Toch wel zonder filter neem ik aan? Die met filter lijken gewoon op de standaard meuk.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:33 schreef static het volgende:
Ben er weer klaar voor. Wederom zitten er meer Caballero's (de sigaretten dan) in mijn koffer dan kleding.
Niet operationele afdelingen zoals sales, finance, marketing, etc. waren dicht.quote:Op zaterdag 19 april 2008 03:13 schreef Freeflyer het volgende:
het is een vertekend beeld omdat we alleen die mailtjes lezen over het inslaan van blikvoer en drinken, anders zou je denken dat er al tijden niet meer gewerkt wordt daar.
toch wel bijzonder dat er zo weinig over geschreven wordt in de media in Nederland.quote:Op zaterdag 19 april 2008 05:10 schreef static het volgende:
[..]
Niet operationele afdelingen zoals sales, finance, marketing, etc. waren dicht.
Sterker nog, alle kantoren behalve de switches waar operations bivakkeert waren dicht.
Als een tostie al $20 kost, heb je vast voor een waar fortuin aan eten en drinken in je appartement staanquote:Op zaterdag 19 april 2008 02:50 schreef static het volgende:
Wat een bende, lijkt een (nog meer) oorlogsgebied; op elke hoek van de straat staan VN eenheden, er is geen raam meer heel, er heerst een angstige en vooral gespannen sfeer, er zijn leden van het kabinet opgestapt ('als je geen rijst kunt betalen ga je maar bananen eten') waardoor de spanningen nog verder oplopen, ben niet erg snel bang - nu ook niet echt - maar er kriebelt wel iets.
De prijzen zijn nóg hoger (een tosti zonder ham (ik vertrouw het vlees hier niet)) kost nu $20 hier in het hotel.
Dit kregen we vandaag ook nog:
[..]
Ben dus net terug, heb nog nooit zoveel blikvoer, droge toast en koekjes bijelkaar gezien.
Ja, dat wordt nog gevaarlijk, zoveel voedsel in huis: overval-gevaar!quote:Op maandag 21 april 2008 11:05 schreef Unstoppable het volgende:
Als een tostie al $20 kost, heb je vast voor een waar fortuin aan eten en drinken in je appartement staan
De media in Nederland heeft er maar weinig aandacht aan besteed inderdaad op enkele items in de journaals na. CNN, BBC World e.d. zijn er uitgebreider op ingegaan, zie mijn posts eerder in dit topic.quote:Op maandag 21 april 2008 10:55 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
toch wel bijzonder dat er zo weinig over geschreven wordt in de media in Nederland.
als ik jouw verhalen zo een beetje volg dan is het bij tijd en wijle gevaarlijker in Haiti dan in Afghanistan.
quote:Annex A
Personal kit list (Go bag)
Go bags should be prepared when a intelligence suggest that an evacuation may be likely. The Go bag can be prepared for a family group or individual as appropriate.
The following list is a guide only and additional contents should be considered by individuals.
Back-pack
Change of outerwear clothing
Change of underwear (x2 per person)
Torch (plus spare batteries)
Toilet paper
Feminine hygiene
Cup / plate
Knife / fork / spoon
Can opener
Pen knife
Tins of food (x5 per person)
Chocolate bars or other energy bars (x4 per person)
Coffee / tea
Water (x4 litres per person)
Matches
Solid fuel tablet (for heating cans of food)
Cigarettes
Candles
Compass
Paperback books
Pen / pencil / paper
Toiletries (as appropriate)
Medication (as appropriate)
Infant / baby milk and nappies (as appropriate)
Local currency
US$ currency
Basic First Aid kit (bandage, plasters, paracetamol, indigestion tablets, anti-septic cream, salt, diarrhoea tablets, sun block (SPF 25 min.), scissors / tweezers)
Water purification tablets
Radio (battery operated plus spare batteries)
Mobile phone (plus charger)
Passports
Visas
Road maps
Contact list
Letter in local language requesting safe passage on offer of a reward
Cigarettes (only if you smoke, we are not advocating taking up the habit)
Annex B
Food Stores (emergency)
Water (5-7 litres per person per day)
Non-Perishable Foods
Pasta
Rice
Noodles
Tinned Soups
Tinned Meat
Tinned Sauces
Tinned Fish
Tinned Vegetables
Condensed Milk
Multi-Vitamins
Cigarettes (if you do)
Dried Fruit
Matches
Candles
Baby Wipes
Toothpaste
Hand Sanitizer Cream/Gel
Sanitary Products
Paper Plates and Cutlery
Medications
Perishable Foods
Bread
Cereal
Fruit and Veg (frozen)
Items that can last a period of up to 3 days (without electricity)
Ik weet dat de situatie daar aardig serieus is, maar dit toverde toch een flinke glimlach op mijn gezichtquote:Cigarettes (only if you smoke, we are not advocating taking up the habit)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |