abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61515511
LOL, paar lui hier moeten morgen naar LA vliegen.

Ze checkten nog even hun vluchttijden
pi_61516058
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:15 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Oke op die manier,ik heb pas een vakantie geboekt via Exit reizen maar dan krijg je dat dus allemaal niet te zien.
Als je via een reisbureau boekt, zie je dat inderdaad niet en kan je reis dus mogelijk duurder zijn dan wanneer je het zelf via bv. ryanair boekt.
quote:
Op woensdag 10 september 2008 06:58 schreef WooZ het volgende:
LOL, paar lui hier moeten morgen naar LA vliegen.

Ze checkten nog even hun vluchttijden
ATA vliegt al sinds april niet meer, komen ze wel wat laat achter...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 22 september 2008 @ 20:37:52 #203
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_61834625
Maatschappij?
Ethiopian Airlines

Traject?
BRU-FRA-ADD-LLW-LUN-ADD-CGD-BRU
ofte Brussel-Frankfurt-Addis Abeba-Lilongwe(Malawi)-Lusaka(Zambia)-Addis Abeba-Parijs-Brussel

Toestel
B763, B752

Vertraging?
Viel wel mee, minimaal 15 min en max een uurtje. Wel steeds relatief op tijd geland.

Vriendelijk personeel?
Had ik meer van verwacht. Misschien werd mijn ervaring beinvloed door een tweetal bijzonder brutale dametjes die God weet waarom iedereen afsnauwden bij het uitdelen van het eten.

Lekker eten?
Te weinig. En hopeloos gewoontjes. Absoluut niks om over naar huis te schrijven.

Entertainment?
Een magazine, Centrale tv's die oninteressante films afspeelden, maar wel goede muziek op de verschillende radiouitzendingen.

Algehele indruk?
Iemand had de airco op diepvriesstand gezet. Nog nooit had ik zo koud in een vliegtuig, het belette me om relaxed te zijn. Anderen waren beter voorbereid en haalden een winterjas boven. De beenruimte was ook om bij te huilen en de stoeltjes zaten meestal los. Ik had absoluut meer verwacht van Ethiopian.

Iets over de luchthavens?
BRU: prima als altijd. Het was bovendien erg kalm.
FRA: tijdens de tussenstop van 90min mochten we niet uitstappen.
ADD: vuile toiletten, wel vrij ruim maar weinig te beleven.
LLW: tijdens de tussenstop van 90min mochten we niet uitstappen.
LUN: klein maar degelijk. Meer dan ik verwacht had.
CDG: tijdens de tussenstop van 90min mochten we niet uitstappen.
When all things seem to end, the future still remains..
  maandag 22 september 2008 @ 21:27:56 #204
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61836000
Dat je niet mag uitstappen heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je met Ethiopian vliegt, en dat daar aan boord een aantal Ethiopiërs (of andere Afrikanen) zitten die de betreffende (Europese) landen niet zonder meer in de terminal wil hebben met het risico dat ze 'achterblijven' en hun vlucht niet vervolgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61843261
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:27 schreef ozzietukker het volgende:
Dat je niet mag uitstappen heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je met Ethiopian vliegt, en dat daar aan boord een aantal Ethiopiërs (of andere Afrikanen) zitten die de betreffende (Europese) landen niet zonder meer in de terminal wil hebben met het risico dat ze 'achterblijven' en hun vlucht niet vervolgen.
Nou, komt wel vaker voor hoor, dat je moet blijven zitten bij een tussenstop van een 50 minuten of zo. Een vliegtuig laten uitstappen en vervolgens na een half uurtje weer in laten stappen kost ook vreselijk veel tijd.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 23 september 2008 @ 19:14:20 #206
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61856986
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou, komt wel vaker voor hoor, dat je moet blijven zitten bij een tussenstop van een 50 minuten of zo. Een vliegtuig laten uitstappen en vervolgens na een half uurtje weer in laten stappen kost ook vreselijk veel tijd.
Maar bij een tussenstop van 90 minuten ga je normaal gesproken het vliegtuig wel uit, tenzij er andere maatregelen van kracht zijn, bijvoorbeeld rond vluchten van Afrikaanse maatschappijen.
Er zijn ook andere oplossingen bij dit soort 'risicovluchte' dat mensen worden opgevangen in een afgesloten gate gedeelte, maar het grootste bezwaar daar tegen is dat er dan vaak geen toiletfaciliteiten zijn...

Iemand ervaring met Lufthansa binnen Europa trouwens, vlieg donderdag naar Frankfurt, en bedacht me net dat ik eigenlijk nog nooit met ze gevlogen heb.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61858464
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:14 schreef ozzietukker het volgende:

Iemand ervaring met Lufthansa binnen Europa trouwens, vlieg donderdag naar Frankfurt, en bedacht me net dat ik eigenlijk nog nooit met ze gevlogen heb.
Ligt er aan of het een vlucht is met een CRJ van Lufthansa Regional of een Airbus. In die kleine vliegtuigjes krijg je een krantje, croissantje, sapje etc. In de grote niets of alleen een bekertje water.
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:28:04 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61859232
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:01 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ligt er aan of het een vlucht is met een CRJ van Lufthansa Regional of een Airbus. In die kleine vliegtuigjes krijg je een krantje, croissantje, sapje etc. In de grote niets of alleen een bekertje water.
Niets? Lufthansa is toch een full service carrier? Ik zal in een airbus zitten gezien het geen Lufthansa Regional vlucht is. (Airbus 319 of 320).
Nu is Amsterdam - Frankfurt ook maar 1 uur en 10 minuten.. dus het maakt me eigenlijk niet uit... maar helemaal niets vind ik ook weer zo wat.. eindelijk binnen Europa weer eens een geen budget airliner wil ik dat merken ook!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator dinsdag 23 september 2008 @ 21:03:50 #209
45833 crew  Fogel
pi_61860438
Ik heb tot nu toe nog altijd wat te eten en drinken gekregen bij Lufthansa in economy (en uiteraard ook in business). Heb regelmatig van Oslo naar Frankfurt moeten vliegen en nam dan bij voorkeur Lufthansa ipv SAS omdat Lufthansa wel weet wat service is (en dan heb ik het niet alleen over het uitdelen van wat eten en drinken aan boord zonder daar geld voor te vragen...).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61861037
Als je voor het gordijntje of het bordje zit in Economy Plus (of hoe dat dan ook heet bij LH), krijg je wel wat te drinken en is er service. Tip is om via München te vliegen (ook een mooiere luchthaven met gratis thee en koffie), verschilt vaak ook weinig in prijs.
  Moderator dinsdag 23 september 2008 @ 21:34:39 #211
45833 crew  Fogel
pi_61861554
SAS heeft een in 3en gedeelde cabine (business - met warm eten, economy extra/plus - met koud eten, economy - je kan eten kopen), Lufthansa gewoon de traditionele 2-deling met business en economy waar je bij business fatsoenlijk warm eten krijgt en in economy een sandwich of vergelijkbaars (in ieder geval op een vlucht van ca 2u). Als ik het goed herinner vloog ik voor het laatst nog in het voorjaar met Lufthansa, in 2005 was het zeker nog zo.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61918782
Je kan ook op www.vliegervaringen.com kijken
staat vol met vluchtverslagen
  vrijdag 26 september 2008 @ 12:03:47 #213
269 vats
Live life to the max!
pi_61928117
Maatschappij: Lufthansa

Traject: Amsterdam - Munchen - Seoul
Tokyo - Frankfurt - Amsterdam

Toestel: kleintje vanaf Amsterdam, vanaf Munchen een A340 - 400. Vanaf Tokyo een 747 - 400

Vertraging: Geen. Op de terugweg zou ik vliegen via munchen maar die vlucht had erg veel vetraging, toen vroegen ze aan me of ik via frankfurt terugwilde en zo 6 uur eerder thuis te zijn als gepland.... dat leek me top idee

Zitplek: Nooduitgang plek vanaf Amsterdam en zelfde plek met stoel vrij naast me vanaf Munchen
vanaf Tokyo wederom nooduitgang plek met stoel naast me vrij!

Eten: Prima, Lufthansa heeft voor een vliegtuig prima eten, je kan kiezen uit eten van de bestemming waar je heen gaat of waar je vandaan komt. Dus heen Koreaans gegeten en terug Japans.

Personeel: Erg vriendelijk

Entertainment: Geen, ja op mijn boek, gameboy en cowon mp3 speler na

Algemene Indruk: Lufthansa vind ik echt prima airline!
  vrijdag 26 september 2008 @ 12:06:45 #214
269 vats
Live life to the max!
pi_61928185
Maatschappij: Korean Air

Traject: Seoul - Busan (pusan)

Toestel 737

Vertraging: geen

Zitplek: businessclass, super grote stoel... betaalde voor enkele reis iets van 75 euro.

Eten, glaasje cola (vlucht was maar 40 minuten)

Personeel: erg vriendelijk en aantrekkelijk

Entertainment: Fantastisch uitzicht over Korea.. Toestel vloog niet superhoog en weinig bewolking dus heerlijk 40 minuten naar buiten gekeken en genoten van het Koreaanse landschap!

Algemene indruk: Als ik geld had zou ik altijd business class vliegen. Prima Airline dat Korean Air.
  vrijdag 26 september 2008 @ 12:17:32 #215
269 vats
Live life to the max!
pi_61928469
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:28 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niets? Lufthansa is toch een full service carrier? Ik zal in een airbus zitten gezien het geen Lufthansa Regional vlucht is. (Airbus 319 of 320).
Nu is Amsterdam - Frankfurt ook maar 1 uur en 10 minuten.. dus het maakt me eigenlijk niet uit... maar helemaal niets vind ik ook weer zo wat.. eindelijk binnen Europa weer eens een geen budget airliner wil ik dat merken ook!
Amsterdam Frankfurt is 45 minuten.... Gisteren nog gevlogen.. en vind het persoonlijk bezopen dat ze drankjes en broodjes ronddelen. Als je de bus van Den haag naar Naaldwijk pakt die er ook 45 minuten over doet krijg je toch ook niets?
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:00:00 #216
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61929548
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:17 schreef vats het volgende:

[..]

Amsterdam Frankfurt is 45 minuten.... Gisteren nog gevlogen.. en vind het persoonlijk bezopen dat ze drankjes en broodjes ronddelen. Als je de bus van Den haag naar Naaldwijk pakt die er ook 45 minuten over doet krijg je toch ook niets?
Dat vind ik nu ook! Maak liever de prijzen wat lager..
  Moderator vrijdag 26 september 2008 @ 13:03:26 #217
45833 crew  Fogel
pi_61929627
Als je een lage prijs en geen service wil kan je low-cost vliegen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61930270
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 13:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat vind ik nu ook! Maak liever de prijzen wat lager..
Het punt is dat de prijs dan misschien met 2,50 euro naar beneden kan. Want meer zal de kostprijs van dat kopje koffie en dat uitgedroogde broodje toch niet zijn. Nu lijkt het nog wat maar wanneer er helemaal niets meer geserveerd wordt krijgt een luchtvaartmaatschappij gauw het stempel van LCC opgedrukt. Eb daarvan willen ze zich nog allemaal onderscheiden.

In het kader van verlaging van vliegtarieven zou het verboden moeten zijn dat dezelfde maatschappij dezelfde vlucht in een ander land goedkoper aanbiedt dan in het thuisland.
  zaterdag 27 september 2008 @ 14:35:39 #219
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_61951433
Maatschappij?
Ryanair

Kosten
Dacht 50 euri all in

Vliegtuig?
Boeing 737-800

Traject
Weeze - Milano Bergamo - Weeze

Comfort?
Mwa goed dat de vlucht niet langer als anderhalf uur is, want om je benen kwijt te kunnen moet je erg lenig zijn. Nu ben ik best wel lang, moet ik er wel even bij zeggen. Maar ja voor het geld dat je betaalt, GOED

Vertraging?
Heen 10 minuten te laat weg, op tijd geland. Terug geen vertraging


Vriendelijk personeel?
Ja hoor. Ze zijn knap druk met eerst eten verkopen, dan bustickets, dan lootjes, dan parfum. Maar ze hadden er wel plezier in

Lekker eten?
Geen idee. Ik heb niks gekocht

Entertainment?
Inflight magazine wat wordt uitgedeeld en de binnenkant van mn ogen. Beetje liggen slapen...

Algehele indruk?
Voor het geld wat je ervoor betaald, helemaal goed!!!!! Ik ben al best vaak met ze gevlogen en eigenlijk nog geen een keer serieuze vertraging. Alleen dat muziekje dat de crew aanzet na de landing als de vlucht op tijd geland is...... Heel fout, maar wel leuk!!

Iets over de luchthavens?
Weeze: Perfect vliegveld(je) Klein maar fijn. Heel modern, voldoende parkeerplekken en je bent er lekker snel in en uit na de landing. Kortom voor herhaling vatbaar!!

Bergamo Orio: Niet mijn favoriet.... Het is er oud, rommeig en er is helemaal niks te doen. Er zijn dan 5 winkeltjes ofzo op het hele vliegveld, waarvan er 4 gesloten zijn. Ze laten je voor een stukje van 10 meter over het platform met de bus gaan. Normaal zou je dan naar je vliegveld lopen. Maar ja het is goedkoop en het vliegveld ligt handig voor mijn eindbestemming.
No Worries Mate!!!
pi_61951867
17 oktober vlieg ik richting Milan Bergamo, ben benieuwd wat ik tegenkom dan na het lezen van je verhaal.
pi_61959635
Bergamo is een prima vliegveld. Maar gebruik het wel als busstation en verwacht geen shopping mall zoals op Changi of Survarnibhum. Alleen die tijden waarop Ryan Air vliegt zijn zo kut voor een zakenreis dat ik dan toch altijd maar weer voor Malpensa kies.
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:34:21 #222
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_61960655
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 21:42 schreef Buzz129 het volgende:
Bergamo is een prima vliegveld. Maar gebruik het wel als busstation en verwacht geen shopping mall zoals op Changi of Survarnibhum. Alleen die tijden waarop Ryan Air vliegt zijn zo kut voor een zakenreis dat ik dan toch altijd maar weer voor Malpensa kies.
Hehe dat heb je goed gezegd. Busstation. Meer is het ook inderdaad niet. Maar ja ik vind het gewoon een beetje rommelig daar.
No Worries Mate!!!
  dinsdag 30 september 2008 @ 07:30:20 #223
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_62015962
Maatschappij?
Lufthansa

Kosten;
Euro 49 (enkele reis, onderdeel van retourticket van 98 euro)

Vliegtuig;
Airbus 320
Het was oorspronkelijk een Airbus 319, maar ge-upgraded naar een groter toestel, maar ik snap niet helemaal waarom.

Loadfactor;
50%

Traject
Amsterdam - Frankfurt

Comfort?
Eindelijk eens een keer in een Airbus 320 welke niet in de sardinecan uitvoering rondvliegt! Beenruimte is voldoende, en gezien de loadfactor (50%) en ik achterin het toestel zat heb ik niets te klagen.

Vertraging?
We vertrokken iets te laat, maar gezien het daadwerkelijk inderdaad maar 45 minuten vliegen is en de schematijd 1 uur en 10 minuten is toch optijd geland.
Wel wilde de piloot de andere toestellen achterna naar de Kolderbaan, maar wij mochten als enige in de rij toch van de Zwanenburgbaan gebruik maken waardoor het toestel een noodstop moest maken om alsnog op die baan te draaien, dat ging niet, maar uiteindelijk mochten we na een kleine omweg toch weer op de Zwanenburgbaan draaien om vanaf daar op te stijgen.

Vriendelijk personeel?
Prima, niets op aan te merken, wel wat ouder dan bij de lowcost maatschappijen, maar wellicht qua service beter.

Lekker eten?
Je krijgt een bekertje frisdrank of een flesje bier, een minibroodje en een marsreep.

Entertainment?
Inflight magazine al vond ik die niet interessant en een raamplaats wat voor een korte vlucht waardoor je niet zo hoog zit mij voldoende kan bezighouden.

Algehele indruk?
Prima maatschappij, ik heb specifiek Lufthansa geboekt om de prijs, maar ook omdat ze in de star alliance zitten met Thai Airways, en daardoor kan je, ondanks dat de tickets apart geboekt zijn, de bagage naar de eindbestemming laten labelen, ondanks mijn tussenstop van 7 uur. (Wilde ik zelf, moest nog wat werkgerelateerde dingen in Frankfurt doen).

Iets over de luchthavens?
Amsterdam; Ondanks de hoge kosten blijft het een goede luchthaven, tegenwoordig sta ik nooit meer in de rij bij de security check, en de drankjes achter de beveiliging zijn in de winkels relatief redelijk geprijsd.
Frankfurt; Bij het inchecken in Amsterdam kon mijn boarding pass niet geprint worden omdat ik reeds thuis had ingechecked, dat moest ik maar bij de transferbalie doen. Jammer was van alle transferbalies die ik heb gezien er geen enkele bemensd was.....
En euro 3.50 voor een flesje frisdrank na de veiligheidscontrole is gewoon diefstal, uiteraard kan ik zonder maar het viel me op dat dit zo hoog geprijsd was....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 30 september 2008 @ 07:48:31 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_62016101
Maatschappij?
Thai Airways

Kosten;
Euro 280 (enkele reis, onderdeel van retourticket van 560 euro)

Vliegtuig;
Boeing 747-400

Loadfactor;
98%

Traject
Frankfurt - Bangkok

Comfort?
Thai Airways vliegt in Azie en Australie met 777 / Airbus 340 toestellen met inflight enterrtainment. Op veel Europese routes nog steeds met de 747-400 met slechts overhead schermen. Wel is de beenruimte 34 inch, wat echt aanmerklijk meer is dan de 31 inch is welke bijvoorbeeld KLM meent te moeten geven, ik kon met mijn 1,85 m de stoel voor mij, niet raken. En gezien dit een nachtvlucht was goed te doen. (Ik slaap toch).

Vertraging?
We vertrokken relatief optijd, maar door veel tegenwind 10 minuten later geland, valt natuurlijk best mee op een dergelijke lange vlucht.

Vriendelijk personeel?
Ik las verhalen over de Thaise vriendelijkheid, maar om eerlijk te zijn, ik heb het wel beter meegemaakt. Voor mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit, ik heb een speciale fruitmaaltijd, maar halverweg de rij is bijvoorbeeld de keuze uit maaltijden reeds niet meer mogelijk, en wordt er maar iets in je handen geduwd.
Ik kreeg zelfs het pak jus d'orange in mijn handen gedrukt zodat ik zelf mijn bekertje kan vullen zodat de stewardess nog sneller de rij kon afhandelen.... (Dit maakt mij niet zoveel uit, maar ik kan mij voorstellen dat je toch wel wat anders verwacht). Ze maakte vooral een gehaaste indruk.

Lekker eten?
Fruitmaaltijd is een aanrader, voor mij ook pure noodzaak, als ik wat anders zou eten zit ik de rest van de vlucht op het toilet.... Ik zie regelmatig mensen naar mijn maaltijd kijken en dan naar het prakje wat maaltijd heet welke zij krijgen voorgeschoteld...

Entertainment?
Ik zou het echt niet weten, het enige wat ik gezien heb is de kaart waar je nu bent, maar deze werd alleen aan het begin en aan het eind van de vlucht vertoond, 6 uur lang stond het scherm gewoon uit.
Niet dat ik daarna kijk, mijn mp3 speler en binnenkant van mijn ogen werken het beste.

Algehele indruk?
Redelijke maatschappij, de prijs was niet verkeerd op het moment van boeken voor mij, en gezien de loadfactor en het feit dat ze 2 vluchten per dag van Frankfurt naar Bangkok hebben geeft aan dat er veel vraag is naar capaciteit. Vandaar dat ze nog weg kunnen komen met het inzetten van oude 747 toestellen.
Ik kwam langs de incheckbalie van Thai Airways op Frankfurt en besloot om mijn boarding kaart te halen, de manager gaf aan dat het mogelijk was om mijn boardingkaart te printen omdat mijn bagage reeds was doorgelabeled, hij verwees me door naar de incheckbalie (ernaast) maar die vond, toen ik daar voor stond, omdat zij nu bezig was voor de middagvlucht en ik de avondvlucht had dat ik dat maar later moest doen. Pas bij tussenkomst van de duty manager van Thai Airways alsnog mijn boardingpass gekregen. Maar dit vond ik wel een minpunt, komt vanuit de incheckbalie niet vriendelijk over...

Iets over de luchthavens?
Zoals reeds in mijn eerdere ervaring aangegeven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_62016250
Maatschappij?
Transavia

Traject?
Amsterdam - Mallorca

Vertraging?
Nee

Vriendelijk personeel?
Ja zeker, mijn reisgezelschap had last van de oren met het opstijgen en dalen, daar hebben ze helemaal aandacht aan besteed. Toen we terug moesten waren we de tijd vergeten dus we kwamen het laatst aan, gelukkig wachtten ze wel op ons

Lekker eten?
Niet gegeten.

Entertainment?
Een tijdschrift.

Algehele indruk?
Prrrrima! Niet voor hele lange vluchten by the way.

Iets over de luchthavens?
Beide erg goed!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maatschappij?
KLM

Traject?
Amsterdam - Tokyo Narita.

Vertraging?
Nee.

Vriendelijk personeel?
Ja zeker vriendelijk personeel. Als je wat wilde drinken was dat er zo. Alleen irritant dat ze in de 'nacht' niet bedienen.

Lekker eten?
Ja! Ik had speciaal vegetarisch aangevraagd, was best te doen
Toen ik de stewardess vroeg of ze misschien een chocolaatje had voor me, kreeg ik een hele zak met twixen/marsen enz

Entertainment?
Heen gewoon LCD in de gangpaden, helaas Japanse films (eentje over noodles )
Terug had ik een eigen mediasysteem, met allerlei films, docu's en muziek. Het schermpje zat in de stoel voor me. Erg leuk! Heb niet eens mijn docu over Roald Dahl af kunnen zien.

Algehele indruk?
Ja helemaal goed. Ik had op de heenreis een plek bij de nooduitgang bij het raampje gekozen (online inchecken), NOOIT doen. Er zit iets aan die deur bevestigd waardoor je nog minder beenruimte hebt dan bij een gewone plaats

Iets over de luchthavens?
Narita was prima. Ze hebben een magazine stand bij de incheckbalies, waar ook internationale tijdschriften zijn. Na inchecken mag je gewoon nog met mensen die niet gaan vliegen wat drinken. Plus, ze hebben een Starbucks. Alleen toen ik naar mijn vliegtuig wilde wist ik niet waar ik heen moest
Schiphol kennen we allemaal wel.


Zijn er nog meer mensen die met Delta gevlogen hebben? Ik ga er binnenkort mee, vroeg me af hoe dat is.
Happiness never comes in the way that we imagine.
pi_62019125
quote:
Algehele indruk?
Ja helemaal goed. Ik had op de heenreis een plek bij de nooduitgang bij het raampje gekozen (online inchecken), NOOIT doen. Er zit iets aan die deur bevestigd waardoor je nog minder beenruimte hebt dan bij een gewone plaats
Maar dat is alleen het geval in een 747. Bij alle andere toestellen is die deur niet zo dik dat er bij een raamplaats bij de nooduitgang erg beperkte beenruimte overblijft.
quote:
Vriendelijk personeel?
Ja zeker vriendelijk personeel. Als je wat wilde drinken was dat er zo. Alleen irritant dat ze in de 'nacht' niet bedienen.
Mijn ervaring is dat er ook tijdens de nacht af en toe wel een serveerster langs komt met water, cola en jus. Maar toen had je zeker net je ogen dicht? In de pantry kun je zoveel te drinken krijgen als je wilt en daarom neem ik dus altijd een aisle seat.

Delta Airlines ... Ja wel mee gevlogen. Zowel transatlantic vanaf Parijs als binnenlandse vluchten in USA. Transatlantic was OK, niets bijzonders, niet beter dan NWA of United en binnenlandse vlucht no frills in een "vuil" vliegtuig zoals meestal bij binnenlandse vluchten in USA. Transatlantic vind ik europese maatschappijen toch altijd net iets beter en iets meer bieden dan de Amerikaanse partners. Maar het is niet slecht hoor.

[ Bericht 11% gewijzigd door Buzz129 op 30-09-2008 11:12:18 ]
pi_62020675
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 08:12 schreef Puccini het volgende:
Iets over de luchthavens?
Narita was prima. Ze hebben een magazine stand bij de incheckbalies, waar ook internationale tijdschriften zijn. Na inchecken mag je gewoon nog met mensen die niet gaan vliegen wat drinken. Plus, ze hebben een Starbucks. Alleen toen ik naar mijn vliegtuig wilde wist ik niet waar ik heen moest
Schiphol kennen we allemaal wel.
Das toch normaal?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 30 september 2008 @ 12:51:13 #228
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62021226
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:24 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Das toch normaal?
Was in Nairobi niet mogelijk. Bij binnenkomst op het vliegveld (van buiten, niet vanuit het vliegtuig) werd de bagage direct door een scanner gehaald en wegbrengers/vrienden mochten niet mee het vliegveld in. Trouwens op Entebbe hetzelfde.
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:14:03 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_62024920
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Was in Nairobi niet mogelijk. Bij binnenkomst op het vliegveld (van buiten, niet vanuit het vliegtuig) werd de bagage direct door een scanner gehaald en wegbrengers/vrienden mochten niet mee het vliegveld in. Trouwens op Entebbe hetzelfde.
Op Schiphol mag je na het inchecken ook nog gewoon met familie afscheid nemen enzo. Pas als je door de douane gaat kan dit niet meer. Heb eigenlijk nog nooit anders meegemaakt.
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:19:55 #230
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62025061
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Op Schiphol mag je na het inchecken ook nog gewoon met familie afscheid nemen enzo. Pas als je door de douane gaat kan dit niet meer. Heb eigenlijk nog nooit anders meegemaakt.
Nou ja, ga naar Oost-Afrika zou ik zeggen
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:23:08 #231
202348 Susi
Temple of Love
pi_62026707
Maatschappij?
Finnair

Traject?
Amsterdam Schiphol - Helsinki Vantaa

Vertraging?
Een half uur vanwege drukte op Schiphol.

Vriendelijk personeel?
Heel vriendelijk, ze spraken heel goed Engels en namen de tijd voor de passagiers.

Lekker eten?
Een warme maaltijd, bestaande uit wat vlees, aardappelen en groenten.

Entertainment?
De stewardessen met hun ritueeltje.

Iets over de luchthavens?
Zowel Amsterdam Schiphol als Helsinki Vantaa zijn moderne, eigentijdse luchthavens.
pi_62026956
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:24 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Das toch normaal?
In Manilla kom je als wegbrenger de terminal niet eens in.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_62038142
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:04 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Maar dat is alleen het geval in een 747. Bij alle andere toestellen is die deur niet zo dik dat er bij een raamplaats bij de nooduitgang erg beperkte beenruimte overblijft.
[..]

Mijn ervaring is dat er ook tijdens de nacht af en toe wel een serveerster langs komt met water, cola en jus. Maar toen had je zeker net je ogen dicht? In de pantry kun je zoveel te drinken krijgen als je wilt en daarom neem ik dus altijd een aisle seat.

Delta Airlines ... Ja wel mee gevlogen. Zowel transatlantic vanaf Parijs als binnenlandse vluchten in USA. Transatlantic was OK, niets bijzonders, niet beter dan NWA of United en binnenlandse vlucht no frills in een "vuil" vliegtuig zoals meestal bij binnenlandse vluchten in USA. Transatlantic vind ik europese maatschappijen toch altijd net iets beter en iets meer bieden dan de Amerikaanse partners. Maar het is niet slecht hoor.
Thanks voor je verhaaltje over Delta
Ja het was ook een 747, terug had ik wel een ander toestel maar welke dat was, weet ik niet meer.

Volgende keer ga ik ook in de zogenaamde nacht naar de pantry. Ik wist niet dat dat kon. Kan trouwens best van die jus hoor, ik heb niet geslapen, dan heb ik gewoon bedankt (ik lust geen jus) en ben ik het vergeten
Happiness never comes in the way that we imagine.
  dinsdag 30 september 2008 @ 23:25:09 #234
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62038853
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:23 schreef Susi het volgende:
Maatschappij?
Finnair

Traject?
Amsterdam Schiphol - Helsinki Vantaa

Vertraging?
Een half uur vanwege drukte op Schiphol.

Vriendelijk personeel?
Heel vriendelijk, ze spraken heel goed Engels en namen de tijd voor de passagiers.

Lekker eten?
Een warme maaltijd, bestaande uit wat vlees, aardappelen en groenten.

Entertainment?
De stewardessen met hun ritueeltje.

Iets over de luchthavens?
Zowel Amsterdam Schiphol als Helsinki Vantaa zijn moderne, eigentijdse luchthavens.
Andere vraag, spreken mensen in Helsinki fatsoenlijk Engels?
  dinsdag 30 september 2008 @ 23:55:41 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_62039613
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Andere vraag, spreken mensen in Helsinki fatsoenlijk Engels?
Het Engels van Scandinaviërs is over het algemeen uitstekend, beter dan dat van Nederlanders
  woensdag 1 oktober 2008 @ 00:51:27 #236
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62040538
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Andere vraag, spreken mensen in Helsinki fatsoenlijk Engels?
Ja heel goed, zo niet beter dan de gemiddelde Nederlander. (heb er gewoond dus spreek uit ervaring)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:56:22 #237
155616 Proximo
For god, king & country
pi_62509305
Maatschappij?
British Airways

Kosten:

Onderdeel van een andere vlucht.

Vliegtuig: Airbus A319

Loadfactor: 100% - 75%

Traject: BRU-LHR - LHR-AMS

Comfort?

Prima stoelen, zeker voor het die drie kwartier dat je er zit.

Vertraging?

Op tijd vertrokken, maar boven Heathrow in de wachtrij gezet, waarna we nog 20 minuten rondjes hebben gedraaid.
Terug geen vertraging, alleen op schiphol lekker lang taxiën

Vriendelijk personeel?

Prima, niet bijzonder.

Lekker eten?

Een soort van ontbijtreep en terug een Wrap.

Entertainment?

Het raam & Ipod

Algehele indruk?

Prima, toch maar een korte vlucht. Helaas op de terugweg omringd door schreeuwerig rotterdammers...

Iets over de luchthavens?

Brussel: Een behoorlijke chaos, ze zijn ook aan het verbouwen maar ook bij het inchecken kan het allemaal wel wat soepeler.
Heathrow: Terminal 5 loopt heel soepel, nergens last van gehad, ook terminal 3 was prima.
Schiphol: Bekend verhaal.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maatschappij?

American Airlines

Kosten:

450¤ (inclusief vlucht Brussel-London-Amsterdam)

Vliegtuig:

Boeing 777-200


Loadfactor:

Zowel heen als terug 100%

Traject:

LHR-JFK - JFK-LHR

Comfort?

Stoelen zitten prima, opzich voldoende beenruimte voor een dagvlucht, 's nachts proberen te slapen is natuurlijk nooit fijn als je zit

Vertraging?

Op beide vluchten geen vertraging, op de terugweg nog eerder aangekomen

Vriendelijk personeel?

Op de heenweg de voorspelbare amerikaanse dames op leeftijd, niet vervelend maar niet bijzonder. Terug gelukkig een paar jonge vrouwen

Lekker eten?

Heen kipmaaltijd, die was wel te verteren, verder een uur voor de landing nog een pizza,
Terug vlees met aardappels, wel aardig maar niet bijzonder. en 's ochtends nog een ontbijt (warme croissant )

Entertainment?

Eigen schermpje, helaas buiten afleveringen van The office US geen enkel iets wat me aansprak, dus wederom Ipod

Algehele indruk?

Prima, hopelijk hebben ze het installeren van AVOD in hun 777's snel doorgevoerd.


Iets over de luchthavens?

JFK, Terminal 8 is schoon en mooi, alleen is er niet bijzonder veel te beleven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Proximo op 19-10-2008 19:08:31 (foutje) ]
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:07:02 #238
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_62509586
quote:
's nachts proberen te slapen is natuurlijk nooit fijn als je probeert te slapen.
?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:08:51 #239
155616 Proximo
For god, king & country
pi_62509632
Aangepast.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:00:35 #240
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62512785
JFK?
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:54:54 #241
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_62514247
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:00 schreef leolinedance het volgende:
JFK?
John Fitzgerald Kennedy.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 22:00:57 #242
45833 crew  Fogel
pi_62514439
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:54 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

John Fitzgerald Kennedy.
In deze context als naam van een vliegveld bij New York.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:50:59 #243
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_62538328
Maatschappij?
Ryanair

Traject?
Brussel Charleroi - Milan Bergamo - Brussel Charleroi

Vertraging?
Geen. Op de heenreis moesten we zelfs nog een beetje rennen om het vliegtuig te halen, maar hij vertrok mooi op tijd. Vervolgens landde het vliegtuig een half uur vroeger.
Op de terugreis vertrok het vliegtuig een half uur te laat, maar kwam mooi op de afgesproken tijd aan.
Dit was trouwens de 1ste keer dat ik het Ryanair muziekje hoorde na de landing, en ik heb toch al enkele malen met Ryanair gevlogen.

Vriendelijk personeel?
Gewoon normaal, vriendelijkheid is niet het belangrijkste bij Ryanair, gewoon degelijk. Wel een mooie stewardess met de naam Racquel op de terugvlucht.

Lekker eten?
Niks gepakt.

Entertainment?
De binnenkant van mijn ogen en het Ryanair magazine.

Iets over de luchthavens?
Charleroi heeft een nieuwe terminal en die ziet stukken mooier uit als de oude. Douane ging niet lekker snel, maar het is een absolute verbetering met de eerste situatie. Milan lijkt wat dat betreft beetje op oude Charleroi, alleen groter. Grauw vliegveld, niet veel te beleven, waar je dus binnen 1 minuut binnen komt en weer buiten staat.
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:39:52 #244
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_62730879
Maatschappij?
Lufthansa

Vliegtuig;
Airbus 340

Traject?
Dusseldorf - Newark - Dusseldorf

Comfort?
Voldoende ruimte vond ik zelf. Ik zat tweemaal op de een na laatste rij in vliegtuig en daar waren beide keren nog enkele vrije plaatsen.

Vertraging?
Beide keren netjes op tijd aangekomen.

Vriendelijk personeel?
Zeer vriendelijk, kunnen sommige maatschappijen een voorbeeld aannemen. Mix van jong en oud, waarbij de persoonlijke verzorging wel een tikkeltje beter mag zijn. Een behaarde aap als purser kan niet echt verzorgd overkomen, maar voor mij geen probleem.

Lekker eten?
Op de heenreis goulash met een soort andijviepuree gehad. Als ik iets niet eet is het andijvie dus dat laten liggen. Daarna nog een stuk pizza gekregen, wat wel lekker was. Viel me trouwens op dat ze wel erg vaak met de Baileys en Cognac langskwamen, erg fijn.
Op de terugweg pasta met champignons gehad en een stukje kwarttaart. Niet mijn ding, en omdat ik op vliegveld al wat gesnoept had weer laten liggen. Daarna nog ontbijt gekregen, maar ik werd wakker nadat het geserveerd was, maar nog netjes wat gekregen.

Entertainment?
Niets bijzonders. Geen eigen inflight entertainment system in economy, maar overhead tv`s. Films waren toch meer op families gericht. Meet Dave, Made of Honor en Nanny Diaries gezien, niet de meest spraakmakende films.

Algehele indruk?
Eerste keer met Lufthansa gevlogen en zeer zeker bevallen. Dusseldorf ligt lekker dichtbij, parkeren is ideaal en het is gewoon een goede maatschappij.

Iets over de luchthavens?
Dusseldorf ziet er zeer netjes uit, met overal wat cafe`s en winkeltjes, en een goede connectie met de parkeerplaatsen middels een Skytrain. Geen lange rijen bij de douane of incheckbalies. Achter de douane krijg je zelfs nog gratis kranten en koffie. Dat kon misschien zijn omdat het bij Lufthansa was.

Newark is degelijk, een foodcourt hier en daar, winkels zijn er niet echt, en de douane niet echt vriendelijk. Ik moest inchecken in Terminal B, en daar was niet veel te beleven. Bij aankomst werd ik zelfs volledig gescreend en werd mijn bagage gecontroleerd. Moest allerlei vragen beantwoorden wat ik kwam doen, moest de juiste kleuren van mijn kleren aantonen, en ik moest mijn laptop opstarten en zeggen wat er allemaal opstond. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, zelfs niet 6 maanden geleden op JFK. Maar verder was er niks aan de hand, duurde alleen wat langer voordat ik de stad in kon.
pi_62732266
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:39 schreef Professional het volgende:
en ik moest mijn laptop opstarten en zeggen wat er allemaal opstond.
Wtf, waar is dat goed voor.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator maandag 27 oktober 2008 @ 21:28:27 #246
45833 crew  Fogel
pi_62732564
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:21 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Wtf, waar is dat goed voor.
Dan kunnen ze zien dat het geen dummy vol een of ander explosief is. Ik heb zelfs bij het Prado museum mijn PC op moeten starten voordat ik het in de garderobe neer mocht leggen (laptop mocht het museum niet mee in)!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_62732649
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:39 schreef Professional het volgende:
Maatschappij?
Lufthansa

Vliegtuig;
Airbus 340

Traject?
Dusseldorf - Newark - Dusseldorf
Heb je ingechecked via internet? Zo ja, hoe ging dit? Wij vliegen volgende week donderdag ook met Lufthansa (wordt uitgevoerd door lufthansa, eigenlijk United Airlines) naar Newark. Hopelijk worden wij niet zolang opgehouden bij de douane!
/a>
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:54:19 #248
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_62733585
Heb je de vlucht via United geboekt? Dan kun je toch via hun inchecken?
Ik heb online ingecheckt, gewoon thuis vanachter de pc. 2 minuten was ik klaar, je komt op vliegveld, en binnen 2 minuten was ik weer weg bij de balie.
pi_62734419
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:54 schreef Professional het volgende:
Heb je de vlucht via United geboekt? Dan kun je toch via hun inchecken?
Ik heb online ingecheckt, gewoon thuis vanachter de pc. 2 minuten was ik klaar, je komt op vliegveld, en binnen 2 minuten was ik weer weg bij de balie.
Jah, we hebben al even gekeken en we kunnen gewoon inloggen, maar inchecken kan pas 24 (?) uur van te voren. Zal ook vast wel goedkomen, alleen hebben we nog niet eerder via internet ingechecked... Hoe lang voor het inchecken was je in dusseldorf?
/a>
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:23:46 #250
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_62734891
Ik was 2 uur vantevoren daar, omdat ik lekker op mijn gemak aan wou komen en nog wat wou eten en drinken. Toen was het nog niet zo druk, maar zodra je online ingechecked bent, zijn er bijna geen problemen meer voor je. Gewoon niet telaat komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')