Boeiend. Die termen gebruik ik ook wel eens gewoon hoor (hoewel ik dan wel weet of die gene het kan hebben). Er wordt veel te zwaar getild aan al die woorden. Net zoals dat we nu opeens 'medelanders' moet gaan zeggen.. Doe normaalquote:Op dinsdag 1 april 2008 08:03 schreef DroogDok het volgende:
Tja, een blanke kaaskop noemen is geaccepteerd, (bijna) geen enkele blanke zal daar over vallen, maar als je een arabier zandneger, of een negeroïde persoon zwartjoekel noemt ben je een racist?
Beetje dubbele moraal.
Conoleeza rice is blank en colin powell weer zwart jaquote:Op dinsdag 1 april 2008 00:34 schreef Iblis het volgende:
Moeilijk geval is dit. Wat ik wel mooi vindt is dat je zo de tegenstelling Negers <> Blanken weet neer te zetten. Alsof het duidelijk is dat dit twee gemakkelijk te onderscheiden categorieën zijn. Kijk eens naar de Amerikaanse politiek (en maatschappij). Condoleeza Rice: Niet helemaal blank, dus ‘zwart’. Colin Powell? ‘Zwart’.
Chappelle's Showquote:Op woensdag 2 april 2008 14:43 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Conoleeza rice is blank en colin powell weer zwart ja![]()
Werd bepaalt in zo'n show bij de ... ah kut hoe heette die show nou? op Comedy central volgens mijZon komiek.
Denk ook niet dat dat Best of Black een titel is die verzonnen is binnen de zwarte gemeenschap.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:27 schreef Geqxon het volgende:
Herkenbaar. Ik zag laatst nog de CD "Best of Black 2007" de revue passeren. Ik denk niet dat een "Best of White 2007" CD erg populair zal zijn...
Bounties.quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Veel zwarten vinden die negers in de Amerikaanse politiek maar minderwaardigen wannabe-blanken.
Inderdaad apart. Zeker omdat we hier ook nog eens een Kaaskoppen in het buitenland hebben.quote:Op dinsdag 1 april 2008 04:31 schreef Muck het volgende:
Dit doet me denken aan een topic dat pas liep in CUL.
Daarin had iemand het over kaaskoppen. Ik vat dat woord helemaal niet negatief op, maar er waren een aantal mensen die daar nogal over vielen. Heel apart vond ik dat...
Dat zat ik me ook al af te vragen. En BET is volgens mij niet eens in Nederland op de kabel. (Of toch wel?)quote:Op woensdag 2 april 2008 09:36 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik heb nog nooit gehoorde dat ze zwarte tegen elkaar zeggen. Dat in het engels wel de term 'black' wordt gebruikt staat hier los van.
Het was enkel R&B, en verder enkel met zwarte artiesten.quote:Op woensdag 2 april 2008 15:15 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Denk ook niet dat dat Best of Black een titel is die verzonnen is binnen de zwarte gemeenschap..
Vandaar ook mijn vraag of dat gedrag ook hier in NL voorkomt, ik zie het zelf niet, maar ik woon dan ook niet in een regio met veel 'donkere' mensen.quote:Op woensdag 2 april 2008 16:53 schreef pinkplatinum het volgende:
Donkere mensen in NL hebben niks te maken met de Afro-Amerikaanse gemeenschap.. Wat zij acceptabel vinden, welke zenders zij bezitten en hoe zij elkaar noemen staat los van ons ..
Ik bedoel Nederlanders zijn toch ook heel anders dan bijvoorbeeld Australiers en Duitsers?
Nou hier in NL is het in mindere mate. Jongeren noemen elkaar soms stoer nigga of er wordt wel eens gesproken over "die neger", maar ook niet vaak. De term die meer wordt gebruikt is "Bradda"(broer). Erg veel problemen hebben we volgens mij niet als een blank persoon het woord neger in de mond neemt. Zolang het maar niet denigrerend over komt. Nu kan ik niet voor iedereen praten natuurlijk, want door sommige personen wordt dit wel altijd beledigend ervaren.quote:Op woensdag 2 april 2008 17:04 schreef Misstique het volgende:
[..]
Vandaar ook mijn vraag of dat gedrag ook hier in NL voorkomt, ik zie het zelf niet, maar ik woon dan ook niet in een regio met veel 'donkere' mensen.
O hij was toch weer wit?quote:Op woensdag 2 april 2008 15:12 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Chappelle's Show"The white delegation wins Colin Powell and Condoleezza Rice"
Tiger Woodsquote:Op woensdag 2 april 2008 18:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
O hij was toch weer wit?Wie was er dan zwart?
We kunnen ze ook melanisten noemen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:46 schreef MissGolightly het volgende:
'Neger' vind ik dan weer géén beledigende term.
De grootte van de penis daarintegen...quote:Op woensdag 2 april 2008 09:33 schreef BabblingBrook het volgende:
Het gemiddelde IQ van een neger ligt lager dan dat van een blanke.
Mja misschien heeft het wel iets met fysieke bouw te maken, negers zijn vaak wat steviger gebouwd en hebben gemiddeld gezien een lager IQ, blanken zitten qua bouw en IQ in het midden.quote:Op woensdag 2 april 2008 22:16 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
De grootte van de penis daarintegen...
Hehehe, ja die ken ik. Scheidt ie van zn vrouw omdat ze een "niggerlover" isquote:Op woensdag 2 april 2008 23:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dit stukje is ook geniaal, en on topic:
Black White Supremacist
Vooral het einde is briljant!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |