Ik dacht dat jij een moslim was?quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:32 schreef Super7fighter het volgende:
Ontopic: kun je een samenvatting geven.
Ik heb geen idee over de betrouwbaarheid, maar kwam hem regelmatig tegen toen ik ging googlelen op "muhammed homosexual".quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:39 schreef Iblis het volgende:
Curieuze hadith, maar hoe betrouwbaar wordt deze geacht? En verder: Mohammed stierf in 632. Wanneer is die man geboren? Hoe oud waren ze beide? En ’t is een beetje psychologie van de koude grond natuurlijk. Want misschien was ’t een ritueel voor ’t een of ander?
Vertel:quote:
Ja, met name op anti-Islamitische websites, waar jij zo te lezen een vaste klant van bent. En trouwens, laatst nog door Marokkaanse hangjongeren achternagezeten, bespuugd of mishandeld, die in je straat wonen? Als we dan toch herinneringen gaan ophalen...quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:48 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Vertel:
We hebben van jou wel meer verzinsels gelezen. Ga je deze keer niet gillend naar FB rennen als ik je om bewijs vraag? Ik kom de hadith erg vaak tegen op Google..
Komtie weer met z'n leugens. Jonge toch, denk je nou echt dat Allah vindt dat je een Mujahiden bent met dit soort flauwe verzinsels? Je zult die 72 meisjes echt op een andere manier moeten scoren hoor...(In mijn straat staan koopwoningen. 'nuff said)quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:53 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, met name op anti-Islamitische websites, waar jij zo te lezen een vaste klant van bent. En trouwens, laatst nog door Marokkaanse hangjongeren achternagezeten, bespuugd of mishandeld, die in je straat wonen? Als we dan toch herinneringen gaan ophalen...
http://muslim-defence.com/Hadith_Tongue.aspx
Ik geloof dat ze zijn opgeschreven op zo'n manier dat ze de koran bevestigden, daar een beetje wetenschap (en onwenselijke speculatie) op loslaten in die tijd was spelen met je leven lijkt me.quote:
Je hebt gelijk met je anti-islam websites. Ook ‘The Sayings of the Syrians’ levert echt amper wat op. Ook niet in Google books. Maarruh, wat schiet die website van jou ontzettend uit de bocht in de laatste twee alinea’s. Ongelooflijk.quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:53 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, met name op anti-Islamitische websites, waar jij zo te lezen een vaste klant van bent. En trouwens, laatst nog door Marokkaanse hangjongeren achternagezeten, bespuugd of mishandeld, die in je straat wonen? Als we dan toch herinneringen gaan ophalen...
http://muslim-defence.com/Hadith_Tongue.aspx
Ja hoor dat sowieso, maar je beantwoord mijn vraag niet.. Geloof je dat Mohammed echt zijn tong of zijn lippen heeft gezuigd omdat het in de hadith staat?quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:00 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze zijn opgeschreven op zo'n manier dat ze de koran bevestigden, daar een beetje wetenschap (en onwenselijke speculatie) op loslaten in die tijd was spelen met je leven lijkt me.
Zoals bij meer religies in die tijd, daar niet van...
Maar je moet toch een redelijk tijdsbeeld tevoorschijn kunnen trekken uit die bundel verhalen lijkt me.
http://en.wikipedia.org/wiki/Musnad_Ahmad_ibn_Hanbalquote:Certain Hanbali scholars (such as Ibn Jauzi claimed that the Musnad contains fabricated hadith. These hadith are generally thought to be fabricated by interpolation (i.e. that narrator jumbling up information, mixing texts and authoritative chains) rather than being mere creations of a dubious narrators imagination[1].
An issue concerning Imam Ahmad's hadith collection, his Musnad, was that during his work on it, he struck out various hadith (as not belonging to his collection). This methodology was not understood by some of the copyists and they reinserted some of these hadith which Ibn Hanbal had made efforts to remove in their transcriptions.
Ik blijf dit curieus vinden (van suups site): "This hadith is only found in Musnad Ahmad, therefore it is not considered Authenic and most muslims dont care for it."quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:00 schreef Iblis het volgende:
“The Sayings of the Syrians” levert ook echt amper wat op behalve een paar sites die altijd dit vers hebben, en
[..]
Je hebt gelijk met je anti-islam websites. Ook ‘The Sayings of the Syrians’ levert echt amper wat op. Ook niet in Google books. Maarruh, wat schiet die website van jou ontzettend uit de bocht in de laatste twee alinea’s. Ongelooflijk.
Ik geloof dat zijn handelen een voorbeeld hoort te zijn voor zijn volgelingen. Ik 'geloof' niet in geschiedenis, ik vind geschiedenis aannemelijk of goed gedocumenteerd.quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja hoor dat sowieso, maar je beantwoord mijn vraag niet.. Geloof je dat Mohammed echt zijn tong of zijn lippen heeft gezuigd omdat het in de hadith staat?
...waarmee je de deur opent voor 'duivelsverzen'..!quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Musnad_Ahmad_ibn_Hanbal
Wel is het in ieder vreemd voor iemand die niet gelooft in de Ahadith om dat nu juist als bron te gebruiken om Mohammed mee te bekritiseren, voor zover jouw intentie dat was, maar zoals ik al eerder zei, Hassan en Husein waren de kleinkinderen van Mohammed, de hadith komt van de aartsvijand van Hassan is verder niet opgenomen in de uiteindelijke 6 hadithboeken en als puntje op de i wordt verzameling van al musnad ook door Hanbali's eigen leerlingen bekritiseerd.quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:06 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Ik geloof dat zijn handelen een voorbeeld hoort te zijn voor zijn volgelingen. Ik 'geloof' niet in geschiedenis, ik vind geschiedenis aannemelijk of goed gedocumenteerd.
En in dit geval is het gewoon een goeie grap voor mij als detheist zijnde, of hij wel of niet met mannen zoent is zijn zaak, niet de mijne.
Ik geloof het niet, en ik 'on'geloof het niet, ik lees dat het gedocumenteerd is. That's it
(De reden om zo'n document te verspreiden is natuurlijk wel interessant.)
Ik heb duivelsverzen gelezen, jij?quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:09 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
...waarmee je de deur opent voor 'duivelsverzen'..!
Mm. De laatste schrijver die dit onderzocht heeft kwam het duur te staan. Ik weet niet hoe dringend suup's libido om een martelaarschap vraagt, beter pas ik nu even op met wat ik neertik..
Dat heb ik ook gelezen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wel is het in ieder vreemd voor iemand die niet gelooft in de Ahadith om dat nu juist als bron te gebruiken om Mohammed mee te bekritiseren, voor zover jouw intentie dat was, maar zoals ik al eerder zei, Hassan en Husein waren de kleinkinderen van Mohammed, de hadith komt van de aartsvijand van Hassan is verder niet opgenomen in de uiteindelijke 6 hadithboeken en als puntje op de i wordt verzameling van al musnad ook door Hanbali's eigen leerlingen bekritiseerd.
Ja ik ook! Drie regels over de dochters van Allah!quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb duivelsverzen gelezen, jij?
Je had me zelf verteld dat je uitgescholden, bedreigd en achternagezeten. Het is niet erg, veel allochtonen en autochtonen in Nederland hebben last van hangjongeren van Noord-Afrikaanse afkomst. Daar hoef jij je echt niet voor te schamen. Wat wel beschamend is dat ij dit incident aangrijpt om Islamhaat te propageren. Die 72 maagden, daar zou je die hangjongeren mee om de oren moeten slaan, als ze je moeder weer eens voor hoer uitmaken. Aan de andere kant heeft het misschien geen zin, misschien liggen ze wel elke dag met een blondje te sporten.quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:56 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Komtie weer met z'n leugens. Jonge toch, denk je nou echt dat Allah vindt dat je een Mujahiden bent met dit soort flauwe verzinsels? Je zult die 72 meisjes echt op een andere manier moeten scoren hoor...(In mijn straat staan koopwoningen. 'nuff said)
Gaatieweer.. Elke keer als jij met je mond vol tanden zit kom je met dit lulverhaal aanzetten.quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:18 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Je had me zelf verteld dat je uitgescholden, bedreigd en achternagezeten. Het is niet erg, veel allochtonen en autochtonen in Nederland hebben last van hangjongeren van Noord-Afrikaanse afkomst. Daar hoef jij je echt niet voor te schamen. Wat wel beschamend is dat ij dit incident aangrijpt om Islamhaat te propageren. Die 72 maagden, daar zou je die hangjongeren mee om de oren moeten slaan, als ze je moeder weer eens voor hoer uitmaken. Aan de andere kant heeft het misschien geen zin, misschien liggen ze wel elke dag met een blondje te sporten.
OT: Ik vind het overigens verdacht dat jij een valse hadith gelooft en honderdduizenden anderen negeert.
De door jou vermelde hadith kom in geen enkele andere bron voor, dan wel dat men iets bevestigd in niet-islamitische bronnen, desondanks haal je een hadtih uit een bundel wat door de leerlingen van Hanbal ook wordt bekritiseerd, terwijl het juist enkel door de Shieten zou moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:17 schreef ArchEnemy het volgende:
Ik geloof niet in een boek als dat boek zegt 'geloof mij'. Ik wordt nieuwsgierig, dat wel. Ik vind een geschiedenis aannemelijk op het moment dat je in meerdere bronnen een bevestiging tegenkomt. Zo hoor je dat te doen.
Ik weet niet met of het met hatelijke bedoelingen is geschreven wel weet ik dat of Mohammed heeft de nakomelingen van Abu Sufyan Kalifaat verboden of de kinderen van Mohammed hebben een hadith verzonnen en daarmee de hel geaccepteerd wanneer ze het volgende overleverden:quote:Het kan heel goed dat de hadith met hatelijke bedoelingen geschreven is, men ging in de islam niet bepaald vreedzaam met elkaar om in die tijd, ookal waren de regels van Mohammed een (lichte) verbetering kwa omgangsvormen.
quote:Since I have heard of my grandfather, prophet of God, who was saying: The Caliphate is forbidden from Abu Sufyan's descendants"
Jup, mede in leven geroepen door Ibn Ishak, maar ik zie niet waarom je overloopt naar een onderwerp als deze als TS?quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:17 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Ja ik ook! Drie regels over de dochters van Allah!
Ik heb PM's om mijn bewering te staven.quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:22 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Gaatieweer.. Elke keer als jij met je mond vol tanden zit kom je met dit lulverhaal aanzetten.
Het is gewoon gelogen, ik ga even melden dat je weer es de discussie probeert te verzieken omdat het gaat over zaken die jij niet kunt verdragen.
Gewone mensen zien in het tegenkomen van de grenzen van hun kaders een uitdaging, maar jij wordt telkens vals.
Als je een hamster was zou ik je doorspoelen. Of aan de kat geven.
Ja suup, en Paddy vond dat je toen ook uit je nek zat te lullen. En nu ben ik even met meneer Trig aan het praten, ga even ergens anders jihadje spelen ok?quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:29 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik heb PM's om mijn bewering te staven.
Wat gek. Want als Mohammed homoseksueel was zou men dat toch gewoon documenteren?quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:24 schreef Triggershot het volgende:
De door jou vermelde hadith kom in geen enkele andere bron voor, dan wel dat men iets bevestigd in niet-islamitische bronnen, desondanks haal je een hadtih uit een bundel wat door de leerlingen van Hanbal ook wordt bekritiseerd, terwijl het juist enkel door de Shieten zou moeten gebeuren.
Iemand die een hadith fabriceert accepteert de hel?quote:Ik weet niet met of het met hatelijke bedoelingen is geschreven wel weet ik dat of Mohammed heeft de nakomelingen van Abu Sufyan Kalifaat verboden of de kinderen van Mohammed hebben een hadith verzonnen en daarmee de hel geaccepteerd wanneer ze het volgende overleverden:
"Since I have heard of my grandfather, prophet of God, who was saying: The Caliphate is forbidden from Abu Sufyan's descendants"
Luistert, ik denk geen seconde dat er hier een moslim langkomt en zegt: "Verdomd interessant. Ik ga morgen eens bij mijn neef langs."quote:Gezien Moeawiyah de zoon is van Abu Sufyan, grootste vijand van Mohammed tot laatste jaar van Mohammeds leven en alleen tot islam is bekeerd omdat hij strijd heeft verloren.
De hadith is echt te zwak voor woorden er is dan ook geen enkel argument om het als authentiek aan te nemen als de Buchari en muslim bundels het al niet doen.
Integreer je in dit land, dan ram je geen homo's inelkaar. De media hebben genoeg voorbeelden over islamieten en ten uitvoer gebrachte homohaat.quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:31 schreef clumsy_clown het volgende:
WFL-vraagstuk, geen INT vraagstuk. Wat heeft dit te maken met de integratie van buitenlanders in Nederland? Weinig, weinig.
Omdat het knaagt aan de pijlers van de betrouwbaarheid van de hadith.quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jup, mede in leven geroepen door Ibn Ishak, maar ik zie niet waarom je overloopt naar een onderwerp als deze als TS?
Aan de ene kant lijkt me niet aan andere kant lijkt me wel, gezien er echt zoveel over hem is overgeleverd van zwakke, verworpen tot goedgekeurde en betrouwbare hadith.quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:36 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Wat gek. Want als Mohammed homoseksueel was zou men dat toch gewoon documenteren?
Denket niet.Lijkt me stug dat een officieel erkende hadith Mo neerzet als de eerste gaylord van de woestijn.
Er is verschil in hadith hé, hadith wat Mohammeds woorden overlevert of wat iets over Mohammed verteld.quote:De hadiths zijn wensverzen, bedoeld om te inspireren, daar waren we het al over eens. Medunkt dat groepsremmende homosexualiteit daar niet bijhoort.
Dat sowieso, maar om dan nu dingen hem toe te schrijven die in de Koran veroordeeld wordt, waar er in de ahadith geen aanwijzing voor is ten gunste van zo een idee alleen maar integendeel is dan blijft het bij wishfullthinking en assumpties.quote:Je zou er dan vanuit kunnen gaan dat er wel meer niet is gedocumenteerd betreffende het leven van Mohammed...
Mohammed heeft een stuk of 7/8 kinderen gehad waarvan er maar 1 overleefde tot een volwassen leeftijd, Fatiimah.quote:Ik blijf zitten met zestig jaar, alle vrouwen van zijn rijk tot zijn beschikking en slechts twee kinderen...
Tis dat ik niet gauw iets geloof, maar anders..
[..]
Iedereen die willens en wetens een leugen verspreid over het geloof en boodschap van Mohammed komt in de hel omdat je van 'de waarheid' afwijkt en het geloof als instrument voor je eigen belangen gebruikt.quote:Iemand die een hadith fabriceert accepteert de hel?
Dus als je de hadith wenselijk schrijft -zoals jij eerder beaamde- kom je in de hel?
Dan zijn veel hadiths door duivelsaanbidders geschreven!
Sorryquote:Ik had je nog gewaarschuwd joh!
Als het van Moeawiyah komt, als het niet opgenomen is in de betrouwbare boeken, als het door zijn eigen leerlingen wordt bekritiseerd als het bekend is dat betreffende zijn kleinzoon is etc etc zal het niet heel erg schokkerend zijn als een moslim het inderdaad niet al te serieus neemt.quote:Luistert, ik denk geen seconde dat er hier een moslim langkomt en zegt: "Verdomd interessant. Ik ga morgen eens bij mijn neef langs."
Maar ik ben wel nieuwsgierig geworden.
Mohammed had maar twee kinderen... En de sharia is onmenselijk barbaars tegenover homosexuelen.
Samen met dit vers... Hmmm...
quote:Khadijah is said to have borne Muhammad four daughters (Ruqayyah bint Muhammad, Umm Kulthum bint Muhammad, Zainab bint Muhammad, Fatimah Zahra) and two sons (Abd-Allah ibn Muhammad and Qasim ibn Muhammad), though all except two of his daughters, Fatimah and Zainab died before him.[156] Some Shia scholars however hold that Fatimah was Muhammad's only daughter.[157] Maria al-Qibtiyya bore him a son named Ibrahim ibn Muhammad, but the child died when he was two years old.[156]
Rushdie spreekt daar niet over, overigens wordt betrouwbaarheid niet in de ahadiths gezocht, maar in de overlevering van de ahadith en de leerlingen van de overleveraar zijzelf.quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:42 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Omdat het knaagt aan de pijlers van de betrouwbaarheid van de hadith.
Omdat er een hadith is van hem en zijn kleinzoon waarvan geldigheid van hadith al bij voorbaat getwist wordt zou hij het 'normaal' kunnen vinden terwijl sterkere en betrouwbare hadith overleveren dat Homo's gedood werden, al is er een meningsverschil en zeggen sommigen dat het unaniem voor anale sex was zowel bij man en vrouw.quote:Als jouw profeet intimiteiten met mannen normaal vond -zie Yasser en zijn vriendje- dan zondig je tegen zijn besluit door te accepteren dat homosexuelen met geweld vervolgd moeten worden.
Mwuah, ik baseer het op ervaringen en onderzoek niet op internet fora van een user of meerdere.quote:Zie de reacties van suup betreffende dit onderwerp. Een 'mooi' straatvoorbeeld waar het de dagelijkse praktijk betreft...
Het is altijd in je eigen belang als de groep waar je deel van uitmaakt groter en sterker wordt...quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:52 schreef Triggershot het volgende:
Iedereen die willens en wetens een leugen verspreid over het geloof en boodschap van Mohammed komt in de hel omdat je van 'de waarheid' afwijkt en het geloof als instrument voor je eigen belangen gebruikt.
Wat maakt dat nog uit? Als de betrouwbaarheid van de hadiths door machthebbers is bepaald zullen ze ongetwijfeld een voor die tijd en omstandigheden wenselijke selectie hebben toegepast. Waarmee de betrouwbaarheid volledig op losse schroeven staat...quote:Als het van Moeawiyah komt, als het niet opgenomen is in de betrouwbare boeken, als het door zijn eigen leerlingen wordt bekritiseerd als het bekend is dat betreffende zijn kleinzoon is etc etc zal het niet heel erg schokkerend zijn als een moslim het inderdaad niet al te serieus neemt.
Wiki. Maar hij zou er als religieuze uitvinder veertig moeten hebben. Een gemiddelde Europese muzikant van twee eeuwen geleden had er meer...quote:Hoe kom je overigens maar aan de twee kinderen?:
Anale sex betekent de doodstraf? Dat heb jij onderzocht en ervaren?quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:56 schreef Triggershot het volgende:
Omdat er een hadith is van hem en zijn kleinzoon waarvan geldigheid van hadith al bij voorbaat getwist wordt zou hij het 'normaal' kunnen vinden terwijl sterkere en betrouwbare hadith overleveren dat Homo's gedood werden, al is er een meningsverschil en zeggen sommigen dat het unaniem voor anale sex was zowel bij man en vrouw.
Mwuah, ik baseer het op ervaringen en onderzoek niet op internet fora van een user of meerdere.
Admins, kan hier wat aan gedaan worden? Ik zie telkens weer mijn naam in niet al te positieve zin en associaties.quote:Op dinsdag 1 april 2008 02:09 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
daarom rammen suup's neefjes homo's inelkaar op straat.
Ja, daar kan zeker wat aangedaan worden. Door jou. Het zijn je eigen woorden joh, jij bent van mening dat homo's die op straat hand in hand lopen 'provoceren'.quote:Op dinsdag 1 april 2008 02:11 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Admins, kan hier wat aan gedaan worden? Ik zie telkens weer mijn naam in niet al te positieve zin en associaties.
Dude jij verwijst in random topics ook mensen door naar mij als ze meer informatie willen over naaktstrandenquote:Op dinsdag 1 april 2008 02:11 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Admins, kan hier wat aan gedaan worden? Ik zie telkens weer mijn naam in niet al te positieve zin en associaties.
Bij voorbaat dank.
Een keer als grapje. En ik weet dat je wel tegen een grapje kan en het misschien zelfs waardeert. Maar systematisch mijn naam door het slijk halen iets wat die kruisvaarder doet. Het zou net zoiets in jouw context zijn als ik jou stelstelmatig motherfucker zou noemen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dude jij verwijst in random topics ook mensen door naar mij als ze meer informatie willen over naaktstrandendus wat klaag je hier nou weer
De vete tussen Archenemy en mij dateert al langer dan 2 dagen, gast. Archenemy is nogal een rancuneus typje, dat zijn misplaatste woede op een paar straatschoffies die hem mishandeld, geintimeerd en bedreigd hebben op mij projecteert. Ook heeft die onplezierige ervaring met Noord-Afrikanen een negatieve uitwerking op hem gehad in de vorm van intense Moslimhaat.quote:Op woensdag 2 april 2008 00:06 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
nou , met alle respect. kun je ook niet een klein beetje de hand in eigen boezem steken?
zie je nu echt geen relatie tussen je eigen gedrag en hoe daar vervolgens op wordt gereageert
onbegrijpelijk
ik zeg nietsquote:Op woensdag 2 april 2008 00:18 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
En zou je zelf niet een beetje respect kunnen tonen door je avatar te veranderen? Hou rekening met anderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |