abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57745963
Toen de dienstplicht er nog was, kon dat nog.

Heb je net als ik dienstgeweigerd, meld je dan hier.
Of heb je zelfs totaal geweigerd?

Wat weet je nog van je brief, van je gesprek met de commissie en van de vervangende dienst?
  Moderator maandag 31 maart 2008 @ 21:25:35 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57746364
Ik zat in de laatste lichting die gekeurd werd. Bij het eindgesprek op de keuring kon ik eindelijk zeggen dat ik eerst ging studeren. Kreeg toen pas de opmerking dat de dienstplicht tegen het eind van mijn studie wel voorbij was en dat ik derhalve wel kon gaan. In plaats van dat ze dat nou aan het begin van de keuring hadden bedacht.

Heb dus nooit meer kunnen weigeren.

Hoe was jouw gesprek met de commissie en de vervangende dienst, SCH?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_57746543
Eerst een brief. Ik zal die nog eens opzoeken - ben best benieuwd hoe ik die heb opgesteld. Het is toch wel idioot eigenlijk dat je op je 17e dat soort dingen al onder woorden moet brengen. Maar ik was er zo van overtuigd, het kwam zo van binnen, dat ik die hele procedure eigenlijk geen moment heb getwijfeld dat het goed zou komen. Het was gewoon oprecht dat ik niks met de militaire structuur te maken wilde hebben, dat ik geweld verafschuwde en van dat alles de zin niet in zag.

Achteraf had ik me veel beter kunnen laten afkeuren. Genoeg mankementjes en nog een nicht ook. Maar dat wist ik toen allemaal nog niet.

Het gepsrek was in Deventer. Stuk of 4 volwassenen, het was best een kruisverhoor. Toch een beetje testen van dat pacifisitische als ik me goed herinneren. Maar ik had een verhaal. Of ik dan nooit geweld zou gebruiken? Het klassieke voorbeeld wat ik zou doen als mijn vriendin (!) in een steegje met een mes bedreigd werd enz.
pi_57747455
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:31 schreef SCH het volgende:
* knippie *

Het gepsrek was in Deventer. Stuk of 4 volwassenen, het was best een kruisverhoor. Toch een beetje testen van dat pacifisitische als ik me goed herinneren. Maar ik had een verhaal. Of ik dan nooit geweld zou gebruiken? Het klassieke voorbeeld wat ik zou doen als mijn vriendin (!) in een steegje met een mes bedreigd werd enz.

ben ook in deventer gekeurd. Tijdens de medische controle 2 waarschuwingen gehad, 1e bij de ogendokter, die had enkele tegeltjes staan met cijfers erop, vraagt ie aan mij "wat zie je? "
Ik moest zonodig antwoorden "dat je vrouw wel kwaad zal zijn dat je de tegels uit de badkamer sloopt". Van humor zijn ze niet gediend in het leger, kolere kreeg me toch een preek.

Daarna de kolonel, studeerde aan de MTS, of ik telefoonlijnen wilde aanleggen in een bos, vriendelijk bedankt voor het verleidelijke aanbod om touwtjes om bomen heen te leggen. Vroeg om een plek in de keuken, vroeg de kolonel, waarom? ik zeg, met eten kan je je oefeningen afkopen en er word daar altijd bier bewaard.

was trouwens de laatste lichting met dienstplicht, hij keurde me af met S3, dus mocht wel maar hoefde niet. en uitstel werd afstel
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S
  maandag 31 maart 2008 @ 22:23:08 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57747976
Leuk topic
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_57748419
quote:
Het klassieke voorbeeld wat ik zou doen als mijn vriendin (!) in een steegje met een mes bedreigd werd enz.
En wat was je antwoord?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 31 maart 2008 @ 22:41:05 #7
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_57748513
haha
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
  maandag 31 maart 2008 @ 22:42:18 #8
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_57748535
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:37 schreef waht het volgende:

[..]

En wat was je antwoord?
hij ging de dader anaal vernederen
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_57749139
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:37 schreef waht het volgende:

[..]

En wat was je antwoord?
Volgens mij iets in de trant van: Dat ik daar niet op kon antwoorden omdat het onmogelijk is om te weten hoe je in bepaalde situaties gaat handelen. Maar dat je wel de intentie kunt hebben om geweld uit de weg te gaan en geen geweld te hoeven gebruiken enz.
pi_57749177
Het mooiste is nog dat ik uiteindelijk een brief kreeg waarin stond dat de commissie mijn bezwaren niet erkende en dat ik moest melden bij de kazerne op die en die datum.

Ik in zak en as. Kwam er na 1,5 uur achter dat de brief gedateerd was op 1 april en geschreven door mijn broer
  maandag 31 maart 2008 @ 23:20:25 #11
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_57749743
Ik val onder de niet-dienstplichtigen, maar ik ben wel een potentieel weigeraar. Ik heb te weinig binding met 'volk, vaderland en koningshuis' om m'n leven ervoor op het spel te zetten. Kan me herinneren dat ik die brief dat ik oproepbaar was heb verscheurd en heb weggeflikkerd. Ik dacht eerst dat hte een oproep was
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 1 april 2008 @ 00:04:44 #12
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_57751021
Mij werd gevraagd of ik in dienst wilde. Mijn antwoord was iets als " Als jullie me oproepen zal ik niet veel keuze hebben". Toen zei die keuringsarts: "Je hebt niet goed geluisterd. Wil je graag in dienst?"

Ik zei: "Nee, eigenlijk niet.". "Mooi. Dan ben je bij deze buitengewoon dienstplichtig. Je mag gaan."

Uiteraard heb ik eerst nog even op kosten van de staat zitten eten in de kantine en geld ge"incasseerd voor de treinreis. Leuk extraatje, want mijn vader werkte bij de NS dus ik had een vrij-vervoerskaart.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  dinsdag 1 april 2008 @ 00:14:34 #13
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_57751263
Ik moest eigenlijk wel in dienst , maar mijn toemalige werkgever heeft toen een advocaat ingeschakeld
M'n moeder was daar niet zo blij mee , die vond dat diesntplicht mij wel goed zal doen (was een beetje onhandelbaar toen )
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 1 april 2008 @ 18:56:08 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_57764760
geweigerd

"mocht" uiteindelijk als vervangende dienstplicht kiezen tussen het ministerie van sociale zaken in den haag of het martiniziekenhuis in Groningen.
Leuk jaar gehad, veel geleerd, vaak over m'n nek gegaan van smerige po's, te veel mensen zien sterven en intens dankbaar dat het na die 12 maanden écht voorbij was
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_57771215
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:03 schreef SCH het volgende:
Het mooiste is nog dat ik uiteindelijk een brief kreeg waarin stond dat de commissie mijn bezwaren niet erkende en dat ik moest melden bij de kazerne op die en die datum.

Ik in zak en as. Kwam er na 1,5 uur achter dat de brief gedateerd was op 1 april en geschreven door mijn broer
Haha, das nou een goede grap

Ik ben nu pas 19, dus lang van na de dienstplicht, maar met hoe het nederlandse leger nu opereert zou ik steeds minder bezwaren hebben om in dienst te gaan. Natuurlijk is de realiteit iets anders, en zijn er ook nog praktische bezwaren (ik wil nog niet dood bijvoorbeeld), maar ik ben toch wat minder pacifistischer geworden vrees ik.
pi_57774986
Ik zou nooit van me leven dienstweigeren... maar ik kies er momenteel ook niet voor om dienst in te gaan.
I'm not the man you think I am!
  woensdag 2 april 2008 @ 12:24:13 #17
188700 DrHirschBallin
zonnetje in mijn bol!
pi_57777198
*ga eens weg*

[ Bericht 91% gewijzigd door Bob-B op 02-04-2008 12:45:53 ]
Poker is een kansspel!
  woensdag 2 april 2008 @ 12:46:35 #18
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_57777598
Als Ballin nu eens even normaal wil gaan doen. Ja bericht verwijderd.
  woensdag 2 april 2008 @ 12:51:16 #19
188700 DrHirschBallin
zonnetje in mijn bol!
pi_57777676
*ook weg*

[ Bericht 97% gewijzigd door Bob-B op 02-04-2008 12:55:39 ]
Poker is een kansspel!
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:26:01 #20
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57845635
had gaarne geweigerd, maar helaas heb ik die kans nooit gehad
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 16 april 2008 @ 23:33:33 #21
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_58101216
Als vrouw heb ik nooit voor de keuze gestaan, maar ik zou héél zeker geweigerd hebben.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 16 april 2008 @ 23:56:28 #22
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58101765
ik woonde in huis met een jongen die in de laatste lichting zat. Die is gewoon gegaan omdat hij werkloos was, supertechnisch is en daar allerlei rijbewijzen kon halen en een beetje aan auto´s mocht sleutelen. De rest van de tijd lag hij sigaretjes te roken op de hei. En iedere maand salaris.

Maar ja, toen kwam het niet eens in je op dat je misschien zou moeten gaan vechten. De VS stond nog vooral bekend om cola en hamburgers, het middenoosten om sjeiks en buikdanseressen en Joegoslavie was een gezellig vakantieland.

Ik denk als toen de hele boel opeens naar Afghanistan had gemoeten, de helft alsnog gedeserteerd had.
pi_58101780
quote:
Het klassieke voorbeeld wat ik zou doen als mijn vriendin (!) in een steegje met een mes bedreigd werd enz.
What the fuck is dat voor vraag.
Hoe the fuck moet je daar nou een rieel antwoord op geven als je nog nooit in die positie hebt gestaan? Je weet toch niet hoe je reageert?

Persoonlijk vind ik legerdingen erg cool, maar ik zou niet met goede moed mee gaan doen zou dienstplicht ingeschakeld worden.
Ik zou het eigenlijk gewoon weigeren tenzij we onder direct gevaar liggen van aanval.
En dan dat soort vragen. Valt me wel een beetje tegen.
  donderdag 17 april 2008 @ 00:14:48 #24
1986 Jane
pi_58102132
quote:
Op woensdag 16 april 2008 23:56 schreef Vandaag... het volgende:

Maar ja, toen kwam het niet eens in je op dat je misschien zou moeten gaan vechten.
Tegen een Russische kernbom viel ook niet veel te vechten.

Destijds werd met name geweigerd op principele gronden. Zou ik ook gedaan hebben. Dienstplichtigen werden volgens mij sowieso niet uitgezonden. Maar je weet nooit of dat tegenwoordig nog zou gelden, zeker als er tekorten onstaan.
  donderdag 17 april 2008 @ 00:20:02 #25
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58102246
quote:
Op donderdag 17 april 2008 00:14 schreef Jane het volgende:

[..]

Tegen een Russische kernbom viel ook niet veel te vechten.

Destijds werd met name geweigerd op principele gronden. Zou ik ook gedaan hebben. Dienstplichtigen werden volgens mij sowieso niet uitgezonden. Maar je weet nooit of dat tegenwoordig nog zou gelden, zeker als er tekorten onstaan.
er zijn toch dienstplichtigen uitgezonden naar srebrenica.. of heb ik dat nu fout?

maar hoezo is tegen een kernbom niet te vechten?
denk je dat als die zouden vallen we op zouden geven..?
tuurlijk vallen er verliezen,maar we zouden dan gewoon de aanval inzetten in onze sector hoor.
conventionele troepen waren nodig om door te blijven vechten met een kernbom verover je geen land/posities.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 17 april 2008 @ 00:37:22 #26
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58102607
quote:
Op donderdag 17 april 2008 00:20 schreef Pumatje het volgende:

[..]

er zijn toch dienstplichtigen uitgezonden naar srebrenica.. of heb ik dat nu fout?

maar hoezo is tegen een kernbom niet te vechten?
denk je dat als die zouden vallen we op zouden geven..?
tuurlijk vallen er verliezen,maar we zouden dan gewoon de aanval inzetten in onze sector hoor.
conventionele troepen waren nodig om door te blijven vechten met een kernbom verover je geen land/posities.
Als je het al mocht overleven is het zonde van de moeite om door te vechten. Als je boven de grond was sterf je toch wel aan de straling.
  donderdag 17 april 2008 @ 00:48:17 #27
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58102814
quote:
Op donderdag 17 april 2008 00:37 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als je het al mocht overleven is het zonde van de moeite om door te vechten. Als je boven de grond was sterf je toch wel aan de straling.
Oh.. je hebt gelijk
Damn. dat had de Navo eerder moeten weten
45 jaar lang voor jan-lul oefeningen uitgevoerd met een nucleair scenario
  donderdag 17 april 2008 @ 01:02:29 #28
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58103024
quote:
Op donderdag 17 april 2008 00:20 schreef Pumatje het volgende:

[..]

...
In die tijd was Joegoslavie nog gewoon Joegoslavie en kon je er surfen aan de golf van Triëst en lekker eten. Gewoon een vakantieland als Italie of Griekenland.

De hele beleving van de wereld was toen echt anders, veel abstracter.
  donderdag 17 april 2008 @ 01:05:27 #29
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58103071
quote:
Op donderdag 17 april 2008 00:48 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Oh.. je hebt gelijk
Damn. dat had de Navo eerder moeten weten
45 jaar lang voor jan-lul oefeningen uitgevoerd met een nucleair scenario
Maak je geen zorgen, daar was de NAVO wel van op de hoogte
  donderdag 17 april 2008 @ 01:07:02 #30
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58103087
quote:
Op donderdag 17 april 2008 01:02 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

In die tijd was Joegoslavie nog gewoon Joegoslavie en kon je er surfen aan de golf van Triëst en lekker eten. Gewoon een vakantieland als Italie of Griekenland.

ik ben voor de oorlog daar , daar nog op vakantie geweest . idd mooi
  donderdag 17 april 2008 @ 01:31:16 #31
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_58103300
Als Nederland in oorlog zou zijn zouden jullie dan nog weigeren?
Ikzelf heb me vrijwillig aangemolden voor de infanterie maar ben afgekeurd.
Ik ben door alle test gekomen behalve met me ogen. Heb min 7. Nog overwogen om me ogen te laseren maar dat kostte een smak geld.
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
  donderdag 17 april 2008 @ 08:05:48 #32
1986 Jane
pi_58104378
quote:
Op donderdag 17 april 2008 01:02 schreef Vandaag... het volgende:

Ik weet niet of je het abstracter moet noemen, maar de Koude Oorlog maakte het allemaal wel een stuk simpeler. Eén Grote Vijand. De dreiging en de kans op oorlog, ook op ons eigen grondgebied, waren heel reeel, maar je wist ook dat dat dan zo allesvernietigend zou zijn dat Nederland 'not a hope in hell' zou hebben als we het doelwit zouden worden. Kans op oorlog met conventionele wapens was er in feite niet.
pi_58105486
quote:
Op donderdag 17 april 2008 01:31 schreef Rossoneri het volgende:
Als Nederland in oorlog zou zijn zouden jullie dan nog weigeren?
Ikzelf heb me vrijwillig aangemolden voor de infanterie maar ben afgekeurd.
Ik ben door alle test gekomen behalve met me ogen. Heb min 7. Nog overwogen om me ogen te laseren maar dat kostte een smak geld.
Ligt er aan. Als we amerika te pas en te onpas achterna gaan lopen met het aanvallen van random zwakke landen dan ga ik weigeren idd omdat dat oorlogen zijn waar ik me niet mee ga bemoeien.
Op het moment dat iemand besluit ons maar even aan te vallen wordt het een wat ander verhaal.
  donderdag 17 april 2008 @ 11:47:42 #34
211797 Esses
Splendide mendax
pi_58108159
quote:
Op donderdag 17 april 2008 01:05 schreef Nobu het volgende:

[..]

En jij bent blijkbaar niet op de hoogte van zekere uniformen die daarbij gedragen worden? Zelfs na die bom hoef jij met zo'n uniform je geen zorgen te maken.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 17 april 2008 @ 13:14:23 #35
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58110248
quote:
Op donderdag 17 april 2008 01:05 schreef Nobu het volgende:

[..]

was sarcastisch bedoelt van me Nobu
  donderdag 17 april 2008 @ 13:15:15 #36
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58110272
quote:
Op donderdag 17 april 2008 08:05 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het abstracter moet noemen, maar de Koude Oorlog maakte het allemaal wel een stuk simpeler. Eén Grote Vijand. De dreiging en de kans op oorlog, ook op ons eigen grondgebied, waren heel reeel, maar je wist ook dat dat dan zo allesvernietigend zou zijn dat Nederland 'not a hope in hell' zou hebben als we het doelwit zouden worden. Kans op oorlog met conventionele wapens was er in feite niet.
nou ja, bij M.A.D niet..

maar daar was juist de Flexible response strategy voor ontwikkeld..
  donderdag 17 april 2008 @ 18:21:22 #37
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58117348
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:47 schreef Esses het volgende:

[..]

En jij bent blijkbaar niet op de hoogte van zekere uniformen die daarbij gedragen worden? Zelfs na die bom hoef jij met zo'n uniform je geen zorgen te maken.
Dat werd jou verteld ja, maar dat is onzin geloof me. Je houdt het misschien wat langer uit.
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:38:45 #38
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_58135447
Ik ben buitengewoon dienstplichtig, heb nog even gedacht toen ik de brief kreeg dat dat betekende dat je dan extra lang in dienst moest. Bij de keuring kreeg je een formulier waarop je kon invullen aan wat voor missies je wel wilde deelnemen ('sfor' en dergelijke), ik heb toen alles aangekruist, dat vonden ze heel raar voor iemand met een bril.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:48:10 #39
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_58138416
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 00:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
Mij werd gevraagd of ik in dienst wilde. Mijn antwoord was iets als " Als jullie me oproepen zal ik niet veel keuze hebben". Toen zei die keuringsarts: "Je hebt niet goed geluisterd. Wil je graag in dienst?"

Ik zei: "Nee, eigenlijk niet.". "Mooi. Dan ben je bij deze buitengewoon dienstplichtig. Je mag gaan."

Uiteraard heb ik eerst nog even op kosten van de staat zitten eten in de kantine en geld ge"incasseerd voor de treinreis. Leuk extraatje, want mijn vader werkte bij de NS dus ik had een vrij-vervoerskaart.
Klopt ja .. Buitengewoon dienstplichtig. Dat heb ik dus ook

Met een brulaap van een gast die iedereen de rij in brulde. Gewoon antwoord geven eerst m'n reiskostenvergoeding en een bakkie koffie, en schreeuwen doe je maar tegen je ondergeschikten maar niet tegen een burger. Ik heb nog nooit iemand zo beteuterd zien kijken. Ik bedoel als ik onder zijn gezag zou vallen zou hij mogen brullen, maar nu op dat moment had ik niets met hem te maken. Alle testen waren trouwens gewoon goed, alleen de laatste arts/officier vroeg of ik inderdaad zin had in dienst of dat ik andere plannen had. Nu ja studie plannen uitgelegd en de beste man stuurde met de buitengewoon dienstplichtig weg.

Later aan een beroeps gevraagd of dat zomaara kon en zijn antwoord was simepl, de lichting was te groot dus de mensen met al uitgestippelde plannen mogen dan gewoon al gaan omdat ze al een doel hebben. Ik vind het leger best wel prachtig alleen de commando structuur en het blindelings opvolgen van een opdracht zie ik niet zitten. Ik geef liever opdrachten
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  vrijdag 18 april 2008 @ 16:21:07 #40
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_58139122
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 00:04 schreef Daffodil31LE het volgende:

Ik had dus precies hetzelfde!
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_58162831
Ik ken de -voor zover ik weet- aller- aller- állerlaatste dienstweigeraar.

Er was, toen de opkomstplicht ten einde liep, nog zo'n nadruppelgedoe, waarin mensen die 'weigeryuppen' genoemd werden alsnog hun dienstplicht moesten vervullen. Na eindeloos geprocedeer zijn die inderdaad alsnog opgeroepen voor dienst.

Een vriend van mij behoorde tot die groep. De lamlul miste de trein, kwam na de groep op de kazerne. De groep had nog weer ritueel bezwaar gemaakt, hetgeen even ritueel voor de hele groep was afgewezen. Mijn vriend kwam dus in z'n uppie nadruppelen, trof er een bevoegde die 'm vroeg waarom ie zo laat was. Vriendin naar werk, kind ziekig, zei hij. Toen mocht 'ie gaan. Echt waar .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 19 april 2008 @ 22:40:21 #42
77130 star_gazer
pi_58168089
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 18:48 schreef sigme het volgende:
Ik ken de -voor zover ik weet- aller- aller- állerlaatste dienstweigeraar.

Er was, toen de opkomstplicht ten einde liep, nog zo'n nadruppelgedoe, waarin mensen die 'weigeryuppen' genoemd werden alsnog hun dienstplicht moesten vervullen. Na eindeloos geprocedeer zijn die inderdaad alsnog opgeroepen voor dienst.

Een vriend van mij behoorde tot die groep. De lamlul miste de trein, kwam na de groep op de kazerne. De groep had nog weer ritueel bezwaar gemaakt, hetgeen even ritueel voor de hele groep was afgewezen. Mijn vriend kwam dus in z'n uppie nadruppelen, trof er een bevoegde die 'm vroeg waarom ie zo laat was. Vriendin naar werk, kind ziekig, zei hij. Toen mocht 'ie gaan. Echt waar .
ik zie het al helemaal voor me.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_58168124
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 22:40 schreef star_gazer het volgende:

[..]

ik zie het al helemaal voor me.
Inderdaad, als lamlul aan komen slenteren en dan die dienstkloppers nog zo ver krijgen dat ze je laten gaan ook .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 19 april 2008 @ 22:46:02 #44
77130 star_gazer
pi_58168237
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 22:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad, als lamlul aan komen slenteren en dan die dienstkloppers nog zo ver krijgen dat ze je laten gaan ook .
Ik kan me hun gedachtengang ook wel voorstellen
-
pi_58169556
De enige reden waarom ik me dienstweigering kan voorstellen is wanneer er demogelijkheid is dat je wordt uitgezonden naar oorlogsgebied, waar je in dan misschien in levensgevaarlijke situaties wordt geplaatst. Dat zou niet moeten kunnen tijdens een dienstplicht. Een dienstplicht moet een fatsoenlijk stukje militaire opleiding zijn zonder direct het gevaar te lopen in oorlogssituaties terecht te komen; mensen die dat willen kiezen daar wel voor.

Desondanks moet iedereen wel zijn land kunnen verdedigen als dat nodig is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')