quote:
Op zondag 6 april 2008 17:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:De gene waar ik nu twijfel over het gewicht zat (hier) niet bij het overleden konijntje, maar is het nieuwe maatje van Drambuie
Wbt. groenvoer hoor/lees je totaal tegenovergestelde dingen. Ik had altijd het idee dat je dit sowieso gematigd maar gevarieerd moest geven - maar soms lees je weer dat het zeker ook voor jongen konijnen van belang is veel te geven.
Ze eten vooral veel hooi, en daarnaast met zn 2e toch wel 3 of 4 flinke handen biks op een dag weg denk ik. Ik zal dr in ieder geval regelmatig wegen, kijken of er verschil in komt

Toen ik nog in een dierenwinkel werkte raadde wij groenvoer in principe vooral als ze nog zo jong zijn af.
Dat was op aanraden van de fokker waar we ze van kregen.
Als mensen het wel gaven kwam ze vaak terug omdat de diertjes er ziek van waren geworden of zelfs van dood waren gegaan.
In principe zouden in de konijnen korrels alle voedingstoffen moeten zitten die ze nodig hebben.
Waar je ook even op zou kunnen letten zijn de tanden, ik heb hier een konijn zitten waar de tanden van door groeien omdat ze een verkeerde stand hebben, als dat niet op tijd geknipt word kunnen ze niet goed meer eten.
Ook heb ik bij konijnen wel eens gehoord van haakjes aan de kiezen waardoor ze moeite kunnen hebben met kauwen en afvallen.
Wellicht ook iets om even na te kijken?