FOK!forum / General Chat / wat als een machinist moet poepen/plassen?
tongytongylickylickymaandag 31 maart 2008 @ 17:10
Dan moet hij zeker wachten tot het eindpunt? helemaal kut als je een stoptrein bestuurt of de HSL.
Paaskonijnmaandag 31 maart 2008 @ 17:11
Dan gaat hij naar de plee een trein heeft wel een wc hoor
Hephaistos.maandag 31 maart 2008 @ 17:14
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:11 schreef Paaskonijn het volgende:
Dan gaat hij naar de plee een trein heeft wel een wc hoor
Precies. Gewoon een baksteen op dat stroompedaal!
tongytongylickylickymaandag 31 maart 2008 @ 17:14
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:11 schreef Paaskonijn het volgende:
Dan gaat hij naar de plee een trein heeft wel een wc hoor
joh, wist niet dat de trein een wc had Gaat nogal moeilijk als de trein door raast.
Paaskonijnmaandag 31 maart 2008 @ 17:16
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

joh, wist niet dat de trein een wc had Gaat nogal moeilijk als de trein door raast.
In een trein zitten toch altijd 2 vna die nerds?
Paaskonijnmaandag 31 maart 2008 @ 17:16
oh en soms 3 want dat was bij een of ander botsing reconstructie ding in Canada, 2 voorin en 1 achterin ofzoiets
PICHTmaandag 31 maart 2008 @ 17:16
Dat doen machinisten niet. Het is een speciaal gekweekt ras enkel voor die functie. Alle dingen die als nadelig kunnen worden beschouwd zijn eruit gehaald, zo ook poepen en plassen.
Loohcsmaandag 31 maart 2008 @ 17:17
of een buschauffeur, of een artiest tijdens een concert (niet zo lastig, maar breekt de sfeer wel) of een kraanmachinist die op -tig meter hoogte in zo'n kraan zit.
kaspermaandag 31 maart 2008 @ 17:18
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Gaat nogal moeilijk als de trein door raast.
Vraag hij toch gewoon aan de conducteur of ie even het stuur overneemt?
Hoe moeilijk kan het zijn? Zo'n trein kan toch alleen maar rechtdoor.
tongytongylickylickymaandag 31 maart 2008 @ 17:18
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:16 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

In een trein zitten toch altijd 2 vna die nerds?
volgens mij niet en er is een verschil tussen machinist en kaartjesknipper.
Paaskonijnmaandag 31 maart 2008 @ 17:21
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

volgens mij niet en er is een verschil tussen machinist en kaartjesknipper.
die kaartjesknippers zijn peop ja..maar stappen toch meestal ook 2 machinisters in. En anders als ze alleen zijn: pis in een emmer
Nembrionicmaandag 31 maart 2008 @ 17:24
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:16 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

In een trein zitten toch altijd 2 vna die nerds?
Bij een gewone trein in Nederland meestal niet hoor. Bij de HSL denk ik wel
MichielPHmaandag 31 maart 2008 @ 17:24
Hij moet wel met regelmaat op een pedaal drukken om aan te geven dat hij er nog is en wakkker is, dus als hij alleen is moet hij zeker geen blasproblemen hebben.
Paaskonijnmaandag 31 maart 2008 @ 17:27
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:24 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Bij een gewone trein in Nederland meestal niet hoor. Bij de HSL denk ik wel
Als je alleen bent kan je dus wel in een emmertje pissen
Of ze hebben gewoon een wc achter het stuur!
Nembrionicmaandag 31 maart 2008 @ 17:31
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:27 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Als je alleen bent kan je dus wel in een emmertje pissen
Of ze hebben gewoon een wc achter het stuur!
Wellicht..maar hij kan natuurlijk ook gewoon op het station schijten. Dat mag je als passagier niet...maarja dat maakt die machinist niets uit natuurlijk
goeiemoggelmaandag 31 maart 2008 @ 17:31
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:18 schreef kasper het volgende:

[..]

Vraag hij toch gewoon aan de conducteur of ie even het stuur overneemt?
Hoe moeilijk kan het zijn? Zo'n trein kan toch alleen maar rechtdoor.
Heel moeilijk, probeer het stuur maar eens te vinden daar
OssieManmaandag 31 maart 2008 @ 17:50
Dan dit:

Trein ramt stootblok op station Enkhuizen
Nembrionicmaandag 31 maart 2008 @ 17:52
quote:
"Volgens de woordvoerder zijn de gewonden waarschijnlijk passagiers."

Nee, het waren 6 machinisten! Kap nou zeg
Pilesmaandag 31 maart 2008 @ 17:53
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:52 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

"Volgens de woordvoerder zijn de gewonden waarschijnlijk passagiers."

Nee, het waren 6 machinisten! Kap nou zeg
Misschien waren het 6 houtwormen in het stootblok
OssieManmaandag 31 maart 2008 @ 17:57
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:52 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

"Volgens de woordvoerder zijn de gewonden waarschijnlijk passagiers."

Nee, het waren 6 machinisten! Kap nou zeg
Misschien zat er een deel vee transport bij
Nembrionicmaandag 31 maart 2008 @ 17:58
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Misschien waren het 6 houtwormen in het stootblok
Of de duwploeg
Harkermaandag 31 maart 2008 @ 17:59
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:24 schreef MichielPH het volgende:
Hij moet wel met regelmaat op een pedaal drukken om aan te geven dat hij er nog is en wakkker is, dus als hij alleen is moet hij zeker geen blasproblemen hebben.

Volgens mij moet hij zelfs constant het pedaal indrukken en zodra hij die loslaat (bijvoorbeeld als hij onwel wordt) wordt er een sein gegeven en stopt de trein automatisch.
TeChNo2maandag 31 maart 2008 @ 18:02
Deze moest ook erg nodig..
JDudemaandag 31 maart 2008 @ 18:59
Langs mijn werk loopt een spoorlijn, laatst stond zoeen machinist tegen zijn eigen (stilstaande ) trein aan te zeiken.
TeringHenkiemaandag 31 maart 2008 @ 19:08
Machinist moet elke xx seconden zijn voet van het dodemanspedaal afhalen en er vervolgens weer op zetten. Gas geven doet hij met de zogenaamde 'rijcontroller'. Dit kan een hendeltje zijn of een wiel.
Dr_Flashmaandag 31 maart 2008 @ 19:14
In Duitsland is vorig jaar geloof ik eens een Goederentrein met een noodstop tot stilstand gekomen doordat de machinist al pissend uit de deur geflikkerd was. Die vonden ze een paar honderd meter terug met zijn broek op zijn knieën. Dood.

Kan ff geen linkje vinden. Jij JD?
TeChNo2maandag 31 maart 2008 @ 19:17
Ik heet dan wel geen JD maarre...

http://www.waarmaarraar.n(...)achinist_fataal.html

http://beta.frontpage.fok.nl/nieuws/77728

(mijn fotootje zat er dus nog niet zo ver naast...)
sander89maandag 31 maart 2008 @ 19:32
Lijkt mij niet zo probleem, meeste machinisten hebben altijd wel effe tijd nadat ze eind station zijn en soms worden ze ook afgewisseld op het traject.
Bij de HSL zijn bijna geen machinisten bijvoegt om op het hele traject te rijden, dus die worden bij Brussel/Antwerpen afgewisseld. Anders bij langere stops op stations kunnen ze altijd nog wc pakken.
Maar gewoon voordat je begint effe naar wc gaan lijkt me geen probleem dat je pas dan na 2/3 uur weer na de wc kan.
DroogDokmaandag 31 maart 2008 @ 20:24
Dan gaat ie op het station, ff een dikke drol tussen de spoorbielzen leggen, LOL
LeeHarveyOswaldmaandag 31 maart 2008 @ 20:41
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:16 schreef Paaskonijn het volgende:
oh en soms 3 want dat was bij een of ander botsing reconstructie ding in Canada, 2 voorin en 1 achterin ofzoiets
Kilometers lange goederentreinen met meerdere locomotieven ja

Maar niet in een trein Amersfoort-Rotterdam van "slechts" 800 meter lang
Wokkelmaandag 31 maart 2008 @ 20:47
quote:
Train drivers' wee perk

Bulgarian train drivers have been issued with rotating chairs so they can pee out of the window without having to stop.

The drivers' union KNSB complained that, on some older trains, there were no toilets and they were having to pee out of the windows.

In response the management agreed to fit the special chairs so the driver can turn and pee out the window without having to get up from the controls.

Bron
#ANONIEMmaandag 31 maart 2008 @ 22:01
Dan doet ie dat toch vantevoren even ofzo
Caesumaandag 31 maart 2008 @ 22:54
zet je toch even je trein stil en roep je lulverhaal over een draadstoring o.i.d. om.
passagiers kunnen toch de kop van de trein niet zien.
Peterseliemanmaandag 31 maart 2008 @ 23:56
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Maar niet in een trein Amersfoort-Rotterdam van "slechts" 800 meter lang
Zo lang zijn die nu ook weer niet. Maximale lengte in reizigersdienst is iets meer dan 400 meter en bij goederen is het 750 meter.
Peterseliemanmaandag 31 maart 2008 @ 23:57
Je zult als machinist maar diaree hebben
LeeHarveyOswalddinsdag 1 april 2008 @ 00:11
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zo lang zijn die nu ook weer niet. Maximale lengte in reizigersdienst is iets meer dan 400 meter en bij goederen is het 750 meter.
Even tellen hoor. 27 meter per wagon van een koploper. Op de ambtenarenlijn standaard 4 wagons per treinstel. In de spits tot 7 treinstellen. Dus 7x4x27 = 756 meter.
Peterseliemandinsdag 1 april 2008 @ 00:15
Helaas is de baklengte beperkt tot maximaal 15 bakken, dus 3x4 + 1x3 of 5x3 en dat komt uit op iets meer dan 400 meter
Game_Errordinsdag 1 april 2008 @ 00:17
7 treinstellen, ik denk het ook, dan zouden de intercities niet eens op hsum kunnen stoppen
LeeHarveyOswalddinsdag 1 april 2008 @ 00:22
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 00:17 schreef Game_Error het volgende:
7 treinstellen, ik denk het ook, dan zouden de intercities niet eens op hsum kunnen stoppen
Dat klopt Dit reed met de oude dienstregeling ook van zwolle (koppelpunt) Amersfoort, Utrecht, om daar ontkoppeld te worden in 3 rotterdam en 4 denhaag
Jerruhdinsdag 1 april 2008 @ 00:24
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 00:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Even tellen hoor. 27 meter per wagon van een koploper. Op de ambtenarenlijn standaard 4 wagons per treinstel. In de spits tot 7 treinstellen. Dus 7x4x27 = 756 meter.
Een perronlengte van 340 meter is geschikt voor de meeste Nederlandse intercity- en sneltreinen (tot 12 bakken). De meeste stoptreinstations kennen kortere perrons. Langere perrons komen ook voor - het langste perron in Nederland bevindt zich in Sittard en is 700 meter lang. Lange perrons zijn doorgaans onderverdeeld in een A- en B-zijde (soms ook een C-zijde), zodat er twee treinen tegelijk kunnen stoppen. Het spoor wordt dan meestal in tweeën gedeeld met een (kruis)wissel, waardoor de treinen los van elkaar via het naastliggende spoor kunnen arriveren en vertrekken

één bak is dus één wagon... 340 meter is voldoende voor een trein met twaalf wagons. 340 meter is volgens mij ook de max lengte die een trein mag hebben...

756 meter is bijna een kilometer... zie jij veel stations met perrons die zo lang zijn!?
Peterseliemandinsdag 1 april 2008 @ 00:25
Treinstellen kan niet, wel aantal bakken, want 15 bakken is en blijft het maximum. Bij 18 à 19 bakken zijn en de perrons niet lang genoeg en is het stroomverbruik zo hoog dat de trein niet op gang komt
Jerruhdinsdag 1 april 2008 @ 00:27
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 00:25 schreef Peterselieman het volgende:
Treinstellen kan niet, wel aantal bakken, want 15 bakken is en blijft het maximum. Bij 18 à 19 bakken zijn en de perrons niet lang genoeg en is het stroomverbruik zo hoog dat de trein niet op gang komt
thanx voor de info .
JDudedinsdag 1 april 2008 @ 07:20
quote:
Op dinsdag 1 april 200800:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Even tellen hoor. 27 meter per wagon van een koploper. Op de ambtenarenlijn standaard 4 wagons per treinstel. In de spits tot 7 treinstellen. Dus 7x4x27 = 756 meter.
Je hebt wel humor en/of fantasie he?
In Amersfoort sta je overigens wel vaak lang genoeg te wachten om als machinist even op je dooie gemak naar het toilet te wandelen. Dat dan weer wel .

[ Bericht 20% gewijzigd door JDude op 01-04-2008 07:34:06 ]
Radjeshdinsdag 1 april 2008 @ 09:44
tvp
xswordsdinsdag 1 april 2008 @ 11:30
Er zitten toch altijd 2 mensen in dat gebeuren? Als dat mij zou overkomen, zou ik een conducteur/mede-machinist even vragen om op te letten dat terwijl ik even naar de WC ga. Als het om poepen gaat, tjaaa zit niks anders op dan het op te houden.
JDudedinsdag 1 april 2008 @ 11:55
De meeste machinisten zitten gezellig in hun eentje voorop de trein. Soms gaat de conducteur er bij zitten, maar zelfs die mag dat eigenlijk niet.