abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57795560
Mijn ouders hebben ooit in een grijs verleden een abonnement bij Tele2 genomen.
Al vanaf dag 1 problemen, een niet werkende servicedesk en na 3 weken nog steeds
geen telefoon en internet. Mijn vader heeft toen de hele zaak teruggestuurd met een
klachtbrief dat het niet werkte (aangetekend) en er toen niks meer van gehoord.
(servicedesk medewerker vroeg aan mijn ouders om het internet op te gaan om te
kijken hoe je verbinding met internet kan krijgen - hoe dom kan je zijn ?)

Na een aantal aanmaningen nogmaals klachtbrieven gestuurd, heb er zelf ook nog 1
gemaakt, omdat mijn ouders gek werden van de fakturen. Heel veel telefoontjes en
brieven verder komt er nog steeds geen responds.

Tot eregisteren. Een deurwaarderbrief, of er even 2800 euro neergelegd kan worden.
Dit is abonnementsgeld incl. vorderingsgeld van abonnementskosten (waar ze dus
geen gebruik van hebben gemaakt) en deurwaarder incassokosten.

Uiteindelijk is het bedrag vandaag overgemaakt om problemen te voorkomen, maar
ik vind dit woekerpraktijken. Mijn ouders staan vet rood en de fakturen van Tele2
komen nog steeds binnen, terwijl de opzegging gelijk vanaf dag 1 al is gedaan na
ontevredenheid over de aansluiting.

Kan dit zomaar? En is er een kans om dit voor het gerecht te slepen?

Iemand ervaring met Tele2.

Wordt hier een beetje wanhopig van. Eikels.
pi_57795681
Had het voor laten komen dan? rechtsbijstand? en je hebt niet gelijk van dag 1 opgezegd maar pas na 3 weken

Neemt niet weg dat het kut is maar waar is die 2800 euro op gebaseerd? want neem aan dat je al eerder incasso brief heb gehad van deurwaarderskantoor? Hoelang speelt dit al?
pi_57795833
quote:
Uiteindelijk is het bedrag vandaag overgemaakt om problemen te voorkomen,
wtf? tele2 kan niet leveren en jullie dokken? achterlijk!
bye
pi_57795851
www.juridischloket.nl voor een (gratis) consult met een jurist
bye
pi_57796266
Dit verhaal is per definitie niet volledig, dat kan ik in ieder geval al wel vast zeggen .

Dus TS, doe je ding...
I was an atheist until I realized I was God
pi_57796423
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:27 schreef today.fresh het volgende:
Mijn ouders hebben ooit in een grijs verleden een abonnement bij Tele2 genomen.
Al vanaf dag 1 problemen, een niet werkende servicedesk en na 3 weken nog steeds
geen telefoon en internet. Mijn vader heeft toen de hele zaak teruggestuurd met een
klachtbrief dat het niet werkte (aangetekend) en er toen niks meer van gehoord.
(servicedesk medewerker vroeg aan mijn ouders om het internet op te gaan om te
kijken hoe je verbinding met internet kan krijgen - hoe dom kan je zijn ?)

Na een aantal aanmaningen nogmaals klachtbrieven gestuurd, heb er zelf ook nog 1
gemaakt, omdat mijn ouders gek werden van de fakturen. Heel veel telefoontjes en
brieven verder komt er nog steeds geen responds.
Een klachtbrief schorst de betalingsverplichting niet op, evenmin beëindigt het de overeenkomst. Als het werkelijk klachtbrieven waren in de letterlijke zin van het woord, hebben je ouders dus rechtens nooit het abonnement opgezegd of de overeenkomst ontbonden.

Ik mag hopen dat je/jullie Tele2 in die brieven iig in gebreke + in verzuim hebt gesteld, anders kon de vordering van Tele2 wel eens terecht zijn.

Je verhaal is overigens verre van consistent: "er toen niks meer van gehoord" en vervolgens gaan er kennelijk toch fakturen/aanmaningen en klachtbrieven heen en weer Je vraagt de servicedesk om technische hulp nádat je pa de hele zaak al teruggestuurd heeft Wat kasta zegt dus ...
quote:
terwijl de opzegging gelijk vanaf dag 1 al is gedaan na ontevredenheid over de aansluiting.
Een dergelijke opzegging is niet rechtsgeldig (tenzij die dag 1 valt binnen de afkoelingsperiode als de Wet Koop op afstand van toepassing is).

[ Bericht 12% gewijzigd door r_one op 03-04-2008 01:37:28 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57796576
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:46 schreef Petre het volgende:
www.juridischloket.nl voor een (gratis) consult met een jurist
TS al na 4 post naar het JL doorverwijzen kunnen we WGR wel dichtgooien als dit common practice wordt
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 3 april 2008 @ 01:50:22 #8
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57796642
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:27 schreef today.fresh het volgende:
Iemand ervaring met Tele2.
Probeer het eens in R&P, er zijn er vast nog wel een paar die ze niet van een trein hebben hoeven krabben.
Ik ga naar huis.
  donderdag 3 april 2008 @ 08:24:34 #9
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57797660
Typisch gevalletje voor de rechtsbijstand, want met de onvolledige informatie hier kunnen we niet veel natuurlijk
  donderdag 3 april 2008 @ 08:35:20 #10
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_57797776
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:27 schreef today.fresh het volgende:
Uiteindelijk is het bedrag vandaag overgemaakt om problemen te voorkomen.
Weet je zeker dat het een deurwaarder was? Of kwam het incassobureau even langs? In het laatste geval was betalen zo ongeveer het domste wat je had kunnen doen. Zij hebben het geld nu binnen dus medewerking van hun kant kan je nu wel vergeten...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_57797870
quote:
Op donderdag 3 april 2008 08:35 schreef bug_me_not2 het volgende:
Weet je zeker dat het een deurwaarder was? Of kwam het incassobureau even langs?
Intrum Justitia dus, standaard procedure .
I was an atheist until I realized I was God
pi_57800718
tele2 is ook zwaar kut. Ik had er ooit een prepaid telefoon bij, altijd achteraf verassend hoge rekeningen van 70 euro of meer. Smiechten zijn het.
pi_57806026
quote:
Op donderdag 3 april 2008 11:31 schreef latexpiepbeestje het volgende:
tele2 is ook zwaar kut. Ik had er ooit een prepaid telefoon bij, altijd achteraf verassend hoge rekeningen van 70 euro of meer. Smiechten zijn het.
dit kan niet,
of je betaald van te voren een tegoed die je kan gebruiken tot het op is, prepaid
of je betaald na een periode van gebruik waardoor je de rekening achteraf krijgt, abbonement
pi_57842612
Bedankt voor alle antwoorden... Tja, mijn verhaal is hier onvolledig afgebeeld, dat klopt, dus een representatief antwoord terug op maat was van mijn kant niet echt realistisch gezien. Overigens heb ik dit zelf niet ervaren, maar mijn ouders, dus de exacte inhoud van de brieven zou ik op moeten vragen aan mijn ouders, omdat ik die niet zelf heb geschreven. Het was uit een impulsieve opwelling geschreven, dus excuses voor de ietwat losse flodders qua info.

R_ONE > Bedankt voor je antwoord. Zo te lezen heb je veel verstand van het rechtsysteem of de rechten en plichten als koper. Waar haal je deze kennis vandaan? Dit wist ik namelijk zelf ook niet.
Wat is overigens in Gebreke of Verzuim stellen?

Voor allen even het stappenplan ter verduidelijking, heb zojuist maar even exact navraag gedaan naar de exacte gang van zaken, voordat ik verkeerde informatie verstrek. Ouders gebeld en die kwamen met dit :

01. Na bestelling Tele2 spullen ontvangen - zonder modem.
02. Tele2 gebeld, die geven door dat de modem onderweg is.
03. Modem pas na een paar dagen binnen (na de termijn waarin je kan annuleren,
dus op het moment dat de modem is ontvangen kon je al niet meer annuleren volgens de brief
de modem lijkt met opzet later te zijn verstuurd)
04. Geprobeerd te installeren volgens handleiding, werkt niet.
05. Servicedesk gebeld, die meld dat alles in orde is qua verbinding en
dat mijn ouders het internet op moeten kunnen. Advies was om naar de buren of
een dichtsbijzijnde kennis toe te gaan om het vanuit daar te proberen.
(volgens mijn ouders een onlogisch advies, want niet iedereen heeft Tele2)
06. Zelf nog een paar keer geprobeerd te installeren, weer servicedesk gebeld,
maar die kan niet helpen voor een oplossing. (Standaard scenario volgens boek).
07. Na in totaal 7 dagen (niet 3 weken dus, mijn fout) hebben mijn ouders de modem
aangetekend teruggestuurd met een klachtbrief.
In de brief staat dat ze een oplossing wilden voor het probleem, en dat de helpdesk
geen oplossing te bieden had.
08. Geen responds van Tele2, enige wat door komt zijn fakturen.
09. Mijn ouders besluiten deze niet te betalen, gezien de modem niet meer in het bezit
is en de dienst niet deugdelijk werkt zoals je mag verwachten. Sterker nog ze kunnen
niet internetten want Tele2 heeft hun modem nu in bezit.
10. Brieven worden gestuurd vanuit mijn ouders naar Tele2 dat er geen gehoor wordt
gegeven op het schrijven en de klachtbrief hiervoor. Deze brieven bevatten nu
als inhoud dat mijn ouders per direct opzeggen vanwege het niet leveren van de
dienst waarvoor ze betalen.
11. Aanmaningen blijven binnen komen, Tele2 helpdesk gebeld, niemand weet van mijn
ouders brieven. Dit terwijl de TPG-post handtekening retourcoupons de bus in vallen
met bewijs van wel.
12. Dit gaat zo maanden door - geen enkele faktuur is meer betaald, na 10 maanden
komt er een incassobrief.
13. Ouders bellen incasso, geven aan dat ze geen dienst kunnen en willen afnemen van
Tele2 door ondeugdelijkheid van Tele2 zelf.
14. Incasso belt Tele2, Tele2 geeft aan bij incasso dat de vordering doorgaat en dat
er klachten bekend zijn.
15. Na 12 maanden is er een deurwaarder van IntrumJustitia die inegschakeld is door Tele2.
Het bedrag van de modem, vorderingsboetes + het openstaande bedrag moeten in 1
keer voldaan worden.
16. Bedrag wordt voldaan.

Dit is het, beknopt. Mijn ouders zijn 74 & respectievelijk 73 jaar oud, ze staan nu dik rood, hoe kan
je dit in godsnaam aandoen bij ouderen? Mijn ouders hebben voor de rest nooit betalingsproblemen
gehad met welke instantie dan ook. Dit is voor het eerst en ik kan hier echt boos om worden.
Als alles het gewoon doet en netjes op tijd geleverd wordt is er niks aan de hand.

Dit kan toch niet zomaar?

Mijn ouders hebben inmiddels weer internet via chello. binnen 48 uur geregeld via een UPC shop en
alles doet het in 1 keer, zonder mokken en doen.

Ben benieuwd naar jullie reacties / goed weekend!
pi_57842672
quote:
Op donderdag 3 april 2008 11:31 schreef latexpiepbeestje het volgende:
tele2 is ook zwaar kut. Ik had er ooit een prepaid telefoon bij, altijd achteraf verassend hoge rekeningen van 70 euro of meer. Smiechten zijn het.
Ik kreeg via andere forums al te horen dat TELE2 echt een handje hiervan heeft om dit soort zaken op deze manier af te dwingen. Je moet letterlijk een beetje juridische kennis hebben om hun duidelijk te maken dat hun fout zitten en je dan beroepen op je recht.

Eerlijk gezegd ken ik dat recht niet, heb er niks over gestudeerd en naar mijn weet, weet ik ook niet waar je dit officieel kan opzoeken om te zien wat je rechten en plichten als koper zijn.

Maargoed, mijn ouders hebben ervan geleerd dat TELE2 iig niet in huis meer komt.
pi_57842742
Waar is de rechtsbijstand/advocaat/juridisch loket in dit verhaal?

Lijkt me raadzaam om daar ook eens contact mee op te nemen. Is het modem aangetekend verstuurd? Hoe oud ben jij? Kan jij niet namens hun Tele2 bellen en geen genoegen nemen met een callcenter medewerkertje maar hogerop zoeken?
pi_57842798
Admiraal...

Van de in totaal 6 of 7 brieven is er 1 neit aangetekend verstuurd.
De rest allemaal met handtekening-ontvangst bevestiging.
Modem is met pakketdienst gegaan.

Mijn ouders hebben wel rechtsbijstand, maar met beperkte aansprakelijkheid.
Ik weet ook niet exact hoe dit zit met kosten e.d.

Ik ben oud genoeg om namens mijn ouders te bellen, maar het callcenter heeft meerdere malen
mij doorverwezen met een man, supervisor of hoger, maar die verwees mij naar een adres.
(hun kantoor). Heb al diverse dingen geroepen uit frustratie dat ik het openbaar zou maken,
of de consumentenbond, maar niks heeft geholpen.

Het heeft zelfs al in mijn hoofd gespookt om langs het kantoor te gaan, en wellicht dat ik dit ook
ga doen. Gezien ik vandaag mijn ouders gewoon boodschappengeld moet geven om te kunnen
tanken en eten te kopen. Gaat nergens over dit. Zit je op je oude dag, zit je nog in de penarie
waar je al die jaren voor hebt gewerkt. Maargoed, my 2 cents for tonight.
  zaterdag 5 april 2008 @ 09:49:10 #18
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_57845278
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 01:04 schreef today.fresh het volgende:
16. Bedrag wordt voldaan.
Nogmaals, dat was vrij dom. Zonder dat er een rechtzaak is geweest kunnen ze toch nergens beslag op leggen en als je dit verhaal overtuigend aan een rechter presenteert gaat hij Tele2/incassobureau natuurlijk nooit gelijk geven.

Het geld nu terughalen kan je, zonder rechtsbijstandverzekering, wel vergeten. Tele2/incassobureau zullen zich natuurlijk met hand en tand hier tegen verzetten dus zal je naar de rechter moeten en lang moeten procederen (en dan gaat het meer kosten dan het oplevert).
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_57847530
BUG ME NOT2 >
De brief die bij mijn ouders was aangekomen beschreef zulke duidelijke taal, er waren al aanmaningen
geweest en de brief gaf aan dat indien er niet betaald wordt, de betaalrekeningen worden bevroren en
er over wordt gegaan op beslaglegging als er geen geld gevorderd kon worden.

Want als het op dat moment niet betaald werd zouden mijn ouders op straat komen, want het bevriezen
van de rekening (en ik weet dat intrum justitia dat doet, vriend van mij kon zo 2 weken niks pinnen en doen),
zorg ervoor dat ze geen huur kunnen betalen en geen boodschappen e.d. kunnen doen.

Wat hadden zij of ik moeten doen dan op dat moment? De brief sommeerde een betaaltermijn van 3 dagen, daar kan je niet veel mee doen.

Maargoed, ik heb weinig kennis van rechtsgeldigheid, ze kunnen nu iig nooit zeggen dat er niet aan de
financiële verplichting is voldaan. Alleen moeten mijn ouders nu omgekeerde bewijslast aanvoeren om het
ondeugdelijke product van TELE2 aan te vechten. Daar heb je gelijk in, ik zie zelf ook geen andere keus.
pi_57847759
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 12:42 schreef today.fresh het volgende:
De brief die bij mijn ouders was aangekomen beschreef zulke duidelijke taal, er waren al aanmaningen
geweest en de brief gaf aan dat indien er niet betaald wordt, de betaalrekeningen worden bevroren en
er over wordt gegaan op beslaglegging als er geen geld gevorderd kon worden.
Klinkt als heel erg standaard incassobureau-taal. Zeker ook met de nodige dreigende zinnen onderstreept ook, om het nog maar wat heftiger te laten klinken?
quote:
Want als het op dat moment niet betaald werd zouden mijn ouders op straat komen, want het bevriezen
van de rekening (en ik weet dat intrum justitia dat doet, vriend van mij kon zo 2 weken niks pinnen en doen),
zorg ervoor dat ze geen huur kunnen betalen en geen boodschappen e.d. kunnen doen.
Dan was er bij die vriend van je al het nodige meer gebeurd, IJ kan pas na een gang naar de rechter tot dat soort dingen overgaan.
quote:
Maargoed, ik heb weinig kennis van rechtsgeldigheid,
Daarom had je dit verhaal hier al veeeel eerder moeten aankaarten, dan had je hier nog adviezen kunnen krijgen om te voorkomen dat hiet zo ver zou escaleren als het nu is. Ik denk dat je er in deze situatie niet meer aan ontkomt om rechtsbijstandverzekering of het juridisch loket in te schakelen. Houdt er wel rekening mee dat Tele2 er nu waarschijnlijk nog steeds vanuit gaan dat je ouders nog gewoon een abonnement hebben, en ze dus zullen moeten blijven betalen totdat Tele2 er ook van overtuigd is dat ze hebben opgezegd.
pi_57847927
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 12:56 schreef anboni het volgende:

[..]

Klinkt als heel erg standaard incassobureau-taal. Zeker ook met de nodige dreigende zinnen onderstreept ook, om het nog maar wat heftiger te laten klinken?
[..]

Dan was er bij die vriend van je al het nodige meer gebeurd, IJ kan pas na een gang naar de rechter tot dat soort dingen overgaan.
[..]

Daarom had je dit verhaal hier al veeeel eerder moeten aankaarten, dan had je hier nog adviezen kunnen krijgen om te voorkomen dat hiet zo ver zou escaleren als het nu is. Ik denk dat je er in deze situatie niet meer aan ontkomt om rechtsbijstandverzekering of het juridisch loket in te schakelen. Houdt er wel rekening mee dat Tele2 er nu waarschijnlijk nog steeds vanuit gaan dat je ouders nog gewoon een abonnement hebben, en ze dus zullen moeten blijven betalen totdat Tele2 er ook van overtuigd is dat ze hebben opgezegd.
Ik heb hier weinig aan toe te voegen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57848062
Anboni, de rekening was simpelweg niet of te laat betaald, en die was ook via intrum justitia afgehandeld. Daarom dat ik die ervaring van die vriend meeneem in dit gesprek.

En tja, helaas had ik mij niet eerder op dit forum aangemeld, ben hier via via gekomen, het is niet anders.

Maar ANBONI & R_ONE, als ik jullie standpunt goed begrijp, had ik ondanks die deurwaarder brief NIET moeten betalen (althans mijn ouders dus niet) en het voor moeten laten komen? Misschien een hele domme vraag, maar hoe zet je dat in werking en welke stappen doorloop je dan? Ben zelf nog nooit met justitiële instanties in aanraking gekomen namelijk (positief bedoeld).
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:22:54 #23
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57848216
Je moet helemaal niks.
Als de vordering terecht is, dan is het verstandig te betalen om hogere kosten te besparen.
ECHTER! , een incassobureau mag niets..alleen maar aanmanen.
Een gerechtsdeurwaarder, mag wel meer, die mag beslag leggen MITS ze een rechterlijk bevel hebben.
Je zaak moet dus eerst voorgekomen zijn.

Tot die tijd kan niets of niemand je huis betreden, loonbeslag leggen of op een andere manier iets afwdwingen.
Met uitzondering van de belastingdienst.

Wat zou het fijn zijn als mensen dit eens in een folder kregen thuisgestuurd. Bangmakerij en intimiderende schrijfsels zijn blijkbaar al genoeg om iemand te laten betalen
pi_57848269
SHE, de incassobrief was al overgegaan in een deurwaardelijk bevel ofzo.

Hoe kom jij aan deze kennis? Kan ik dit ergens opzoeken, lezen? Want ik heb hier helemaal geen kaas van gegeten, maar wil mij hier wel in verdiepen, mocht het mij zelf ooit overkomen. Iniedergeval bedankt voor je antwoord zover.

En ik weet nog steeds niet hoe je dus iets voor laat komen.
pi_57848280
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:14 schreef today.fresh het volgende:
Anboni, de rekening was simpelweg niet of te laat betaald, en die was ook via intrum justitia afgehandeld. Daarom dat ik die ervaring van die vriend meeneem in dit gesprek.
Wat bedoel je met afgehandeld?
quote:
En tja, helaas had ik mij niet eerder op dit forum aangemeld, ben hier via via gekomen, het is niet anders.

Maar ANBONI & R_ONE, als ik jullie standpunt goed begrijp, had ik ondanks die deurwaarder brief NIET moeten betalen (althans mijn ouders dus niet) en het voor moeten laten komen? Misschien een hele domme vraag, maar hoe zet je dat in werking en welke stappen doorloop je dan? Ben zelf nog nooit met justitiële instanties in aanraking gekomen namelijk (positief bedoeld).
Klopt, je had niet moeten betalen (vooropgesteld dat je ouders inderdaad correct hebben opgezegd maar daar heb ik zo nog mijn twijfels over). Vervolgens hoef jij geen stappen te doorlopen, dat doet IJ wel: ze kunnen je ouders dagvaarden, meer niet. Beslaglegging dreigen ze wel mee, maar kunnen ze niet. Daarvoor moeten ze eerst van de rechter gelijk hebben gekregen (en daar is die dagvaarding dus voor bedoeld).
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')