Niets, aangezien rechts houden op een roltrap volkomen overbodig is en slechts gebaseerd is op een of andere vage reclameuiting van een paar jaar geleden.quote:Op dinsdag 1 april 2008 02:47 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik vraag me inderdaad wel eens af wat er in hemelsnaam voor nodig zou zijn om heel Nederland zo ver te krijgen gewoon rechts te gaan staan op de roltrap.
En op een fatsoensregel die in andere landen prima functioneert.quote:Op dinsdag 1 april 2008 08:43 schreef karr-1 het volgende:
Niets, aangezien rechts houden op een roltrap volkomen overbodig is en slechts gebaseerd is op een of andere vage reclameuiting van een paar jaar geleden.
Het zou de rijen op de perrons met de helft verkorten.quote:Op dinsdag 1 april 200809:54 schreef JDude het volgende:
[..]
En op een fatsoensregel die in andere landen prima functioneert.
Is de mogelijkheid al in je koppie opgekomen dat het ook mensen kunnen zijn die vertraging hadden met hun vorige trein/hun vlucht/welk vervoersmiddel dan ook?quote:Op maandag 31 maart 2008 20:29 schreef karr-1 het volgende:
Maar mensen die haast hebben zijn gewoon te laat van huis gegaan, dat is toch niet zo moeilijk.
Wat in andere landen werkt hoeft hier niet te werken. In Engeland staan bv ook bordjes bij roltrappen "Keep right" en wordt dit constant omgeroepen en dergelijke. Als je dat hier in NL zou doen zou het misschien ook gaan werken, maar zolang het geen verplichting is zie ik niet in waarom iemand dit zou moeten doen als er geen noodzaak voor is.quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:54 schreef JDude het volgende:
[..]
En op een fatsoensregel die in andere landen prima functioneert.
Misschien wel ja, maar die verloren tijd haal je echt niet meer in door als een idioot over de roltrap te gaan rennen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:03 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Is de mogelijkheid al in je koppie opgekomen dat het ook mensen kunnen zijn die vertraging hadden met hun vorige trein/hun vlucht/welk vervoersmiddel dan ook?
* LintuxCx heeft wel eens bijna een aansluiting gemist door stilstaande roltrapzombies.
quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:09 schreef El_Rolando het volgende:
http://www.metacafe.com/watch/71567/broken_escalator/
Want stilstaan gaat net zo snel!quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Misschien wel ja, maar die verloren tijd haal je echt niet meer in door als een idioot over de roltrap te gaan rennen.
waarschijnlijk net zulke bordjes als overal in de engelse metro: "stand on the right"...quote:Op dinsdag 1 april 2008 02:47 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik vraag me inderdaad wel eens af wat er in hemelsnaam voor nodig zou zijn om heel Nederland zo ver te krijgen gewoon rechts te gaan staan op de roltrap.
Dat hoor je mij niet zeggen, maar als een idioot over een roltrap rennen is ook overbodig. Dan neem je gewoon de trap dat gaat net zo snel zo niet sneller.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Want stilstaan gaat net zo snel!. Je hebt gelijk!
.
.
Dat doen ze al jaren op schiphol.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat in andere landen werkt hoeft hier niet te werken. In Engeland staan bv ook bordjes bij roltrappen "Keep right" en wordt dit constant omgeroepen en dergelijke. Als je dat hier in NL zou doen zou het misschien ook gaan werken, maar zolang het geen verplichting is zie ik niet in waarom iemand dit zou moeten doen als er geen noodzaak voor is.
Dan was je op de trap vast net op tijd geweest.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:48 schreef Ego8 het volgende:
Heb al eens de trein gemist door een stel klootzakken die stil bleven staan op de roltrap.
tsja dan heb je dus pech en moet je netjes op je beurt wachten.quote:
quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:09 schreef El_Rolando het volgende:
Had je maar eerder weg moeten gaanquote:Op dinsdag 1 april 2008 10:48 schreef Ego8 het volgende:
Heb al eens de trein gemist door een stel klootzakken die stil bleven staan op de roltrap.
Natuurlijk niet man.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen, maar als een idioot over een roltrap rennen is ook overbodig. Dan neem je gewoon de trap dat gaat net zo snel zo niet sneller.
Oh, en die is geniaal.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:09 schreef El_Rolando het volgende:
quote:Op dinsdag 1 april 2008 08:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niets, aangezien rechts houden op een roltrap volkomen overbodig is en slechts gebaseerd is op een of andere vage reclameuiting van een paar jaar geleden.
quote:De roltrap is ontworpen om in dezelfde tijd een groter aantal mensen van de ene naar de andere verdieping te brengen. Echter, wanneer de meeste mensen blijven staan, worden er juist minder mensen vervoerd dan met een vaste trap. Daarom wordt bijvoorbeeld in de Londense metro stilstaande passagiers verzocht om rechts gaan staan op de trede waardoor anderen hen links kunnen passeren (Stand on right, walk on left).
doen ze elders ook hoor, als er ook maar meer dan 5 mensen zijn dan is dat ding altijd stil....quote:Op zondag 30 maart 2008 22:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat is ook zware kost als tuig iedere keer de roltrappen molt (o.a. De Vlugtlaan en Jan van Galenstraat).
Hij is gemaakt voor mensen die slecht ter been zijn.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:46 schreef Cypress_Hill het volgende:
[..]
Lopen op de roltrap gaat sneller dan lopen op de normale trap. En dus als je haat hebt en je denkt: He, een roltrap, dan ben ik sneller boven.
Maar dat gaat dus niet door als er allemaal mongolen links, rechts en in het midden stil gaan staan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |