abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58472543
Het einde van Super Aguri begint al in zicht te komen.
quote:
Super Aguri denied access to Istanbul

Super Aguri's trucks and motorhome have been refused access to the paddock at Istanbul ahead of next week's Turkish Grand Prix, autosport.com has learned, as the saga surrounding their future took a fresh twist on Sunday.

With the team hoping that a meeting with the Honda board this week will see a rescue package put forward by German automotive company the Weigl Group accepted, the outfit have been left baffled by events developing in Turkey.

Although the team's cars are currently in Britain pending the outcome of the talks with Honda, they had dispatched their spares trucks and motorhome to Turkey to prepare for the next race.

However, sources have revealed to autosport.com that neither the motorhome nor the trucks were allowed into the paddock where teams have begun setting up ahead of the next round of the world championship.

When asked for an explanation from officials about why they were not allowed access to the paddock, sources claim the reason was that Honda Racing CEO Nick Fry had informed Formula One management that Super Aguri would not be racing in Turkey.

The development comes just 24 hours after Fry made it clear that he did not believe the rescue package from Weigl was good enough to secure Super Aguri's future.

He said "It would appear unlikely that a company the size of Weigl is able to support a competitive Formula One team, unless of course there are other partners of which we have not been made aware."

Weigl himself hit back at those claims, revealing to autosport.com on Saturday that he did indeed have investment partners and a long-term plan for the team, and that he was confident of a positive outcome from the Honda board meeting.

Fry has made no secret of the fact that he does not want Super Aguri to continue being a drain on the resources of the Honda Racing F1 team. Speaking to autosport.com at the Spanish Grand Prix, Fry said he believed Honda had already supported Super Aguri far beyond what was originally intended.

"Our position is that Honda have given Super Aguri every available bit of support over and above what was anticipated," said Fry in Barcelona. "We tried to help as much as possible and Honda never intended to fund two F1 teams. We've gone way beyond what was ever originally anticipated. Now Aguri has got to find some money."

With no access to the paddock, Super Aguri's trucks and motorhome are parked outside the track waiting for further news from the team management. Team personnel have already begun travelling to the race.
Bron
  zondag 4 mei 2008 @ 15:53:44 #152
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_58473035
Ik las het ook zojuist. Erg jammer. Maar wel begrijpelijk vanuit Honda. Ze kunnen niet geld blijven steken in SA. Ze hebben nooit twee teams gebudgetteerd. SA in leven houden, zou ten koste gaan van het eigen team. Daarbij moet SA een onafhankelijk team zijn, waarbij ze zelf zorgen voor financieële steun. Als dit ze dit niet kunnen, tsja, dan houdt het op.
pi_58473062
Jammer. Hoop dat Super Aguri gewoon raced.
pi_58474851
quote:
Op zondag 4 mei 2008 15:53 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik las het ook zojuist. Erg jammer. Maar wel begrijpelijk vanuit Honda. Ze kunnen niet geld blijven steken in SA. Ze hebben nooit twee teams gebudgetteerd. SA in leven houden, zou ten koste gaan van het eigen team. Daarbij moet SA een onafhankelijk team zijn, waarbij ze zelf zorgen voor financieële steun. Als dit ze dit niet kunnen, tsja, dan houdt het op.
Dat geeft ze nog niet het recht om het team de deelname aan de race te ontzeggen. Weigl heeft al toegezegd een meerjaren plan te hebben met meerdere financiers en als Honda daar geen vertrouwen in heeft, moeten ze zich uit SA terugtrekken en SA gewoon hun deal met Weigl laten maken.

Op deze manier draai je moedwillig een team de nek om (en niet alleen vanwege de financien). Ik denk dat imagoschade (zowel vorig jaar toen ze sneller bleken als Honda, als dit jaar nu ze helemaal achteraan rijden) een grotere rol speelt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 4 mei 2008 @ 18:04:13 #155
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_58475319
Maar kennelijk heeft Honda een dermate groot belang in SA dat ze deze macht wel degelijk hebben. En zij dus een garantie willen hebben dat de Weigl-deal een degelijke is. Maar goed, aan de andere kant kun je je inderdaad ook afvragen in hoeverre het hun geld kost om SA gewoon te laten racen, deze race. Volgens mij niets meer dan verzonken kosten. Lijkt me sterk dat voor het racen in Turkije nu nog extra geld nodig is. Honda zou dus als het ware SA straffen, terwijl het er niets bij wint.
pi_58477678
quote:
Op zondag 4 mei 2008 17:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat geeft ze nog niet het recht om het team de deelname aan de race te ontzeggen. Weigl heeft al toegezegd een meerjaren plan te hebben met meerdere financiers en als Honda daar geen vertrouwen in heeft, moeten ze zich uit SA terugtrekken en SA gewoon hun deal met Weigl laten maken.
Ik las op het forum van Autosport.com dat Honda nog $100 miljoen van Super Aguri tegoed heeft. Iets wat ze logischerwijs terug willen. En als Weigl of welke andere investeerder dan ook geen manier heeft om dat geld op termijn terug te betalen, kunnen ze het team net zo goed de nek omdraaien.
  maandag 5 mei 2008 @ 01:56:00 #157
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_58484581
Natuurlijk is het logisch dat Honda investeringen geld terugwil. In welke vorm dan ook. Maar krijgen zij hun geld dan eerder terug wanneer ze SA nu niet laten racen? Voor alles voor Turkije is immers toch al betaald? SA maakt toch niet meer schulden door te racen in Turkije? Daarom konden ze ook richting het circuit vertrekken, dunkt me. Wanneer de schulden aan Honda ten grondslag liggen aan dit gegeven, waarom ze dan wel richting Turkije laten vertrekken?
  maandag 5 mei 2008 @ 06:07:41 #158
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58485099
quote:
Op maandag 5 mei 2008 01:56 schreef Xaobotnik het volgende:
Natuurlijk is het logisch dat Honda investeringen geld terugwil. In welke vorm dan ook. Maar krijgen zij hun geld dan eerder terug wanneer ze SA nu niet laten racen? Voor alles voor Turkije is immers toch al betaald? SA maakt toch niet meer schulden door te racen in Turkije?
Iets simpels als brandstof kost ook geld. En de kans op schade aan de auto is in een raceweekend zeker niet uit te sluiten.., en dat kost pas echt goudgeld
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_58488336
Gaat leuk worden voor de f1manager als super aguri niet meer mee doet.

Kan iedereen met super aguri onderdelen voor vrijdagavond zn team gaan lopen wijzigen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_58489212
quote:
Op maandag 5 mei 2008 11:58 schreef Joene het volgende:
Gaat leuk worden voor de f1manager als super aguri niet meer mee doet.

Kan iedereen met super aguri onderdelen voor vrijdagavond zn team gaan lopen wijzigen.
Als je nu nog iets van SA hebt doe je het toch al niet goed!
pi_58489431
quote:
Op maandag 5 mei 2008 12:46 schreef HPoi het volgende:
Als je nu nog iets van SA hebt doe je het toch al niet goed!
zegt de man die op plaats 670 staat
pi_58489475
quote:
Op maandag 5 mei 2008 12:46 schreef HPoi het volgende:

[..]

Als je nu nog iets van SA hebt doe je het toch al niet goed!
Ach soms maak je verkeerde keuzes maar het enige wat ik nog heb is een coureur , die zou ik kunnen wisselen alleen de verwisselbare opties vind ik niet veel beter
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_58492253
quote:
Scuderia Toro Rosso stelt debuut STR3 uit
05 mei 2008

Scuderia Toro Rosso rijdt komend weekend niet met de nieuwe STR3-bolide in de Grand Prix van Turkije. Zo heeft een woordvoerster van het team bevestigd tegenover GPUpdate.net. Het team heeft besloten het debuut van de wagen uit te stellen tot de Grand Prix van Monaco, omdat er nog te weinig met de auto is getest.

Tijdens de test in Barcelona was het de bedoeling dat Sebastien Bourdais en Sebastian Vettel uitgebreid met de nieuwe wagen zouden testen, maar een vroege crash van Bourdais zorgde ervoor dat er niet verder kon worden gereden met de STR3. Het team test volgende week verder met de nieuwe auto, op Paul Ricard.

De woordvoerster van Scuderia Toro Rosso liet weten: "We zijn er nog niet klaar voor om met de nieuwe auto te gaan racen. We zijn nu van plan om de wagen in de Grand Prix van Monaco te laten debuteren. Dit geeft ons de kans om volgende week nog een paar dagen met de STR3-wagen te testen, op het circuit van Paul Ricard."

De Grand Prix van Monaco wordt verreden op 23 mei.
pi_58493096
quote:
Op maandag 5 mei 2008 12:58 schreef Ared het volgende:

[..]

zegt de man die op plaats 670 staat
ssst....
pi_58495228
quote:
Toekomst Super Aguri dinsdagochtend bekend
05 mei 2008

Super Aguri belegt dinsdagochtend een persconferentie waarin zeer waarschijnlijk bekend zal worden gemaakt hoe de toekomst van het Japanse team er na dinsdag uit zal zien. Eind vorige week werd bekend dat het Duitse industrieconcern Weigl Group bereid is om een groot deel van de aandelen van de renstal over te nemen. Het is echter onzeker of Honda wel akkoord gaat met het voorstel van Weigl.

Afgelopen weekend werden de trucks van Super Aguri niet toegelaten op de paddock van Istanbul Park, waar komend weekend de Grand Prix van Turkije wordt gehouden. Volgens verschillende berichten zou dit in opdracht van Honda zijn gebeurd. De Japanse autofabrikant zou het team op deze manier een pijnlijke aftocht willen besparen. "Ik kan het haast niet geloven maar het klopt dat onze vrachtwagens niet op het circuit zijn toegelaten", vertelde teambaas Aguri Suzuki tegen een Japanse sportkrant. "Ik weet niet wat er precies is gebeurd en begrijp ook niet waarom het is gebeurd, aangezien we in Spanje nog normaal aan het racen waren."

Super Aguri kampt al maanden met grote financiële problemen.
  maandag 5 mei 2008 @ 22:13:13 #166
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_58500772
Alvast een preview voor waar ik van het weekend ben

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 6 mei 2008 @ 07:44:02 #167
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58505510
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:13 schreef nils7 het volgende:
Alvast een preview voor waar ik van het weekend ben

[ afbeelding ]
Voor de televisie??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_58505991
d-day
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_58506681
quote:
Super Aguri withdraws from Formula 1

The Formula 1 circus will have to continue the season with just ten teams in the paddock. Aguri Suzuki has announced the team is unable to continue in Formula One and will have to withdraw with immediate effect.

Aguri Suzuki entered Formula One with the Super Aguri team in the 2006 season.The team scored its first championship points in 2007 and finished ninth overall in the 2007 constructors' championship.

Speaking about the difficult decision team boss Aguri Suzuki had to make he said at a press conference in Tokyo: "In order to realize my dream to become an owner of a Formula One Team, I applied for a grid position in the FIA Formula One World Championship in November 2005. Since then, I have participated in the championship for 2 years and 4 months as the Super Aguri F1 team, but regretfully I must inform you that the team will be ceasing its racing activities as of today."
*bron*

Dat was het dan voor Super Aguri...
pi_58506702
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:43 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

*bron*

Dat was het dan voor Super Aguri...
Met dank aan Honda
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58506740
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Met dank aan Honda
Nee, met dank aan Honda hebben ze het nog zolang uitgehouden.

Ik begijp Honda volkomen. Ze hebben miljoenen in een team gepompt wat verder helemaal niks opleverde.
Tja, dan houdt het een keer op. Jammer maar helaas
pi_58506816
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Met dank aan Honda
Nouja, ik kan Honda niet echt ongelijk geven hoor.
Ze presteren zelf amper en dan maar geld blijven steken in een team wat naar alle verwachtingen toch nooit op eigen benen kan staan en waarvan het maar de vraag is of je je geld uberhaupt ooit nog eens terug krijgt?

Ik heb geen idee hoeveel geld ze erin gepompt hebben, maar dat dat in de vele miljoenen loopt lijkt me wel duidelijk.

Bovendien moet Honda zelf echt gaan presteren. Als zij nog 2 jaar in de achterhoede meerijden en geen steek verder komen dan is dat misschien het volgende team wat er mee stopt, wie weet.

En daar komt nog bij dat ze uiteraard al dat geld zelf ook prima kunnen gebruiken.

Nee, ik neem Honda niets kwalijk
pi_58507012
Uit een bericht van een dag eerder:
quote:
Het enige waar Sato nu op hoopt is de goedkeuring van Honda zelf. "We hebben Honda nu meer dan ooit nodig en ik hoop enkel dat er een bevredigende oplossing wordt gezocht. Honda staat bekend om haar racing spirit en ik ben er zeker van dat ze ons niet in de steek zullen laten," besloot hij.
Guess again Takuma

OT: toch jammer, een team minder
pi_58507599
Altijd zonde dat een team er mee stopt, ongeacht welk team.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_58510111
Jammer van Super Aguri
Toch hebben ze vorig jaar ook wat mooie dingen laten zien; Canada 2007 toen Sato Alonso inhaalde was een mooi moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')