abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 6 april 2008 @ 17:37:51 #51
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_57872627
quote:
Op zondag 6 april 2008 17:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De gene waar ik nu twijfel over het gewicht zat (hier) niet bij het overleden konijntje, maar is het nieuwe maatje van Drambuie

Wbt. groenvoer hoor/lees je totaal tegenovergestelde dingen. Ik had altijd het idee dat je dit sowieso gematigd maar gevarieerd moest geven - maar soms lees je weer dat het zeker ook voor jongen konijnen van belang is veel te geven.

Ze eten vooral veel hooi, en daarnaast met zn 2e toch wel 3 of 4 flinke handen biks op een dag weg denk ik. Ik zal dr in ieder geval regelmatig wegen, kijken of er verschil in komt
Toen ik nog in een dierenwinkel werkte raadde wij groenvoer in principe vooral als ze nog zo jong zijn af.
Dat was op aanraden van de fokker waar we ze van kregen.

Als mensen het wel gaven kwam ze vaak terug omdat de diertjes er ziek van waren geworden of zelfs van dood waren gegaan.
In principe zouden in de konijnen korrels alle voedingstoffen moeten zitten die ze nodig hebben.

Waar je ook even op zou kunnen letten zijn de tanden, ik heb hier een konijn zitten waar de tanden van door groeien omdat ze een verkeerde stand hebben, als dat niet op tijd geknipt word kunnen ze niet goed meer eten.
Ook heb ik bij konijnen wel eens gehoord van haakjes aan de kiezen waardoor ze moeite kunnen hebben met kauwen en afvallen.

Wellicht ook iets om even na te kijken?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_57872812
Mja, dan hadden ze ook eet danwel poep problemen gehad toch?

Ik zal ze straks even aan inspectie onderwerpen

Ze liggen nu nog heel schattig op elkaar te slapen
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_57898680
Ze zijn inmiddels 70 gram en 120 gram aangekomen, en doen het nu met een gewicht van 400 rond en 800 rond
pi_57912996
Nou als ze maar blijven aankomen zal het best wel goedkomen.

Mijn groeischema voor de Nederlsndse hangoor dwergjes ziet er zo uit:

3 weken: 250 gram
5 weken: 400 gram
7 weken: 575 gram
10 weken: 800 gram
12 weken: 925 gram
14 weken: 1050 gram
20 weken: 1275 gram
26 weken/ 6 maanden: 1375 gram

Let op dit zijn allemaal gemiddelden. Zelf hanteer ik dit schema voor mijn jonge nhd's
Dieren die er erg boven op onder zitten die gaan bij mij weg, want zullen niet tentoonstellings geschikt worden.
Maar dat heeft natuurlijk niets te maken met jou huiskonijntjes.
pi_57913137
Als ik die gewichten zo zie, dan was ons vosje (even er van utigaand dat die hetzelfde gewicht hebben) dus hooguit 3 weken oud - of zwaar ondervoed toen we dr kregen. Die woog helemaal niets, 't frummel.

Vandaar ook dat ik mij afvroeg of guinness (de wittige) wel op gewicht zit.. maar ze komt (ook Voelbaar) aan, dus dat zit wel goed
pi_57920316
Ik krijg dus ook vaker diertjes in het tuincentrum waar ik werk die of nog heel jong zijn of te mager.
Zeker weten doe je dat natuurlijk ook.

Als je kleinste/ lichtste konijntje gewoon steeds blijft aankomen, goed eet en drinkt en goede ontlasting heeft komt het vast wel goed hoor!
pi_57927480
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 21:33 schreef SHE het volgende:
En dat brood...kom op, gebruik je boerenverstand.
Konijnen eten van nature geen brood
Een beetje flauw hoor, maar in de natuur eet een konijn ook geen biks en heel veel groen Volgens mij is het gemiddelde huis-konijn niet erg te vergelijken qua voedings- en leefpatroon (behalve dan dat ze veel ruimte nodig hebben) met een wild konijn.
I had a signature once. It was awful.
pi_57930734
quote:
Op woensdag 9 april 2008 08:53 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Een beetje flauw hoor, maar in de natuur eet een konijn ook geen biks en heel veel groen Volgens mij is het gemiddelde huis-konijn niet erg te vergelijken qua voedings- en leefpatroon (behalve dan dat ze veel ruimte nodig hebben) met een wild konijn.
En ik vraag mij af hoe SHE het voor zich ziet met de konijntjes in Afrika en Australië Die vinden helemaal geen eten dat hier groeit...
pi_57931171
de dames groeien als kool ze eten samen een heel bakje voer leeg en een grote pluk stro per dag.

en ze zijn uiteraard ook vreselijk leuk
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_57934665
baileys was wel een mooi konijntje overgens :/

Mijn konijntje plukje doet het al jaartje of 5 prima van de week weer voor eerst naar buiten gegaan!
I'm not the man you think I am!
pi_57940042
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:35 schreef l3laster het volgende:
baileys was wel een mooi konijntje overgens :/

Mijn konijntje plukje doet het al jaartje of 5 prima van de week weer voor eerst naar buiten gegaan!
Ik hoop niet ook al voor de nacht???
pi_57942954
Mn vriendin was vandaag in de dierenwinkel om voer bij te halen, voor haar stond 1 iemand met een dood konijntje en 1 iemand met een ziek konijntje (Hoorde niet bij elkaar).

Geloof dat discus Pretoria in Rotterdam Zuid een beetje slechte nestjes heeft gehad...
pi_57944816
quote:
Op woensdag 9 april 2008 21:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mn vriendin was vandaag in de dierenwinkel om voer bij te halen, voor haar stond 1 iemand met een dood konijntje en 1 iemand met een ziek konijntje (Hoorde niet bij elkaar).

Geloof dat discus Pretoria in Rotterdam Zuid een beetje slechte nestjes heeft gehad...
Een dierenwinkel is eigelijk ook geen plek om een konijn te kopen.
En dat heeft vaak niets met slechte nestjes te maken, maar met het te vroeg weghalen van de jongen bij de moeders en het dan reizen, andere voeding enz enz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')