abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58728020
Gewoon niggers~!
heb het nooit gehad dat een neger boos werd als ik hem neger of zwarte of weetikveel heb genoemd.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_58746282
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:18 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Ja en waarom denk je? Neger heeft een negatieve bijklank. Ik denk niet dat negers daar zelf mee daarmee begonnen zijn.

Ik vind wel dat zwarte mensen die het woord neger of nigger tegen elkaar gebruiken, ook niet moeten zeuren als een blanke hen neger noemt.

Eens, want wie is dan diegen die er onderscheid maakt en zou daarmee dan racistisch zijn...
http://www.moneymiljonair.nl/?u=723707&c=nl&rt=2
maak mij en jezelf rijk! oktnxbye
pi_58910426
Eh brada kan je meestal gebruiken. Onderling noemen ze elkaar neger of nigger.
pi_59018767
negers zeiken dat ze zo trots zijn dat ze neger zijn maar wat zie ik ze doen ? hun haar straighten en middeltjes gebruiken om hun huid blanker te maken
  zaterdag 31 mei 2008 @ 02:27:37 #155
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_59026530
- edit geen gebash ajb, probeer het eens met argumenten -

[ Bericht 90% gewijzigd door Misstique op 31-05-2008 13:38:10 ]
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:13:36 #156
170945 smoekie
individualist
pi_59030190
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:34 schreef shaitan14 het volgende:
negers zeiken dat ze zo trots zijn dat ze neger zijn maar wat zie ik ze doen ? hun haar straighten en middeltjes gebruiken om hun huid blanker te maken
belachelijke vergelijking, want dat is weer iedereen over 1 kam scheren.

er zijn inderdaad meer dan genoeg negroïdes (m of v) die het liefst "lichter" zouden willen zijn, maar als "wij" zo trots zijn op onze "blanke" kleur, waarom dan gaan bakken onder de zonnebank of 3x per jaar op vakantie of hele dagen in de achtertuin of la balkonia om heerlijk "bruin" te worden tot soms zelfs zwart aan toe?

En heb je die "jonge jochies" wel eens gehoord die zo graag een "negeraccent" willen hebben en zo proberen te praten dat het gewoon lachwekkend is

kromme vergelijking die andersom voor ons kaaskoppen net zo goed telt.
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
pi_59048504
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 00:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Veel zwarten vinden die negers in de Amerikaanse politiek maar minderwaardigen wannabe-blanken.
Ik ben donker en ik vind dat niet.
pi_59048572
quote:
Blanken zeuren altijd over negers en vinden hun ras superieur, maar wat doen zij, ze gaan lekker in de zon bakken, omdat zij graag donker willen worden.
pi_59048659
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:41 schreef Double-Helix het volgende:
Gewoon niggers~!
heb het nooit gehad dat een neger boos werd als ik hem neger of zwarte of weetikveel heb genoemd.
Waarom niet bij de naam noemen?

Ik denk niet dat mensen u blanke of witte noemen of wel?
pi_59059857
In Amerika worden ze Negrillo, Negrito, Negro. Of nog erger jigaboo, jungle bunny,blackfellow,nigger in the woodpile.
  maandag 2 juni 2008 @ 00:39:47 #161
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59060365
Wat een belachelijk kuttopic is dit geworden.

Dat dit nog open is .......
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 2 juni 2008 @ 08:48:10 #162
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_59062218
quote:
Op maandag 2 juni 2008 00:39 schreef popolon het volgende:
Wat een belachelijk kuttopic is dit geworden.

Dat dit nog open is .......
inderdaad, even kun jue goed dicuseren dan verpesten anderen het weer zo wat
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_59105902
Van een interview:

Of all interviewed black persons, 50% referred to themselves as 'black', 50% preferred 'nigga', and the remaining 45% told the interviewer to fuck off and stole his wallet.
pi_59105993
quote:
Op zondag 1 juni 2008 14:56 schreef Stratos het volgende:

[..]

Waarom niet bij de naam noemen?

Ik denk niet dat mensen u blanke of witte noemen of wel?
Echt wel.

Moet je eens naar Afrika gaan. Daar word je bijna overal gewoon witnek genoemd, of iets vergelijkbaar, in het plaatselijke bokkie-wokkie dialect. "Hey jij! JIJ!!! WITNEK!!! GEEF ME MIJN GELD!!!"
  woensdag 4 juni 2008 @ 08:59:19 #165
127981 Misstique
11-07-2014
pi_59108253
De vraag was niet hoe men in Amerika of Afrika elkaar aanspreekt, maar hier in Nederland.
Ik heb het idee - maar ik kan me vergissen aangezien ik niet in de Randstad woon - dat we elkaar gewoon bij de naam noemen en dat dat bij negers onder elkaar ook zo geldt.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  woensdag 4 juni 2008 @ 10:40:37 #166
206337 aychelle
pi_59110079
quote:
ten eerste: En dat zicht inderdaad iemand die altijd onder de zonebank ligt of wat maar ook ..... maar wel op andere gaat zeiken.
ten tweede: wat denk je dat vrouwen in Azie doen? die bleken hun huid ook vaak genoeg, maar daar word meestal geen woord over gerept
ten derde: Ja, we ontkroezen ons haar wel eens, maar niet allemaal! hoeveel blanke meisjes vragen me wel eens om hun haar te vlechten, echt veel ...
ten vierde: ooit van een curly of permamentje gehoord? want dat is het tegenovergstelde van ontkroezing
ten vijfde: Ja we zijn trots, mogen we?
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_59159358
Ik vind het eigenlijk ook nog al raar ze elkaar 'nigga' noemen, en als een blanke dat doet, het onder discriminatie valt.
Mensen gunnen je van alles, zolang je het maar niet hebt.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 09:27:36 #168
176670 Koskettimet
Vingermaster
pi_59164363
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:52 schreef -Sarcasm het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook nog al raar ze elkaar 'nigga' noemen, en als een blanke dat doet, het onder discriminatie valt.
Dat heet misbruik maken van je sociale positie. Gelijk een verband trekken met de slavernij of de rassenscheiding in Amerika die allang voorbij is.
Ik zeg: Discriminatie/racisme bestaat niet meer in deze tjid. Het bestaat kennelijk alleen nog voor diegene die daarin geloven en dus........ juist.

Het ligt geheel aan jezelf als je je geïntimideerd voelt wanneer een blank iemand je neger noemt.
Neem het gewoon met een korreltje zout op.

Maar hey, dat vind ik.

[ Bericht 15% gewijzigd door Koskettimet op 06-06-2008 09:47:43 ]
Het is PATAT!! :(
  vrijdag 6 juni 2008 @ 12:50:34 #169
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_59169560
Over de 'nigger' kwestie..

Niemand heeft hier zeker van een geuzennaam gehoord. Ze noemen elkaar zo om de kracht van het woord bij de 'blanke man' weg te halen. Ze nemen zelf controle van het woord waarmee ze al 300 jaar vernederd worden. Dat de blanke man het woord dat niet kan gebruiken is omdat het dan het doel voorbij schiet. Iemand met een machtspositie gebruikt het woord, en niet in een onderlinge relatie.

Deze redenering is trouwens ook onder Afro-Amerikanen dubieus. Er zijn veel zwarte leiders die ook tegen het gebruik van het woord zijn onderling terwijl anderen het weer verdedigen. Kortom een kwestie dit nog veel haken en ogen heeft.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 12:52:33 #170
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_59169613
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 09:27 schreef Koskettimet het volgende:
n verband trekken met de slavernij of de rassenscheiding in Amerika die allang voorbij is.
Ik zeg: Discriminatie/racisme bestaat niet meer in deze tjid. Het bestaat kennelijk alleen nog voor diegene die daarin geloven en dus........ juist.

wehehehehe... hij meent het ook nog geloof ik.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 6 juni 2008 @ 12:54:15 #171
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_59169655
quote:

[..]

Dat heet misbruik maken van je sociale positie. Gelijk een verband trekken met de slavernij of de rassenscheiding in Amerika die allang voorbij is.
Maar de effecten zijn nu nog zichtbaar.
quote:
Discriminatie bestaat wel degelijk. Waarom wordt het anders als bijzonder gezien dat er een zwarte president komt. En waarom kan hij zich niet als te 'zwart' profileren, omdat hij anders stemmen kwijtraakt. Waarom is het zo dat bij dezelfde misdaden zwarten een zwaardere straf krijgen dan blanken. Zie ook de doodstraf. (Afgezien van de hoeveelheid, want dat is een andere discussie).

Zo zijn er nog tientallen voorbeelden te noemen. Het is niet zo als in Nederland waar je alle geluiden van discriminatie van allochtonen mss nog als teveel gevoeligheid kan kwalificeren. Het zit daar diep in de samenleving verworven.
quote:
Het ligt geheel aan jezelf als je je geïntimideerd voelt wanneer een blank iemand je neger noemt.
Neem het gewoon met een korreltje zout op.

Maar hey, dat vind ik.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 21:43:36 #172
206337 aychelle
pi_59203781
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:52 schreef -Sarcasm het volgende:
Julllie willen het maar niet begrijpen he?
pi_59203852
donkere vriendinnen noemen mij kaas
soms aap
ik noem ze soms aap en zij elkaar aap of aapie
care
pi_59205063
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 21:43 schreef aychelle het volgende:

[..]

Julllie willen het maar niet begrijpen he?
Niet jullie.... wel veel mensen. Ik heb er ook een schurftheken aan om onder "jullie" te vallen.
Overal zijn nuances.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 9 juni 2008 @ 13:59:18 #175
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_59246076
quote:

[..]

Vandaar dat een groot deel van de huidige Amerikaanse bevolking segregatie nog bewust heeft meegemaakt .

Pas in de jaren 60 is rassenscheiding in de VS wettelijk verboden. En iets wettelijk verbieden betekent uiteraard niet dat elke burger er ook daadwerkelijk achter staat. Racisme en discriminatie in de VS komt ook vandaag de dag nog wel degelijk voor. Van beide kanten overigens.

Verder overigens geen excuus om je nu vandaag de dag te misdragen als zwarte. Maar wat jij zegt is gewoon regelrechte nonsens.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')