quote:Huntelaar zal Ajax niet zomaar verlaten
Geschreven op woensdag, 2 april om 10:36
Het is niet uitgesloten dat Klaas Jan Huntelaar ook komend seizoen nog te bewonderen is op de Nederlandse velden. De topscorer van Ajax en de eredivisie wordt nadrukkelijk in verband gebracht met grote buitenlandse clubs, maar zal niet zonder meer de overstap maken. “Er moet wel iets zijn waarvan ik zeg dit voelt goed dit ga ik doen,” zegt hij op de website van zijn club.
Marco van Basten, nu bondscoach bij Oranje en volgend seizoen hoofdcoach in Amsterdam, hoopt uiteraard dat de Achterhoeker blijft. “Er zit ook een gesprek aan te komen met Ajax,” zegt Huntelaar. “Daarom wacht ik gewoon af en zie wel wat er gaat gebeuren. Er moet wel iets zijn waarvan ik zeg dit voelt goed dit ga ik doen.”
Wáár dat goede gevoel vandaan moet komen, weet Huntelaar nog niet. “Alle landen hebben wel wat. Spanje heeft van alles wat. Engeland heeft opzwepend enthousiast publiek en een mooie voetbalsfeer. In Italië is de sfeer in de stadions wat minder, maar die mensen zijn wel helemaal gek van voetbal. Ze leven er echt helemaal voor,” weet hij.
Ook komt zijn plaats in de selectie van het Nederlands elftal ter sprake. Nu Van Basten Dirk Kuijt voor de tweede maal achteraan thuisliet lijkt Huntelaar de tweede spits te gaan worden achter Ruud van Nistelrooij. Misschien geniet hij straks zelfs wel de voorkeur boven de aanvaller van Real Madrid, die al enige tijd niet heeft gespeeld vanwege blessureleed.
“Je kunt het natuurlijk nooit echt zeggen, maar ik denk wel dat ik de laatste twee wedstrijden een grote stap heb gemaakt,” zegt de spits, doelend op zijn doelpunt tegen Kroatië en de twee treffers tegen Oostenrijk.
quote:De Zeeuw mag niet praten over Ajax
Demy de Zeeuw heeft een spreekverbod. De middenvelder mag zich heugen in de belangstelling van Ajax, maar mag zich van zijn club niet uitspreken over deze Amsterdamse belangstelling meldt VoetbalVandaag.
Tegenover het medium liet de international allesbehalve het achterste van zijn tong zien over de interesse uit de hoofdstad. De Zeeuw: "Ik mag op dit moment geen interviews geven of uitspraken doen, alles gaat via AZ."
Hij mag dus gewoon geen interviews geven over de hele situatie bij azquote:
Dit was zeker ook gewoon een 1 april-grap?quote:Verzoening tussen Cruijff en Van Basten in de maak
Datum: 01-04-2008 Laatste gewijzigd: 01-04-2008 Categorie: Ajax Nieuws
Volgens een betrouwbare bron die anoniem wil blijven, vindt er vandaag een verzoeningsgesprek plaats tussen Johan Cruijff en Marco van Basten. De lijmpoging is een initiatief van enkele invloedrijke Ajacieden uit de Ledenraad. Van Basten ging hiermee accoord omdat hij de adviezen van De Verlosser nog steeds waardevol acht. Ook Cruijff lijkt hiermee de deur weer op een kier te zetten. Eerder gooide hij de handdoek in de ring toen Van Basten er niet mee accoord ging om de jeugdopleiding zo snel en rigoreus te hervormen. Later meer nieuws.
Bron: http://www.afcasupportersclub.nl/#957
Ah natuurlijk. Had dus net zo goed kunnen zijn "De Zeeuw mag niet praten over Real Madrid."quote:Op woensdag 2 april 2008 10:55 schreef jna het volgende:
[..]
Hij mag dus gewoon geen interviews geven over de hele situatie bij az![]()
Dat van Ajax heeft iemand er gewoon weer bijverzonnen
Ja of "De Zeeuw mag niet praten over Jupiler League."quote:Op woensdag 2 april 2008 10:58 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ah natuurlijk. Had dus net zo goed kunnen zijn "De Zeeuw mag niet praten over Real Madrid."
Heitinga moest Vermaelen herstellen? Heitinga speelde anders zelf ook niet zo'n beste wedstrijd.quote:
Als spits zou ik wel graag Sulejmani of Berg zien.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:30 schreef Rumille het volgende:
De Zeeuw en Defour mogen wel komen . Gourcuff ook trouwens. Nu nog verdedigers en spits.
Als ze slim zijn zorgen ze er dan voor dat ze in de laatste wedstrijd geschorst zijn. Anders nemen ze ze mee in de plee offsquote:Op woensdag 2 april 2008 11:40 schreef Noshiba het volgende:
Geschort bij volgende gele kaart: Emanuelson, Gabri, Heitinga, Huntelaar, Lindgren, Suárez, Vermaelen
Dat ligt meer aan de scheidsrechters en hun niveau dan aan Ajax. Ik heb dit weekend inderdaad ook weer genoeg belachelijke kaarten gezien. Te licht, te zwaar en kaarten om alleen even te laten zien dat JIJ de scheidsrechter bent en die macht hebt.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:42 schreef kevin6188 het volgende:
Ik kan me seizoenen herinneren dat we hooguit de helft van het aantal kaarten van tegenwoordig kregen. En als je ook ziet waar de gemiddelde Ajax-speler een gele kaart voor krijgt. Soms is het gewoon te gek voor woorden. Bijvoorbeeld ook tegen Heerenveen, ging weer helemaal nergens over. Niks geen onsportieve wedstrijd en toch weer met drie of vier kaarten eindigen.
Duidelijk Sulejmani.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:41 schreef S-Two het volgende:
[..]
Als spits zou ik wel graag Sulejmani of Berg zien.
Geweldigquote:
Sulejmani hebben we helemaal niet nodig voor volgend seizoenquote:
KJH gaat niet weg, gewoon Huntelaar centraal en Luis Suarez en Mickey Sulejmani eromheen.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:56 schreef toma het volgende:
[..]
Sulejmani hebben we helemaal niet nodig voor volgend seizoen
Nog een speler net als Suarez of Leonardo. Je hebt een opvolger nodig voor Huntelaar (als ie weg gaat). Die positie kan Sulejmani niet invullen bij Ajax (zoals van Basten dat altijd zo mooi zegt).
Die jongen heeft gewoon pech, zeker een keeper met potentie maar er zitten nu eenmaal betere keepers bij ajaxquote:Na 11 jaar Ajax naar Feyenoord? Het moet maar...
Written by Jacques Happe
Tuesday, 01 April 2008
Hij kon de concurrentie met Maarten Stekelenburg, Dennis Gentenaar en Kenneth Vermeer niet aan. Keeper Marco van Duin kwam niet verder dan Jong Ajax en mag nog twee maanden het doel van de beloftes verdedigen. En daarna? “Als ik naar Feyenoord moet, dan ga ik gewoon.”
Marco van Duin heeft van Ajax geen nieuw contract gekregen. De doelman van Jong Ajax keept de laatste weken juist erg sterk. Beter dan daarvoor. Hij mocht zelfs als reservekeeper mee naar PSV en FC Twente. “Ja, dat is raar”, legt de Noord-Hollander uit. “Maar als het eerste een keeper nodig heeft, dan halen ze die gewoon bij de Beloften vandaan. Dan is het jammer dat je wegmoet. Ik wist het al een paar weken dat ik wegging. ik had er al een beetje rekening mee gehouden, omdat KV ook nog onder contract staat.” Maandagavond speelde Van Duin een topwedstrijd tegen Jong AZ. “Het was een fantastische overwinning; absoluut een heel goede wedstrijd.” Jong Ajax speelde in Alkmaar, vlakbij Van Duin’s woonplaats Warmenhuizen. “Veel mensen die kwamen voor mij kijken, familie en vrienden.” Heel Warmenhuizen? “Ja, zo kan je het wel zeggen, ja.” Zijn collega aan de andere kant van het veld, ex-Ajacied Joey Didulica, moest twee tegentreffers incasseren. Marco hield zijn ploeg in de eerste helft op de been. “Ach, daar sta je natuurlijk voor”, klinkt het bescheiden. “Daar sta je voor.” Maar de doelman, die dit seizoen Jong Ajax ook wedstrijden kostte, kreeg nu de complimenten van zijn coach Aron Winter. “In de eerste helft had AZ een aantal goede kansen, maar op dat moment hield Marco, die overigens een hele goede wedstrijd speelde, ons in de race.”
En toch is het over twee maanden allemaal voorbij. Elf jaar Ajacied en dan opeens niet meer voor de club uitkomen. Dat moet pijn doen. “Pijn? Ik vind het vooral jammer en natuurlijk doet het een beetje pijn. Je weet dat het moment gaat komen als je niet bij de selectie komt. Het is ook goed om eens ergens anders te kijken, maar na 11 jaar doet het wel een beetje pijn.” Marco van Duin heeft nog geen club op het oog. “Elf jaar Ajax moet de clubs toch wel aanspreken, maar ik heb nog geen idee wat ik ga doen. Dat zal de toekomst moeten uitwijzen. In principe kan ik bij elke club spelen in het betaalde voetbal. Kijk, ik ben natuurlijk wel een Ajax-supporter, maar het gaat ook om mijn carrière.” Dus behoort die club uit Rotterdam-Zuid tot de mogelijkheden? “Als ik daarvoor naar Feyenoord moet, dan ga ik gewoon. Het steekt de supporters misschien wel, maar ik blijf altijd Ajax-supporter, maar dan speel ik wel voor Feyenoord.” Tweede Jong Ajax-keeper Koen Verhoeff krijgt ook geen nieuw contract. “Dat is het leven”, stelt de jonge doelman nuchter. “Ik heb nog geen concrete aanbiedingen. Ik merk het wel en anders is het over. Er is meer in het leven dan voetbal alleen. Ja toch?”
Lijkt me een heel erg strak plan.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:42 schreef jna het volgende:
[..]
Als ze slim zijn zorgen ze er dan voor dat ze in de laatste wedstrijd geschorst zijn. Anders nemen ze ze mee in de plee offs
quote:De strijd om Klaas Jan Huntelaar lijkt helemaal open. Nadat eerder Real Madrid haar interesse bekend maakte was het ditmaal de beurt aan Chelsea. Chelsea-scout Hans Gilhaus zou dit weekend op de tribune hebben gezeten voor de 24-jarige spits.
Volgens The Daily Mail zou zijn huidige club Ajax 23 miljoen euro voor hem vragen. Huntelaar heeft namelijk nog een contract tot medio 2010 bij de Amsterdammers, die deze verbintenis tevens nog willen openbreken en verlengen met de international van het Nederlands Elftal. De spits zelf heeft nog niet gereageert op de uitlatingen.
The Hunter, zoals zijn bijnaam ook wel luidt, heeft er dit seizoen al negenentwintig inliggen voor de Amsterdamse hoofdmacht. Onder meer AS Roma en Manchester United verklaarden al eerder gecharmeerd te zijn van de kwaliteiten van de ex-aanvaller van Heerenveen en AGOVV Apeldoorn.
Scheidsrechters zijn vaak erg inconsequent en gebruiken de kaarten niet om te straffen maar om hun macht even te tonen. Jol wordt vaak bekritiseerd omdat hij veel praat met spelers, maar ik zie liever dat hij ze even toespreekt, dan een wegereef/blom/whatever die direct geel trekt of doet alsof zijn neus bloedt. (bv bij duwen en trekken tijdens corners)quote:Op woensdag 2 april 2008 11:54 schreef HeatWave het volgende:
Van Hanegem heeft gelijk, ze voelen zich allemaal Robbie WIlliams die mongolen.
Een echte scheids valt je niet eens op in een wedstrijd, maar tegenwoordig willen ze blijkbaar allemaal FC Wegereef zijn.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |