# Maatschappij?
KLM
# Traject?
TRD-AMS-MAD
# Vertraging?
Eerste vlucht niet, tweede wel, maar toch eerder aangekomen dan wat op mijn ticket stond

.
# Vriendelijk personeel?
Zekers! Kreeg een upgrade op de eerste vlucht. De tweede vlucht heb ik op Schiphol nog gratis kunnen omboeken zodat ik een vlucht eerder richting Madrid kon. Een paar uur wachten op Schiphol had ik nl niet zoveel zin in, en 5 minuten na het omboeken begin de boarding van mijn nieuwe vlucht.
Zelfs mijn koffer die een label voor de volgende vlucht had, kwam met de eerdere vlucht mee!
# Lekker eten?
Ook in Europe Select op de eerste vlucht kregen we economy eten (ze hadden niet genoeg ES eten, alleen de mensen die voor ES betaald hadden, kregen dan ook het 'betere' eten), de normale Trattoria driehoek sandwich. Goed te eten. Bij mijn tweede bier, kreeg ik ook een zakje gebrande amandelen erbij, goede service
Op de volgende vlucht weer trattoria, maar deze keer de broodjesversie. Wederom goed te eten.
Terwijl ik bij de WC stond te wachten, kreeg ik een extra stroopwafel van de stewardess om de wachttijd te verkorten

# Entertainment?
Mijn iPod en de Holland Herald, en werk (maar da's geen entertainment)
# Algehele indruk?
Het omboeken van de oorspronkelijke tickets ging nogal stroef (ze waren vergeten het eticket opnieuw uit te geven waardoor ik niet in kon checken online), maar zogauw ze eenmaal OK waren (2 uur voor vertrek...) ging alles relatief goed.
De tweede vlucht had vertraging, en het duurde ruim 45-60 minuten voordat de baggage op de band lag, maar uiteindelijk toch een stuk eerder bij het hotel (anders was ik ongeveer _nu_ geland).
# Iets over de luchthavens?
Zie mijn eerdere posts voor Værnes en Schiphol.
Madrid: bij aankomst in de terminal kwam er een sigarettenrook en urinelucht tegemoet, niet prettig. Gelukkig geen aparte geur bij de baggageband. Baggageafhandelijk was enorm traag. Na ongeveer de helft zetten ze de band stil, rolluik ging dicht en na een minuut of tien gingen ze weer open en begon de band weer met de resterende koffers...