quote:
Op zondag 20 april 2008 15:48 schreef Mojo-Jojo het volgende:Haha
Ik dacht al dat ik voor het lapje werd gehouden

Nog een andere vraag. Vorig jaar ben ik geopereeerd wegens kanker. Het zat niet bij of in/aan een orgaan of ander vitaal deel. Verder ben ik al een half jaar vrij (mri en alles was clear).
Weet iemand hoe dit zit ivm de keuring, val ik hierdoor af?
nee, je valt er niet door af en je kan nog steeds het hoogste cluster halen. Je moet er echter rekening mee houden dat het wel gevolgen heeft op de duur van je keuringstraject.
Waarschijnlijk sturen ze je naar Utrecht om wat aanvullende onderzoeken te laten doen op het CMH (centraal militair hospitaal) bij het UMC.
Dat je kanker hebt gehad in het verleden zal je toekomstige loopbaan bij defensie niet in de weg (HOEVEN!) zitten. Er zal wel extra aandacht worden besteed aan je bij de medisch onderzoeken.
Ik werk zelf niet bij de GNK of een medisch onderdeel van defensie en defensie kan wel eens moeilijk doen bij de selectie. Ik weet ook niet hoe ernstig jou vorm van kanker is. Zouden ze moeilijk gaan doen en je bent er van overtuigd dat jou medisch verleden geen invloed heeft op het uitvoeren van je functie zoek het dan hoger op. Grote kan dat het allemaal goed gaat komen.
------------------------
Verder voor alle sporters:
Ik zie een hoop mooie sporten hier, maar ga ook gewoon rennen als training.
Bij elke sport worden spieren op een andere manier belast. Ik heb in mijn peloton al flink wat mensen zien vertrekken die lichamelijk goed in elkaar zaten en uiteindelijk toch moesten uitboeken of naar het IBP omdat (bijvoorbeeld) hun scheenbenen de belasting niet aan konden.
Mijn tip : Alle sporten zijn leuk en goed, maar ga ook kilometers maken te voet. Dit is ook wat je gaat doen in je opleiding.