abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 april 2008 @ 15:02:55 #31
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57780590
gelukkig!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_57780604
zou ik wel of niet reageren,...krijg straks halve Fok! over me heen
Toch maar wel...
Meike heeft vanaf week 7 tot en met week 13 in een bakerslaapzak geslapen. De eerste weken heb ik haar heel veel bij me gehad, volgens het CB had ze mamahonger en kon ik daar gewoon aan toegeven. Nu weet ik wel anders. Ze was gewoon dood- en doodop. Het bakerzakje zorgde ervoor dat ze haar handjes niet meer boven haar hoofdje kon doen, want ze maakte zichzelf steeds wakker door zichzelf in het gezicht te slaan.
Het heeft hier prima gewerkt, maar ik moet zeggen dat de regelmaat nog belangrijker is. het boek van Ria Blom heeft me ook echt wakker geschud.
We zijn destijds met het slaapzakje gestopt omdat ze zich kon omdraaien. Toen is ze in een gewone slaapzak gegaan, dekentjes strak instoppen en dat ging goed.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 2 april 2008 @ 16:42:38 #33
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57782762
Karin waarom zou je hierom heel Fok! over je heenkrijgen? Of lees ik ergens overheen ofzo?
  woensdag 2 april 2008 @ 16:48:00 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57782875
Dat snap ik ook niet zo heel goed, want je verhaal sluit prima aan bij andere ervaringen hier in het topic. De meeste mensen zijn er gewoon erg positief over.
Iig lees ik veel verhalen van kindjes (en daardoor ook mama's) die erg opknappen daardoor.
pi_57782958
quote:
Op woensdag 2 april 2008 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, ik bedoelde jou niet hoor.

Toen ik Saint's post las over dat mensen kinderen te lang zo laten liggen zodat ze zich niet kunnen ontwikkelen snapte ik idd wel beter waarom enige voorzichtigheid, of beter goede voorlichting wel heel belangrijk is.
Nou mij dan. Dat is precies waarvoor de methode ontwikkelt is: heel erg onrustige huilbabies. Zo is het gewoon. Ik vind persoonlijk dat dat ook zo moet blijven, maar goed, Ria rook het geld. En ik zei: met begeleiding en met aandacht voor de gevaren is het prima. Dus wat saint zei, maar dan korter.
Variety is the spice of life
  woensdag 2 april 2008 @ 17:02:31 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57783171
Ja sorry, maar ik kreeg van jouw berichtje een beetje het gevoel dat je vindt dat het vaak te snel gebruikt wordt.
En daarmee kreeg ik dus ook het gevoel dat je de vragen en ervaringen hier ook over die kam schoor terwijl er dus heel veel mensen zijn die er wel 'sensible' mee om gaan en er dus heel veel baat bij hebben.
Saint zegt dan tenminste nog wat die gevaren kunnen zijn.

Ik vond jouw reactie net even te kort door de bocht. Zeker als het gaat om mensen die net een kindje hebben en die vaak toch wel redelijk radeloos zijn mbt dat huilende kindje. Het klinkt alsof het echt heel verschrikkelijk is als je inbakert.

En daarnaast... 'methode' vind ik een groot woord voor iets dat over de hele wereld al jarenlang gebruikt wordt.

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 02-04-2008 17:17:59 ]
pi_57783349
Nou, ik voel me beslist niet aangesproken door de critici hier hoor. Er was bij ons eenvoudigweg niets wat Thomas goed kon doen slapen. Als je hem gewoon maar liet huilen ging hij uren en uren en uren door en op de arm deed hij alleen maar korte lichte dutjes.
Als ik nu boven in zijn ledikantje kijk geloof ik haast niet wat ik zie: een tevreden, al bijna drie uur slapende baby. Voor Thomas werkt het dus prima en aangezien ik me er behoorlijk in verdiept heb en een goede uitleg heb gehad van het CB (eerst kijken en dan zelf een paar keer nadoen tot het keurig was) sta ik er wel achter.
Hoewel ik het nu en dan wel moeilijk vind, dat wel.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57783491
Ja, ik vind ook dat het te snel gebruikt wordt! Ik vind het écht een gevaarlijke ontwikkeling! Nee, niet als het met beleid gedaan wordt en nee, niet als het met goed materiaal gedaan wordt. op CB's wordt er teveel mee gegooid tegenwoordig. Ik vind het echt een zorgelijke ontwikkeling BE, echt waar. Niet om vervelend te doen, of om kort door de bocht te gaan of om mensen niet serieus te nemen (want ik neem mensen met huilende kindjes heel erg serieus).

Het woord 'methode' komt van Ria Blom hoor, dat bedenk ik niet zelf, daar spreek je haar maar op aan (misschien is het wel duidelijk dat ik een grote Ria-antipathie heb, daar is het mogelijk ook aan te wijten dat ik hier fel op ben. Die wil ook alleen maar geld verdienen he)
pi_57783562
quote:
Op woensdag 2 april 2008 17:17 schreef nebelung het volgende:
Het woord 'methode' komt van Ria Blom hoor, dat bedenk ik niet zelf, daar spreek je haar maar op aan (misschien is het wel duidelijk dat ik een grote Ria-antipathie heb, daar is het mogelijk ook aan te wijten dat ik hier fel op ben. Die wil ook alleen maar geld verdienen he)
De Sonja Bakker van het inbakeren. Het is dat ze niet mooi genoeg is voor een bakerdoeken witwasmiddelcommercial.

Even puur uit nieuwsgierigheid; wat had jij aangeraden bij de onrust van Thomas dan?
Hardloper.
IG @webkim
pi_57783622
Omdat ik kritisch erover ben, hoef je nog niet te denken dat ik kritiek op jou heb Webkim
Bij jouw verhaal kan je duidelijk zien dat je goed begeleid bent en dat de borstvoeding (die net goed liep) niet in gevaar komt. Ik zeg toch ook steeds: mits goed begeleid enzovoorts.

Dat vind ik altijd zo raar op Fok, dat zwart-wit denken. Als je ergens een kritiekpuntje hebt, ben je helemaal tegen. Iets er tussen in kan weer niet. Dat is dus niet zo, maar je opent er wel een topic over, dus mag ik toch ook zeggen wat ik er 'in het algemeen (dus niet jouw specifieke situatie) van denk?
pi_57783662
Misschien wel hetzelfde Kim, ik weet het niet. Ik werk goddank niet op een CB
Ik ben gewoon heel blij voor je dat de bv nu goed loopt en dat je goed begeleid bent met dit inbakeren en dat ze dat genoemd hebben met de hongersignalen!

En weet je, dat gebeurd dus heel vaak niet. Dat maakt dat ik het soms zo eng vind. Stille ondervoeding ligt soms echt om de hoek.

(en nu moet ik als een goede huisvrouw gaan koken, dus ik reageer even niet meer )
pi_57783732
Ik vat het ook niet op als kritiek hoor Nebelung. Het is nu eenmaal iets waar de meningen behoorlijk over verdeeld zijn, en da;s toch prima..? Maar je doet nogal felle uitspraken als 'gevaarlijk, zorgelijk en te snel' zelfs in combinatie met het CB, die toch het gros van de verse ouders in Nederland begeleiden.
Dus ik ben benieuwd wat jij als alternatief zou aandragen en wat in jouw ogen te snel is. Het CB zal het toch zeker niet aanraden omdat het een 'modegril' is of omdat ze leuk een cursusje gevolgd hebben en het wel eens lekker willen toepassen?
Kortom: ik schiet niet in de verdediging, ik zou alleen wel eens jouw uitgebreidere motivatie willen lezen.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 2 april 2008 @ 17:32:20 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57783777
Sorry, ik zie nu idd ook dat dat 'methode' in de tt staat, ik dacht even aan inbakeren alleen.
  woensdag 2 april 2008 @ 17:47:49 #44
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57784068
ik wou dat mijn ouders dit 25 jaar geleden geweten hadden en bij mij toegepast.

k weet natuurlijk niet meer hoe het als baby gevoeld heeft om nauwelijks te slapen, maar ik heb wél tot aan mijn tienertijd slaapproblemen gehad. tot ik een jaar of 12 was kon ik simpelweg níet wakker in bed liggen.... zo'n naar gevoel... moest ook altijd srak ingestopt liggen, lampje aan bij t voeteneind, slapen was echt een bezoeking... ik was een soort "bang voor slapen" en ik heb t idee dat dat toch vanuit die periode overgbelevn is dat ik een (naar mijn ouders' verhalen) verschrikkelijke huilbaby was met krampjes...

ik kon als baby alleen slapen als ik op mn moeders buik lag of zachtjes gewiegd werd (dat wiegen heb ik eigenlijk nog heeeeeeel lang gehad...alelen deed ik t later zelf door zahtjes te wiebelen). mn moeder heeft in de zomers buiten met me in de draagzak over straat gewandeld, hopend dat ik maar zou gaan slapen van de cadens...

oh... trouwens, ik zie net dat het helemaal niet gekund had voor mij: heb een heupdysplasie die pas op 1 jarige leeftijd beandeld is... nou ja....t was toch al 25 jaar te laat
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  woensdag 2 april 2008 @ 19:33:42 #45
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57786484
quote:
Op woensdag 2 april 2008 08:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het een beetje jammer dat er gelijk ook weer zo zwart wit gesteld wordt dat het alleen in uiterste noodgevallen bladiebla.
Het klinkt dan gelijk alsof mensen zich maar aanstellen als ze dit graag bij hun kindje doen.
Tuurlijk, maar ik ken ook mensen die al een inbakerdoek hadden gekocht voor de baby geboren was, dan vraag ik me toch af waarom?
Als het niet nodig is niet doen, het brengt ook risico's met zich mee.
pi_57786946
Oh help, oh help: Thomas na zijn voeding om kwart voor zeven weer in bed gelegd en hij huilt nog steeds. Ik ben hem al een paar keer een aai over zijn bol gaan geven en het kost me zoveel moeite hem te laten liggen nu.
Pfff....
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 2 april 2008 @ 19:52:03 #47
108648 cattie
lieve moeder
pi_57786961
Wij hebben hier Ive's armpjes ingebakerd (zoals Sjak), dat hielp goed. Maar wat het beste hielp was ritme en regelmaat. In het begin misten we regelmatig Ive's moeheidssignalen (druk worden en veel bewegen bijvoorbeeld) en gingen we dan dus door, waardoor hij over een grens ging en juist weer moeilijk ging slapen. We hielden hem te lang wakker. Toen we dat doorhadden, ging het slapen stukken beter!

Webkim, moeilijk is dat he? Sterkte!
pi_57788380
Hij huilt nu al twee uur onafgebroken knetterhard en ik vind het ZO moeilijk hem te laten liggen, maar ben bang dat we terug bij af zijn als ik dat niet die. Ik voel me een rotmoeder.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 2 april 2008 @ 20:46:21 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57788456
Oh Webkim, ik zou ook niet weten wat ik moet doen. Idd zegt men dan soms 'als je nu gaat, kan je van voren af aan beginnen'.
Aan de andere kant, hij is nog zo ongelofelijk klein... Het lijkt mij heel moeilijk hoor.
Ben je wel af en toe erheen gegaan om te troosten? 5-10-20 minuten)
Heeft hij stiekem niet (nog/weer) honger?
pi_57788538
BE> als ik er tussendoor heen ga schep ik de verwachting dat ik hem uit bed ga halen las ik, en dan wordt hij alleen maar meer overstuur als ik dat dan niet doe. Ik ben hem het eerste uur een paar keer over zijn bolletje gaan aaien, maar toen ik dat las dus niet meer.
Honger, nee, geen signalen en ook als ik ff mijn pink langs zijn mondhoek haal doet -ie niks, terwijl hij die dan zowat opvreet als hij graag wil drinken.

As we speak is het al 2 minuten stil.

[ Bericht 2% gewijzigd door Webkim op 02-04-2008 21:04:04 ]
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 2 april 2008 @ 20:50:29 #51
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_57788545
Bij een onrustige eerste 8 weken met huilen van begin van de avond tot halverwege de nacht raadde het CB hier ook aan om in te bakeren. Ik heb bedankt, wat ze erg raar vonden. In het geval van Liz kreeg ik het echt gevoel dan aan symptoombestrijding te gaan doen. Ik wist niet wat ze had, zij ook niet. Het zouden heel goed krampjes of een onrijp zenuwstelsel kunnen zijn. Ik zou het heel naar gevonden hebben om haar dan haar bewegingsvrijheid te ontnemen. Als ik buikpijn heb wil ik ook ineen kunnen krimpen.
Ik kan me prima vinden bij inbakeren bij huilbaby's, maar heb ook moeite met ouders die al voor de geboorte doeken gaan kopen om in te gaan bakeren.
Regelmaat en de andere 2 R-en zijn m.i. een voorwaarde om lekker te kunnen slapen.
pi_57788880
Thomas is echt nog te klein voor die 5 minuten methode, volgens mij. En 'verwennen' kan je zo'n kleintje ook nog niet.

Vervelend dat hij zo huilt, dat wel.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_57792493
Inbakeren is hier niet nodig, Jennifer slaapt gewoon goed en huilt niet vaak. Maar ik ben wel heel strikt in regelmaat. Ik heb een beetje een Klok-tik, dus ik kijk bijna elke 5 minuten op de klok hoelaat het is.
Jennifer voed ik elke 3 uur, als ze eerder komt probeer ik toch te rekken tot het tijd is om te eten. Elke keer dat het voedingstijd is volg ik een vast ritueel, van tiet naar schone luier, knuffelen, andere tiet, knuffelen en weer klaarmaken om naar bedje te gaan. Ik merk nu ik een strak ritme aanhou dat Jennifer beter slaapt en beter eet als dat ik haar op verzoek voed. Ze kwam vaak al na 1,5 uur weer voor een voeding, nam een paar slokjes en viel dan weer in slaap omdat ze eigenlijk nog moe was. Nu ik er echt 3 uur laat tussen zitten en haar na een uurtje weer op bed leg gaat het veel beter.

Ook de dagen zien er vrijwel hetzelfde uit. We staan elke dag rond dezelfde tijd op, Jennifer wordt rond een uur of 11 aangekleed, dan gevoed en dan gaan we wandelen. Om 21.00 gaat de pyjama weer aan, om 22.30 laatste voeding (fles) en om 23.00 liggen we op bed. Ik merk dat als ik bijvoorbeeld een dag niet ga wandelen dat ze wat onrustiger is, of dat als we bij mijn ouders zijn 's avonds en om 21.00 nog niet het pyjama-ritueel is gedaan dat ze dan gewoon wakker blijft tot de volgende voeding.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57798534
Amber is toen ze 3 weken oud was opgenomen geweest in het ziekenhuis. Daar zijn ze begonnen met inbakeren omdat ze zo onrustig was en alleen amar aan het maaien was met haar armpjes. In het begin vond ik het maar zielig maar ik zag wel dat het een positief effect had. Wij hebben Amber destijds ingebakerd in een lakentje.

dit was in het ziekenhuis

zo deden we het thuis
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_57798788
Hier hebben we ook regelmaat maar dan niet op tijd. Als je altijd dezelfde dingen doet in dezelfde volgorde is de regelmaat er ook. De dag is veelal voorspelbaar. Een babytje kan nog niet klok kijken. We hebben gewoon de vaste momenten. Pas vanaf een maand of 6 werd het meer op de klok en op tijd omdat dat voor mij beter uitkwam en het nog maar twee slaapjes waren. Inbakeren heb ik nooit gedaan, heb ook erg rustige kinderen volgens de buurt. Ze huilen heel weinig alleen bij pijn of ongemak. En slapen rustig in, wel het liefst onder een deken als teken dat ze mogen slapen.
pi_57812812
quote:
Op woensdag 2 april 2008 16:42 schreef Stiemie het volgende:
Karin waarom zou je hierom heel Fok! over je heenkrijgen? Of lees ik ergens overheen ofzo?
omdat ze in een bakerzakje heeft geslapen (puckababy)
Dat vinden sommigen hier gevaarlijk ofzo
Maar voor Meike werkte het prima
En ik neem aan dat ze geen dingen verkopen die gevaarlijk zijn
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_57813464
Ze zijn hier bij de thuiszorg wel streng zeg. En maar goed ook.
Ik had de geleende doeken teruggebracht naar het CB, na ze nagemaakt te hebben met oranje en turqoise garen.
Bij de thuiszorg wilde ik nog ff snel een extra set halen, om af en toe te wisselen om te wassen. Maar ik kreeg dus mooi niks mee: "Waar is uw verklaring van het CB waar op staat dat u de uitgebreide uitleg en toestemming hebt gekregen?"
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 3 april 2008 @ 21:35:23 #58
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57814247
Hé, Webkim, ik lees dit nu pas. Wat goed dat het lijkt te helpen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_57817417
quote:
Op donderdag 3 april 2008 21:35 schreef Moonah het volgende:
Hé, Webkim, ik lees dit nu pas. Wat goed dat het lijkt te helpen!

Haha, terwijl ik dit lees ligt hij anders wel weer zijn longinhoud te testen, boven in bed, ingebakerd en wel. Het duurt soms erg lang voor hij er aan toegeeft.
Ik had ook een osteopaat gebeld, hoe die er allemaal over dacht en die wil Thomas morgen wel even zien; hij had een uitvallen.
tzalmebenieuwen...
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 4 april 2008 @ 09:17:17 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57822634
Hoe is het verder gegaan vannacht Webkim?

Fijn trouwens dat de osteopaat vandaag tijd voor jullie heeft. Hopelijk kan die ook een beetje (of meer) helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')