Soms staat er alleen een grote stapel witte dozen (Hoewel daar nu wél een gebruiksaanwijzing op staat, en een tweetal recepten!quote:Op zondag 9 november 2008 10:51 schreef sieske het volgende:
nog nooit gezien hier bij de xenos, terwijl ik toch elke week ga omdat ze mischien wel iets leuks hebben.
Waar staan die dingen dan? O, laat ook maar. Ik ga van de week wel effe kijken. Kan ik meteen wat lekkere sausjes, soepjes en olietjes inslaan.
Ik dacht het niet.quote:
quote:Op zaterdag 22 november 2008 17:26 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Ik zei het natuurlijk om te stangen (met succes), maar het is goed dat je er op gelet hebt. Er staat niet specifiek dat het geen lood bevat, maar het lijkt me inderdaad helemaal in orde hoor.
Lamsvlees, kruiden, aardappeltjes, boontjes of kouseband, wat tomaat voor het vocht...quote:Op zaterdag 22 november 2008 16:08 schreef Curiosity het volgende:
Mijn nieuwe aanwinst, nu nog lekkere recepten voor beginners![]()
[ afbeelding ]
klinkt goed, kousebandquote:Op zaterdag 22 november 2008 17:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Lamsvlees, kruiden, aardappeltjes, boontjes of kouseband, wat tomaat voor het vocht...
wat ga je maken? kippenpoten of filet?quote:Op zondag 23 november 2008 13:29 schreef Curiosity het volgende:
Hoelang heeft kip gemiddeld nodig in een tajine?
quote:Op zondag 23 november 2008 13:45 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wat ga je maken? kippenpoten of filet?
quote:Op zondag 23 november 2008 15:56 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb nu langzaam op staan.
Kipfilet reepjes gemarineerd in "pimp my pita" kruiden met een beetje zonnebloemolie, rode ui gesnipperd en rode paprika in blokjes.
Dit alles eet ik in een pita broodje (ovale) met een lekkere knoflooksaus.
Even simpel beginnen, maar wel lekker.
quote:Op zondag 23 november 2008 16:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb ook een tajine, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de tajinegerechten eigenlijk meestal gewoon in een pan maak. Ik vind dat makkelijker en het is even lekker.
Dan is de functie van een tajine wel weg ja...quote:Op zondag 23 november 2008 17:35 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb een elektrische kookplaat. Daar kan geen tajine op dus hij moet bij mij in de oven. Dan maakt het dus niet uit.
Op mijn electrische plaat doet 'ie het prima.quote:Op zondag 23 november 2008 19:27 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb stadsverwarming en kan dus geen gas krijgen in mijn woning.
sigme: Ik ben bang dat de tajine knapt als ik 'm op de elektrische plaat zet...
Warmtebron als gas en elektrisch kan je niet goed vergelijken natuurlijk. Zo maakt het bij gas niet uit of de pan niet helemaal effen is, bij elektricteit is dit juist weer een vereiste om de warmte goed door te geven. Hiermee zeg ik niet dat het niet werkt, maar de gedachte van Isegrim is niet zo gek als je doet voorkomen.quote:Op zondag 23 november 2008 19:51 schreef sigme het volgende:
Waarom zou een tajine die op een gaspit gezet kan worden, knappen als de hitte elektrisch is aangedreven? Dat doet 'ie echt niet hoor.
Natuurlijk, maar knappen doet 'ie d'r niet om. Een tajine is natuurlijk ook geen toonbeeld van modern vernuft natuurlijk, met als voordeel dat het nogal robuust is.quote:Op zondag 23 november 2008 20:01 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Warmtebron als gas en elektrisch kan je niet goed vergelijken natuurlijk. Zo maakt het bij gas niet uit of de pan niet helemaal effen is, bij elektricteit is dit juist weer een vereiste om de warmte goed door te geven. Hiermee zeg ik niet dat het niet werkt, maar de gedachte van Isegrim is niet zo gek als je doet voorkomen.
Is het een aardewerken tajine? Zo ja dan zal het wel een binnen en buiten compleet geglazuurde zijn, nietwaar?quote:Op zondag 23 november 2008 20:43 schreef Curiosity het volgende:
Mijn onlangs aangeschafte exemplaar kan op gas, elektrisch, oven, microwave oven.
Kan ook in de vaatwasser en zelfs in de vriezer.
Kleine sidenote: Vaatwasblokjes zijn ietwat giftig (en niet alleen de chloor die er in zitquote:Op zondag 23 november 2008 20:43 schreef Curiosity het volgende:
Mijn onlangs aangeschafte exemplaar kan op gas, elektrisch, oven, microwave oven.
Kan ook in de vaatwasser en zelfs in de vriezer.
Ik kwam ergens (hier?quote:Op zondag 23 november 2008 19:54 schreef Isegrim het volgende:
Nou, ik heb voor het einde van de week lamsstoof op de planning staan. Ik zal dat dan eens in de tajine op de kookplaat maken.
iets naar boven staat een foto van mijn tajinequote:Op zondag 23 november 2008 20:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Is het een aardewerken tajine? Zo ja dan zal het wel een binnen en buiten compleet geglazuurde zijn, nietwaar?
ik heb geen vaatwasser, dus dat scheelt.quote:Op zondag 23 november 2008 20:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kleine sidenote: Vaatwasblokjes zijn ietwat giftig (en niet alleen de chloor die er in zit) en je tajine absorbeert goed. Die kan je dus beter met de hand afwassen
Ja, die heb ik gezien. Maar daarop kan ik niet zien van wat voor materiaal die is toch? Of hoe de binnenkant eruit ziet?quote:Op zondag 23 november 2008 20:55 schreef Curiosity het volgende:
[..]
iets naar boven staat een foto van mijn tajine
keramiekquote:Op zondag 23 november 2008 21:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, die heb ik gezien. Maar daarop kan ik niet zien van wat voor materiaal die is toch? Of hoe de binnenkant eruit ziet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |