tongytongylickylicky | maandag 31 maart 2008 @ 17:10 |
Dan moet hij zeker wachten tot het eindpunt? helemaal kut als je een stoptrein bestuurt of de HSL. | |
Paaskonijn | maandag 31 maart 2008 @ 17:11 |
Dan gaat hij naar de plee een trein heeft wel een wc hoor ![]() | |
Hephaistos. | maandag 31 maart 2008 @ 17:14 |
quote:Precies. Gewoon een baksteen op dat stroompedaal! | |
tongytongylickylicky | maandag 31 maart 2008 @ 17:14 |
quote:joh, wist niet dat de trein een wc had ![]() | |
Paaskonijn | maandag 31 maart 2008 @ 17:16 |
quote:In een trein zitten toch altijd 2 vna die nerds? | |
Paaskonijn | maandag 31 maart 2008 @ 17:16 |
oh en soms 3 want dat was bij een of ander botsing reconstructie ding in Canada, 2 voorin en 1 achterin ofzoiets | |
PICHT | maandag 31 maart 2008 @ 17:16 |
Dat doen machinisten niet. Het is een speciaal gekweekt ras enkel voor die functie. Alle dingen die als nadelig kunnen worden beschouwd zijn eruit gehaald, zo ook poepen en plassen. | |
Loohcs | maandag 31 maart 2008 @ 17:17 |
of een buschauffeur, of een artiest tijdens een concert (niet zo lastig, maar breekt de sfeer wel) of een kraanmachinist die op -tig meter hoogte in zo'n kraan zit. | |
kasper | maandag 31 maart 2008 @ 17:18 |
quote:Vraag hij toch gewoon aan de conducteur of ie even het stuur overneemt? Hoe moeilijk kan het zijn? Zo'n trein kan toch alleen maar rechtdoor. ![]() | |
tongytongylickylicky | maandag 31 maart 2008 @ 17:18 |
quote:volgens mij niet en er is een verschil tussen machinist en kaartjesknipper. | |
Paaskonijn | maandag 31 maart 2008 @ 17:21 |
quote:die kaartjesknippers zijn peop ja..maar stappen toch meestal ook 2 machinisters in. En anders als ze alleen zijn: pis in een emmer ![]() | |
Nembrionic | maandag 31 maart 2008 @ 17:24 |
quote:Bij een gewone trein in Nederland meestal niet hoor. Bij de HSL denk ik wel ![]() | |
MichielPH | maandag 31 maart 2008 @ 17:24 |
Hij moet wel met regelmaat op een pedaal drukken om aan te geven dat hij er nog is en wakkker is, dus als hij alleen is moet hij zeker geen blasproblemen hebben. | |
Paaskonijn | maandag 31 maart 2008 @ 17:27 |
quote:Als je alleen bent kan je dus wel in een emmertje pissen ![]() Of ze hebben gewoon een wc achter het stuur! ![]() | |
Nembrionic | maandag 31 maart 2008 @ 17:31 |
quote:Wellicht..maar hij kan natuurlijk ook gewoon op het station schijten. Dat mag je als passagier niet...maarja dat maakt die machinist niets uit natuurlijk ![]() | |
goeiemoggel | maandag 31 maart 2008 @ 17:31 |
quote:Heel moeilijk, probeer het stuur maar eens te vinden daar ![]() | |
OssieMan | maandag 31 maart 2008 @ 17:50 |
Dan dit: Trein ramt stootblok op station Enkhuizen | |
Nembrionic | maandag 31 maart 2008 @ 17:52 |
quote:"Volgens de woordvoerder zijn de gewonden waarschijnlijk passagiers." Nee, het waren 6 machinisten! Kap nou zeg ![]() | |
Piles | maandag 31 maart 2008 @ 17:53 |
quote:Misschien waren het 6 houtwormen in het stootblok ![]() | |
OssieMan | maandag 31 maart 2008 @ 17:57 |
quote:Misschien zat er een deel vee transport bij ![]() | |
Nembrionic | maandag 31 maart 2008 @ 17:58 |
quote:Of de duwploeg ![]() | |
Harker | maandag 31 maart 2008 @ 17:59 |
quote: Volgens mij moet hij zelfs constant het pedaal indrukken en zodra hij die loslaat (bijvoorbeeld als hij onwel wordt) wordt er een sein gegeven en stopt de trein automatisch. | |
TeChNo2 | maandag 31 maart 2008 @ 18:02 |
Deze moest ook erg nodig..![]() | |
JDude | maandag 31 maart 2008 @ 18:59 |
Langs mijn werk loopt een spoorlijn, laatst stond zoeen machinist tegen zijn eigen (stilstaande ![]() | |
TeringHenkie | maandag 31 maart 2008 @ 19:08 |
Machinist moet elke xx seconden zijn voet van het dodemanspedaal afhalen en er vervolgens weer op zetten. Gas geven doet hij met de zogenaamde 'rijcontroller'. Dit kan een hendeltje zijn of een wiel. | |
Dr_Flash | maandag 31 maart 2008 @ 19:14 |
In Duitsland is vorig jaar geloof ik eens een Goederentrein met een noodstop tot stilstand gekomen doordat de machinist al pissend uit de deur geflikkerd was. Die vonden ze een paar honderd meter terug met zijn broek op zijn knieën. Dood. Kan ff geen linkje vinden. Jij JD? | |
TeChNo2 | maandag 31 maart 2008 @ 19:17 |
Ik heet dan wel geen JD maarre... http://www.waarmaarraar.n(...)achinist_fataal.html http://beta.frontpage.fok.nl/nieuws/77728 (mijn fotootje zat er dus nog niet zo ver naast...) | |
sander89 | maandag 31 maart 2008 @ 19:32 |
Lijkt mij niet zo probleem, meeste machinisten hebben altijd wel effe tijd nadat ze eind station zijn en soms worden ze ook afgewisseld op het traject. Bij de HSL zijn bijna geen machinisten bijvoegt om op het hele traject te rijden, dus die worden bij Brussel/Antwerpen afgewisseld. Anders bij langere stops op stations kunnen ze altijd nog wc pakken. Maar gewoon voordat je begint effe naar wc gaan lijkt me geen probleem dat je pas dan na 2/3 uur weer na de wc kan. | |
DroogDok | maandag 31 maart 2008 @ 20:24 |
Dan gaat ie op het station, ff een dikke drol tussen de spoorbielzen leggen, LOL | |
LeeHarveyOswald | maandag 31 maart 2008 @ 20:41 |
quote:Kilometers lange goederentreinen met meerdere locomotieven ja ![]() Maar niet in een trein Amersfoort-Rotterdam van "slechts" 800 meter lang ![]() | |
Wokkel | maandag 31 maart 2008 @ 20:47 |
quote: | |
#ANONIEM | maandag 31 maart 2008 @ 22:01 |
Dan doet ie dat toch vantevoren even ofzo ![]() ![]() | |
Caesu | maandag 31 maart 2008 @ 22:54 |
zet je toch even je trein stil en roep je lulverhaal over een draadstoring o.i.d. om. passagiers kunnen toch de kop van de trein niet zien. | |
Peterselieman | maandag 31 maart 2008 @ 23:56 |
quote:Zo lang zijn die nu ook weer niet. Maximale lengte in reizigersdienst is iets meer dan 400 meter en bij goederen is het 750 meter. | |
Peterselieman | maandag 31 maart 2008 @ 23:57 |
Je zult als machinist maar diaree hebben ![]() | |
LeeHarveyOswald | dinsdag 1 april 2008 @ 00:11 |
quote:Even tellen hoor. 27 meter per wagon van een koploper. Op de ambtenarenlijn standaard 4 wagons per treinstel. In de spits tot 7 treinstellen. Dus 7x4x27 = 756 meter. | |
Peterselieman | dinsdag 1 april 2008 @ 00:15 |
Helaas is de baklengte beperkt tot maximaal 15 bakken, dus 3x4 + 1x3 of 5x3 en dat komt uit op iets meer dan 400 meter ![]() | |
Game_Error | dinsdag 1 april 2008 @ 00:17 |
7 treinstellen, ik denk het ook, dan zouden de intercities niet eens op hsum kunnen stoppen ![]() | |
LeeHarveyOswald | dinsdag 1 april 2008 @ 00:22 |
quote:Dat klopt ![]() ![]() | |
Jerruh | dinsdag 1 april 2008 @ 00:24 |
quote:Een perronlengte van 340 meter is geschikt voor de meeste Nederlandse intercity- en sneltreinen (tot 12 bakken). De meeste stoptreinstations kennen kortere perrons. Langere perrons komen ook voor - het langste perron in Nederland bevindt zich in Sittard en is 700 meter lang. Lange perrons zijn doorgaans onderverdeeld in een A- en B-zijde (soms ook een C-zijde), zodat er twee treinen tegelijk kunnen stoppen. Het spoor wordt dan meestal in tweeën gedeeld met een (kruis)wissel, waardoor de treinen los van elkaar via het naastliggende spoor kunnen arriveren en vertrekken één bak is dus één wagon... 340 meter is voldoende voor een trein met twaalf wagons. 340 meter is volgens mij ook de max lengte die een trein mag hebben... 756 meter is bijna een kilometer... zie jij veel stations met perrons die zo lang zijn!? | |
Peterselieman | dinsdag 1 april 2008 @ 00:25 |
Treinstellen kan niet, wel aantal bakken, want 15 bakken is en blijft het maximum. Bij 18 à 19 bakken zijn en de perrons niet lang genoeg en is het stroomverbruik zo hoog dat de trein niet op gang komt ![]() | |
Jerruh | dinsdag 1 april 2008 @ 00:27 |
quote:thanx voor de info ![]() | |
JDude | dinsdag 1 april 2008 @ 07:20 |
quote:Je hebt wel humor en/of fantasie he? ![]() In Amersfoort sta je overigens wel vaak lang genoeg te wachten om als machinist even op je dooie gemak naar het toilet te wandelen. Dat dan weer wel ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door JDude op 01-04-2008 07:34:06 ] | |
Radjesh | dinsdag 1 april 2008 @ 09:44 |
tvp ![]() | |
xswords | dinsdag 1 april 2008 @ 11:30 |
Er zitten toch altijd 2 mensen in dat gebeuren? Als dat mij zou overkomen, zou ik een conducteur/mede-machinist even vragen om op te letten dat terwijl ik even naar de WC ga. Als het om poepen gaat, tjaaa zit niks anders op dan het op te houden. | |
JDude | dinsdag 1 april 2008 @ 11:55 |
De meeste machinisten zitten gezellig in hun eentje voorop de trein. Soms gaat de conducteur er bij zitten, maar zelfs die mag dat eigenlijk niet. |