abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63049297
Je bedoelt dat die een geur achter laat tijdens en na het koken? Of dat de tajine zelf erg gaat ruiken en je kast er naar ruikt nu?
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:55:31 #252
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_63051577
tijdens en na het koken. Het verpest mijn eetlust.

Denk dat het door dat lood is. Ik gebruik dat onding iig nooit meer om in te koken, ik ga wel een keer op zoek naar een nieuwe.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_63055478
Geen flauw idee of het door lood zou kunnen komen, hier vind ik het in elk geval altijd lekker ruiken en degene die hier in huis komen als ik ermee kook of net gekookt heb zeggen dat ook altijd. Gebruik zelf die van de Xenos.
pi_63055590
Ik heb ook een tajine van de Xenos, maar nog nooit gebruikt. Ik heb hem vanmorgen maar eens in het water gegooid, en hij staat nu met wat olie op een zacht pitje. Vanavond ga ik eens proberen om een tilapiafilet met bleekselderij, citroen, tomaat en nog wat kruiden te bereiden. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Het ruikt trouwens wel heel erg naar aardewerk nu in huis, maar dat is op zich niet zo raar.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_63069871
nog nooit gezien hier bij de xenos, terwijl ik toch elke week ga omdat ze mischien wel iets leuks hebben.
Waar staan die dingen dan? O, laat ook maar. Ik ga van de week wel effe kijken. Kan ik meteen wat lekkere sausjes, soepjes en olietjes inslaan.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_63070237
Ik heb hem al een jaar staan ofzo, dus ik weet ook niet of ze hem nu nog hebben.

De vis gisteren was heerlijk! Vis gemarineerd in mengsel van citroensap, olie, knoflook, komijn, koriander, cayennepeper en paprika poeder en op stukjes bleekselderij in de tajine gelegd. Stukjes tomaat en citroen raps weer bovenop de vis en een halfuurtje laten staan ('t was maar voor 1 persoon).

Ik merk wel dat die tajine inderdaad erg klein is, want de portie was echt niet te groot voor mij alleen, hoewel het ding wel vol zat. Moet ik er wel bij zeggen dat ik er geen rijst/couscous ofzo bijgegeten heb.
pi_63071274
In Groningen staan ze ze bij de aardewerken schaaltjes voor tapas en olijven ed. Moet zeggen dat ik hem ook niet zag staan dit omdat ze in een witte doos zitten en zo in het schap staan.

Quinazoline vind je die van de Xenos te klein? Hier kunnen we met het hele gezin ervan eten. Maar ik eet niet zo veel. Bij ons word er gemiddeld 1 volwassen portie en 3 kinder porties uit gehaald en dan houd ik nog een beetje over. Maar dan zit ie soms wel heel vol dat de deksel bijna er niet meer oppast.
pi_63071398
Misschien heb ik een andere dan . De breedste doorsnede van mijn tajine is 20 cm. Als ik groente en vlees/vis voor een maaltijd daar in kwijt moet gaat dat volgens mij echt niet passen. Alles was trouwens wel flink geslonken , dus misschien dat ik er met wat moeite nog wel meer in krijg. Dat ga ik ook zeker proberen .
pi_63072726
Die van mij is iets van 28cm doorsnede dus dan wel wat groter. En inderdaad het slinkt. Daarom maak ik me er ook niet zo druk om als de deksel even niet helemaal goed afsluit.
pi_63077685
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:51 schreef sieske het volgende:
nog nooit gezien hier bij de xenos, terwijl ik toch elke week ga omdat ze mischien wel iets leuks hebben.
Waar staan die dingen dan? O, laat ook maar. Ik ga van de week wel effe kijken. Kan ik meteen wat lekkere sausjes, soepjes en olietjes inslaan.
Soms staat er alleen een grote stapel witte dozen (Hoewel daar nu wél een gebruiksaanwijzing op staat, en een tweetal recepten! )
pi_63077734
Net in Rotterdam bij "Danny cactus" geweest, die had voor +/- 17,50 ook grote(re) tajines staan (zowel met als zonder decoratie).

Voor de rest veel andere kitch dingen
  zaterdag 22 november 2008 @ 16:08:25 #262
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_63430494
Mijn nieuwe aanwinst, nu nog lekkere recepten voor beginners

“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_63430578
Oeh die is mooi!
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63430618
Oh mooi, die grijze loodverf
pi_63430698
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 16:16 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Oh mooi, die grijze loodverf
Oja. Zou het?
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 22 november 2008 @ 17:13:06 #266
139677 Curiosity
pi_63431700
pi_63431984
Ik zei het natuurlijk om te stangen (met succes), maar het is goed dat je er op gelet hebt. Er staat niet specifiek dat het geen lood bevat, maar het lijkt me inderdaad helemaal in orde hoor.
  zaterdag 22 november 2008 @ 17:37:31 #268
139677 Curiosity
pi_63432233
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 17:26 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Ik zei het natuurlijk om te stangen (met succes), maar het is goed dat je er op gelet hebt. Er staat niet specifiek dat het geen lood bevat, maar het lijkt me inderdaad helemaal in orde hoor.
pi_63432527
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 16:08 schreef Curiosity het volgende:
Mijn nieuwe aanwinst, nu nog lekkere recepten voor beginners

[ afbeelding ]
Lamsvlees, kruiden, aardappeltjes, boontjes of kouseband, wat tomaat voor het vocht...
  zaterdag 22 november 2008 @ 18:42:19 #270
139677 Curiosity
pi_63433660
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 17:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Lamsvlees, kruiden, aardappeltjes, boontjes of kouseband, wat tomaat voor het vocht...
klinkt goed, kouseband
  zaterdag 22 november 2008 @ 22:33:24 #271
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_63439020
vanavond lekker een prakje voor mezelf gemaakt:

kipfilet in blokjes, gekruid met kerrie en zwarte sesam
hele champignons
gesneden lenteui

niet mokken..lekker...euh..tajinen

en ja het klinkt niet veel maar ik ben nog steeds op een redelijk streng dieet, maar toch was het super lekker!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 23 november 2008 @ 13:29:32 #272
139677 Curiosity
pi_63447785
Hoelang heeft kip gemiddeld nodig in een tajine?
pi_63448307
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:29 schreef Curiosity het volgende:
Hoelang heeft kip gemiddeld nodig in een tajine?
wat ga je maken? kippenpoten of filet?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 23 november 2008 @ 14:10:11 #274
139677 Curiosity
pi_63449007
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:45 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

wat ga je maken? kippenpoten of filet?

filet maar wel in reepjes gesneden.
pi_63449611
half uurtje max, als de tajine helemaal opgewarmd is dan he

( heb trouwens een keer kipfilet erin gegooid, maar werd heel drogig.. beetje vreemd)
pi_63451238
heb op mn sinterklaaslootje een tajine gezet en hoop dat ik die ook krijg
Ja doei.
  zondag 23 november 2008 @ 15:56:23 #277
139677 Curiosity
pi_63452074
Ik heb nu langzaam op staan.

Kipfilet reepjes gemarineerd in "pimp my pita" kruiden met een beetje zonnebloemolie, rode ui gesnipperd en rode paprika in blokjes.
Dit alles eet ik in een pita broodje (ovale) met een lekkere knoflooksaus.

Even simpel beginnen, maar wel lekker.
pi_63452248
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:56 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb nu langzaam op staan.

Kipfilet reepjes gemarineerd in "pimp my pita" kruiden met een beetje zonnebloemolie, rode ui gesnipperd en rode paprika in blokjes.
Dit alles eet ik in een pita broodje (ovale) met een lekkere knoflooksaus.

Even simpel beginnen, maar wel lekker.

klinkt lekker idd
pi_63452328
Ik heb ook een tajine, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de tajinegerechten eigenlijk meestal gewoon in een pan maak. Ik vind dat makkelijker en het is even lekker.
pi_63453736
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb ook een tajine, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de tajinegerechten eigenlijk meestal gewoon in een pan maak. Ik vind dat makkelijker en het is even lekker.
Niet zodra de tajine op het fornuis staat en dus "koelt" aan de bovenkant Het effect met het neerslaan van vocht & kruiden ....

Je groente blijft ook veel meer aan 1 stuk dan met sudderen, wat je anders gaat doen tis meer gestoomd ofzo.
pi_63454583
Ik heb een elektrische kookplaat. Daar kan geen tajine op dus hij moet bij mij in de oven. Dan maakt het dus niet uit.
pi_63454934
Waarom zou een tajine niet op een elektrische kookplaat kunnen?
Ik heb het wel eens gedaan, op zo'n platte plaat waar je de gloeispiralen onder ziet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63455521
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:35 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb een elektrische kookplaat. Daar kan geen tajine op dus hij moet bij mij in de oven. Dan maakt het dus niet uit.
Dan is de functie van een tajine wel weg ja...

Had je eerst wel gas, of heb je hem nooit gebruikt op de manier zoals bedoeld.
pi_63457255
Ik heb stadsverwarming en kan dus geen gas krijgen in mijn woning.

sigme: Ik ben bang dat de tajine knapt als ik 'm op de elektrische plaat zet...
pi_63457356
quote:
Op zondag 23 november 2008 19:27 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb stadsverwarming en kan dus geen gas krijgen in mijn woning.

sigme: Ik ben bang dat de tajine knapt als ik 'm op de elektrische plaat zet...
Op mijn electrische plaat doet 'ie het prima.
pi_63457451
Hm, ik dacht echt dat het niet zou kunnen. Ik zal 't eens proberen dan.
pi_63457872
Waarom zou een tajine die op een gaspit gezet kan worden, knappen als de hitte elektrisch is aangedreven? Dat doet 'ie echt niet hoor .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63457939
Nou, ik heb voor het einde van de week lamsstoof op de planning staan. Ik zal dat dan eens in de tajine op de kookplaat maken.
pi_63458105
quote:
Op zondag 23 november 2008 19:51 schreef sigme het volgende:
Waarom zou een tajine die op een gaspit gezet kan worden, knappen als de hitte elektrisch is aangedreven? Dat doet 'ie echt niet hoor .
Warmtebron als gas en elektrisch kan je niet goed vergelijken natuurlijk. Zo maakt het bij gas niet uit of de pan niet helemaal effen is, bij elektricteit is dit juist weer een vereiste om de warmte goed door te geven. Hiermee zeg ik niet dat het niet werkt, maar de gedachte van Isegrim is niet zo gek als je doet voorkomen.
pi_63458359
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:01 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Warmtebron als gas en elektrisch kan je niet goed vergelijken natuurlijk. Zo maakt het bij gas niet uit of de pan niet helemaal effen is, bij elektricteit is dit juist weer een vereiste om de warmte goed door te geven. Hiermee zeg ik niet dat het niet werkt, maar de gedachte van Isegrim is niet zo gek als je doet voorkomen.
Natuurlijk, maar knappen doet 'ie d'r niet om. Een tajine is natuurlijk ook geen toonbeeld van modern vernuft natuurlijk, met als voordeel dat het nogal robuust is.

Ik zet 'm -zoals ie hoort- op gloeiende kolen. Dat is weer heel anders, maar daar maalt dat ding niet om. In elk geval niet knapsgewijs.

Zal je zien, barst dat ding van Isegrim in tweeen. Dan kom ik je een goedmaaklamsbout brengen hoor, I .
pi_63459037
Oeh, dan hoop ik dattie knapt.
  zondag 23 november 2008 @ 20:43:30 #292
139677 Curiosity
pi_63459379
Mijn onlangs aangeschafte exemplaar kan op gas, elektrisch, oven, microwave oven.
Kan ook in de vaatwasser en zelfs in de vriezer.
pi_63459476
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:43 schreef Curiosity het volgende:
Mijn onlangs aangeschafte exemplaar kan op gas, elektrisch, oven, microwave oven.
Is het een aardewerken tajine? Zo ja dan zal het wel een binnen en buiten compleet geglazuurde zijn, nietwaar?
pi_63459636
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:43 schreef Curiosity het volgende:
Kleine sidenote: Vaatwasblokjes zijn ietwat giftig (en niet alleen de chloor die er in zit ) en je tajine absorbeert goed. Die kan je dus beter met de hand afwassen
pi_63459689
quote:
Op zondag 23 november 2008 19:54 schreef Isegrim het volgende:
Nou, ik heb voor het einde van de week lamsstoof op de planning staan. Ik zal dat dan eens in de tajine op de kookplaat maken.
Ik kwam ergens (hier? ) tegen dat je er eerst een beetje water in kan doen, en dan er voor zorgen dat dit gaat koken. En dan je fornuis op die temperatuur houden, dan zet je hem iig niet te hoog (en daarna vullen)
  zondag 23 november 2008 @ 20:55:03 #296
139677 Curiosity
pi_63459817
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Is het een aardewerken tajine? Zo ja dan zal het wel een binnen en buiten compleet geglazuurde zijn, nietwaar?
iets naar boven staat een foto van mijn tajine
  zondag 23 november 2008 @ 20:55:39 #297
139677 Curiosity
pi_63459836
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Kleine sidenote: Vaatwasblokjes zijn ietwat giftig (en niet alleen de chloor die er in zit ) en je tajine absorbeert goed. Die kan je dus beter met de hand afwassen
ik heb geen vaatwasser, dus dat scheelt.
  zondag 23 november 2008 @ 21:12:24 #298
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63460478
-edit- verkeerde topic
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_63460782
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:55 schreef Curiosity het volgende:

[..]

iets naar boven staat een foto van mijn tajine
Ja, die heb ik gezien. Maar daarop kan ik niet zien van wat voor materiaal die is toch? Of hoe de binnenkant eruit ziet?
  zondag 23 november 2008 @ 21:30:44 #300
139677 Curiosity
pi_63461119
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, die heb ik gezien. Maar daarop kan ik niet zien van wat voor materiaal die is toch? Of hoe de binnenkant eruit ziet?
keramiek
En hij is geglazuurd, zowel van binnen als van buiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')