abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57724573
Waarom is voor moslims de profeet Mohammed zo enorm heilig?
Is hij eigenlijk heiliger dan Allah?

Jullie bidden toch tot Allah en niet tot de profeet?

Waarom ligt het zo gevoelig als er grapjes of afbeeldingen rond de profeet zijn.
Of geldt dat niet voor alle moslims?
  zondag 30 maart 2008 @ 22:11:24 #2
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_57724638
Yeez en ik maar denken dat dit een intergratie forum is ..
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_57724822
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:11 schreef Demon_Hunter het volgende:
Integratie begint met het begrijpen van elkaar
A mind with a heart of it's own
pi_57724915
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:11 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ja, nie goe nie?

Ik stel vragen, dat heeft toch allesm met 'intergratie' te maken.
  zondag 30 maart 2008 @ 22:27:57 #5
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57725157
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, nie goe nie?

Ik stel vragen, dat heeft toch allesm met 'intergratie' te maken.
Dit is meer een WFL vraag...
pi_57725328
Om het even simpel uit te leggen:

Profeet Mohammed is de reden waarvoor het heelal is gecreeerd door God. Toen adam gecreerd werd zag hij op de poorten van de hemel het naam Mohammed samen met God. Zijn ziel was dus eerder gecreeerd dan die van Adam. Mohammed (vzmh) is dus de meeste geliefde mens in de ogen van God. Het is tevens een boodschap van God dat de mens moet zijn zoals Mohammed, want als je wilt dat God je lief hebt dan moet je zijn zoals Mohammed. Hij is dus de grootste voorbeeld voor een moslim. Vandaar dat hij zo belangrijk is.

Trouwens denk ik dat er een verschil bestaat tussen de definitie 'heilig' in de islam en in het christendom.
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
  Redactie Frontpage zondag 30 maart 2008 @ 22:41:37 #7
4530 crew  Crazy Harry
pi_57725558
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:34 schreef kazakx het volgende:

Profeet Mohammed is de reden waarvoor het heelal is gecreeerd door God. Toen adam gecreerd werd zag hij op de poorten van de hemel het naam Mohammed samen met God. Zijn ziel was dus eerder gecreeerd dan die van Adam. Mohammed (vzmh) is dus de meeste geliefde mens in de ogen van God. Het is tevens een boodschap van God dat de mens moet zijn zoals Mohammed, want als je wilt dat God je lief hebt dan moet je zijn zoals Mohammed. Hij is dus de grootste voorbeeld voor een moslim. Vandaar dat hij zo belangrijk is.

Trouwens denk ik dat er een verschil bestaat tussen de definitie 'heilig' in de islam en in het christendom.
Begrijp ik het goed dat:
Mohammed (vzmh) is dus de meeste geliefde mens in de ogen van God.
een conclusie is die volgt uit:
Zijn ziel was dus eerder gecreeerd dan die van Adam.
?

Overigens denk ik niet dat dat er een verschil is in de definitie van 'heilig' in de islam en in het christendom, alleen veel christenen hechten niet meer zo een groot belang aan de definitie.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_57725576
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:09 schreef SCH het volgende:
Laatste vertegenwoordiger van Allah, zijn onfeilbare woord op Aarde.
quote:
Absoluut niet.
quote:
Correct.
quote:
Waarom ligt het zo gevoelig als er grapjes of afbeeldingen rond de profeet zijn.
Alawieten zijn er subtieler in, grapjes rondom de profeet is niet gewaardeerd omdat je meer van de profeet moet houden als moslim dan van wie dan ook na God.
pi_57725652
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:09 schreef SCH het volgende:

Omdat de Koran aan hem geopenbaard is op zijn veertigste en hij de grondlegger is van de islam. De 'Zegel der Profeten' in de islam. Hij mag niet aanbeden worden, omdat Mohammed slechts de boodschapper van Allah is in de islam. Ik vermoed daarom ook het verbod op afbeeldingen van Mohammed.

De islam kent overigens vele profeten die het jodendom en het christendom ook kent. Mohammed is ook in aanraking gekomen met het jodendom en het christendom op zijn reizen. Zo is Jezus in de islam ook een belangrijke profeet.
  zondag 30 maart 2008 @ 22:48:07 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_57725736
Okay, maar hoe uit zich dit in de praktijk, prima dat hij zo geliefd is door Allah maar waarom zo lichtgeraakt? En waarom mag je een teddybeer geen Mohammed noemen en heet zo ongeveer wel de helft van de jongens Mo?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_57725746
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:34 schreef kazakx het volgende:

Profeet Mohammed is de reden waarvoor het heelal is gecreeerd door God.
Die hadith is als twijfelachtig beoordeeld en is in ieder geval niet betrouwbaar.
pi_57725750
Heilig is in de Islam denk ik idd anders dan in het Christendom. Bij de Islam heb je ook sowieso nog vele verschillende dingen zoals a'lims en muceddid etc.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_57725782
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:48 schreef Dagonet het volgende:
Okay, maar hoe uit zich dit in de praktijk, prima dat hij zo geliefd is door Allah maar waarom zo lichtgeraakt? En waarom mag je een teddybeer geen Mohammed noemen en heet zo ongeveer wel de helft van de jongens Mo?
Wie zegt dat je een teddybeer geen Mohammed mag noemen, dat zijn maar een groepje moslims. Je mag Mohammed niet beledigen, omdat je daarmee de boodschapper van Allah binnen de islam beledigd.
pi_57725840
Ik bid tot Adam.
Voor mij is Adam de meest heilige.
Oefening baart kunst Mohammed is een mislukt stukje klei.

(sorry ik moest het even kwijt).
pi_57725846
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:48 schreef Dagonet het volgende:
Okay, maar hoe uit zich dit in de praktijk,
Rellen, cartoonrellen, Teddybeer rellen.
quote:
prima dat hij zo geliefd is door Allah maar waarom zo lichtgeraakt?

Onwetendheid en vooral on-Islamitisch. Koran houdt verschillende malen 'verdraag geduldig wat zij zeggen' vele malen hoger en superieur aan rellen en verderf zaaien. Eentje is een daad van geloof en ander ongeloof.
quote:
En waarom mag je een teddybeer geen Mohammed noemen en heet zo ongeveer wel de helft van de jongens Mo?
quote:
pi_57725934
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Laatste vertegenwoordiger van Allah, zijn onfeilbare woord op Aarde.
[..]

Absoluut niet.
[..]

Correct.
[..]

Alawieten zijn er subtieler in, grapjes rondom de profeet is niet gewaardeerd omdat je meer van de profeet moet houden als moslim dan van wie dan ook na God.
Is het zelfs niet zo dat in Mekka oude gebouwen zijn gesloopt om te voorkomen dat ze het onderwerp van aanbidding zouden worden?
pi_57726002
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:55 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Is het zelfs niet zo dat in Mekka oude gebouwen zijn gesloopt om te voorkomen dat ze het onderwerp van aanbidding zouden worden?
Zelfs het huis waar onze profeet (vzmh) heeft geleefd is nu totaal vervallen (echt schandalig).
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zondag 30 maart 2008 @ 23:00:17 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_57726073
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:52 schreef Triggershot het volgende:
Rellen, cartoonrellen, Teddybeer rellen.
Ja, waarom, waarom zo druk maken? Dat snap ik echt niet, dat totale gebrek aan relativeringsvermogen, het verbaast mij nog het meest bij de moslims hier in Nederland die ook in aanraking komen met groepen die dat wél kunnen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_57726249
quote:
Boodschap

Koranverzen benadrukken dat Mohammed geen stichter van een nieuwe religie was. Zijn taak bestond alleen uit het oproepen van de Arabieren om terug te keren tot de oorspronkelijke religie, die in de Koran wel de religie van Ibrahim wordt genoemd, en om te waarschuwen voor de Dag des oordeels. De Koran leert dat God zich al eerder tot andere volken had gericht, maar zich nu voor het eerst rechtstreeks tot de Arabieren richtte.

Joden en christenen
Omdat Mohammed met joden en christenen in aanraking kwam, wordt door sommige islamologen verondersteld dat hij de joodse en christelijke leer 'bewerkte' of er elementen uit overnam. In die visie is Mohammed dan ook de auteur, of tenminste de redacteur van de Koran. Moslims gaan er daarentegen van uit dat de Koran in opdracht van God door de engel Gabriël (Jibriel) aan Mohammed geopenbaard werd.

De voor de Arabieren revolutionaire religieuze ideeën worden in de Koran nadrukkelijk in verband gebracht met de Mensen van het Boek (ahl al-kitab), een uitdrukking die verwijst naar de joodse en christelijke gemeenschappen op het Arabisch schiereiland. Soera Jonas 94 daagt de tegenstanders van Mohammed zelfs uit om de Mensen van het Boek te consulteren voor onweerlegbaar bewijs voor de waarheid van zijn boodschap: "En als u over hetgeen Wij tot u hebben nedergezonden twijfelt, vraagt dan degenen die het Boek vóór u hebben gelezen."

Toch konden joden en christenen het met die boodschap niet zomaar eens zijn. Het voornaamste twistpunt vormt de status van Jezus: volgens de joden géén profeet, volgens christenen méér dan een profeet en zelfs Gods zoon. Ook konden joden en christenen in Mohammed niet zomaar een profeet zien; deden zij dat wel, dan bekeerden zij zich tot de islam.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed#Boodschap

http://nl.wikipedia.org/wiki/Abraham

Ook wel interessant om te weten.
pi_57726403
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:55 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Een aantal wel meen ik me te herinneren inderdaad.
pi_57726417
Weet je wat ik zo raar vind, is dat Mohammed de teksten over de profeten en Jezus heeft overgenomen van de Joden en het Christendom, en zichzelf in een positie bekleed die volgens mij vergelijkbaar is als die van Jezus. Jezus is dan de Zoon van God, maar wie is Mohammed volgens jullie?

Burakius, waarom maakt het zoveel uit dat zo'n gebouw in verval raakt? Ik snap best dat je met respect om moet gaan met dingen waar andere mensen veel waarden aan hechten, maar het is maar een gebouw en het zal zoiezo een keer vervallen.

Nog een vraagje.. Hoe zit dat met al dat geweld richting niet gelovigen en anders denkende? Is dat nou wel of niet in de Koran? De ene zegt weer dat er wel versen van geweld staan, zoals: Dat jullie de niet gelovigen moeten doden, en dat het varkens, apen, enz.. zijn. En de andere zegt weer, dat je met respect met de niet gelovigen moet omgaan en liefdevol moet zijn.

Of ... staat het er allebij in?
pi_57726428
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:57 schreef Burakius het volgende:

[..]

Zelfs het huis waar onze profeet (vzmh) heeft geleefd is nu totaal vervallen (echt schandalig).
Ik vermoed om te voorkomen dat het huis een onderwerp van aanbidding zal worden. Klopt dat vermoeden Triggershot?
pi_57727046
quote:
Op zondag 30 maart 2008 23:00 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, waarom, waarom zo druk maken? Dat snap ik echt niet, dat totale gebrek aan relativeringsvermogen, het verbaast mij nog het meest bij de moslims hier in Nederland die ook in aanraking komen met groepen die dat wél kunnen.
Geen idee, denk dat het meer een vraag is voor een maatschappelijke observer, denk vooral omdat islam meer dan een geloof wordt.
pi_57727080
quote:
Op zondag 30 maart 2008 23:11 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik vermoed om te voorkomen dat het huis een onderwerp van aanbidding zal worden. Klopt dat vermoeden Triggershot?
Ook dat, maar ook om het zo origineel mogelijk te houden heb ik mij laten vertellen.
pi_57727296
quote:
Op zondag 30 maart 2008 23:10 schreef iwulff het volgende:
Jezus is dan de Zoon van God, maar wie is Mohammed volgens jullie?
Mohammed verketterd diegene die hem meer noemt en maakt dan een mens en laatste boodschapper van God.
quote:
Nog een vraagje.. Hoe zit dat met al dat geweld richting niet gelovigen en anders denkende? Is dat nou wel of niet in de Koran? De ene zegt weer dat er wel versen van geweld staan, zoals: Dat jullie de niet gelovigen moeten doden,
Meeste mensen die dit verwerpen doen alsof er totaal geen geweld in de Koran voorkomt, dit is niet waar er komt wel geweld in de Koran voor, alleen niet als agressor, maar defensief, in alle verzen waar er geweld in voorkomt, komt er altijd wel een nuancering in voor of er na als:

Als zij bescherming willen naar een veilige plek, geef hen dan bescherming en begeleid hun, als ze vrede willen, maar bang bent dat ze u verraden schenk ze dan vrede en vertrouw op Allah, etc, etc.
quote:
en dat het varkens, apen, enz.. zijn. En de andere zegt weer, dat je met respect met de niet gelovigen moet omgaan en liefdevol moet zijn.
De vergelijking met varkens en apen en dat als een argument tegen de koran gebruiken is echt niets waard, waarom niet? Het zijn een aantal groepen Joden die worden veranderd in varkens en apen om een regel dat ze verbraken, hetzelfde gebeurt met een groep moslims in de hadith, zij veranderen ook in varkens en apen.
quote:
Of ... staat het er allebij in?
zoiets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')