nu ben je geen studentquote:Op donderdag 3 april 2008 21:02 schreef Sala-adin het volgende:
Ik doe MBO, en nu?
Nu ben je voor eeuwig verpest, je zult binnen een paar jaar in de goot eindigenquote:Op donderdag 3 april 2008 21:02 schreef Sala-adin het volgende:
Ik doe MBO, en nu?
En jij bent een kloon om KLB om zeep te helpen?quote:Op donderdag 3 april 2008 21:48 schreef Nikmans het volgende:
Waarom is deze troep nog openDe helft van de mensen die hier posten zijn toch kloons die herrie proberen te schoppen, 1% zijn kloons die een ander standpunt innemen om verwarring te zaaien en de overgebleven 49% die zich daadwerkelijk aangevallen voelt heeft problemen met zijn zelfbeeld
Ik ben geen kloonquote:Op donderdag 3 april 2008 22:03 schreef Kadafi het volgende:
[..]
En jij bent een kloon om KLB om zeep te helpen?
Nou, succes... Show me what you've got.quote:Op donderdag 3 april 2008 12:01 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Ga nou niet met je opleidingsniveau lopen te pimpen of die van mij lopen "at te kraken" want van mij verlies je dat absoluut.
Gelet op het feit dat ik van een jurist verwacht dat hij/zij gevoelig is voor interpretaties in teksten, vind ik dat je hier bijzonder matig presteert.quote:Op donderdag 3 april 2008 12:11 schreef Pool het volgende:
[..]
De claim dat alle studies aan de universiteit in die zin wetenschappelijk moeten zijn, dat ze voldoen aan de door beta's en wetenschapsfilosofie bedachte demarcatiecriteria, is natuurlijk onjuist en ook volledig in strijd met de historie van universiteiten en de dagelijkse praktijk op universiteiten. Jouw claim dat rechten geen wetenschap is in moderne zin en dáárom niet op de universiteit thuishoort, is daarom al incorrect.
Het is juist dat een aanzienlijk percentage van de studenten een praktische insteek pakt. Uit maatschappelijk oogpunt begrijpelijk. Dit neemt niet weg dat economie als wetenschap wel degelijk fundamenteel bezig is. Zo staat de CentEr internationaal zeer hoog aangeschreven op empirical economics, het testen van theorieen.quote:Ten tweede klopt ook jouw inhoudelijke statement niet, dat economie en bedrijfswetenschappen vooral fundamenteel ondezoek doen naar hoe mensen en markten zich gedragen, terwijl rechten zich uitsluitend zou richten op het toepassen van bestaande wetten. Op de economische faculteit zijn maar weinig mensen bezig met wetenschappelijk onderzoek, maar zie je vooral mensen via praktische stages en afstudeeronderzoekjes zo snel mogelijk doorstromen naar managementfuncties en adviesbureautjes.
Graag zou ik een nadere onderbouwing zien van deze stelling.quote:Ook valt een vraagteken te zetten bij de wetenschappelijkheid van veel economische onderzoeksmethoden. Vaak zijn het vage, moeilijk falsifieerbare theorieën over efficiëntie.
Ook hier mis ik een uitgebreide argumentatie, het zijn niet meer dan losse flodders.quote:Slechts in de richting van econometrie zou soms van wat hardere wetenschap gesproken kunnen worden, maar ook dan niet altijd. Natuurlijk hebben jullie wat praktische weetjes over hoe markten en mensen zich soms gedragen, maar die kennis is vaak niet veel wetenschappelijker dan de ervaringskennis van een HBO-opgeleide dga.
Als ik het goed begrijp stel je dat de kern van het wetenschappelijk karakter van rechten is om kennis te vergaren over wat goede wetten zijn, en het evalueren van rechtsstelsels. 'Goede' wetten is in dit geval duidelijk een filosofische vraag en ik kan dan ook niet anders concluderen dat het wetenschappelijk karakter bestaat uit een deel gebied van de filosofie. Dat maakt niet dat rechten wetenschappelijk is, maar dat filosofie een juridische tak heeft.quote:Anderzijds is het natuurlijk nonsens dat rechten zich uitsluitend richt op het toepassen van bestaande wetten. Rechten houdt zich ook bezig met fundamentele vragen over de ratio en de grondslagen achter het recht. De meeste onderzoeken gaan niet over hoe een wet toegepast moet worden, maar over wat goede wetten zijn en hoe bepaalde rechtssystemen moeten worden bezien, in vergelijking met andere rechtsstelsels. Ook daarbij wordt kennis vergaard, die niet minder wetenschappelijk is dan de meeste economische 'kennis'.
En dat is gewoon niet waar. Misschien dat jij het 'slechts constateert', maar er zijn ook genoeg mensen die MBO'ers als een soort pseudo-scheldwoord gebruiken om zo hun eigen gevoel van eigenwaarde op te kunnen krikken ten koste van anderen.quote:Op donderdag 3 april 2008 20:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
We kijken helemaal niet neer, we constateren slechts. Dat MBO/ers dat vervolgens negatief duiden, tsja.
Get used to it, zou ik zeggen. Dat is de norm van tegenwoordig; schoonmaakster wordt intereurverzorgster, boer wordt agrarier, en voor vuilnisman zullen ze ook vast een mooie term gevonden hebben.quote:Studeren = universiteit. Dat is de enig juiste opvatting. Al het andere is begripsuitholling.
Je noemt een verpleegster toch ook geen arts, want anders is het zielig?
Als je leert, studeer je vind ik. Of het nou MBO, HBO of WO is. Zelf doe ik HBO.quote:Op donderdag 3 april 2008 23:09 schreef Xtreem het volgende:
Het is overigens ook hoogst opmerkelijk dat een topic dat start op basis van een definitie kwestie, binnen no-time verzand ik een discussie over waarde oordelen.
Ik zal nimmer beweren dat HBO 'minder' is dat WO, of 'beter' dan MBO. Het is gewoon een simpele constatering dat WO een studie is, en HBO een opleiding. Het doet er in het geheel niet toe of studenten brallend WO doen, of scholieren moeten knokken voor MBO. De discussie gaat niet over 'respect voor' (hoewel de laaste wat mij betreft vaak meer respect verdient).
quote:Op donderdag 3 april 2008 23:20 schreef HenryHill het volgende:
[..]
En dat is gewoon niet waar. Misschien dat jij het 'slechts constateert', maar er zijn ook genoeg mensen die MBO'ers als een soort pseudo-scheldwoord gebruiken om zo hun eigen gevoel van eigenwaarde op te kunnen krikken ten koste van anderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat het de norm is kan me geen zk schelen, het is gewoon incorrect. Als de halve wereld beweert dat de aarde plat is, is daarmee niet gegeven dat dit ook klopt.quote:[..]
Get used to it, zou ik zeggen. Dat is de norm van tegenwoordig; schoonmaakster wordt intereurverzorgster, boer wordt agrarier, en voor vuilnisman zullen ze ook vast een mooie term gevonden hebben.
Blijkbaar heeft iemand verzonnen dat het nodig is om aan deze functies een mooie 'flashy' naam te hangen zodat het meer prestige krijgt.
Ik kan trouwens denk ik een vrij goede gok doen naar wat voor'n type hier mee is begonnen...
Dat mag je uiteraard vinden, maar de definitie is anders, zoals ik eerder in dit topic aantoonde.quote:Op donderdag 3 april 2008 23:22 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Als je leert, studeer je vind ik. Of het nou MBO, HBO of WO is. Zelf doe ik HBO.
Ik vind serieus dat er niet zo'n punt van gemaakt moet worden. De mensen die dit zo'n enorm probleem vinden vind ik eigelijk gewoon arrogant omdat ze graag willen laten blijken dat ze toch in een manier beter of slimmer zijn dan anderen. Erg jammer. Er zijn ook MBO'ers die eindigen op WO niveau.
Fijn om te horen dat jij geen waarde hecht aan opleidingsniveauquote:Op donderdag 3 april 2008 23:22 schreef Inverted_World het volgende:
(...) Er zijn ook MBO'ers die eindigen op WO niveau.
De aarde is rond, dat weet toch iedereen. Zo rond als een pannekoek.quote:Op donderdag 3 april 2008 23:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat het de norm is kan me geen zk schelen, het is gewoon incorrect. Als de halve wereld beweert dat de aarde plat is, is daarmee niet gegeven dat dit ook klopt.
Er zijn blijkbaar ook HBO'ers die eindigen op LTS-zwakstroom niveau. Wat is je punt?quote:Op donderdag 3 april 2008 23:22 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Als je leert, studeer je vind ik. Of het nou MBO, HBO of WO is. Zelf doe ik HBO.
Ik vind serieus dat er niet zo'n punt van gemaakt moet worden. De mensen die dit zo'n enorm probleem vinden vind ik eigelijk gewoon arrogant omdat ze graag willen laten blijken dat ze toch in een manier beter of slimmer zijn dan anderen. Erg jammer. Er zijn ook MBO'ers die eindigen op WO niveau.
Toch jammer, Prof.mr.dr.ir.Pool is hier wel een beetje voor gemaaktquote:Op donderdag 3 april 2008 20:46 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik heb dit soort topics altijd onder eigen username gedaan hoor.Slechs een enkele keer heb ik Prof.mr.dr.ir.Pool gebruikt, mijn enige andere kloon, die overigens niet geband is. De meeste fok!kers weten wel dat ik onder Pool rel in dit soort topics en in WGR en POL gewoon serieus reageer. En vroeger in ONZ ging het natuurlijk helemaal nergens over.
![]()
Het is zó mooi dat er steeds weer nieuwe MBO'ers en HBO'ers komen happen. Het doet me denken aan patty, die eens in de zoveel tijd kwam met het topic Wat klopt er niet aan dit plaatje???
quote:Op donderdag 3 april 2008 18:58 schreef RozeAnjer het volgende:
Er is nog niemand in dit hele topic die het heeft gezegd. Moet ik het dus maar weer doen
HBO
MBO_!
Het is simpelweg feitelijk onjuist. Dat jij om gevoelsredenen graag een egalitair betekenisbegrip hanteert, zegt meer over jou, dan over de helden die er tegen in gaan.quote:Op donderdag 3 april 2008 23:22 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er WO'ers zijn die zichzelf de hemel in prijzen want ze vinden zichzelf o zo geweldig. Een MBO'er kan ook heel wat bereiken. Soms meer dan een WO'er. Als het woord 'studeren' enkel door WO'ers zou mogen worden gebruikt zou dit dus een soort markering zijn om je status aan te geven, dat vind ik onzin. Als je leert, een opleiding volgt, studeer je.quote:Op donderdag 3 april 2008 23:46 schreef Overlast het volgende:
[..]
Er zijn blijkbaar ook HBO'ers die eindigen op LTS-zwakstroom niveau. Wat is je punt?
Er is dan ook niemand die dat ontkent. MBO'ers kunnen toonaangevend worden, WO'ers kunnen in de goot eindigen. En dan?quote:Op donderdag 3 april 2008 23:57 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er WO'ers zijn die zichzelf de hemel in prijzen want ze vinden zichzelf o zo geweldig. Een MBO'er kan ook heel wat bereiken. Soms meer dan een WO'er.
Wederom, dat mag je vinden maar het is gewoon feitelijk onjuist.quote:Als het woord 'studeren' enkel door WO'ers zou mogen worden gebruikt zou dit dus een soort markering zijn om je status aan te geven, dat vind ik onzin. Als je leert, een opleiding volgt, studeer je.
Dat ontkent helemaal niemand. Je bent alleen geen student, hoeveel je daarna ook bereikt.quote:Op donderdag 3 april 2008 23:57 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er WO'ers zijn die zichzelf de hemel in prijzen want ze vinden zichzelf o zo geweldig. Een MBO'er kan ook heel wat bereiken. Soms meer dan een WO'er.
Dat maken de onzekere cursisten ervan. Dat is hetzelfde als zeggen dat je mensen met >1 miljoen eigen vermogen geen miljonair meer mag noemen. Want dat is lullig voor de uitkeringtrekkende MBO'ers.quote:Als het woord 'studeren' enkel door WO'ers zou mogen worden gebruikt zou dit dus een soort markering zijn om je status aan te geven, dat vind ik onzin. Als je leert, een opleiding volgt, studeer je.
Ik denk dat je een van de weinigen bent die er nog zo over denkt. Bij mij op school spreekt iedereen dan ook van studeren. En terecht. Maar goed dat is mijn mening.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:00 schreef Xtreem het volgende:
Wederom, dat mag je vinden maar het is gewoon feitelijk onjuist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |