ik wens jullie in ieder geval veel succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')