abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61617881
quote:
Op zondag 14 september 2008 02:55 schreef MLI het volgende:
Verdomme, België heeft geen Xenos.
Goed excuse voor een bezoekje aan, ik noem maar een stad rotterdam.
pi_61617910
Ik wil er vandaag gehaktballetjes (soort Marokkaanse köfte variant?) in maken
pi_61619699
ik heb gisteren een beetje zitten lezen en het KAN wel met inductie, maar dan moet je nog wat voorzichtiger zijn. Hij kan makkelijk barsten bij temperatuurverschillen , dus je moet em eerst een nacht vol laten zuigen met water, daarna insmeren met olie en een uurtje in laten trekken op een laag "vuurtje".

En als je hem gebruikt heeeel geleidelijk opwarmen op het laagste pitje, dan moet het gewoon kunnen heb ik gelezen denk dat je alleen moet oppassen met grote temperatuurverschillen dus geen koud water in je hete pan gooien, geen koude pan op een al opgewarmde pit enz.

maar ik heb het niet geprobeerd zelf dus ik weet het niet zeker.

Wij hebben hem trouwens gebruikt zonder een vlamverdeler op ons gasfornuis, niks aant handje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_61621175
quote:
Op zondag 14 september 2008 00:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Die van mij was 10 euro
klopt heb m zien staan en wel getwijfeld. Maar wil eigenlijk een grotere (Dille en Kamille formaat zeg maar)
Ja doei.
pi_61622577
MB, onze Turk in Den Haag had altijd grote beschilderde voor 15 euro.
  zondag 14 september 2008 @ 19:33:59 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61627104
quote:
Op zondag 14 september 2008 00:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik denk haast niet Je hebt in Leusden toch gewoon overal gas? Waarom dan moeilijk doen met electrische rommel

In de oven kan wel, alsie maar groot genoeg is. Ik had overal gelezen dat hij geleidelijk aan heel heet moet worden, maar Isegrim gaf in het rotterdam topic aan dattie het in haar normale (niet-pizza) oven ook prima doet
Wij hebben inductie en een kleine oven, hypermodern dus .
Zo modern dat er geen tajine op kan .
Hoewel onze oude fluitketel er ook zomaar op kon . Ik vraag wel eens wat rond, het moet kunnen .
KuikenGuppy
  maandag 15 september 2008 @ 06:49:52 #32
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_61637185
ben er gisteren niet meer aan toe gekomen. Eerst wat foto's van een recept met stukjes lamsrib:

bak de stukjes rib een beetje aan in de tajine:

snijdt ondertussen je groentes grof. In dit geval: wortjeltjes (voor 1 keer kant en klaar ) venkel, ui, lenteui en bieslook

gooi alles in twee fases over het vlees, na de eerste laag doe je er wat kruiden over. hierbij passen wel lekker: karwijzaad, anijs, zwarte sesam en koriander

deksel erop en pruttelen maar
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 15 september 2008 @ 07:02:06 #33
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_61637217
gisteren heb ik voor het eerst spinazie gebruikt want ik kwam erachter dat ik niet veel groenten meer had dit slinkt heel snel en is vrij nattig. dus het uiteindelijke resulaat was meer een heerlijke grove soep. Maar heerlijk was die zeker:

snij kipfilet in blokjes.
doe wat olijfolie en knoflook in de bodem van de tajine en verwarm deze op een hoog vuur.
bak het vlees een beetje aan, doe er evt. nog wat peper, zout of kipkruiden bij. Gooi er een royale hoeveelheid grof gesneden ui over. ik heb zelf kruiden van de Xenos over de uien gedaan genaamd 'Smoke it' dat geeft een beetje een gerookt smaakje. Daarnaast heb ik dit aangevuld met komijnzaad en zwarte sesam.

leg een flinke laag gewassen spinazie erover en gooi hier wat zout op. Na een aantal minuten is dat geslonken en gooi je er nog een laag met een beetje zout op.

Doordat de spinazie door het wassen en van zichzelf erg vochtig is vormt er een soep in de bodem en wordt het vlees wat gekookt eerder dan gebakken. Maar dit smaakte heerlijk bij elkaar. gewoon in een soepkom en net doen of je een Chinees bent
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_61640629
Ik had gister gehaktballetjes (Kafta? Köfte op zn Marokkaans) met redelijk wat kruiden (250 gram rundergehakt wat we nog hadden, 4 forse tenen knoflook, flinke scheut gemalen chilipeper, korianderblad, ketoembar, djinten, peper, gemalen gember, beetje kerrie (surinaamse spul, masala ofzo?), en een klein takje peterselie.

Dit alles gaf zo'n 4 volle eetlepels aan kruidenmix, maar toch is het gehakt heel flauw en laf geworden -o-
pi_61655427
tajine gevuld met lamsvlees zonder bout, boontjes, tomaat, rozemarijn, knoflook, bieslook, ui, pepers, olie, scheutje water, beetje koriander blad. Oh, en de bodem bedekt met aardappeltjes
pi_61656388
Er is ook een gietijzeren tajine op de markt, van Le Creuset.

Verder kan een tajine natuurlijk heel goed in de oven.

Ik heb er een met een bijbehorende stoof, in de stoof maak je houtskool gloeiend heet (zoals een barbeque), en daar gaat de tajine dan op. In Marokko hebben ze d'r ook een moderne variant van: een aardewerken steun die je op een gasflesbrander kan monteren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_61658081
Als je kastjes al vol zijn maar je wel een gietijzeren braadpan hebt lukt het daarmee ook.
Moet toegeven dan ziet het er stuk minder spannend uit maar het gaat natuurlijk om het heerlijke gerecht wat je ermee wilt maken.
pi_61681109
Ik heb m toen destijds (4 jaar geleden ofzo) via odin.nl goedkoper kunnen bestellen, en tot nu toe is t nog steeds een groot succes. Ik gebruik m niet zo heel vaak omdat het toch allemaal vrij lang moet opstaan, maar de keren dát ik m gebruik is t altijd lekkers!
Ik gebruik meestal maar 2 recepten waarvan er 1tje rechtstreeks afkomstig uit de marokaanse keuken is, die zal ik binnekort s neergooien, maar ik zie hier ook lekkere dingetjes voorbij komen! Binnenkort m maar weer s gebruiken
pi_61693611
Ik zag er 1 staan, donderdag ga ik 'm kopen. En vrijdag aan het koken.
pi_61695767
quote:
Op woensdag 17 september 2008 02:35 schreef MLI het volgende:
Ik zag er 1 staan, donderdag ga ik 'm kopen. En donderdag, vrijdag, zaterdag,... aan het koken.
  woensdag 17 september 2008 @ 10:03:32 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61696406
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:43 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb er een met een bijbehorende stoof, in de stoof maak je houtskool gloeiend heet (zoals een barbeque), en daar gaat de tajine dan op. In Marokko hebben ze d'r ook een moderne variant van: een aardewerken steun die je op een gasflesbrander kan monteren.
Bedankt, die kan op inductie! Ik ga 'm zsm kopen !!!
KuikenGuppy
  woensdag 17 september 2008 @ 12:51:57 #42
126005 Tumble
Ik val en sta weer op
pi_61700020
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:43 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]

die heb ik en doet het inderdaad prima op inductie!!!
Life never gets darker then midnight
pi_61702165
we eten al sinds we em gekocht hebben ( zaterdag) uit dat ding vandaag even het lamsvlees opmaken erin ( wat een straf ) en daarna weer eens iets anders doen.

Hebben jullie ook ervaringen met rijst in de tajine? in pricipe word het more or less gestoomd, dus het zou moeten kunnen toch?
pi_61702274
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:51 schreef Tumble het volgende:

[..]

die heb ik en doet het inderdaad prima op inductie!!!
Waar is ie te koop?
pi_61702312
pi_61703150
Behoorlijke prijs ...
  woensdag 17 september 2008 @ 15:07:49 #47
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_61703267
ziet er erg lekker uit....en makkelijk

dit weekend even inlezen en rondkijken!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_61704324
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:07 schreef Abbadon het volgende:
ziet er erg lekker uit....en makkelijk

dit weekend even inlezen en rondkijken!
Is het ook En ziet er leuk uit, ruikt lekker, en geeft amper afwas
  woensdag 17 september 2008 @ 16:16:02 #49
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_61705132
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Is het ook En ziet er leuk uit, ruikt lekker, en geeft amper afwas
heb dit jaar een rondreis door Egypte gemaakt, en het ziet er bekend uit...en ik vond het eten daar erg smakelijk!

en amper afwas...da's helemaal een bonus
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_61706721
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:03 schreef Deliah het volgende:
Behoorlijke prijs ...
probeer anders eerst gewoon zon tien euro ding van de xenos, ik lees ook op veel sites dat het wel gewoon op inductie kan, maar dan moet je wat voorzichtiger zijn... Barst ie, dan kun je alsnog kijken voor de creuset ding, barst ie niet, dan ben je voor 10 e klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')