ik wou dat mijn ouders dit 25 jaar geleden geweten hadden en bij mij toegepast.
k weet natuurlijk niet meer hoe het als baby gevoeld heeft om nauwelijks te slapen, maar ik heb wél tot aan mijn tienertijd slaapproblemen gehad. tot ik een jaar of 12 was kon ik simpelweg níet wakker in bed liggen.... zo'n naar gevoel... moest ook altijd srak ingestopt liggen, lampje aan bij t voeteneind, slapen was echt een bezoeking... ik was een soort "bang voor slapen" en ik heb t idee dat dat toch vanuit die periode overgbelevn is dat ik een (naar mijn ouders' verhalen) verschrikkelijke huilbaby was met krampjes...
ik kon als baby alleen slapen als ik op mn moeders buik lag of zachtjes gewiegd werd (dat wiegen heb ik eigenlijk nog heeeeeeel lang gehad...alelen deed ik t later zelf door zahtjes te wiebelen). mn moeder heeft in de zomers buiten met me in de draagzak over straat gewandeld, hopend dat ik maar zou gaan slapen van de cadens...
oh... trouwens, ik zie net dat het helemaal niet gekund had voor mij: heb een heupdysplasie die pas op 1 jarige leeftijd beandeld is... nou ja....t was toch al 25 jaar te laat
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.