Van Basten kapt toch na het EK, dan kan hij Huntelaar in het belang van Ajax ook wel een beetje chanteren: 'Als je nog een jaar bij Ajax blijft sta je op het EK in de basis'quote:Op woensdag 2 april 2008 18:00 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik kijk er niet van op als hij straks op het EK de voorkeur boven Ruudje krijgt
quote:Op woensdag 2 april 2008 18:36 schreef Blawh het volgende:
[..]
Van Basten kapt toch na het EK, dan kan hij Huntelaar in het belang van Ajax ook wel een beetje chanteren: 'Als je nog een jaar bij Ajax blijft sta je op het EK in de basis'
Dat zou ik wel erg raar vinden, maar je weet het maar nooit.quote:Op woensdag 2 april 2008 18:00 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik kijk er niet van op als hij straks op het EK de voorkeur boven Ruudje krijgt
Waarom zou dat raar zijn?quote:Op woensdag 2 april 2008 18:39 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Dat zou ik wel erg raar vinden, maar je weet het maar nooit.
Raar omdat?quote:Op woensdag 2 april 2008 18:39 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe fit Ruud is en hoeveel wedstrijdritme hij heeft. Anders vind ik het niet meer dan logisch dat Klaas Jan speelt. Maar als ze beiden topfit zijn, dan hoort Ruud nog steeds de voorkeur te krijgen ja. Nog wel, want dat gaat niet lang meer duren.quote:Op woensdag 2 april 2008 18:39 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
quote:'Ze blijven mij goals afpakken'
JOP VAN KEMPEN
AMSTERDAM - Klaas-Jan Huntelaar vindt dat hij na zijn twee treffers tegen SC Heerenveen 101 keer heeft gescoord in de eredivisie, maar volgens de statistieken staat hij op 99. ''Ze blijven maar doelpunten van me afpakken.''
Terwijl hij een handtekening zet op het shirt van een Ajaxfan, begint Huntelaar aan een betoog over getallen. Volgens de onbuigzame statistieken van de eredivisie heeft de spits in dienst van Ajax en van Heerenveen precies 99 keer gescoord, maar zelf denkt hij daar anders over. Als Huntelaar telt, komt hij uit op 101.
Vanwaar die verwarring? Huntelaar heeft wel een idee.
''Dat doelpunt dat ik rond de kerstdagen thuis tegen FC Twente heb gemaakt, is op grond van het wedstrijdformulier van de KNVB op naam van Edson Braafheid gekomen,'' zegt hij. ''Mijn vrije trap ging via zijn lichaam het doel in.''
Maar zelfs nadat hij zich er met zand tussen de tanden in heeft geschikt dat die treffer als eigen doelpunt van Braafheid in de boeken is gekomen, blijft nóg een 'spookdoelpunt' over. Op de korte wandeling van het trainingsveld naar het stadion graaft hij nog een keer in zijn geheugen.
''In mijn eerste seizoen bij Heerenveen heb ik zeventien keer gescoord,'' zegt Huntelaar. ''Maar op de officiële lijsten vind ik maar zestien goals terug. Ze blijven maar doelpunten van me afpakken.''
De verwarring dateert van 15 mei 2005. In het duel met FC Groningen kreeg Heerenveenspits Huntelaar het tweede Friese doelpunt aanvankelijk toegewezen, maar na bestudering van de televisiebeelden besloot de samensteller van sportstatistieken Infostrada de goal toe te kennen aan Lasse Nilsson, die de bal het laatste zetje gaf.
Maar ook volgens het jaarboek van SC Heerenveen heeft Huntelaar in het seizoen 2004-2005 zeventien keer gescoord. En bladerend naar het duel waarin het omstreden doelpunt viel, zegt de Friese persdame: ''Ik zie hier een foto waarop Klaas-Jan zijn handen omhoog heeft, terwijl Lasse en de bal zich in het doel van Groningen bevinden.''
Curieus is wel dat Infostrada in het geval Huntelaar-Braafheid vaart op het kompas van de KNVB, terwijl het zich bij het geval Huntelaar-Nilsson baseert op televisiebeelden. Niet voor niets bestaat in Engeland al sinds 1992 een Dubious Goals Panel, dat bij twijfelgevallen de doelpuntenmaker aanwijst. In Nederland leven nu ook plannen voor zo'n doelpuntenrechtbank. Uefa-president Michel Platini wil eveneens duidelijkere regels.
Hoewel Huntelaar zichzelf rijk heeft geteld, maakt hij in het trappenhuis van de Arena geen halszaak van de kwestie. Tegen Heerenveen maakte hij volgens de statistieken dan niet zijn honderdste, maar na zaterdagavond heeft hij wel gescoord tegen alle clubs uit de eredivisie. ''En die officiële honderdste goal maak ik ook nog wel.''
© Het Parool, 02-04-2008
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik heb grote twijfels over de vorm van Ruud met het EK.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:31 schreef -Vaduz- het volgende:
Ruud is op het moment beter, is topwedstrijden gewend. Deze break is niet slecht, dan staat hij er juist op het EK. De tijd van Klaas komt na het EK wel.
Op het moment is Ruud geblesseerd dus is Klaas-Jan beter.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:31 schreef -Vaduz- het volgende:
Ruud is op het moment beter, is topwedstrijden gewend. Deze break is niet slecht, dan staat hij er juist op het EK. De tijd van Klaas komt na het EK wel.
Ruud moet eerst zorgen dat hij weer fit is.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:40 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar Ruud heeft nog wel tijd genoeg om fit te geraken.
Hij is zeker weten klaar voor de volgende stap. Maar elke Ajacied ziet hem liever zijn hele carrière bij Ajax blijvenquote:Op woensdag 2 april 2008 19:56 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik zou het zelf niet zo verstandig van Huntelaar vinden om te blijven, hij is wel uitgeleerd in de Eredivisie. Zo'n jongen hoort gewoon op zeker Championsleague-voetbal te spelen.
Van Van Basten kan hij vast ook veel leren. Een ex-wereldspits die gepresteerd heeft kan Klaas-Jan vast beter maken. Hopelijk wil Huntelaar dat zelf ook.quote:Op donderdag 3 april 2008 11:40 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik denk dat een jaartje elke dag onder Van Basten trainen niet zo slecht voor zijn ontwikkeling is hoor. Maar hij kan dit jaar al makkelijk de stap maken, dat is zeker waar.
Dat ligt niet aan hem, maar aan de weerstand.quote:Op zondag 6 april 2008 15:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Het kampioenschap is verloren en hij gaat weer vlammen, tegen de Graafschap. Daar hebben we wat aan.
Hoeveel weerstand hij aankan bepaalt wat je aan hem hebt. Aangezien hij niet thuis geeft bij weerstand van niveau, heb je weinig aan hem op dat niveau. Dus laat hem maar lekker veel goals maken tegen de kleintjes, slecht voor de verkoop zal dat niet zijn.quote:Op zondag 6 april 2008 16:02 schreef cultheld het volgende:
Dat ligt niet aan hem, maar aan de weerstand.
en gelukkig wil gomes graag blijvenquote:Op zondag 6 april 2008 17:19 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Gelukkig heeft geen 1 top club hem nu nodig.
De scouts van Manchester United en Internazionale zijn echt niet achterlijk.quote:Op zondag 6 april 2008 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoeveel weerstand hij aankan bepaalt wat je aan hem hebt. Aangezien hij niet thuis geeft bij weerstand van niveau, heb je weinig aan hem op dat niveau. Dus laat hem maar lekker veel goals maken tegen de kleintjes, slecht voor de verkoop zal dat niet zijn.
Misschien verklaart dat waarom het allemaal alleen nog maar geruchten zijn, zoals die er vorig jaar ook waren. Ik laat me niet zomaar meer blijmaken met een dooie mus.quote:Op zondag 6 april 2008 17:36 schreef cultheld het volgende:
De scouts van Manchester United en Internazionale zijn echt niet achterlijk.
tja die mazzel hebben jullie dan ook wel weerquote:Op zondag 6 april 2008 17:19 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Gelukkig heeft geen 1 top club hem nu nodig.
Laat 'm toch lekker bij Ajax blijven tegen 3 miljoen euro per jaar of zo. Maakt ie elk jaar 25 á 30 treffers en dan winnen ze nog geen prijzen.quote:Op zondag 6 april 2008 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien verklaart dat waarom het allemaal alleen nog maar geruchten zijn, zoals die er vorig jaar ook waren. Ik laat me niet zomaar meer blijmaken met een dooie mus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |