abonnement Unibet Coolblue
  zondag 30 maart 2008 @ 20:33:57 #1
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_57722047
3.gif Welkom in het Defensie forum van FOK!

Hartstikke leuk dat je hier actief wilt meepraten over allerhande zaken op het gebied van defensie. Voor een goede gang van zaken zijn er wel een paar regels waarmee rekening moet worden gehouden.

3.gif Wat kan ik kwijt in dit forum?

Zoals aangegeven kan je hier alles op gebied van defensie kwijt, denk hierbij aan:

• Huidige missies
• Defensie als werkgever
• Materiaal van Defensie
• Informatie over selectie procedures
• Taken van Defensie
• Eigen ervaringen
• Enz. enz. enz.

3.gif Wat moet je vooral niet doen!

• Ook hier gelden de algemene FOK! regels.
• Heb respect voor elkaar, maar ook voor elkanders mening.
• Het plaatsen van gerubriceerd materiaal: zie ook DEF / [DEF] Foxtrot-Bravo
• Het plaatsen van artikelen uit Trouw en Volkskrant. Dit i.v.m. copyright claims.

3.gif Wat moet je vooral wel doen!

• Discussie voeren op een volwassen manier. Geen beledigingen, ongefundeerde beschuldigingen of onzin uitkramen.
• Nieuwtjes! Iedereen is gek op de nieuwste informatie, van materiaal tot gebeurtenissen.
• Vragen! Als je iets niet weet, vraag het dan gewoon, er zullen altijd wel mensen zijn die je het antwoord of hun visie op iets kunnen geven.
• Meedoen!

3.gif Ik kom iets tegen wat niet de bedoeling kan zijn.

Als je iets tegenkomt wat volgens jou niet hoort in de forum kan je de mods/fa's hierop attenderen door:
• Ze te benaderen via PM
• Een melding te doen in het Feedback topic
• Het plaatsen van een topicreport, dit kan je doen door op het gele driehoekje mod.gif bovenaan een topic te klikken en je klacht daar spuien.

3.gif Ik ben het niet eens met de moderatie!

Voor klachten over de moderatie moet je geen nieuwe topics openen. Kom even op een fatsoenlijke manier vertellen wat je dwarszit in het centrale feedback ([FB]) topic.

Iedereen veel plezier!

[ Bericht 0% gewijzigd door Cobra4 op 16-11-2016 17:41:30 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 20 september 2011 @ 09:55:47 #2
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_102171548
Hallo DEF-ers,

Een behoorlijke aanvulling en verandering binnen FOK! Het volgende mag namelijk niet meer:

• Foto's en video's met schokkende, gewelddadige of seksuele inhoud (ook in usericons)
• Onzedelijke of provocerende beelden

De reden waarom, kun je hier lezen: Ik zie geen advertenties meer

En mochten jullie bovenstaande ergens zien, plaats dan even een TR.
Jullie medewerking wordt gewaardeerd!

Users die toch bovenstaande plaatsen maken kans op een ban.

Alvast bedankt voor jullie medewerking!
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 25 juni 2012 @ 02:17:44 #3
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_113349417
quote:
4s.gif Op zondag 30 maart 2008 19:45 schreef Bob-B het volgende:
Defensie is een organisatie die veel te maken heeft met gerubriceerd materiaal. De niveaus van rubricering verschillen van "confidentieel" tot "zeer geheim". Het is niet alleen voor gerubriceerd materiaal, maar ook materiaal waarvan vermoed kan worden dat de Staat of zijn bondgenoten er belang bij kunnen hebben tot geheimhouding, verboden om te plaatsen.

Hierbij verwijs ik naar art. 98, art. 98a, 98b, 98c uit de Wet bescherming staatsgeheimen (Stb. 1951, 92), Bijlage C.

Militairen die informatie willen plaatsen dienen hier rekening mee te houden. Ga zelf eerst na of deze informatie zonder meer kenbaar gemaakt mag worden. Bij twijfel, raadpleeg de MP-bundels*, zoals te vinden op het internet of plaats het voor de zekerheid niet.

*(handig is MP 10-10/3 Bijlages, "Procedure vaststelling rubricering bij Defensie")
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2008 01:32 schreef Bob-B het volgende:
Als kanttekening wil ik hierbij plaatsen dat bovenstaande niet alleen geldt voor actief dienende militairen, maar ook voor (ex) burger medewerkers, oud gedienden enz.
Eenieder die in aanraking is geweest met mogelijk gerubriceerd, danwel gemerkt materiaal weet (als het goed is) de regels hieromtrent. Als je twijfelt, vraag het dan even aan één van de mods, of plaats het niet.
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2010 17:53 schreef sp3c het volgende:
iets uitgebreider verhaal gepost door Esses elders op het forum

DEF / Gerubriceerd/geclassificeerd/departementaal geheim materiaal
Op dit subforum zie ik regelmatig informatie voorbij komen waarbij ik mij achteraf afvraag of dit wel gepaste informatie is, welke zo publiekelijk openbaar en door zoekmachines geïndexeerd kan/mag worden.

Omdat de sticky eigenlijk alleen om gerubriceerd materiaal gaat, en ik dit veel te weinig vind, ga ik hier toch maar iets dieper in op de in de TT genoemde onderwerpen. Zo word in de sticky eigenlijk enkel de gegevens genoemde welke gerubriceerd zijn en mogelijk schade toebrengen aan de staat c.q. bondgenoten v/d staat. Maw staatsgeheimen. Allereerst wil ik de wetgeving die hierbij geplaatst is als foutief bestempelen, het betreft hier namelijk artikel 98 Wetboek van Strafrecht.

Tevens wil ik de militairen hier er nog op wensen dat er ook stukken zijn welke departementaal geheim zijn, welke vertrouwelijk zijn of op wat voor andere wijze onwenselijk voor de buitenwereld. Er zijn diverse manieren om militairen aan te pakken die dit soort gegevens (fotos, teksten, video opnamen of interviews) naar buiten brengen, namelijk het militair tucht en strafrecht. In het militair strafrecht zijn diverse artikelen waar de straffen niet mild zijn, zo komt regelmatig levenslang voorbij.


Artikel 77

[1.] De militair die in tijd van oorlog opzettelijk de vijand hulp verleent of de Staat tegenover de vijand benadeelt, wordt, als schuldig aan militair verraad, gestraft met, levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste twintig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

[2.] Met gelijke straf wordt gestraft de militair die in tijd van oorlog tot het plegen van militair verraad samenspant.

Artikel 78

[1.] Als schuldig aan verspieding wordt gestraft met, levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste twintig jaren of geldboete van de vijfde categorie:

1°. hij die opzettelijk ten behoeve van de vijand een inlichting betreffende enig krijgsbelang tracht in te winnen aan boord van een vaartuig of luchtvaartuig der krijgsmacht, binnen de voorpostenlinie, in een versterkte of bezette plaats of post, of in een inrichting van de krijgsmacht, dan wel in een verboden plaats;

2°. hij die in tijd van oorlog tersluik, onder een vals voorgeven, door middel van een vermomming of langs een andere dan de gewone toegang binnen een van de in no. 1 vermelde plaatsen tracht te komen, aldaar in dier voege aanwezig wordt gevonden, of zich op een van die wijzen of door een van die middelen vandaar tracht te verwijderen;

3°. hij die in tijd van oorlog opzettelijk een opneming doet of een afbeelding of beschrijving maakt, betreffende enige zaak van militair belang.

[2.] De bepalingen van nos. 2 en 3 zijn niet toepasselijk, indien de rechter blijkt, dat de dader niet ten behoeve van de vijand heeft gehandeld.

Artikel 81

De militair die, hetzij enige handeling waarvan hij weet, althans redelijkerwijze kan vermoeden, dat de staat daardoor in gevaar van oorlogsverwikkeling wordt gebracht, opzettelijk, zonder daartoe gerechtigd te zijn, verricht, hetzij opzettelijk enig voorschrift tot handhaving van de goede betrekkingen van de Staat met andere mogendheden van regeringswege gegeven en bekendgemaakt, overtreedt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.


En het militair tuchtrecht voor de minder erge gevallen:



Artikel 6

1. In strijd met de militaire tucht gedraagt zich de militair die enig gegeven, de dienst betreffende, mededeelt aan of ter beschikking stelt van iemand die tot kennisneming daarvan niet bevoegd is, voor zover de verplichting tot geheimhouding uit de aard der zaak volgt.

2. Het eerste lid is mede van toepassing op de militair die geen dienst doet of behoort te doen, en zich niet bevindt op een militaire plaats.

Artikel 18

1. In strijd met de militaire tucht gedraagt zich de militair die een dienstvoorschrift niet opvolgt.

2. Het eerste lid is mede van toepassing op de militair die geen dienst doet of behoort te doen, en zich niet bevindt op een militaire plaats, indien het in het dienstvoorschrift gegeven ge- of verbod betrekking heeft op het gedrag van de militair die zich voor de uitoefening van zijn dienst buiten Nederland bevindt.


Artikel 18 tuchtrecht is ook te vinden (soortgelijk) in mil. strafrecht.

Dus hierbij een oproep aan alle militairen die hier informatie, foto's en andere gedetailleerde beschrijvingen plaatsen. Houd er rekening mee dat u zeer zwaar aangepakt kan, en zal, worden.
MED / Een beter FOK! begint bij jezelf - gedrag en moderatie

[ Bericht 1% gewijzigd door Cobra4 op 26-06-2015 01:12:57 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')