Op de UvA iig niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:34 schreef Scaurus het volgende:
Sommigen zeggen dat men op de Nederlandse uni's de P heeft afgeschaft. Weet iemand hier meer over?
Hier in Utrecht wel.. Tenminste je krijgt geen certificaat of iets.. Er zijn wel mensen die zeggen dat als ze alle vakken in hun eerstejaar hebben gehaald dat ze dan hun P hebben, maar dat is meer iets dat ze zelf hebben bedachtquote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:34 schreef Scaurus het volgende:
Sommigen zeggen dat men op de Nederlandse uni's de P heeft afgeschaft. Weet iemand hier meer over?
Op de UvA krijg je wel een certificaat + cijferlijst, in een mapjequote:Op maandag 16 juni 2008 11:49 schreef Naamah het volgende:
[..]
Hier in Utrecht wel.. Tenminste je krijgt geen certificaat of iets.. Er zijn wel mensen die zeggen dat als ze alle vakken in hun eerstejaar hebben gehaald dat ze dan hun P hebben, maar dat is meer iets dat ze zelf hebben bedacht
Ik zou als ik de kans had altijd de originele bron erbij pakken. Ik heb namelijk wel eens gezien dat er een soort ketting van misquotes bestond door een hele reeks artikelen heen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:11 schreef Sloggi het volgende:
Hoe annoteren jullie het gebruik van een quote waar bij de, in de gebruikte literatuur, quote ook een noot staat? Opschrijven waar jij het uit hebt gehaald of de originele bron annoteren en jouw eigen bron weglaten?
Pas kreeg ik in mijn essay een rode streep omdat ik alleen 'in' gebruiktequote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:39 schreef Lennox het volgende:
Ik gebruik trouwens alleen "in". Geciteerd vervalt dus.
Gewoon aanhouden wat er in de Buck staat.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:34 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Pas kreeg ik in mijn essay een rode streep omdat ik alleen 'in' gebruikte![]()
Klacht: docenten die verschillende standaarden en regeltjes hanteren voor annotatie.
Het is ook een grijs gebied. BA scriptie schrijf ik officieel binnen ander vakgroep van faculteit. Kreeg ik ook de vraag: "Is dit jullie manier van annoteren"? . Schrijfwijzer erbij gepakt en zij deden het dus op hele andere manier.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:34 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Klacht: docenten die verschillende standaarden en regeltjes hanteren voor annotatie.
Tja dat blijft altijd een beetje moeilijk. Maar de 'schade' is te overzien zolang je maar consequent blijft. En als je een bepaalde methode van annoteren gebruikt, kan je dat natuurlijk ook even kort vermelden in inleiding/verantwoording/nota bene.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:05 schreef Lennox het volgende:
[..]
Het is ook een grijs gebied. BA scriptie schrijf ik officieel binnen ander vakgroep van faculteit. Kreeg ik ook de vraag: "Is dit jullie manier van annoteren"? . Schrijfwijzer erbij gepakt en zij deden het dus op hele andere manier.
Is het niet eerder volledig geannoteerd? Dat zou tenminste minstens 1x moeten zijn gebeurd.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:53 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb nu weer een onbegrijpelijke noot die ik dus niet zo wil gaan gebruiken in mijn tekst. Er staat 'NA, AJL invnr. 22, dagboek 7-10-1958.'
Nu zal NA wel het Nationaal Archief zijn, maar van AJL kan ik geen chocola maken hoor.
Ik heb daar ook zo'n enorme hekel aan, dat gemiereneuk. Kom op zeg, je kan zien waar ik het vandaan heb, daar dient het toch voorquote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:34 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Nope, niet gedaan. En dat komt van een emeritus hoogleraar geschiedenis aan de universiteit van Leidenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:10 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Is het niet eerder volledig geannoteerd? Dat zou tenminste minstens 1x moeten zijn gebeurd.
Inderdaad. Waar nog ergerlijker is, is als docenten rode strepen door jouw taalgebruik heen gaan zetten. Dan vinden ze een uitdrukking als 'wat dies meer zij', 'doch' of 'niettegenstaande' te ouderwets. Kijk naar de inhoud, man.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 21:18 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb daar ook zo'n enorme hekel aan, dat gemiereneuk. Kom op zeg, je kan zien waar ik het vandaan heb, daar dient het toch voor
Tja, en daar ga jij dus de boot in. Moderne wetenschap draait niet meer puur om de inhoud. Een wetenschapper moet worden aangeleerd om voor een groot publiek te kunnen schrijven, niet alleen voor vakgenoten. En ja, daar hoort helder en modern taalgebruik bij. Dan kan je wel klagen dat het mierenneuken is en dat naar de inhoud moet worden gekeken, maar dat is dus precies wat gedaan is. De inhoud is tegenwoordig niet alleen de boodschap meer, maar ook de vorm en de woordkeus en de opbouw. Jouw taalgebruik wordt blijkbaar soms niet voldoende geacht om de boodschap helder over te krijgen. Niet meer dan terecht dat daar dan wat over wordt gezegd.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:29 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Inderdaad. Waar nog ergerlijker is, is als docenten rode strepen door jouw taalgebruik heen gaan zetten. Dan vinden ze een uitdrukking als 'wat dies meer zij', 'doch' of 'niettegenstaande' te ouderwets. Kijk naar de inhoud, man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |