quote:Op maandag 31 maart 2008 21:31 schreef SCH het volgende:
* knippie *
Het gepsrek was in Deventer. Stuk of 4 volwassenen, het was best een kruisverhoor. Toch een beetje testen van dat pacifisitische als ik me goed herinneren. Maar ik had een verhaal. Of ik dan nooit geweld zou gebruiken? Het klassieke voorbeeld wat ik zou doen als mijn vriendin (!) in een steegje met een mes bedreigd werd enz.
En wat was je antwoord?quote:Op maandag 31 maart 2008 21:31 schreef SCH het volgende:
Het klassieke voorbeeld wat ik zou doen als mijn vriendin (!) in een steegje met een mes bedreigd werd enz.
Volgens mij iets in de trant van: Dat ik daar niet op kon antwoorden omdat het onmogelijk is om te weten hoe je in bepaalde situaties gaat handelen. Maar dat je wel de intentie kunt hebben om geweld uit de weg te gaan en geen geweld te hoeven gebruiken enz.quote:
Haha, das nou een goede grapquote:Op maandag 31 maart 2008 23:03 schreef SCH het volgende:
Het mooiste is nog dat ik uiteindelijk een brief kreeg waarin stond dat de commissie mijn bezwaren niet erkende en dat ik moest melden bij de kazerne op die en die datum.
Ik in zak en as. Kwam er na 1,5 uur achter dat de brief gedateerd was op 1 april en geschreven door mijn broer
What the fuck is dat voor vraag.quote:Op maandag 31 maart 2008 21:31 schreef SCH het volgende:
Het klassieke voorbeeld wat ik zou doen als mijn vriendin (!) in een steegje met een mes bedreigd werd enz.
Tegen een Russische kernbom viel ook niet veel te vechten.quote:Op woensdag 16 april 2008 23:56 schreef Vandaag... het volgende:
Maar ja, toen kwam het niet eens in je op dat je misschien zou moeten gaan vechten.
er zijn toch dienstplichtigen uitgezonden naar srebrenica.. of heb ik dat nu fout?quote:Op donderdag 17 april 2008 00:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Tegen een Russische kernbom viel ook niet veel te vechten.
Destijds werd met name geweigerd op principele gronden. Zou ik ook gedaan hebben. Dienstplichtigen werden volgens mij sowieso niet uitgezonden. Maar je weet nooit of dat tegenwoordig nog zou gelden, zeker als er tekorten onstaan.
Als je het al mocht overleven is het zonde van de moeite om door te vechten. Als je boven de grond was sterf je toch wel aan de straling.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:20 schreef Pumatje het volgende:
[..]
er zijn toch dienstplichtigen uitgezonden naar srebrenica.. of heb ik dat nu fout?
maar hoezo is tegen een kernbom niet te vechten?
denk je dat als die zouden vallen we op zouden geven..?
tuurlijk vallen er verliezen,maar we zouden dan gewoon de aanval inzetten in onze sector hoor.
conventionele troepen waren nodig om door te blijven vechten met een kernbom verover je geen land/posities.
quote:Op donderdag 17 april 2008 00:37 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je het al mocht overleven is het zonde van de moeite om door te vechten. Als je boven de grond was sterf je toch wel aan de straling.
In die tijd was Joegoslavie nog gewoon Joegoslavie en kon je er surfen aan de golf van Triëst en lekker eten. Gewoon een vakantieland als Italie of Griekenland.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:20 schreef Pumatje het volgende:
[..]
er zijn toch dienstplichtigen uitgezonden naar srebrenica.. of heb ik dat nu fout?
...
Maak je geen zorgen, daar was de NAVO wel van op de hoogtequote:Op donderdag 17 april 2008 00:48 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Oh.. je hebt gelijk
Damn. dat had de Navo eerder moeten weten
45 jaar lang voor jan-lul oefeningen uitgevoerd met een nucleair scenario
ik ben voor de oorlog daar , daar nog op vakantie geweest . idd mooiquote:Op donderdag 17 april 2008 01:02 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
In die tijd was Joegoslavie nog gewoon Joegoslavie en kon je er surfen aan de golf van Triëst en lekker eten. Gewoon een vakantieland als Italie of Griekenland.
De hele beleving van de wereld was toen echt anders, veel abstracter.
Ik weet niet of je het abstracter moet noemen, maar de Koude Oorlog maakte het allemaal wel een stuk simpeler. Eén Grote Vijand. De dreiging en de kans op oorlog, ook op ons eigen grondgebied, waren heel reeel, maar je wist ook dat dat dan zo allesvernietigend zou zijn dat Nederland 'not a hope in hell' zou hebben als we het doelwit zouden worden. Kans op oorlog met conventionele wapens was er in feite niet.quote:Op donderdag 17 april 2008 01:02 schreef Vandaag... het volgende:
De hele beleving van de wereld was toen echt anders, veel abstracter.
Ligt er aan. Als we amerika te pas en te onpas achterna gaan lopen met het aanvallen van random zwakke landen dan ga ik weigeren idd omdat dat oorlogen zijn waar ik me niet mee ga bemoeien.quote:Op donderdag 17 april 2008 01:31 schreef Rossoneri het volgende:
Als Nederland in oorlog zou zijn zouden jullie dan nog weigeren?
Ikzelf heb me vrijwillig aangemolden voor de infanterie maar ben afgekeurd.
Ik ben door alle test gekomen behalve met me ogen. Heb min 7. Nog overwogen om me ogen te laseren maar dat kostte een smak geld.
En jij bent blijkbaar niet op de hoogte van zekere uniformen die daarbij gedragen worden? Zelfs na die bom hoef jij met zo'n uniform je geen zorgen te maken.quote:Op donderdag 17 april 2008 01:05 schreef Nobu het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, daar was de NAVO wel van op de hoogte
was sarcastisch bedoelt van me Nobuquote:Op donderdag 17 april 2008 01:05 schreef Nobu het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, daar was de NAVO wel van op de hoogte
nou ja, bij M.A.D niet..quote:Op donderdag 17 april 2008 08:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het abstracter moet noemen, maar de Koude Oorlog maakte het allemaal wel een stuk simpeler. Eén Grote Vijand. De dreiging en de kans op oorlog, ook op ons eigen grondgebied, waren heel reeel, maar je wist ook dat dat dan zo allesvernietigend zou zijn dat Nederland 'not a hope in hell' zou hebben als we het doelwit zouden worden. Kans op oorlog met conventionele wapens was er in feite niet.
Dat werd jou verteld ja, maar dat is onzin geloof me. Je houdt het misschien wat langer uit.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:47 schreef Esses het volgende:
[..]
En jij bent blijkbaar niet op de hoogte van zekere uniformen die daarbij gedragen worden? Zelfs na die bom hoef jij met zo'n uniform je geen zorgen te maken.
Klopt ja .. Buitengewoon dienstplichtig. Dat heb ik dus ookquote:Op dinsdag 1 april 2008 00:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
Mij werd gevraagd of ik in dienst wilde. Mijn antwoord was iets als " Als jullie me oproepen zal ik niet veel keuze hebben". Toen zei die keuringsarts: "Je hebt niet goed geluisterd. Wil je graag in dienst?"
Ik zei: "Nee, eigenlijk niet.". "Mooi. Dan ben je bij deze buitengewoon dienstplichtig. Je mag gaan."
Uiteraard heb ik eerst nog even op kosten van de staat zitten eten in de kantine en geld ge"incasseerd voor de treinreis. Leuk extraatje, want mijn vader werkte bij de NS dus ik had een vrij-vervoerskaart.
quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
Mij werd gevraagd of ik in dienst wilde. Mijn antwoord was iets als " Als jullie me oproepen zal ik niet veel keuze hebben". Toen zei die keuringsarts: "Je hebt niet goed geluisterd. Wil je graag in dienst?"
Ik zei: "Nee, eigenlijk niet.". "Mooi. Dan ben je bij deze buitengewoon dienstplichtig. Je mag gaan."
quote:Op zaterdag 19 april 2008 18:48 schreef sigme het volgende:
Ik ken de -voor zover ik weet- aller- aller- állerlaatste dienstweigeraar.
Er was, toen de opkomstplicht ten einde liep, nog zo'n nadruppelgedoe, waarin mensen die 'weigeryuppen' genoemd werden alsnog hun dienstplicht moesten vervullen. Na eindeloos geprocedeer zijn die inderdaad alsnog opgeroepen voor dienst.
Een vriend van mij behoorde tot die groep. De lamlul miste de trein, kwam na de groep op de kazerne. De groep had nog weer ritueel bezwaar gemaakt, hetgeen even ritueel voor de hele groep was afgewezen. Mijn vriend kwam dus in z'n uppie nadruppelen, trof er een bevoegde die 'm vroeg waarom ie zo laat was. Vriendin naar werk, kind ziekig, zei hij. Toen mocht 'ie gaan. Echt waar.
Inderdaad, als lamlul aan komen slenteren en dan die dienstkloppers nog zo ver krijgen dat ze je laten gaan ookquote:Op zaterdag 19 april 2008 22:40 schreef star_gazer het volgende:
[..]ik zie het al helemaal voor me.
Ik kan me hun gedachtengang ook wel voorstellenquote:Op zaterdag 19 april 2008 22:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad, als lamlul aan komen slenteren en dan die dienstkloppers nog zo ver krijgen dat ze je laten gaan ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |