abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 april 2008 @ 21:31:26 #126
207372 bastibro
I`ll get there
pi_58010756
Ik denk dat Johan555 daarmee in ieder geval aantoont dat Joran daar heel goed behandeld kan worden voor zijn gok en hasjverslaving.
pi_58010961
Dat zou best kunnen. De Arntzhoeve heeft een prima reputatie op dat gebied. Al zou je het aan de figuren op de foto niet zeggen. Maar ja, die 'lopen nog los', terwijl Joran (vermoedelijk) binnen verblijft.
--
pi_58017166
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 18:50 schreef johan555 het volgende:
what does freddie know ?

[ afbeelding ]
Several references have been made by suspects in the disappearance of Natalee Holloway about the knowledge of another suspect - Freddie Alexander Arambatzis.

There have been references made regarding Freddie about Joran's shoes, Natalee remaining "passed out", a camera, and Freddie knowing "the truth".

...the fact that Joran had already on the 30th of May told Freddy the storyabout the Holliday Inn and that Joran told Freddy also that “they” went into panic when Natalee remained “passed out”!

Statement
Freddy Zedan
June 12th 2005

The girl had fallen several times on the way to the beach. Joran told me that at some point she "no longer came around/no longer regained consciousness" and that they had left her on the beach.
He also told me that he had left his gym/sporting shoes on the beach. After Joran had told me this, I asked him why he had left her there. He answered me that at that moment he had not known what to do.

Freddie was brought to the van der Sloot home after he spoke with Aruban authorities in the early days of this investigation. He was grilled by Joran's parents as to what he told police regarding their son, and Natalee Holloway.

Freddie states that Joran told him they had left Natalee at the beach, while at the same time Joran was still telling authorities he and Deepak and Satish Kalpoe had left Natalee at the Holiday Inn.

Paulus van der Sloot
Suspect Statement
June 18, 2005

“I believed the story that Joran, Deepak and Satish told, until Joran changed his statement. After that Freddy came to us and told us a different story. Joran had gone with the girl to the beach. (With Freddy is meant the witness Freddy ZEDAN; comment TROMP).

Freddy had told this story shortly after he was interviewed by the police. He had called my wife and had said that he found it important to tell the truth. After that he came over to us and he first talked to my wife. After that he came back one time and and he spoke with Joran's lawyer, his parents, me and my wife were also present. My wife and myself were very crushed/saddened/injured and angry at Joran for apparently not telling us the truth.
My wife and the lawyer then confronted Joran about this. According to my wife Joran reacted calmly and said that he had always told Freddy the truth.

Paulus van der Sloot
Suspect Statement
June 23, 2005

To your question whether Freddy ZEDAN came to our house out of his own accord or whether I had invited him, I can state the following. According to me Freddy phoned my wife after he had been questioned by the police. According to me he and his girlfriend came over to see my wife and he told what he had stated to the police. I was busy in the kitchen and did not hear everything Freddy was saying. Only at the end of the conversation I joined them. My wife and I were angry at Joran, because he did not tell the truth from the beginning. My wife planned to confront Joran with Freddy's statements. That night we were going to have a meeting with Mr. A. CARLO, this was a previously planned meeting. My wife called Freddy again and asked him if he could tell his story again to Joran's lawyer. At first he didn't want to come because he had an exam the very next day but in the end he and his parents came over. He then told the story he knew to Joran's lawyer.
I am convinced that Mr. CARLO did this with the best intentions possible.

JORAN'S BOOK
Page 154
Freddy after his June 12 statement:

(Joran) That night Freddy, per request of my mother, visited, to tell everything.

Freddy's parents are coming along, because they do not find it a good idea that Freddy goes alone. Besides my father Paul and my mother Anita. My lawyer Anthony Carlo is also present at our home per request of my mother. My mother asks Freddy to tell everything again.

Freddy: I could see on Anita's face that she did not know Joran had left the girl on the beach and that he has lost his shoes. I also told that Joran, Deepak, Satish and me had talked about it that I would buy new shoes for Joran. Anita could not believe everything I was telling. (as in amazed).
Carlo asks several times why Freddy thinks that Joran left his shoes behind.
Freddy answers: Joran did not want to walk with his shoes on the beach and probably left them behind because of that.
Freddy tells the beach story again that I would have told him on Monday May 30. Carlo in between asks questions all the time.
Freddy: I felt he asked me those things because he thought that me as a good friend of Joran could understand why he had done these things. I do not believe he asked those questions because he thought Joran would have told me, because he repeated every time: Why do you think that?
My father does not ask Freddy anything, but he does react on Freddy's answers to my mother. He says: why does Joran lie, and why did he not tell us that? My mother had promised the conversation would last 10 minutes max, but after half an hour Freddy's father gets up.
My parents did not agree with Joran's parents having invited me, Freddy says.
After Carlo had called the head officer for permission to visit me, he confronts me with what Freddy had said. I immediately admitted I had lied and that Freddy was telling the truth.

Deepak Kalpoe
Suspect Statement
June 11, 2005

I also have to tell you that Joran was wearing white sneakers/sport shoes that night. If you search/investigate his home then you will see that the shoes aren't there. He had told me that he had theft them on the beach. To your question whether I of if Joran told the story to someone else, than I can say the following. I know Joran told his story to his friend named Freddy ZEDAN. Freddy lives behind Joran. His mobile phone number is inside my mobile phone. To your question whether Joran told me what he had told Freddy, I can say the following. Joran told me that he had told Freddy the truth and the story that was made up. I know that he trusts Freddy more because they have known each other for a long time. If you go and talk to Freddy, he will tell you the made up story and maybe also the truth.

Satish Kalpoe
Suspect Statement
June 30, 2005

On your question who can tell the truth to you, with the exception of Joran, Deepak and I, I can tell you the following: Freddy is the person Joran confides in and he can tell you the truth.

Satish Kalpoe
Suspect Statement
June 24, 2005

On your question who Joran's best friend is: Freddy Zedan is Joran’s best friend. Freddy knew about the invented Holiday Inn and the tale which my brother and I and Joran told and that the missing girl was dropped off at the beach at the Marriott. My brother Deepak had told me that he and Joran invented the tale but to Freddy the beach tale was told. I thought that stunk, because I was not aware Freddy was told the beach tale. (note: tale does not necessarily mean lie, could mean story).

I have met Freddy two times after it was confessed that the girl became missing. ...the second time was when Joran, my brother and I took the camera to Freddy’s house.
We delivered the camera to Freddy, and afterwards all four of us ate Chinese in the area of Freddy’s house. Freddy also lives in Montanja. I do not remember his house number. We had bought food and we then we went to Joran’s apartment afterwards. According to me Freddy was informed then already about the missing girl. We may have spoken some about the missing girl, it is possible but I don’t remember. You ask me if I was scared when we were talking with Freddy about the missing girl. It is possible that I don’t remember. I say that we, Deepak and I, did not know that Freddy knew the real story. The real story, which was on the beach. It do not understand why Freddy was told that, according to me he knew both stories already.

Wednesday June 22, 2005
While being transferred from police station to KIA, Deepak and Satish are secretly recorded in a 40min conversation:

D: And I also trusted Freddy like a brother.
S: Yes.
D: But he also talked shit, that's why we've been arrested.
S: What did he say?
D: He keeps information behind. You know that Van der Sloot trusts Freddy with his life. Freddy knows what has happened. Freddy knows the truth.
S: I know he knows truth
D: Freddy knows, Freddy knows.
S: I've just said, Freddy also knows about the story of what happened, ask him.
D: Freddy knows

Deepak and Satish are being questioned in Orangestad at the same time and are transported back to KIA along with Joran in a minivan.
The following conversation is recorded:

Joran: You know no good that my father has nothing to do [with this}. I have read your statements, friend. You two are lying shit. (then very calmly) You know what happened with that girl. If you don't know it, then nothing happened. (then angrily) So, fuck you. What do you say, that Freddy has to be arrested?
Deepak: That Freddy has to tell the truth.
Joran: You know very well that Freddy has told the truth.
Satish: You will see, you will see.
Deepak: You could have prevented it from the beginning, this, of your father. You know it. That he wasn't arrested.

Freddie himself was detained by authorities in this case - and then subsequently released.

Diana Emerencia - Freddy's attorney
Decatur Daily News
August 31, 2005

Freddy Alexander Zedan-Arambatzis, a friend of van der Sloot and the Kalpoes, was arrested on suspicion of having unspecified "physical contact" with a female minor, said his lawyer, Diana Emerencia.
Zedan-Arambatzis, 21, is also suspected of photographing the girl in "tempting poses" and showing the images to other people, Emerencia said.

The Kalpoe brothers and van der Sloot are also suspected of involvement in the incidents, which allegedly occurred before Holloway disappeared, she said.

id Freddie have involvement in Natalee's disappearance?
* What "truth" does Freddie know that could shed light on the circumstances surrounding this tragic crime?
* Why did the Kalpoe brothers need to give a camera to Freddy?
* What sort of history regarding similar crimes do Freddie and Joran share?
* Why did Paulus and Anita need to find out what Freddy told police?
* Has Freddie told Aruban authorities all he knows about what happened to Natalee Holloway?

BRON: nataleesfreebirds.blogspot.com/
Zijn de vragen die onderaan dit stukje staan nader onderzocht door justitie?

Was Freddy betrokken bij de verdwijning van Natalee?
Welke "waarheid" kent Freddy dat licht zou kunnen werpen op dit tragische drama?
Waarom moesten de Kalpoe broers een camera aan Freddy geven?
Wat voor soort "geschiedenis" met betrekking tot misdrijven delen Freddy en Joran?
Waarom wilden Paul en Anita v.d. Sloot weten wat Freddy aan de politie heeft verteld?
Heeft Freddy alles aan de Arubaanse politie verteld wat hij weet over wat gebeurde met Natalee?
Speurhond Spike hoort een lintje te krijgen in plaats van van fraude beschuldigd te worden.
pi_58017496
quote:
Showdown
11 Apr, 2008, 17:02 (GMT -04:00)

DE BEZETTING van het parlementsgebouw in Oranjestad vormde het hoogtepunt tot nu toe van het massale protest op Aruba tegen de regering-Oduber. De acties spitsen zich toe op de gevraagde, jarenlang uitgebleven indexering, terwijl de inflatie schrikbarende hoogtes bereikt. Maar wie zijn oor goed te luister legt bij de betogers, begrijpt dat het allemaal een stuk dieper ligt en dat er sprake is van een vrij algemeen en breed gedragen gevoel van onvrede. De regering zelf doet te weinig om de vakbonden en daarmee de ambtenaren tegemoet te komen – integendeel: gooit regelmatig olie op het vuur. Het kabinet wordt dan ook niet gedreven door een oprechte overtuiging om door middel van dialoog tot oplossingen te komen, maar door arrogantie. Een arrogantie die al voortduurt sinds de MEP de absolute meerderheid heeft in de Staten en zal voortduren zolang de 11 MEP-parlementariërs van de in totaal 21 Statenleden aan elkaar vastgeklonken zitten. Hoewel door hen gekozen op die plek, zal het in de wereldgeschiedenis niet de eerste keer zijn dat de kiezers tegen hun eigen leiders in opstand komen. En als het volk zich tegen de regering keert, dan moet deze laatste gewaarschuwd zijn; dit uiterst serieus nemen en zich zelfs ernstig beraden op de houdbaarheid van haar eigen (machts)positie.

Het is lang geleden dat het gedurende zulk een lange tijd onrustig is op Aruba. De acties, die tot nu toe telkens op het goedkeurend oordeel konden rekenen van de onafhankelijke rechter, slepen zich nu al weken voort. En het einde is nog niet in zicht. Dit leidt onherroepelijk tot schade. Materiële schade, zoals het moeten uitwijken van vliegtuigen vol toeristen naar andere luchthavens; maar ook immateriële schade, zoals een verslechterd imago en een samenleving waarin de standpunten zijn verhard.

Het is daarom onbegrijpelijk – en opnieuw een uiting van onverschilligheid (lees: arrogantie) – dat de door MEP beheerste Staten tot nu toe geen noodzaak zagen in een debat over de crisissituatie. Zitten voorzitter Mervin Wyatt-Ras en de overige leden van de gele partij er dan alleen om coûte que coûte de regering in het zadel te houden? In een dualistisch stelsel, zoals Aruba dat formeel kent, behoort het parlement de regeerders kritisch te volgen en als ware parlementariërs continu aan de tand te voelen. En als zij het niet alleen willen hebben over indexering, dan kunnen zij de reikwijdte van het onderwerp desgewenst oprekken met zaken als de noodzaak van bezuinigingen, een kerntakenanalyse en de prestatiegerichtheid van het ambtenarenapparaat. Nu stellen de leden van de MEP-fractie zich niet op als ‘volksvertegenwoordigers’, maar als belangenbehartigers van premier Nelson Oduber en zijn ministers. Het toont aan dat de democratie op Aruba wel op papier bestaat, maar in de praktijk nog onvoldoende waarde heeft.

Een minister – zoals Marisol Lopez-Tromp dat doet – die in deze fase zegt dat de slechte onderwijsresultaten en ondermaatse schoolprestaties ‘de schuld’ zijn van de (stakende) onderwijzers en leraren, heeft geen gevoel voor timing en slaat de plank mis. Evenzo fractieleider Ady Thijsen die glashard beweert dat het nog te vroeg is voor de politiek om zich in de discussie te mengen – het betreft volgens hem immers ‘een conflict tussen werkgever en werknemers’. Dan wil hij moedwillig proberen het bedrijfsleven, waaronder Atia en Ahata, erbij te betrekken of hij heeft echt niet begrepen dat ‘werkgever’ in dit geval de overheid is. Het zijn aanslagen op de intelligentie van de bevolking en dit draagt beslist niet bij tot begrip en terugkeer van de rust.

Niemand gaat voor de lol de straat op. Zeker niet weken achtereen, met in een kleine samenleving alle mogelijke gevolgen van persoonlijke repercussies van dien. Niemand gaat zomaar een parlement bezetten. Zeker niet doorgaans goed opgeleide leerkrachten. Als zij daarbij impliciet en in sommige gevallen zelf de expliciete steun hebben van de politie, moet dat een teken aan de wand zijn voor politici.

DE ONTRUIMING van de Staten vanmorgen was onvermijdelijk. De bezetting kon natuurlijk niet doorgaan. Voorkomen dient te worden dat het eiland in binnen- en buitenland inderdaad wordt afgeschilderd als een bananenrepubliek. Maar dan moet de regering ook een echt handgebaar maken, de misplaatste arrogantie van zich afschudden en oprecht beloven te willen werken aan een werkzame en duurzame oplossing. Zo niet, en laat de ministerraad het aankomen op een ordinaire showdown, dan zijn de laatste dagen van het kabinet-Oduber geteld.
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_41354.php
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_58018471
voor degene die nog denken dat zolang er geen bewijs is , er niet een zaak is en dat joran dan onschuldig moet worden geacht. die personen vergeten dat joran van de sloot al lang en breed beschuldig is van moord zolang hij niet terecht staat blijft hij dat z'n hele leven. Maar dat dit voor juristen niet belangrijk is blijkt wel, zo ook z'n vader ( het mag dan zo wezen dat joran juridisch niet de moord op natalee op zijn naam heeft ) Joran zal zijn hele verder leven zolang er geen duidelijkheid is over de verdwijning , het spook met zich meedragen.

kortom het is gewoon niet handig. de adviezen die joran krijgt zijn goed bedoelt maar veroorzaken wel dat deze jongen nooit deze zaak achter zich kan laten.

ooit zal joran / deepak/ satisch begrijpen dat verkeerde trouw aan bepaalde personen je hele leven kan kosten.

je kan volgens mij beter juridisch vals worden beschuldig van moord en je tijd uitzitten en daarna ten strijden gaan om je onschuld te bewijzen dan andersom .

Joran is in mijn ogen gewoon verkeert opgegoeit met verkeerde normen en waarden. zolang er geen bewijs is ben je niet automatisch onschuldig, vele begrijpen dat ( nog) steeds niet, je zit niet in gevang oke , maar is joran nu vrij dan ????

verder is joran nog een jeudig iemand, en niet zoals andere helden O j S , die had al een normaal leven voordat hij onschuldig werd verklaard. ik zou echt niet weten wat over tien jaar het verschil zal zijn.

een Joran die bewezen schuldig is aan de dood van natalee of Joran de vermoedelijke dader voor de dood van natalee.
het label zal toch niet weggaan. in het eerste geval kan je nog hopen dat mensen je kunnen vergeven voor een jeudige fout en zeggen hij heeft er voor geboet dus we geven hem een kans. Als vermoedelijke dader valt er niets te vergeven en blijft het hangen.

persoonlijk zou ik toch voor optie 1 gaan , liever onschuldig vast dan heel mij leven onschuldig worden beschuldigd.
als joran niet van zulke goede adviezen had gekregen was deze zaak allang achter de rug , een dood door schuld of ongeluk was al uitgedient.

maar ja het is mijn leven niet, hoelang Joran dit leven nog leuk gaat vinden we zullen het wel meemaken. waarschijnlijk moeten eerst een paar betrokkenen overlijden voordat een van de jongens het durft te vertellen hoe het echt in elkaar zat.
pi_58066168
Van der Straten praat :

Folks, I was there at the very beginning. I met Van der Stratten on Wed., after she missed the flight on that Monday… He said, I can’t arrest my best friend’s son,,, he was a tall, great of girth fellow who constantly looked at the ground and played with the sand with his foot. He knew everything that had happened. To me, the biggest crime is how the government of Aruba covered the whole mess up. Joran is certainly a killer, but ALE and Karin Jansen are the real criminals, they allowed him to run free. May the Lord have mercy upon their souls, for they are certainly headed to Hell, even if some are the children of Israel.

[ Bericht 0% gewijzigd door johan555 op 15-04-2008 21:29:39 ]
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_58072527
Jan van der Straten heeft dat niet gezegd! Althans daar is geen enkel bewijs voor. De tekst is afkomstig van ene "Shango" en wordt op geen enkele wijze onderbouwd met bewijsmateriaal.
--
pi_58073257
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 19:47 schreef mrBhimself het volgende:
Jan van der Straten heeft dat niet gezegd! Althans daar is geen enkel bewijs voor. De tekst is afkomstig van ene "Shango" en wordt op geen enkele wijze onderbouwd met bewijsmateriaal.
Mr. B. Himself,

Heb je enig idee wie Shango en Simian zijn? Waarom zouden ze verhalen verspreiden?

Ik heb begrepen dat de verhalen al kort na de verdwijning van Natalee zijn begonnen.
Speurhond Spike hoort een lintje te krijgen in plaats van van fraude beschuldigd te worden.
pi_58073285
sinds de laatste blog van Patrick denken de aapjes dat Patrick ook in het grote complot zit.

http://patrickvandereem.n(...)g-boycot-aruba-saga/
quote:
I am not going into any claims of possible corruption in Aruba from the moment Natalee disappeared because I do not have the knowledge, nor the evidence, that there has been any official government corruption in this case. God knows if the father of Joran has used personal contacts to try to influence the outcome of the case when he was a judge in training. If so, than I would not call it official corruption, but the act of a man who is not even Aruban. I believe that many people who want to follow this kind or requests do also not have first hand information about true facts of corruption, but as followers just base their opinion on the suggestion and speculation of others.
Beth zelf denkt daar anders over.

Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_58075416
Wie is Shango en wie is Simian?

In de tijd dat Shango volop aan het posten was op SM was vast komen te staan dat het IP adres van Shango afkomstig was uit Florida.
Op zich zegt dat niks want je kan via een netwerkje ook zogenaamd uit florida komen .
Toen Natalee vermist bleek waren er verschillende websites waarop ene Shango diverse tips gaf over haar verdwijning. Of het hier slechts om hints ging of speculaties is nog de vraag, maar het werd wel opgemerkt. Simian is een ander net als shango. Ze waren zeer cryptische in hun geschriften, en Natalee vader eist van hen om naar voeren te treden. Hun posts lijken uit Florida te komen. Wie is Shango en wie is Simian en hoeveel weten zij en wat is hun opzet met hun "cryptoscript".

Er word gesuggereerd dat Steve Cohen achter Shango zit. De berichten van Shango stopten op fora's na Cohens ontslag bij AHATA. Cohens grootmoeder scheen ook Shankist Godin uit San Diego te zijn.

De reden waarom de Shango posten mijn interesse wekte was zijn aandringen op "volg de muziek" (follow the music, dit gebruikt hij in zijn cryptische hints. Ik heb Aruba Palace gegoogeld en vond de songtekst van een oud liedje over feesten bij de Aruba Palace, weer googled en kwam erachter dat dit de naam was van een casino bij de Aruba Americana Hotel, ook kwam ik erachter dat Americana en de bijbehorden casino Palace Casino naast de Wyndham (Old Hilton) bevinden én de Americana was een "OUDE" Hotel en heet nu The Occidental Allegro. BINGO!

1: Shango Says:
June 26th, 2005 at 3:09 pm
A dishonest, corrupt Dutch official on the island has a lot to lose if the depths of the seedy Aruban night life are discovered.

2: Shango Says:
June 26th, 2005 at 3:10 pm
Simian,
older PVDS had one or two cards up his sleeve. They have been played, and lost. Will one of the cards sing?

Shango
Perhaps someone will crack. Keep pressure on the three held so far to implicate the real suspects.

3: Shango Says:
June 26th, 2005 at 3:14 pm
The P.M. does not want any impartial, honest investigators involved in this because of the cover-up, not American or from the Netherlands. It seems tha tthere have been political pressures between Aruba and the Hague for awhile now the Hague wants the drug and rave scene cleaned up, but the Arubans distrust intrusion, and stand a lot to lose it seems. Ref. http://www2.rnw.nl/rnw/en/currentaffairs/region/southamerica /ant040113.html?view=
4: Shango Says:
June 26th, 2005 at 3:18 pm

Simian
Why didn t the Dutch officials use the initial FBI agents more? If they had, this would be closer to being solved!

5: Shango Says:
June 26th, 2005 at 3:26 pm
Simian,
The P.M. did not grant the powers or assign the tasks the Americans (FBI) expected, and he never intended to. The truth is hidden.

6: Shango Says:
June 26th, 2005 at 3:30 pm
Simian,
The P.M. did not let the Aruban investigators do what they needed as well (the delay in arrests perhaps)? The search can only be completed by Americans and the Holloways, but they were stymied by misinformation and false leads planted by the corrupt authorities. Why was Natalee never found? The searchers were directed to all the wrong places!

7: Shango Says:
June 26th, 2005 at 3:33 pm
Simian
Any evidence found in the suspects vehicles after it was washed later that night will not stand up in court. Only determined Americans can finally solve this mystery. Will the truth ever be known?

8: Shango Says:
June 26th, 2005 at 3:37 pm
The Arubans should pressure the Netherlands for more outside help.
The Americans have been looking far from where Natalee is, and she is hidden from them.
The volunteers can t rely on the American searchers now (they have been misled)
The Arubans need to question DJ Croes again. He was released way too soon.

9: Shango Says:
June 26th, 2005 at 3:40 pm
The Aruban officials knew the Dutch officials on the island would deliberately botch the investigation and wouldn t do any good.
The Americans and the volunteers looked in all the wrong places.

10: Shango Says:
June 26th, 2005 at 3:43 pm
Paulus Van Der Sloot waived his right to not testify against Joren because he is untouchable either way
He needs to tell all he knows or Joren will get fingered for the crime, maybe convicted (to keep the real killers and the web of corruption secret)

11: Shango Says:
June 26th, 2005 at 3:45 pm
Shango suggesting his possible involvement with officials. Again, I bet Shango is an insider to the case

12: Shango Says:
June 26th, 2005 at 3:49 pm
If Paulus does not come forward honestly, Joren is going down. Silence will not help his son.
The Arubans do not want Americans to think Aruba is a bad place, but the evidence of truth is not to be found. Someone among the Arubans knows what happened as well, but he or she won t step forward.
The Arubans both want the truth to be known, but it would be disaster for the island, especially from the U.S. (I'm not of the same opinion on Paulus he covers his own ass and Jorans. His son is guilty of kidnapping at the least.)

13: Shango Says:
June 26th, 2005 at 3:57 pm
If this case is too soon forgotten or unchallenged, all of this will blow over. Holloways will be satisfied, the truth will be lost, things (both with tourism and with the corruption) will continue as usual.

14: Shango Says:
June 26th, 2005 at 4:12 pm
The Americans must do as the Arubans instruct. It has been slow (in tourism?) for a month; the island needs money. The native s source will stay hidden; the scapegoats will keep everyone s attention just fine. All three must be implicated if the P.M. s dirty little secrets are to stay hidden. The truth is probably lost and the second search will be similar to the first, with misinformation and misunderstandings and nothing to show.(I disagree with all 3 being implicated to cover dirtyhands - I see them having to release them as per Shangos following posts - Ringo)

15: Shango Says:
June 26th, 2005 at 4:14 pm
At one point someone claiming to be Simian was posting as well, but Shango somehow knew which was the real Simian.

16: Shango Says:
June 26th, 2005 at 4:16 pm
The Arubanss bugged the conversations between Joren and the Kalpoes; they know the boys are actually innocent of Natalee s Murder but are guilty of other things. They also can make sure they are the first to know if one or more thinks about coming clean

17: Shango Says:
June 26th, 2005 at 4:22 pm
Paulus is off the hook now, and he will go on to be judge in Netherlands despite his role in this.
Anything he says could hurt the American role in the investigation; he has contacts

18: Shango Says:
June 26th, 2005 at 4:26 pm
It is hard to navigate the web of Dutch corruption, but the Aruban s inside source would destroy the island s reputation. A lot of casinos would close because the tourism from the U.S. would stop for a very long time. Somebody must take the fall, because the powers that be and concerned Americans want a quick resolution

19: Shango Says:
June 26th, 2005 at 4:29 pm
The Kalpoes and Joren will be charged to keep the cover-up going.
Otherwise the tourism will be hurt for a long time. Light the fires? (Again Light the fires as in send a message or warning)

20: Shango Says:
June 26th, 2005 at 4:33 pm
The Arubans do not like interference from the Netherlands (like the Dutch marines). Everyone knows there are lies upon lies. The economy will be ruined and there will be tension between Aruba and the Netherlands. Light the fires!

21: Shango Says:
June 26th, 2005 at 4:37 pm
Apparently, the Arawak are the island s native tribe that migrated from the mainland. Hence this name for the Arubans.

22: Shango Says:
June 26th, 2005 at 4:42 pm
The Aruban officials have control over Joren and the Kalpoes. They can t let Joren tell the truth because it will ruin everything for them. Bad for the economy.

The Americans will buy that the boys are the murderers. The truth is not known, but everyone is content except for unrest in the upper offices of Aruban government. Any fallout from this will be the fault of the Dutch for not stepping in!

23: Shango Says:
June 26th, 2005 at 4:50 pm
If Joren squeals, everyone will watch the results worldwide.
Police Chief Van Der Straaten must not be investigated to keep things covered up. Light the fires!

24: Shango Says:
June 26th, 2005 at 4:53 pm
If Joren squeals, it will hurt the island immensely. If the Americans stay investigating after the trial, the truth will come out (possibly from Van Der Straaten himself somehow), even though damage will be done to Aruba.

25: Shango Says:
June 26th, 2005 at 4:55 pm
If the Americans find out about whatever Van Der Straaten was involved in, the powers that be on the island will fall, and the Dutch reputation will be tarnished. The Americans must be appeased so they accept the lack of real evidence (Natalee s body)

26: Shango Says:
June 26th, 2005 at 4:58 pm
The Dutch system will have to change to accommodate the American s persistence in investigating the underworld of the island. Better this than the whole thing be exposed. Many mysterious people in that underworld. There must be a trial (of Joren and the Kalpoes)

27: Shango Says:
June 26th, 2005 at 5:02 pm
Do not listen to the news media (does this refer to Fox News and Greta)?
The boys will be tried for this. The Americans (in general, probably not Beth Twitty!) will be happy.
The Dutch system will be intact and no damage will be done to the powers that be on Aruba.
The Americans will leave as soon as a trial is concluded. But there will be indications that something is wrong .

8: Shango Says:
June 26th, 2005 at 5:04 pm
Prepare the fires.
We need a sacrifice
A babylonian beast. Young Lamb der Sloot

This is pretty self-explanatory. Usually Shango isn t this straightforward though.

29: Shango Says:
June 26th, 2005 at 5:13 pm
The typical Aruban is is perfectly willing to let this pan out, or else is afraid to come forth(remember, these lions are powerful local officials and drug dealers from the mainland. They are VERY dangerous people) The European Dutch don t really care one way or another. The Americans demand justice!

30: Shango Says:
June 26th, 2005 at 5:22 pm
Joren knew it was dangerous to deal with certain people on the island; who knows his fate now? Rules have changed, and so has the rave scene (to cover things up)? The truth is lost for Natalee s family; they re kept too close to things, controlled and helpless. Witnesses will not be reliable now. Somebody will have to be tried to spare the embarrassment and those involved in the corruption. The natives don t like Van Der Straaten. The P.M. will remove van Der Straaten soon, but a trial is needed.

31: Shango Says:
June 26th, 2005 at 5:30 pm
A trial will keep the Aruban way of life safe and make the Americans happy. There is a real danger here to the powers that be. The Van Der Sloots do not want Joren to take the fall. They don t care about the island s welfare, but they are afraid of U.S. investigators.

32: Shango Says:
June 26th, 2005 at 5:32 pm
A trial will certainly make the Americans happy as well as the drug lords. But Dutch integrity is shaken regardless, even if van Der Straaten s role is not revealed.

33: Shango Says:
June 26th, 2005 at 5:39 pm
There are bad people in every society; even the Americans have self-serving individuals (the media)? If the corruption is revealed, everyone will see it! The natives fear American reaction if corruption is revealed, and so do the Dutch powers on Aruba. If the status quo is to be preserved, it must make the Dutch officials and Aruba look innocent until things die down. The possibility of Van Der Straaten being exposed scares the Arubans too. But bringing the boys to trial will be enough to keep the Americans happy even without any real evidence.

4: Shango Says:
June 26th, 2005 at 5:43 pm
Talking with the powers that be (maybe including Paulus) will not answer any questions or doubts (we re only revealing mysteries, not their answers). The boys must know now that they re going down as scapegoats.

35: Shango Says:
June 26th, 2005 at 5:48 pm
Keep theories simple, even though it is hard.

36: Shango Says:
June 26th, 2005 at 5:50 pm
How long the boys will languish in trial or jail depends on how quickly the Americans lose interest and go home. At this point I think cowboys is specifically referring to Beth and Jug Twitty as often as not.

37: Shango Says:
June 26th, 2005 at 5:54 pm
The Arubans won t let Joren be tried if they think he s innocent. Everyone is scared of Van Der Straaten, so a token trial is needed. That way everyone is happy and kept in the dark. I m wondering if Dirty Hand means Van Der Straaten, or the corruption in general.

38: Shango Says:
June 26th, 2005 at 5:58 pm
The natives want the Americans satisfied, and the Dutch want their integrity maintained. Some Americans (maybe FBI or similar) know something about the corruption, and they will be the key to uncovering this mess. Van Der Straaten will leave his post and his power and influence but with his misdeeds kept secret because of the fake trial.

39: Shango Says:
June 26th, 2005 at 6:00 pm
The Arubans and Dutch often come to odds, but the Arubans don t want the U.S. to know about any instability for obvious reasons. Again, see above article.

40: Shango Says:
June 26th, 2005 at 6:02 pm
The Dutch have allowed the corruption to get to this point. The Arubans are worried about their livelihood from the Americans; they do not like dealing with the corrupt Dutch officials / Van Der Straaten! He will slink away whenever he gets a chance.

41: Shango Says:
June 26th, 2005 at 6:04 pm
But there will be many more people at the feast, and the cowboys would resent the Arawaks for Babylons interference.

Even if Van Der Straaten is exposed, the boys will be in big trouble for their part. But the Americans will be pissed at the Arubans if they let the corrupt Dutch take control of the situation.

42: Shango Says:
June 26th, 2005 at 6:13 pm
The P.M. will not ever allow the U.S. full participation, and the truth stays hidden. The Aruban officials hold the boys (Joren and the Kalpoes). Van Der Straaten can destroy the Arubans and the corrupt Dutch officials.

43: Shango Says:
June 26th, 2005 at 6:19 pm
There have been such corrupt individuals for as long as the Dutch have had Aruba

44: Shango Says:
June 26th, 2005 at 6:28 pm
The stage is set as of today: the corruption is well-known on the island at least, there will be charges and trial against the boys, speculation escalates, the media is ready, the Americans are satisfied even without a body. Everyone is afraid of the corruption, both the Arubans and the Dutch. Is my source saying he has to pay informants now?Someone suggested I must go feed the messengers means Shango is leaking information to the media himself. That would explain the anti false information bullsh*t.

45: Shango Says:
June 26th, 2005 at 6:30 pm
Shango is not a Simian Doppleganger and has his own messengers

Yeah, I think Shango must have his own sources when he talks about feeding the messengers. The rest is another reference to the fake Simian.

Out of chronological order:

46: Shango Says:
June 27th, 2005 at 8:04 pm
Joren will be charged with Natalee s death, and everyone will eat the trial up.

47: Shango Says:
June 27th, 2005 at 8:11 pm
Natalee first got into trouble at the rave, but the truth of this is not easy to discern. This rave was held in a shoddy house or seedy establishment; some have suggested that the party Natalee was taken to was near the old gold mine in Arawaki National Park; see attached photos. Date rape and overdose led to Natalee s death; DNA evidence will surface here.

http://www.scaredmonkeys.com/?p=1191

48: Shango Says:
June 26th, 2005 at 8:25 pm
The Arubans want the Dutch corruption revealed as long as tourism isn t hurt. Aruba s economy may be preserved, but it this will hurt the Netherlands somehow, and blame ultimately lies with them.

49: Shango Says:
June 26th, 2005 at 8:27 pm
PVDS and Van Der Straaten may not ever be implicated in anything.

50: Shango Says:
June 26th, 2005 at 9:19 pm
DirtyHand is not a native Aruban, and for now he will not talk. The Arubans are ready for this to blow over, and the Americans are waiting for the outcome of a trial. Light the fires. The gods are talking.

51: Shango Says:
June 26th, 2005 at 9:21 pm
Does this mean the boys won t be convicted, or that they will because they aren t innocent of some wrongdoing (thus not a scapegoat by definition)? See my theory at the bottom of this document

52: Shango Says:
June 26th, 2005 at 9:30 pm
Will Paulus come clean for Joren, stay silent, or lie for himself?

3: Shango Says:
June 26th, 2005 at 9:31 pm
The Kalpoes know who Natalee is, The arubans know who Natalee is . But she was new to the raves and drug scene. The officials know where her body is or that she was alive after she went missing and was used again in the Biblical sense by her captors. If you ever read this Beth, I m really sorry.

54: Shango Says:
June 26th, 2005 at 9:32 pm
The P.M. wans to protect the Dutch image by covering the corruption, he doesn t care about Paulus Van Der Sloot. Remember it is the corruption that is the problem here!

55: Shango Says:
June 26th, 2005 at 9:34 pm
Nobody yet realizes the true extent of the corruption and problems between the corrupt Duty

als je het goed leest komt dit eruit rollen :
"Joran inderdaad onschuldig is, net zoals de 2 broers Kalpoe, dat de hele fam. v/d Sloot
de "hogere machten op Aruba niets interesseerd, dat zij allemaal opgeofferd moeten worden
om hogere machten te beschermen".
Allemaal nogal vaag dus en soms geen touw aan vast te knopen ,maar er kan iets van waarheid inzitten .
Het moet haast wel een insider zijn
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:44:55 #136
207372 bastibro
I`ll get there
pi_58076788
Bedank Johan! interresant, moet wel een insider zijn en anders iemand van Aruba zelf die om het clubje heenloopt en er een passie van een soort steno op na houdt
Ergens schrijft hij ook dat we op moeten passen niet te moeilijk te gaan denken.
Laten we dat maar doen want dit alleen is gewoon errug vaag.
pi_58078838
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:20 schreef secunda het volgende:

[..]

Mr. B. Himself,

Heb je enig idee wie Shango en Simian zijn? Waarom zouden ze verhalen verspreiden?

Ik heb begrepen dat de verhalen al kort na de verdwijning van Natalee zijn begonnen.
Nee, ik heb geen idee wie het zijn. Ik kan mij wel herinneren (uit de eerste dagen na de verdwijning) dat Shango via een ISP in Florida postte. Iedereen dacht dat hij/zij uit Aruba afkomstig was, maar op basis van de IP-gegevens kwamen de moderators van SM erachter dat hij/zij uit Florida postte. Met name Shango heeft wel indruk gemaakt op de SM populatie; ze zijn er zelfs nu nog mee bezig en ook andere websites (scrux, BFN, FOB,RWV) hebben er veer aandacht aan besteed.
Het is of iemand die dicht bij de bron zit of het is iemand met heel veel fantasie en teveel tijd (destijds althans). De tijd zal het leren.
--
pi_58081991
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:44 schreef bastibro het volgende:
Bedank Johan! interresant, moet wel een insider zijn en anders iemand van Aruba zelf die om het clubje heenloopt en er een passie van een soort steno op na houdt
Ergens schrijft hij ook dat we op moeten passen niet te moeilijk te gaan denken.
Laten we dat maar doen want dit alleen is gewoon errug vaag.
mee eens allemaal lekker vaag, maar het kan ook zijn dat dit iemand is uit oude tijden dus een paar jaar op aruba heeft gewoond en zo ongeveer weet hoe het daar aan toe kan gaan. mischien wel iemand met nare ervaringen aan het rechtsysteem op aruba.

ik lees veel haat en nijd over de cultuur op aruba, maar insider ik weet het niet hoor. wat noemt men trouwens in deze zaak een insider ???

hoelang bestaat eigenlijk het verhaal dat natalee naar een ander feestje is gebracht ?? persoonlijk geloof ik daar niet zo in , te veel mensen die dan jarenlang moeten zwijgen, hou je niet vol. daarbij komt waarom dan zo'n moeilijk doen over MSN en sms verkeer en telefoon daarna bij JORAN/ deepak en satisch.

maar goed even kijken hoever we dan komen. de auto rijdt bij CnC weg om 1:15 , deepak is op pc om 2:00 am. dus het huis moet binnen die cirkel liggen. het rijgedrag van deepak is niet zo dat het een uigemaakte zaak was dat ze natalee gelijk bij het huis zouden afzetten. als je dat plan voor naar andere partij al in CnC had , rij je niet eerst twee onbenullige rondjes om CnC, als je een afspraak heb voor een aflevering ga je er rechtstreeks naar toe.

dus ernaar toe rijden , natalee afgeven ( vraag me echt af waarom dan ) , naar huis deepak rijden pc aan ??? waarom dat dan ?? joran wordt bij strand afgezet door satisch en moet terug lopen ?? waarom dan de auto van de broers schoonmaken ?? en waarom het verhaal van bij hotel afzetten , waarom moest dat later bij verzonnen worden.

wat er bij mij nog wel zou ingaan is geen feestje maar een hulp adres , het gaat ongelofelijk verkeert in de auto met natalee. jongens weten geen raad en gaan ergens naartoe. dumpen natalee in de zorgzame handen van de oplosser van het probleem en overgelegen een plan wat aannemelijk moet maken dat natalee niet door hun schuld vermist word.

zit ik toch nog met het rare telefoon verkeer van joran die terugloopt naar huis ??
pi_58082222
dit bericht circuleerde op 16 juni 2005 van hogerhand al rond bij de amtenaren op Aruba!

Wat mij zorgen baart, is dat het internationaal pleefiguur (onbeholpenheid) dat Aruba heeft geslagen ook van invloed kan zijn op Curacao.

Wat Aruba nu moet doen, is onmiddelijk deze zaak afsluiten. Een persconferentie moet worden belegd waarin de premier erkent dat alle moeite is gedaan om Natalee te vinden. Helaas is het meisje vermist en er bestaat geen aanwijzingen meer waar het meisje kan zijn. De kans om haar te vinden in inmiddels nihil en dus zal Aruba dan ook de zaak sluiten. Iedereen wordt bedankt etc etc.

Ik verwacht dat het eiland nog de laatste laag kritiek over zich heen krijgt, maar daarna worden de journalisten weer elders uitgezonden, immers de ploegen kunnen niet eeuwig in Aruba blijven. Bovendien is eenmalig kritiek beter dan de dagelijkse docering.
dit bericht circuleerde op 16 juni 2005 van hogerhand al rond bij de amtenaren op Aruba!

Wat mij zorgen baart, is dat het internationaal pleefiguur (onbeholpenheid) dat Aruba heeft geslagen ook van invloed kan zijn op Curacao.

Wat Aruba nu moet doen, is onmiddelijk deze zaak afsluiten. Een persconferentie moet worden belegd waarin de premier erkent dat alle moeite is gedaan om Natalee te vinden. Helaas is het meisje vermist en er bestaat geen aanwijzingen meer waar het meisje kan zijn. De kans om haar te vinden in inmiddels nihil en dus zal Aruba dan ook de zaak sluiten. Iedereen wordt bedankt etc etc.

Ik verwacht dat het eiland nog de laatste laag kritiek over zich heen krijgt, maar daarna worden de journalisten weer elders uitgezonden, immers de ploegen kunnen niet eeuwig in Aruba blijven. Bovendien is eenmalig kritiek beter dan de dagelijkse docering.

Uiteraard blijft het land intern zoeken, maar extern is de zaak afgesloten. Ik leg dan ook onmiddelijk een spreekverbod op de verantwoordelijke ambtenaren.

Alleen op deze manier kan de rust terugkeren.
Uiteraard blijft het land intern zoeken, maar extern is de zaak afgesloten. Ik leg dan ook onmiddelijk een spreekverbod op de verantwoordelijke ambtenaren.

Alleen op deze manier kan de rust terugkeren.
pi_58082514
De 'hogere macht'

Joran heeft het in zijn eerste verklaring tegenover Patrick over een 'hogere macht' die hem geholpen heeft. Deze 'hogere macht' is in mijn optiek beeldspraak voor z'n vader. Zowel letterlijk als figuurlijk is Paul van der Sloot de hogere macht en veel beter in staat om koel en berekenend Joran exact te vertellen wat er gedaan moet worden om de gevolgen voor Joran te beperken. Daarnaast heeft hij als aankomend rechter(?) uiteraard een prima kijk op de juridische aspecten en de mogelijke consequenties. Dat zijn zoon schuld heeft aan de dood van Natalee is voor Paul van der Sloot de grote drijfveer. Het is niet ondenkbaar dat niet Joran, maar Paul e.e.a. in een kort tijdsbestek op stapel heeft gezet, en op aanwijzing van Joran op de PC van Joran via MSN heeft laten weten ' weer thuis te zijn' aan Joran's vrienden. Uit die paar woorden is voor de ontvangende partij niet te achterhalen of Joran daadwerkelijk achter de PC zit. Idem voor het downloaden van de genoemde films. Dit gesprek tussen vader Paul en zoon Joran kan heel goed via de betaaltelefoon op het strand hebben plaatsgevonden, daarmee is de 'vriend' die Joran heeft gebeld z'n vader, de hogere macht. Na het PC gebruik van Paul die veinsde Joran te zijn hebben beiden nu vele uren de tijd om het lijk van Natalee weg te werken, de alibi's zijn namelijk rond.

Ook is het niet erg aannemelijk dat een 'vriend' het op zich neemt een lijk weg te werken, da's nogal een zware last op iemand's schouders. Daarnaast neemt Joran nogal een risico om een 'vriend' in vertrouwen te nemen, voor hetzelfde geld neemt deze vriend gelijk contact op met de politie. Ook lijkt het niet aannemelijk dat Joran op zijn leeftijd al voldoende krediet heeft opgebouwd in het criminele milieu waardoor iemand anders in de zelfde leeftijdcategorie voor hem een dergelijk risico neemt. Hij spreekt dit zelf ook tegen, in zijn eerste verklaring heeft hij 't namelijk over een vriend die 'veel ouder' is, doorgaans is dat niet iemand van 22, gezien 't feit dat Joran zelf toen 17 was, daarmee is een veel ouder iemand, bijvoorbeeld zijn vader, veel aannemelijker.

Kortom, het is heel goed mogelijk dat Paul van der Sloot Joran met raad en daad heeft bijgestaan. Ouders zijn namelijk veel eerder geneigd om zich in de meeste bizarre bochten te wringen om hun kinderen te kunnen beschermen, da's vaak zelfs gebaseerd op intuïtief handelen. Het is niet ondenkbaar dat Joran en zijn vader met het lijk van Natalee naar een ander deel van het eiland zijn gereden om zich van het lijk te ontdoen. Wellicht is hier sprake van een andere grondsoort, bv. aarde ipv. zand, waardoor het vuil op Joran's hagelwitte gympen uiteraard niet strookt met het feit dat hij naar huis is gelopen. Dus de gympen waren een belangrijk bewijsstuk dat pleit tegen de verklaring dat Joran op eigen houtje naar huis is gelopen.
pi_58082970
Over Shango en Simian :
Joran noemt ook al hogere machten .
Ik denk dat ze goed ingeschat hebben dat dit weleens behoorlijk op internet besproken zou kunnen gaan worden .
De verdwijning etc .en natuurlijk als ze zeker weten dat het lijk min of meer onvindbaar is .
Wat is er dan slimmer dan direct en snel na de verdwijning een dwaalspoor op te zetten met een aantal kennisen en er op sprookjes achtige manier en vol met raadsels allerlei berichten posten ?
Een beetje laten merken dat je van de hoed en de rand weet .
Ook zitten er wat Vodoo achtige dingen in en dat zou kunnen wijzen op de 2 broers (K& S)
Je kan heel makkelijk door voorkomen of het uit florida komt of door een netwerkje of door iemand het daar te laten posten .
Ik denk dat Shango en of Simian > Paul vd Sloot is en hulp heeft gehad van Jacob Wit ook is het niet onmogelijk dat Renee Gielen er iets mee te maken heeft
Interessant zou zijn eens te onderzoeken
of deze mensen familie of connecties hebben met florida

over :

JACOB WIT AND HIS FRIEND PAUL VD SLOOT

De meest opmerkelijke en bedenkelijke rol in de gehele kwestie speelt
niet zoon Joran, maar vader Paul van der Sloot. Na zijn studie rechten
in Tilburg werkt hij een tijdlang als advocaat in Nederland om burgers
bij te staan in hun verzet tegen de overheid, maar al spoedig na
kennismaking met zijn toekomstige vrouw vertrekt hij naar Aruba. Hij
blijft wel vrienden in Nederland houden, waaronder rechter Jacob Robert
Wit. Vanaf 2003 is hij plaatsvervangend rechter voor het Antilliaans Hof
van Justitie en tot eind 2005 is hij rechter in opleiding, maar daarna
wordt hij advocaat. Gedurende die periode leert hij het justitiële
systeem en met name de persoonlijke netwerken steeds beter kennen. Het
is een kleine wereld op Aruba en iedereen kent iedereen. Als het nodig
is weet men elkaar te vinden in de bar of casino.

Zo leert Paul van der Sloot ook politiecommissaris Jan van der Straten
kennen en ze worden dikke vrienden. Mogelijk dat Paul via Jan regelmatig
de kolen uit het vuur haalt voor zoonlief als hij weer eens wat meiden
heeft opgepikt, teveel geld heeft vergokt of iets teveel marihuana heeft
gebruikt. ‘Ons kent ons’ en zoals Joran in de uitzending van Peter R. de
Vries bekende: “Ik ‘heb iets op ze’.”
Al heel snel wordt Jan van der Straten als onderzoeksleider op de zaak
Holloway gezet. Hoofdofficier van Justitie Karin Janssen: “Er is vast
komen te staan dat reeds enkele dagen na de verdwijning de vader met de
jongen spreekt over het gegeven dat er zonder lijk geen zaak zou zijn”.
Minister van Justitie Rudy Croes bevestigt dit vrijwel direct en
stelt ook dat er ‘vele verdachte telefoontjes’ tussen Paul van der Sloot
en Jan van der Straten heen en weer gingen tijdens de beginfase van het
onderzoek. Van der Straten zorgt ervoor dat Paul van der Sloot alle
politie- en FBI-onderzoeken krijgt en blokkeert op geen enkele wijze de
toegang voor Van der Sloot tot de digitale onderzoeksbestanden in de
justitiële computers. Ondertussen adviseert palief zijn zoon om te
zwijgen en niets te zeggen. Op de dag dat het OM een huiszoeking gelast
van de woning van Joran én die van de ouders, doet rechter-vriend
Jacob Wit de deur open en krijgt het voor elkaar om huiszoeking in de
ouderlijke woning te voorkomen, tot stomme verbazing en latere
frustratie van het OM.

De rechter-commissaris (dat is Jacob WIT nu ) die de zaak Holloway behandelt weigert Van der
Sloot nu voor een derde keer te arresteren, terwijl er zoveel nieuw
bewijs ligt. Diezelfde persoon (Jacob Wit)weigerde destijds het gehele huis van
Paul van der Sloot te laten onderzoeken.
pi_58083536
Hier een cryptische omschrijving :

één Engels en één vernederlandst voorbeeld laten zien wat men zich er bij moet voorstellen. Het Engelse voorbeeld is Linguist and philosopher writing in prison. Je moet om te beginnen weten dat choky een ander woord is voor prison. Vervolgens moet je weten dat het gebruik van in in de opgave meestal niet een echte plaatsaanduiding is, maar dat het gebruikt wordt om aan te geven dat een woord in een ander woord geplaatst moet worden. Dus er moet iets in choky worden geplaatst zodat er een nieuw woord ontstaat. Als crosswordpuzzelaar weet je (na lange tijd) in Engeland ook dat writing vaak wordt afgekort als ms, een afkorting voor manuscript. Stop ms in choky en je krijgt de Amerikaanse linguist en philosopher Noam Chomsky.

Een Nederlandse opgave zou kunnen luiden: Die deftige persoon was in onovertrefbare vorm
oppermachtig. Een deftige persoon is een heer. Iemand die in onovertrefbare vorm is, is de beste. Het in geeft aan dat heer in het woord beste moet worden geplaatst. Dat wordt dus: beheerste. Een semantisch houvast wordt gegeven door de omschrijving was oppermachtig. Voor Nederlandse cryptogrammenoplossers is duidelijk dat beide voorbeelden niet naadloos passen in de Nederlandse cryptocultuur. Bijvoorbeeld, het door elkaar halen van taal en metataal heeft in Engeland een zo veel prominentere plaats ingenomen dan in Nederland dat het Engelse crossword nauwelijks te vergelijken valt met het Nederlandse cryptogram.

Maakt Anita vd sloot niet graag cryptogrammen ?
pi_58083816
quote:
Op woensdag 16 april 2008 09:55 schreef johan555 het volgende:
De 'hogere macht'

Joran heeft het in zijn eerste verklaring tegenover Patrick over een 'hogere macht' die hem geholpen heeft. Deze 'hogere macht' is in mijn optiek beeldspraak voor z'n vader. Zowel letterlijk als figuurlijk is Paul van der Sloot de hogere macht en veel beter in staat om koel en berekenend Joran exact te vertellen wat er gedaan moet worden om de gevolgen voor Joran te beperken. Daarnaast heeft hij als aankomend rechter(?) uiteraard een prima kijk op de juridische aspecten en de mogelijke consequenties. Dat zijn zoon schuld heeft aan de dood van Natalee is voor Paul van der Sloot de grote drijfveer. Het is niet ondenkbaar dat niet Joran, maar Paul e.e.a. in een kort tijdsbestek op stapel heeft gezet, en op aanwijzing van Joran op de PC van Joran via MSN heeft laten weten ' weer thuis te zijn' aan Joran's vrienden. Uit die paar woorden is voor de ontvangende partij niet te achterhalen of Joran daadwerkelijk achter de PC zit. Idem voor het downloaden van de genoemde films. Dit gesprek tussen vader Paul en zoon Joran kan heel goed via de betaaltelefoon op het strand hebben plaatsgevonden, daarmee is de 'vriend' die Joran heeft gebeld z'n vader, de hogere macht. Na het PC gebruik van Paul die veinsde Joran te zijn hebben beiden nu vele uren de tijd om het lijk van Natalee weg te werken, de alibi's zijn namelijk rond.

Ook is het niet erg aannemelijk dat een 'vriend' het op zich neemt een lijk weg te werken, da's nogal een zware last op iemand's schouders. Daarnaast neemt Joran nogal een risico om een 'vriend' in vertrouwen te nemen, voor hetzelfde geld neemt deze vriend gelijk contact op met de politie. Ook lijkt het niet aannemelijk dat Joran op zijn leeftijd al voldoende krediet heeft opgebouwd in het criminele milieu waardoor iemand anders in de zelfde leeftijdcategorie voor hem een dergelijk risico neemt. Hij spreekt dit zelf ook tegen, in zijn eerste verklaring heeft hij 't namelijk over een vriend die 'veel ouder' is, doorgaans is dat niet iemand van 22, gezien 't feit dat Joran zelf toen 17 was, daarmee is een veel ouder iemand, bijvoorbeeld zijn vader, veel aannemelijker.

Kortom, het is heel goed mogelijk dat Paul van der Sloot Joran met raad en daad heeft bijgestaan. Ouders zijn namelijk veel eerder geneigd om zich in de meeste bizarre bochten te wringen om hun kinderen te kunnen beschermen, da's vaak zelfs gebaseerd op intuïtief handelen. Het is niet ondenkbaar dat Joran en zijn vader met het lijk van Natalee naar een ander deel van het eiland zijn gereden om zich van het lijk te ontdoen. Wellicht is hier sprake van een andere grondsoort, bv. aarde ipv. zand, waardoor het vuil op Joran's hagelwitte gympen uiteraard niet strookt met het feit dat hij naar huis is gelopen. Dus de gympen waren een belangrijk bewijsstuk dat pleit tegen de verklaring dat Joran op eigen houtje naar huis is gelopen.
wat ik toch echt mis in deze is de betrokkenheid van de broers deepak/satisch, waarom zouden deze jongens zo braaf volgen ??? kan alleen maar zijn dat ook zij de schuld hebben in de dood van natalee. waarschijnlijk hebben de drie jongens toch wat uitgespookt met natalee in de auto, toen in paniek geraakt. uit mischien eerdere ervaringen heeft joran gezegd dat roggelt mijn vader wel. zou namelijk verklaren waarom de broers het verder ook niet weten en braaf het alibie van strand afzetten blijven volgen. verder zal het verzonnen alibi wel op waarheid rusten alleen met ander meisje, joran zal heus wel eens naar huis zijn gelopen vanaf het strand na een vrijpartij daar. en wat is er dan makkelijker om dit weer als zijnde gebeurt met natalee op te voeren. dat paul van der sloot diep lag te slapen is een mooi alibi maar kan haast niet als valetijn ook nog eens wakker was tot 2:30.

deze vraag zullen we ook nooit weten , waardoor werd valetijn van de sloot wakker ??? of was hij wakker ?? en als hij wakker was gebleven waarom heeft paul van de sloot dan zijn zoon niet naar bed gestuurd ??? beide valetijn en nog jongere zoon moesten zeker naar school die volgende ochtend. dus lijkt mij sterk dat vaders het maar goed vondt dat valetijn nog op was tot 2:30

ik blijf erbij , er was grotte paniek in huize van der sloot die nacht. dat vaders pas de volgende ochtend wakker werd geloof ik gewoon niet.
pi_58084044
Jij gaat er vanuit dat joran inderdaad achter z'n computer zat s" nachts
Misschien heet joran even naar z'n broertje gebeld en hem laten inloggen op msn .
dan heb je een zogenaamd alibi.
Ook kunnen de broers dat gedaan hebben ,die ene werkte in een internet winkel dus weet hoe het werkt
pi_58084111
pi_58084890
Dit bericht stond gisteren op dat nwo blogje
Het is een onbetouwbaar blog ,dus het zal wel weer een fake bericht zijn .

ricardo Says:

april 15th, 2008 at 23:52
Dit gaat niet lukken jongens. Volgens betrouwbare bron hoor ik dat J. donderdag aanstaande naar Aruba moet komen. Dan zal alles aan het licht komen, het OM is inderdaad erg druk geweest de laatste tijd, en…met resultaat!

[ Bericht 0% gewijzigd door johan555 op 16-04-2008 13:12:33 ]
pi_58087464
quote:
Op woensdag 16 april 2008 10:55 schreef duikkie het volgende:

[..]

wat ik toch echt mis in deze is de betrokkenheid van de broers deepak/satisch, waarom zouden deze jongens zo braaf volgen ???
Joran heeft hun beschermd met eerdere zaken, die chollar bijvoorbeeld. Nu doen zij iets terug.
pi_58087521
quote:
Op woensdag 16 april 2008 09:55 schreef johan555 het volgende:
De 'hogere macht'

Joran heeft het in zijn eerste verklaring tegenover Patrick over een 'hogere macht' die hem geholpen heeft.
Hij had het eerst over hogere macht en toen verbeterde die het naar hogere machten. Dan moet er dus nog iemand zijn.
pi_58088140
quote:
Op woensdag 16 april 2008 11:04 schreef johan555 het volgende:
Jij gaat er vanuit dat joran inderdaad achter z'n computer zat s" nachts
Misschien heet joran even naar z'n broertje gebeld en hem laten inloggen op msn .
dan heb je een zogenaamd alibi.
Ook kunnen de broers dat gedaan hebben ,die ene werkte in een internet winkel dus weet hoe het werkt
ja al deze gevens ontbreken , maar ik geloof wel dat die telefoon gesprekken en hun locatie zijn vastgesteld, dat ze hier op internet niet zijn is jammer. ook de computer van de broers is in beslag genomen , ik mag toch aan nemen dat het msn verkeer dubbel gecheckt is.

wie zou trouwens op de pc van de broers hebben moeten zitten ??? hun moeder ???

dat of satisch of deepak achter de computer zat lijkt mij aannemelijk dat satisch geen alibi voor die nacht heeft ook
verder kon inderdaad iedereen achter de pc bij de van de sloot. vergeet verder niet de sms voordat joran thuis was . hoogstwaarschijnlijk ook wel bekend van waar deze verzonden is.
pi_58088232
quote:
Op woensdag 16 april 2008 13:43 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

Joran heeft hun beschermd met eerdere zaken, die chollar bijvoorbeeld. Nu doen zij iets terug.
lijkt mij nogal een zware wederdienst , dat met die chollar is niet zo groot hoor, zou wel wel verklaren waarom de leugen met het afzetten van natalee bij hotel. maar nu blijven zwijgen , heeft een andere waarde . ik persoonlijk kan alleen deze zwijgplicht verklaren omdat ze er diep bij betrokken zijn . de dood door schuld van natalee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')