Tja, maar Nederland heeft nou eenmaal weinig land te vergeven, dus hebben we PTSD ingevoerd om de soldaten toch met iets naar huis te sturen.quote:Op woensdag 2 april 2008 01:23 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Succesvolle bevelen-slikkers kregen dikwijls hun eigen landgoed in het vers veroverde land na hun ambtstermijn.
Kan je over de huidige soldaten niet zeggen, zij krijgen alleen gratis PTSD.
Er bestaat zoiets als een orientatiejaar... maar ik weet niet of dat voor iedereen is, of alleen voor probleemjongeren?quote:Op dinsdag 8 april 2008 11:36 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Heb je niet een soort van eerste basisjaar?
Dat is voor iedereen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 11:48 schreef Northside het volgende:
[..]
Er bestaat zoiets als een orientatiejaar... maar ik weet niet of dat voor iedereen is, of alleen voor probleemjongeren?
We kunnen vast samen wel een hele goede afwijking nadoenquote:Op dinsdag 8 april 2008 23:19 schreef Rorata het volgende:
als het verplicht zou worden dan moet ik onderduiken
Een geboren groepsmens betekent dus geen vrije wil? Lees zelf nog eens wat je zegt. Je hebt het over 2 compleet verschillende dingen namelijk.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:54 schreef Matje-1989 het volgende:
De natuur van de vrije wil?
De mens is een geboren groepsmens
Dus niets natuur van de vrije wil..
Als ik om me heen kijk op straat; JA.quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:59 schreef Matje-1989 het volgende:
En WTF heeft iedereen steeds te maken met dicipline?
IS dicipline et heilige woord om de samenleving 'beter' te maken?
Het nationaal belang houdt per definitie op bij de landsgrenzen?quote:Op woensdag 9 april 2008 19:19 schreef OldJeller het volgende:
Ik zeg nee: waarom zou je gaan vechten in oorlog voor iets waar je het totaal niet mee eens bent, maar omdat de regeringsleiders van je land dat graag willen. In dit geval is het niet je land verdedigen, maar gewoon neokolonisatie, zoals in Afghanistan en Irak momenteel.
Verder moet het Nederlandse leger niet uitgebreid worden, maar juist verminderd. Enkel genoeg manschappen om te helpen bij natuurrampen en andere dingen van nationaal belang.
Niet per definitie, maar momenteel zijn er geen soldaten nodig in het buitenland, behalve voor VN vredesmissies, blauwhelmen dus.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:44 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het nationaal belang houdt per definitie op bij de landsgrenzen?
Heel belangrijk punt. Er is (dreigen met) geweld nodig om een hoge levensstandaard te kunnen behouden.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:44 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het nationaal belang houdt per definitie op bij de landsgrenzen?
Die kun je ook moeilijk met alleen een geweer op pad sturen. En wat als een van de strijdende partijen besluit dat er voorlopig nog wel even wat meer mensenrechten geschonden kunnen worden. Neem bijvoorbeeld Kosovo, daar hadden we met een veredelde Natres niks kunnen uitrichten.quote:Op woensdag 9 april 2008 20:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar momenteel zijn er geen soldaten nodig in het buitenland, behalve voor VN vredesmissies, blauwhelmen dus.
Dat is een heel realistische visie op de wereld, maar natuurlijk niet de Nederlandse... wij lossen alles op met diplomatie en praten. En als dat niet werkt praten we nog meer... en als het dan nog niet werkt stoten we even een groot sterk vriendje aan en vragen of hij wil helpen.quote:Op woensdag 9 april 2008 20:41 schreef waht het volgende:
[..]
Heel belangrijk punt. Er is (dreigen met) geweld nodig om een hoge levensstandaard te kunnen behouden.
Die 'economische belangen' van die vreselijke politici zijn in jouw voordeel, of dacht je dat vrijheid en welvaart gratis is? En aangezien die grondstoffen die uiterst belangrijk zijn voor onze welvaart & vrijheid steeds duurder lijken te worden, wat erop duidt dat het aanbod niet meer zonder meer kan voldoen aan de vraag, is het toch vrij handig een leger te hebben om indien het nodig is in te grijpen. Het is maar net hoeveel waarde je hecht aan welvaart. De wereld is geen mooie rechtvaardige eerlijke plek. Met 6,0 miljard mensen die allemaal het liefst een SUV, een villa en elke avond een dikke biefstuk willen hebben zul je gaan moeten vechten voor je welvaart. En hoe wil je in godsnaam vechten als je al verdomme jaren op defensie loopt te bezuinigen?! We moeten eens prioriteiten stellen!
Leer je geschiedenis, niet uitgerust zijn tot, en iets niet kunnen? Met een handwapen iets doen is iets anders dan met een geweer. Een diemaco van nu liever dan waar hun mee liepen. We hebben niets kunnen uitrichten door een fout, die fout maken we niet meer, kijk naar de huidige jongens elders. Volgens mij heb je geen flauw benul van wat daar gebeurd is.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:09 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die kun je ook moeilijk met alleen een geweer op pad sturen. En wat als een van de strijdende partijen besluit dat er voorlopig nog wel even wat meer mensenrechten geschonden kunnen worden. Neem bijvoorbeeld Kosovo, daar hadden we met een veredelde Natres niks kunnen uitrichten.
Volgens mij heb JIJ geen flauw benul wat er in, of moet ik zeggen bóven, Kosovo gebeurd isquote:Op woensdag 9 april 2008 23:50 schreef Esses het volgende:
[..]
Leer je geschiedenis, niet uitgerust zijn tot, en iets niet kunnen? Met een handwapen iets doen is iets anders dan met een geweer. Een diemaco van nu liever dan waar hun mee liepen. We hebben niets kunnen uitrichten door een fout, die fout maken we niet meer, kijk naar de huidige jongens elders. Volgens mij heb je geen flauw benul van wat daar gebeurd is.
Met elk ander leger ook niet, men zag allerlei dingen door de vingers en deed er niets aan.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:09 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die kun je ook moeilijk met alleen een geweer op pad sturen. En wat als een van de strijdende partijen besluit dat er voorlopig nog wel even wat meer mensenrechten geschonden kunnen worden. Neem bijvoorbeeld Kosovo, daar hadden we met een veredelde Natres niks kunnen uitrichten.
Een diemaco valt zeker onder het type geweer, maar ik wees op 't punt wat hun zwaarste geschut gemideld was, een handwapenquote:Op donderdag 10 april 2008 00:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
Volgens mij heb JIJ geen flauw benul wat er in, of moet ik zeggen bóven, Kosovo gebeurd is
Maar goed, laten we het over Srebrenica hebben. Die jongens dáár konden ook niks uitrichten omdat ze te licht bewapend waren en de vijand wist dat. Niet dat de compound anders wel te verdedigen was met duizenden burgers erin, maar toch.
Sinds wanneer valt de Diemaco niet meer onder de term geweer trouwens, noemt men het tegenwoordig Duplo?
quote:Op woensdag 9 april 2008 20:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar momenteel zijn er geen soldaten nodig in het buitenland, behalve voor VN vredesmissies, blauwhelmen dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |